Pahoittelut jo etukäteen omanapaisuudesta, mutta..
Jännittää tää päivä niin kovin, vaikka tiedän että pitäis osata olla ihan rennosti.
Sain eilen pregnyl-piikin, jotta saatais munarakkula irtoomaan kun ei se ainakaan ovulaatiotestien mukaan oo sieltä itsestään mihinkään irtoillut. Ne oikean puolen munarakkulat eivät olleet kasvaneet kypsiksi, mutta koska limakalvot oli kolminkertaiset, niin lääkärin mukaan jossain on kypsän rakkulan oltava.. ja silloinhan se on siellä mun mystisessä vasemmassa munasarjassa.. Sinne vasemmalle puolelle on koskenutkin jo monta päivää, luulin niiden olevan ovulaatiokipuja, mutta ehkä ne olikin vain kasvukipuja, koska ovista en oo bongannu tässä kierrossa. No niin, mutta siis eilen sain pregnylit ja tänään sitten on inseminaatio [:)]
Ongelmana on siis nyt vain se, että en osaa luottaa sen enempää ovulaatiotesteihin kuin lääkäriinkään, koska toi mun vasenpuoli on niin hyvässä jemmassa, että siitä näkyy aina vaan EHKÄ vilaus.. Inhottaa kun oon niin epäuskoinen, vaikka haluisinkin niin kovasti uskoa! [&:]
Noh, mut mä aloin eilen nyt sitten pohdiskelemaan tuota kiertoni pituutta ja luteaalivaihettani, kun eilen oli jo kp 15 eikä ovulaatiota vielä tapahtunut ja normi kierto 27. Sehän tekee luteaalivaiheen pituudesta alle 12 päivää.. Kysyin lääkäriltäkin, mitä se sitten tarkoittaa, niin mun elimistö erittää sitten liian vähän keltarauhashormonia, jotta mahdollinen hedelmöittynyt munarakkula edes pystyisi kiinnittymään kunnolla ennen kuin vuoto alkaa. Kun vuotohan alkaa joka kuu, oli munarakkula hedelmöittynyt tai ei, kun keltarauhashormonin taso laskee tietyn rajan alle ja huonosti kiinnittynyt rakkula tulee sitten vuodon mukana pois kun ei pysy matkassa mukana vuodon virratessa ohi. Niin siis jos on kyse tuollaisesta ongelmasta.. Noh, onneksi tän inseminaation jälkeen saan loppu kierroksi keltarauhashormonit, jotta noin ei pääsis tapahtumaan. Hassua tässä on vaan taas se, että epäilin jo ennen lääkäriin menoa mun ongelman olevan liian vähäinen keltarauhashormonin tuotanto..
Tällainen vuodatus tähän vappuaaton aamuun. Oikein kovasti tsemppiä ja jaksamista kaikille!!! Ja hyvää vappua!!! [:)]