Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
wastis Joo siis, tottakai sitä iloitsi myös uudesta tätitettävästä, mutta jotenki oli sekavat tunteet, kun oli yhtä aikaa onnensa kukkuloilla ja murheen murtamana. Kyllähän tuo sisko on sanonutkin, että hänelläkin oli vaikeaa. Hän ei niin paljoa osannut iloita omasta raskaudesta, kun minun vauvani oli kuollut. Mutta onneksi on olemassa nuo kaksi pientä pirpanaa, siskon lapset, toinen tosiaan kohta 2 ja toinen elokussa 4 vuotta. Elämäni ilo. Saan niin paljon heiltä, että joskus tuntuu, ettei haittaa, vaikkei omia olekaan.

adara tuttu tunne tuo munkin siskolle oli, ettei oikein osannu ite iloita tai hehkuttaa kun näki että mä kärsin omaa lapsettomuuttani vieressä. Mutta onneks sitten sekin teki sen,että tajus kuinka tärkeetä mulle oli olla myös osa hänen raskautta, olin ultrissa mukana ja kaikkea kivaa. Oli kohtuu terapeuttistakin käydä toisen ultrassa katsomassa sitä vipellystä kun omat kokemukset ultrista ollu toisen laatusta. Ja voikin olla ne tädinkin palleroiset tärkeitä,mun oma tädin palleroinen on ollut tässä maailmassa vasta reipas 2 viikkoa ja ilman en voisi enää elää[:)][:)][:)]

wastis: No hyvä, että tuollaiset olikin sun luovuttamis-suunnitelmat! [:)] Kuulostaa hyvältä ja itsekin sitä välillä ennen hoitoja yritin, mutta ei onnannut mun luonteella [:D] Kuinka ihanaa oliskaan vaan hommailla kun sattuu huvittaan ja pamahtaa paksuks, tapahtuuko sellaista? [:D] 
Kannattaa joo ehdottomasti selvittää toi luteaalivaihe-homma.. tosin tosissaan sun kierto saattoi tuolloin kyllä todellakin vielä etsiä itseään..

hh83: Minäkin toivon sydämeni pohjasta, että pääsette nyt aloittamaan tutkimukset [:)] Epätietoisuus on kamalinta maailmassa! Pakko nyt kysyä, että oletko aivan varma, että tunnet oviksen joka kuukausi? Onko se bongattu myös lääkärissä samalla kuin sulla ollut tuntemukset? Mäkin olen koko elämäni luullut tuntevani oviksen, mutta nyt onkin alkanut vaikuttamaan siltä, että tuntemani kivut eivät olekaan oviskipuja vaan rakkulan "kasvukipuja" ja sit kipujen loputtua, ovis oiskin vasta parin päivän päästä.. Mulla kipuilut ollu myös tasan 2 viikkoo ennen kuukautisia AINA! En halua pelotella, mutta näin mulla.. ja tämän johdosta siis mahdollisesti aina ollut liian lyhyt luteaalivaihe.. EHKÄ.

Paipapu: Ihanaa kuulla, että teillä kaikki hyvin ? Onnea vielä nyt kun on rajapyykki takana [:)]

Adara: Noi on inhottavia noi elävät muistutukset [&:] vaikka samalla tietenkin myös maailman ihanimpia kullanmurusia [:)] Onneksi kaikki vastoinkäymiset kasvattaa ja tekee meistä vain vahvempia.. ilman kokemuksiamme emme olisi niitä ihmisiä, jotka nyt olemme [:)] Täytyy kääntää "häviöt voitoiksi". Näin mä täällä vielä tänään pystyn sanomaan, mutta katsotaanpa huomenna uudestaan jos testiin ei toista viivaa ilmestykään..niin kuin vähän luulen, että tulee käymään..

Adara ja wastis: Mulla myös samantapainen kokemus rakkaan ystäväni kanssa. Meillä meni kierrot samassa ja kun häi jäi raskaaksi loppuvuodesta, niin minä en [&:] Se oli rankkaa aikaa ja kyllä siinä kävi läpi kaikki mahdolliset tunteet katkeruudesta lähtien. Ystävällänikin meni pitkään ennen kuin pystyi iloitsemaan omasta raskaudestaan juuri minun takiani.. Onneksi puhuimme kaikki tuntemukset halki! Nyt olemme vielä läheisempiä kuin koskaan aiemmin [:)] 

Omaa: Täällä viimeistä päivää viedään, huomenna testipäivä edessä. Kuten jo aiemmin kirjoitinkin, niin en jaksa uskoa, että olisin raskautunut. Olo silti ihan ok, toistaiseksi, hyvin vaihtelevasti.. pelkään huomista.. Ilmoittelen sitten kun jaksan, tuottiko ensimmäinen inssi meille tulosta!

Jaksamista kaikille!!!

Noniin.. negatiivinen testitulos niin kuin arvelinkin. Nyt sitten odotellaan kuukautisia alkaviksi joku päivä ja uutta kiertoa.. ja pohdiskellaan mitä tehdään ensi kierrossa, inssi nro2 vai huilataanko. Tyhjä on olo. [&:]

Mymmeli84:Pahoittelut negasta [:(], mut vielä en lopeta peukkujen pitämistä jos sittenkin olisit raskaana kerta menkat ei vielä ole alkanut [;)]

Mymmeli84:Pahoitteluni...Olisin sulle niin sen plussan halunnut ja täällä mukana jännittänyt...Montako inssiä teille on aateltu,ennen kun mennään eteenpäin jos ei tärppää..?Meillä kun ongelmat olleet noissa miehen siittiöissä (Tosin olivat todella heikkolaatuisia ja niitä oli vähän.) niin todettiin,ettei mitään muuta kun icsiä kannata edes yrittää,menee vain turhaa aikaa ja hermoja(siis lääkäri totes).Hieman toki mietittiin hedelmöityshetkellä perinteistä koeputkihedelmöitystä,mutta sekin unohdettiin.

Jaksamista ja voimia ja halauksia täältä!

Mymmeli84, pahoittelut negasta! [:(] Sitä vaan aina tippuu niin korkeelta, ei siihen osaa mitenkään valmistautua, vaikka tässä itse kukin kuukausi toisensa jälkeen saa pettyä

Missä on naiset meidän plussat?!? Ei ole Paipapun jälkeen iloisia uutisia ollut tarjolla. Toivotaan, että kesän aikana niitä tulee oikeen nyt runsaasti [:)] [:)]

hh83, hyvä että teillä tutkimukset alkaa, päsee asiaan kiinni eri tavalla, ja varmasti sitä kautta selviää jotain ja toivo lisääntyy [;)]

on: Meillä tuli viime viikolla ne miehen testitulokset. Siinä oli tutkittu neljää kohtaa; määrää (ilmeisesti siemennesteen? ) ja siittiöiden määrää, liikkuvuutta ja rakennetta. Meillä noista oli kolme kohtaa hyviä. Ainoa, missä oli ongelmaa, niin oli tuo siittiöiden rakenne, ja reilusti yli puolet on jotenkin rakenteeltaan epämuodostuneita. Nyt olen sitten viikonlopun viettänyt netissä ja tutkiskellut asiaa. Ilmeisesti tärkeimmät tekijät siemennesteanalyysissä on siittiöiden määrä ja liikkuvuus?? Että vaikka toi tuntuikin melko huonolta tulokselta, niin olen jotenkin antanut itseni uskoa, että noilla jotain kuitenkin saadaan aikaan: Mikä käsitys teillä on noista siemennesteanalyyseista?

Täällä Satakunnasssa naisten tautien poli menee kesäsulkuun, joten meidän gyne sanoi, että jos halutaan edetä heti, ilman kesätaukoa, ja me tietysti halutaan [:D], niin varasin ajan lapsettomuusklinikalta Tampereelta. Sinne saatiin aika vasta kuukauden päähän.

Tavallaan oli surullinen mieli noista miehen tuloksista, mutta gyne kyllä sanoi, että niillä lapsi saadaan [:)]. Toki minua itseä ei ole tutkittu vasta kuin verikokeiden verran, että sitä vikaa saattaa kyllä löytyä sitten täältäkin [:(]
Yhtä kaikki, olen nyt toiveikkaampi tämän asian suhteen. Uskon ja luotan siihen, että lapsettomuusklinikalla on tietoa ja taitoa ja meillekin se lapsi sieltä tulee. Odotan kovasti tuota ensikäyntiä, jossa sitten suunnitellaan jatkoa. Kovat odotukset!!!! Josko vaikka tämän vuoden puolella plussa vaikka tulisi!!!

Yk 12 mennään, toiveikkain mielin eteenpäin!![:)]
Jaksamista teille, ja yritetään kesän aikana kerätä rutkasti voimia!!

Mymmeli84, onpas tylsää sen negan kanssa![:(] Onko sulla menkat jo alkaneet?
Kirjoitit siitä luteaalivaiheesta.. Tuliko sulla silti myös ovislimat samaan aikaan niiden kipujen kanssa? Mulla on yleensä 2-3 pvä kipuja ja limaa. Muutaman kerran olen sattunut olemaan ultrassa pari päivää niiden jälkeen ja gyne on siellä nähnyt tyhjän rakkulan ja sanonut että on ovis näköjään ollut vähän aikaa sitten. Tosin alkuvaiheessa yritin muutaman kerran testailla ovista, enkä kertaakaan saanut vahvaa viivaa. Ne tikut tosin taisi olla halvimmasta päästä valikoimaa, joten laitoin sen asian silloin niiden piikkiin.
No, seuraavassa kierrossa tämä asia varmaan selviää, kun tehdään mulle kierron kartoitus. Jos se uusi kierto vaan alkaisi. Eilen olin jo varustautunut kuukautisiin, kun sunnuntai-iltana iski ihan hirveät turvotukset ja kivut kehiin. Mutta vielä ei ole alkaneet. Valkovuotoa vaan tulee, sellaista kirkasta kun oviksen aikaankin. En uskalla toivoa yhtään mitään nyt, kun kuitenkin saa pettyä (luultavasti tänään tai viimeistään huomenna). Mulla on huomenna aika stressaava päivä, kun haen yhtä työtä joten voi siitäkin johtua ettei vuoto ole vielä alkanut. Raskausoireita kun ei ole (ainakaan selkeitä), joten eiköhän se vuoto ala.

Toivo
, hyvä juttu että pääsette ihan lapsettomuusklinikalle hoitoihin! Siellä varmasti osataan asia ja suhtaudutaan hyvin. Eihän sitä tiedä vaikka saisitte kesäyllärin![;)]

Hellurei,

Aika liittyä iloiseen joukkoonne. Vuosi virallisesti täynnä odotuksen odotusta ja nyt sitten hoidot alkaa. Onneksi sattui miellyttävä gyne kohdille, joka lupasi että jo seuraavan kierron aikana tehdään kaikki mitä vaan suinkin ehditään!

Oon niin pahoillani MK81 sun puolesta...Oon täällä iloinnut sun mukana koko vuorokauden.Mutta onneksi asiat lähtee samantien rullaamaan,se on hieno juttu!Ja tää palsta on myös ihan huippu!Voimia!

Tänks Paipapu, vaan ei tämä itkemällä parane. Täytyy varmaan tehdä muita muutoksia elämässä, ettei tämä raskautumisen "vaikeus" nyt mene mitenkään liian suuriin raameihin.

Täytyy kyllä sanoa että ihana gyne oli. Ilmoitti että vaikka ensimmäinen muksu teille ihan tehtäisiinkin niin seuraavat voi tulla ihan hyvin nopsallakin tahdilla, kun raskaus muuttaa kehoa niiiiiiin paljon. Ihanaa kuulla, että iso perhe on vielä mahdollinen, vaikka se yksin olisi iso lahja [:D]

MK81 ymmärrän hyvin tunnetilasi. Ollaan varmaan melko samassa vaiheessa tässä odotuksen odotuksessa. Mekin ollaan vuosi yritetty ja nyt hoidot alkaa. Suhtautuu asiaan ihan uudella tavalla. Yhdellä sanalla kuvailtuna: Toiveikkaammin.

Jaksamista teille, ja toivotaan kesäplussia meille kaikille!! [:)][:)][:)]

Toivo, juurikin näin: Kesäplussa sitten Juhannuksena [;)]

Samaa mietin minäkin, joku tekee meidän eteen jotain ja siitä tulee tosi hyvä fiilis! Ihan kun koko yritys alkaisi alusta uudella sykkeellä! [:D]

Teillä onneksi jo jotain tuloksia saatu, oma gyne oli sitä mieltä että jos siittiöistä 1/3 on hyviä, niin niillä saadaan helposti jälkeläisiä aikaiseksi. Joten treenausta vaan lisää [:D][:D][:D] Ei vaiskaan, en usko että kellään meistä on treenistä kiinni tää jälkeläisten saaminen!

Aurinkoista aamupäivää.
Tää sai hyvin hyvin hyvin haalean haamun. En vielä kyllä luota tohon. Jos ei perjantaina oo täti tullu, pitää testata uudestaan.

Adara, onnea plussasta! Vaikka sitten haamustakin!ü Missä vaiheessa sinun kierto on? Mulla olis nyt 30/25-31.. Viime kierrot on olleet 25 ja 27, joten aika tulisilla hiilillä olen nyt. Menkkaoireita ei oikeastaan ole. Sunnuntaina illalla iski hirveä kipu johon otin heti 2kpl panadolia. Maanantaina ei enää mitään kipua. Tänään tuli ihan vähän ruskeaa valkovuodon mukana, mutta edelleenkään ei ole menkkaoireita. Toisaalta niitä raskausoireitakaan ei paljon ole ollut. Mitä nyt kuuma koko ajan (tosin nythän on helle;-) ja janottaa. Ja sitä kirkasta valkovuotoa tulee jonkin verran. Mutta nuo nyt eivät vielä hirveän selkeitä oireita ole. Ahdistavaa on, kun ovistuntemuksista päätellen vuodon olis jo viimeistään tänään pitänyt alkaa. Ja sitten niin pelkuri olen, etten uskalla vielä testata, jos se vuoto kuitenkin alkaa sit vaikka illalla tai yöllä..! Testin ostin äsken, että ehkä huomenna sitten kuitenkin rohkaisen mieleni ja pissaan tikkuun. En todella haluaisi niihin tutkimuksiin mennä, että olisi kyllä ihan pelastus jos olisikin nyt raskaana.. A-pu-va!;)

Kiitos teille kaikille kauniista sanoista [:)]

Kuukautiset alkoivat mulla jo lauantaina eli vaan periaatteessa 1½vrk viimeisten lugesteronien jälkeen. Aika nopeasti siis hävis kyseinen hormoni mun elimistöstä, mikä kyllä ihan hyvä vaan, niin sai vielä sen 100% varmuuden asiaan.

Ollaan nyt päätetty ja lääkärinkin kanssa keskusteltu, että annetaan tämän kesän mennä omalla painollaan, ilman hoitoja ja kiertojen laskemisia. Syön nyt kolmen kuukauden ajan joka kierron alussa viiden päivän ajan clomeja, seksisä harrastetaan joka kolmas päivä (lääkärin määräyksestä [;)]) ja sit elokuussa katsotaan mikä on tilanne. Lääkäri sanoi, että tuo pelkkä clomienkin syönti saattaa auttaa jonkin verran sitten ainakin elokuun tilannetta. Niiden vaikutus kuulemma oikein tehostuu vasta kun on muutaman kuukauden peräkkäin syönyt ja sitten yht´äkkiä ei syökkään. Mulla on tulossa sen verran rankka kesä työnkin puolesta, että päädyttiin nyt tällaiseen ratkaisuun. Ja, koska lääkärikin sanoi, että ei hätää vielä iän tai muunkaan puolesta ole, niin ajateltiin, että pieni huilitauko ei voi tehdä muuta kuin hyvää!
Kyllä on helpottunut olo kun on saanut päätöksen tehtyä [:)]

Paipapu: Inssejä tehdään todennäköisesti vielä 3 sitten syksyllä, jos ei mitään uutta ja maata mullistavaa meissä kummassakaan kesän aikana tapahdu.

Toivo: Teillähän kuulostaa miehen tulokset mun mielestä ainakin ihan hyviltä [:)] ja muutenkin se, että saatte apuja! Tuo meidän lääkäri muuten määräsi meille tuota seksiä joka kolmas päivä [:D] juuri sen takia, että näin miehen siittiöiden laatukin paranee.. Tiedä sitten, mutta tottakai tuotakin on kokeiltava [:)]

hh83: Mulla on melko runsasta valkovuoto muutenkin, niin en oikein oo siitä pystynyt tuota ovista bongailemaan.. mutta kuulostais ehkä sun kertomukset kivuistasi melko samalta kuin minun, jos kerran pari päivää kipujen jälkeen on ovis ultrallakin bongattu. Hyvä, että pääset nyt siihen kierron kartoitukseen. Sieltähän ne kaikki tapahtumat bongataan sitten [:)]

MK81: Tsemppiä hoitoihin teillekin, hyvä, että saatte ne nopeasti alkuun [:)]

Adara: Toivotaan, että siellä sun masussa olisi pienenpieni asukki [:)] Varovaiset onnittelut!

Hei taasen kanssa sisaret!!!

Toivo:Joo ei teillä pitäisi olla mitään ongelmia raskauden suhteen jos kerta siittiöitä on paljon ja liikkuvatkin hyvin niin jotkin epämuodostuneet joukussa ei voi olla niin suuri tekiä.Meille lääkäri sanoi kun miehellä ole myös epämuodostuneita siittiöitä niin ettei tarvi olla huolissaan et tulisi jotenkin sairas lapsi koska epämuodostuneet siittiöt ei pysty hedelmöittämään munarakkulaa. Ko ite ajattelin heti et tulisin raskaaksi ja saisin sairaan lapsen.

mk81:Hieno homma kun pääsette heti tosi toimiin tutkimuksissa jos vaikka rupeaisi tulemaan sit tuloksia nopeammin. [:)]

Adara:Onnea..Koitahan nyt vahvistaa haamu ihka oikeaksi plussaksi saatais tällekki palstalle vihdoinkin eloa [:)]

Mymmeli84:Kuullostaa mielenkiintoiselta toi lääkerin lausunto.Ihmetyttää miten ne clomien vaikutus voi tehostua jos niitä syö jonkin aikaa ja kun lopettaa syömisen niin muka tehostuis. [:-] Meillä on sit sellanen vaihe tulossa, söin 4kk peräkkäin ja nyt en aijo enään niitä popsia saas nähä mitä tapahtuu.[;)]

Omaa: Me sit käytiin lapsettomuuslääkerillä keskustelemassa jatkoista.Ja niinku tiesinkin lähete laitettiin menemään ouluun koeputkihedelmöitykseen.Pikkasen on pelottavat ja toiveikas olo jospa se vauva sen kautta sit tulisi vaikka pitkään joutuukin odottamaan kun jonot on loppu syksylle.Sitte onkin hoitojen täyteinen syksy tulossa.Nyt pitäisi osata ottaa rennosti jos vaikka tulisikin raskaaksi eikä tarvisikaan koko oulun reissua tehdä [;)] Kun on noita juttuja kuullu sellasista pareista jotka on pitkään yrittänyt ja kun on pitänyt aloittaa hoidot niin ovatkin huomanneet olevan raskaana.Se oliskin ihana uutinen, mut meillä ei kauheesti ole hyvää onnea yleensä matkassa niin ei varmastikkaan ole tässäkään asiassa.

Oikein toiveikasta torstain jatkoa kaikille ja plussa tuulia [:)][:)]

Tiisa: Meidän lääkäri sanoi, että se niiden vaikutus aktivoi vasta lopettamisen jälkeen naisen oman hormonitoiminnan, jos nyt oikein ymmärsin.. noi jutut on välillä niin hankalia yrittää maalaisjärjellä ymmärtää kun ei alan koulutustakaan ole [:)] Toivottavasti ne nyt sit aktivois sun hormonitoimintaa ja miehen vikkelät kaveritkin uiskentelis pikapikaa munarakkuloiden luo [:)]
Ihanaa, vaikkakin jännittää puolestanne, että pääsette eteenpäin hoidoissanne! ..tosin, eihän sitä vielä tiedä tarvitseeko niihin sitten enää syksyllä mennäkään [;)] Oikein paljon voimia ja positiivisuuden tuulia teille!

Hui. Ei saa vielä onnitella, pelästyy vielä se mahdollinen tuleva plussa ja jääkin negaksi. [:-]

hh83; mulla on kiertopv 33/32-36 vasta, että huomenissa jos jo uutta testiä uskaltais yrittää. Ei kyllä sinällään mitään menkkaoireitakaan ole, tissit on vaan tosi kipeet.

Viime yö vietettiin miehen kans kahdestaan mökillä. Oli kyllä mukavaa. Saunottiin, käytiin pariin otteeseen soutelemassa ja grillailtiin... Vesi oli päivällä lämmintä, kahlailin siellä varmaan tunnin. En sitten kuitenkaan uimaan uskaltautunut enää, kun illalla saunan jälkeen kävin koettelemassa, oli ehtinyt kylmää se vesi jo niin paljon.

Ja maanantaina tutkitaan miehen simpat.

Heissan vaan tällekin foorumille, MK81:n perässä hiihtelen... Tätä on lueskeltu sivussa tuon jokonytonnistaisi -ketjun sivussa tähän asti, mut kai sitä nyt on virallisesti suht pitkän kaavan mukaan yrittänyt - vaikka en millään tapaa vedä vertoja täällä pisimpään olleille. Vuosi tuli täyteen huhtikuussa, ja tänään oli ensimmäiset 'oikeat' tutkimukset.

Pohjatietojen ja perussetin jälkeen lääkäri totesi et olette oikeassa osoitteessa, kyllä se vaikuttaa siltä et jotain apua tässä tarvitaan. Sanoi et on mulla sen verran pitkät kierrot et ei vaikuttais et munasolu irtoaa omikseen, ainakaan lähellekään joka kierrossa. Hyvä uutinen oli se, että mulla vaikuttais olevan 'vain' munasolun irtoamishäiriötä, eli kun se sieltä saadaan lääkkein irtoamaan voi olla ihan hyvät mahikset raskautua. Miehen simpat tosin on siellä labrassa tongittavana paraikaa, joten sa nähä minkälainen tuomio sieltä tulee. Mukava fiilis jäi käynnistä, pukkas välillä vaan naurattamaan kun se lääkäri tutki ukon munaskut niin se suhisi mulle sieltä lähtiessä että "pikkasen on oudot fiilikset kun oman emännän edessä joku toinen emäntä kourii palleja" [:D] Kunhan seuraavat menkat suvaitsee tulla hipsin niiden jälkeen sitten munatorvien aukiolotutkimukseen (auts).

Adara, sullehan niin tulee plussa huomenna! Nyt on ollu kyllä tosi mahtavat kelit källäillä pihalla ja muuta. Harmi vain kun ei oo ollut niin paljon vapaata molemmilla yhtäaikaa et pääsis käymään mokillä tai muualla luonnon helmassa...*viheltelee*

Mymmeli, tuohan oli tosiaan erikoista että vasta clomien käytön jälkeen tapahtuu tehostumista... Hyvä tietää, ei meidän lääkäri tuollaista maininnut. Heti niiden alusta alkaen sen mukan aletaan seuraamaan niitä kypsyviä munasoluja jne eli olettaisin et odottavat siitä asti tehostumista? [8|] Toivotaan että "tauko" tekee teille hyvää ja tuo toivottuja uutisia ennen syksyn hoitojen jatkamista. Meillekin varmaan pitäs lääkärin määrätä seksille aikataulu, niin sais väkisin maata miehen joka kolmas päivä [8D] Meillä kun tuppaa tuo seksielämä meneen kausittain, välillä pupuillaan koko ajan ja välillä tuntuu tosiaan ettei vois vähempää kiinnostaa just sinä iltana...

Toivo, meillekin sanoi lääkäri et kaikilla on noita "epämuodostuneita" siittiöitä ja että se tarkoittaa vaan et niillä on normaalia pidempi häntä, tai kaula, tai eri mallinen pää, tms. Mut et jos ne olis "pahasti" epämuodostuneita, ne ei hedelmöitä.

Tiisa, mistä päin olitkaan kotoisin, kun samaan suuntaan olis hoito-osoite kuin meilläkin? Jospa teillä tässä sairaaloiden 'kesätauon' aikana tärppäis tosiaan luomuna ihan jo toiveikkaan mielialan rohkaisemana! [8D]

hh83, joko pissit tänään tikkuun?

Takaisin