Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja nyt tulee sit vaaleanpunaista valkovuodon seassa eli mitä helv... kierto 24pv??? Ei oo todellista.

Tatjuska: Ei voi olla totta.[:(]  Onko sulla menkat vielä alkanut?tai onko jotain tiputtanut? jos ei  niin voihan se olla et sulla ei ole vielä tarpeeksi elimistössä sitä mammahormoonia niin ei näy vielä testissä. älä heitä vielä toivoa menemään vasta sitten ko  menkat alkaa kunnolla jota ei tosiaankaan toivota.

Jos tän haaleanpunaisen vuodon jälkeen testaan vielä plussaa niin historia toistaisi itseään. Nimittäin keskenmenneessä viime raskaudessa vuosin kp 25 tipan, kp 26 tipan ja plussasin kp 27. Mut en usko, näyttää siltä, että kierto on vaan nyt äärimmäisen lyhyt.

Äh puh, voi Tatjuska.. Oon tosi pahoillani. Huoh, täällä kumminkin odotellaan uusia tietoja..

Mulla iski jonkinsortin ketutus, mun kaks tuttua ilmoitti tässä viikon sisään, että odottavat vauvaa.. Hyvänen aika, että nakertaa vaikka olen todella onnellisia heidän puolestaan!!

Varmaan kyllä sekoan, entistä enemmän nyt yritän kuunnella (vainoharhaisena!!!!!) jokaikistä väännettä ja nipistelyä, kun tuli tuo ovis täydellisesti bongattua..

Niin ja tosiaan, jos käpynen olis pysynyt kyydissä niin olisinpa viikolla 21 nopiasti laskettuna.. Et näin

On tullut lisää ihan kirkkaanpunaistakin valkovuodon seassa ja kivut tuntuu perseessä asti. Anteeksi nyt, mutta ei naurata tänään yhtään. Kierto siis tosiaan vaan 24pv... en oikein ymmärrä. Näinköhän en ovuloinu ollenkaan tässä kierrossa kun en nippailuja tuntenut, limotteli kyllä ja tässähän on vaan 15pv siitä kun lääkäri katto ultralla että yks follikkeli oli odottamassa.. Eli kaiken järjen mukaan se olis irronnu siinä kierron päivänä 10-14 ja jos se on ollu tossa 14paikkeilla niin eihän siitä oo ku 10pv ja luteaalivaihe olis liian lyhyt.

Onks joku syöny niitä teroja vai mitä ne oli ja pitääks mun huolestua tästä kierron lyhenemisestä vai ootanko vielä? Kun kaavinnasta nyt on kummiskin kulunu vasta 3,5kk... Ehkä mä ootan viä mut yritän kyllä olla miettimättä koko raskausasiaa hetkeen, itku siitä vaan tulee kun pettymyksien määrä kasvaa kuukausi kuukaudelta.

Oonpa taas negatiivinen...

Tatjuska, eihän sulla mitään endometrioosin tapaista voi olla? Tai sit se mitä lääkäri epäili mulla viime kierrossa, eli munasarjakysta..? Endoon liittyy ainakin mulla pahat alaselän kivut ja joskus sattuu tonne kohdun takaseinään niin paljon että olen ajatellut joskus että on varmaan peräpukamia. Siis just sellanen inhottava kipu takapuolessa ja alaselässä.
Viime kierrossa mulla tuli sitä vuotoa viikon verran ennen menkkoja ja olin tosi kipeä.
Tai sitten olet raskaana. Toivotaan kuitenkin vielä.[;)]

Omaa: mulla valkkaria tulee edelleen kuukaudenaikaan nähden aika reilusti ja se on koostumukseltaan samanlaista kuin oviksen aikoihin.
Inhottavaa kyllä, kun vaikka kuinka yrittää olla asiaa ajattelematta niin silti ei voi olla jossittelematta. Ja taas tiputaan korkealta ja kovaa, jos/kun se täti ensi viikolla saapuu. [:@] Voi kun vois vaan olla ajattelematta koko asiaa!!

Voi Tatjuska.. Itse olen tosiaan kamppaillut liian pitkän kierron kanssa mut pisti silmään kun kirjoitit tosta luteaalivaiheesta. Veikkaan että mulla on se myös liian lyhyt, ainakin viime kierrossa kun omasta mielestä oviksesta viikko niin menkat alkoi. Sulla tosin tuo kaavinta ollut vasta lyhyen ajan sisään, etten osaa sanoa mitään että kuinka paljon se sitten vaikuttaa.. Itse varmasti aion puhua nuista teroista lääkärille kun sinne joskus saan ajan varattua.

Hh83: taidetaan molemmat tippua korkealta ja aina yhtä lujaa + kaikki muutkin. Miks pitää kiusata itteesä..Tikutitko oviksen tässä kierrossa ettei kumminki olis nyt vasta??

A86, en ole tikuttanut ovista kohta vuoteen.. En koskaan ole saanut selkeää viivaa, joka voi tosin johtua halvoista testeistä, joten en ole jaksanut. Mulla on yleensä aika tasanen kierto ja tunsin ovis-oireita reilu viikko sitten ma-ke.. Myöskin viikko sitten to gyne ultrassa sanoi, että ovis on luultavasti ollut jo. Eli kyllä odotan menkkoja ensi viikkolle.. Katsotaan nyt.;D

hh83 ja A86: Kiitos tuestanne, arvostan sitä suuresti. Endosta en tiedä ja mun siskolla on ainakin sitä ja ollut vaikeuksia tulla raskaaksi. Tosin mähän raskauduin viime vuonna yk3 ja noista kahdesta ensimmäisestä lapsesta yk2 ja yk3 ja toi keskenmeno oli ensimmäinen laatuaan mulla. Lääkärin mukaan mitään ongelmia ei pitäis olla ja sano pari viikkoa sitten että toi eka oli harkkarikierros ja pian oot taas onnellisesti raskaana. Nyt musta ei vaan tunnu siltä ja vaikka tässä on vasta 7kk yritetty niin alkaa tuntua siltä että mistä mua rangaistaan... Ehkä toi keskenmeno vielä vaivaa mielen sopukoita, se on vaan kokemus jota ei toivo kenellekään.... Nyt nää kierrot vaan lyhenee kun aluks oli 29, sit 28, sit 27, viimeks 26 ja nyt siis enää 24pv. Munasarjakysta varmaan ois näkyny siinä ultrassa? Muthan on sen keskenmenon jälken ultrattu jo 5krt eikä mitään hälyyttävää oo näkyny tai kukaan sanonu. Joka tapauksessa niin tiesin jo alkuviikosta että näin tässä tulee käymään eli ainakin kaavinnasta asti on ilkeet kivut alkanu jo noin viikkoa ennen varsinaisia menkkoja. Että onpa hubaa että ensin ootat pari viikkoa ovista ja sit seuraavat kaks oot menkkakivuissa. :(

hh83 itsellä myös samaa ovislimaa jo toista viikkoa... alkoi paljon ennen bongattua ovista ja jatkuu edelleen oviksen jälkeen, joten en olisi sinuna siitä huolissani. On ihan normaalia meitsin gyniksen mielestä.

(Varovaiset) onnittelut munki puolesta Miss Piggy!!

Tatjuska; Mä olen kahteen otteeseen käyttänyt teroluteja; 3kk ennen raskautumista ja keskenmenoa, sekä km:n jälkeen parin kuukauden päästä 3kk. Viimeisellä 3kk:n kuurilla mun menkat lyheni 19 ja 20 päivään, sen jälkeen Teroilla ei ollut enää vaikutusta ja mun menkat oli taas 39pv. Paiskasin tabut nurkkaan, koska niistä mun menkat oli myös tosi kivuliaat (niinkuin ilmaisit- koski persiiseen asti...). Ja nyt mennään luomuna luomuhoidoilla.

Jaksamista siskot, oman kropan kuuntelu käy hermon päälle. Viikonloppu on tulossa, joten hemmotelkaa itseänne kaikin mahdollisin tavoin -kaikesta huolimatta.

Toivoo jonkun ihmen positiivisuuspuuskan saanut, kevään tulosta pimahtanut naisihminen. :D

Pakko vielä lisätä, kun vasta hokasin tuon oman uudistuneen statukseni; "super member". Koskakohan musta sellainen on tullut?[:D]

Itseasiassa siskot, aika moni meistä on jo supermembereitä - viiden tähden naisia siis! [:D]
Siinäkin on yksi syy arvostaa ja hemmotella itseään!

Tatjuska, kyllä se gyne olis varmaan nähnyt jos olis endoa sulla ollut.ü Tosin kuulemma jos sisarella sitä on niin silloin sen mahdollisuus on suurempi myös toisella sisarella. Itse vaan sitä olen miettinyt että pitää käskeä oma pikkusisko gynelle jossain vaiheessa kun multa sitä endoa siis on löytynyt.. Ehkä sulla siis kierto lyhenee vaan? Varmaan se kaavinta voi vaikuttaa asiaan? Ja joskus vaan tulee jotain hormoonihäiriöitä.. Niin mulle on lääkärissä pari kertaa sanottu. Että ei aina tarvitse olla mistään vakavammasta kyse.
Angervo, joo supernaisia ollaan kyllä, kun tätä elämää jaksetaan!;)
Tsemppiä ja voimia paljon kaikille!ü
Ja hyvää viikonloppua naiset!ü

Huomenta!

Tatjuska, todella suuret pahoittelut alkaneesta vuodosta ja lyhentyneestä kierrosta. Onko sulla koska seuraava lääkäriaika. Voisit ehkä kysästä miten terolutit auttaisi tohon vaivaan. Niillähän korjataan pitkää tai lyhyttä kiertoa. Itse käytin niitä pari kuukautta, ekassa kierto piteni varmaan johonkin 37pv:ään ja seuraava oli normaali 30pv. (toisaalta nyt plussasin itse kierrosta jonka pituus olis ollu 37pv) eli ihan normaalisti se kai mulla toimi. Luin joltain muulta palstalta että terot voi lyhentää kiertoa jos ovulaatiotta ei tapahdu, mut jos ovulaatio tapahtuu niin kuukautiset alkavat 14 päivää ovulaation jälkeen. Mun lääkäri silloin varoitteli että kuukautiset voi tulla vaikka olisikin raskaana.

ps. Tatjuska, huomasin että olen moneen otteeseen kirjoittanut sun nimen väärin, tiedän kyllä tarkkaan että se on Tatjuska, eikä Tatjustka, mut mä oon niin huono kirjoittaa että sormet kirjottaa ihan omiaan ku "just" sana on niin tuttu. Anteeksi siitä!!! Kiinnitän siihen enemmän huomiota tästä lähtien.

hh83, tooooodella paljon tsemppiä ensi viikon testailuihin. Toivotaan kädet ja jalat ristissä että sulla tärppää. Mä niin ymmärrän ton "tädin odottelun" eli varautuu siihen että täti tulee, se kai on mielenterveydellekin ihan hyvästä, mutta sitten kuitenkin pienessä mielessään toivoo sitä odotetuinta ja ihaninta asiaa. Mä en jännitykseltäni edes saanu nukuttua. Onko sulla uusi oireita tai vanhat vahvistunu?

A86, Sullekin ihan mahtavan suuret tsemppaukset että vihdoinkin jotain positiivista näkyisi tikussa. On varmasti kamalaa ja masentavaa miettiä millä viikolla olisi jos kaikki olisi mennyt hyvin. Olen niin pahoillani!!! paljon jaksamista ja niin kuin sanottu toivottavasti tästä kierrosta tärppää josta on iloa lopun elämäksi.

omaa: tehtiin tänään miehen kanssa yhdessä uusi raskaustesti ja aivan selvä plussa sieltä pärähti ihan heti. Nyt vaan vieläkin toivotaan että pikkuinen pysyy mukana loppuun asti, kaikki tämä on niin alussa. Mahakivut ovat lieventyneet, mutta sitten ku niitä on niin ne on ihan tuntuvia kipuja. Rinnat on tosi kipeät. toivottavasti kaikki on hyvin.

Hyvää viikonloppua kaikille ja paljon +++++++++++++++++++++++++!!!!

Miss Piggy, mahtavaa että se plussa on nyt vahvistunut vielä!=D Marraskuullako olisi sitten la?ü Ihanaa saada plussauutisia tähän ketjuun! Kun tietää miten kaikilla meillä on ollut enemmän tai vähemmän vastoinkäymisiä, niin plussa kyllä antaa toivoa! Mulla ei ole uutta kerrottavaa. Valkkaria tulee normaalia enemmän, se vaaleanpunainen vuoto on loppunut. Eilen aamulla tuli ihan ihan vähän haaleaa vaaleanpunaista. Niin haaleaa että aloin jo epäillä koko asiaa.. Tissit on silleen kohtuudella kipeät, kurkku vähän karhea ja päätä särkee. Maha on outo, mutta edelleenkään en halua sitä pitää oireena koska tällä hetkellä mulla on aika paljon stressiä koulu- ja työasioista ja se osaltaan kyllä vaikuttaa mun mahaan.. Että katsotaan ja odotetaan.;) Jos täti nyt sit tulee ens viikolla, niin sitten laitan meiliä gynelle ja sovitaan ultra-ajat ym tutkimukset ensi kiertoa varten. Oikeastaan on tosi hyvä olo siitä, että tiedän nyt pääseväni syynättäväksi. Just tänään tällä hetkellä siis elämä tuntuu ihan hyvältä.;P
Ihanaa perjantaita ihanille naisille! Ja kiitos tsemppauksesta! Arvostan sitä todella!

Hei!

Oli pakko taas alkaa tänne kirjoittamaan ku täällä on muitakin saman asian kanssa painiskelevia.
Eli oon ite 26 vuotias, mieheni 30, ollaan oltu yhdessä 10 vuotta ja raskaustoiveita/yritystä takana jo nelisen vuotta. Nyt vihdoin meillä olisi ollut aika tässä kuussa lapsettomuus tutkimuksiin kun sitten iloksen huomasinkin olevani raskaana.
Minulla on aina ollu hyvin epäsäännölliset kuukautiset, jonka vuoksi olen syönyt terolutia millä kierto pysyy säännöllisenä. No olin onnellisesti raskaana, neuvolassa jouduin käymään jo aiemmin kuin normaalisti kun ei oikein tiedetty millä viikolla raskaus on menossa. Näin jo ultrassa pienen elämänalun sykkeen kunnes sitten vkon 10 neuvolassa kasvua ei ollut enää tapahtunut eikä sykettä löytynyt, raskaus oli mennyt kesken viikolla 7. jouduin heti seuraavana päivänä sairaalaan jossa tehtiin lääkkeellinen kohdun tyhjennys. Olihan se kamala toimenpide millaista en koskaan kenellekään toivoisi.
Tuntui kuin maailma olisi pysähtynyt, haave josta niin pitkään olimme haaveilleet loppui kuin kanan lento.
No nyt alkaa pikkuhiljaa elämä voittamaan, täytyy yrittää ajatella positiivisesti että voin näköjään raskaaksi tulla. Kunnes ihan lähiviikkoina on masentanut ihan todella, vauvauutisia on sadellut joka puolelta, monet ystävät on tulleet raskaaksi mikä on nostanut itsellä taas tunteet pintaan. Miksi meille ei..?
Viimeinen kovin kolaus oli kun siskoni ilmoitti olevansa raskaana, tiedän että minun pitäisi olla iloinen hänen puolesta, mutta silti tuntuu niin kovin pahalle. Hänellä on uusi mies, ovat olleet yhdessä vissiin puolisen vuotta, pillerit oli jätetty joulukuussa pois ja heillä tärppäsi heti.
Oon varmasti kamala ihminen kun en osaa olla onnellinen siskoni puolesta vaikka pitäisi. Mutta tuosta omasta raskaudesta ja keskenmenosta on niin vähän aikaa. Tuntuu etten olisi halunnut vielä tietää heidän raskaudesta, kun en osaa olla aidosti iloinen. Mutta ei auta, elämän on jatkuttava. jospa se meillekin joku päivä tärppäisi ja pysyisi vielä matkassakin loppuun saakka... Ei muuta kuin oikeen paljon tzemppiä kaikille yritykseen, pidetään peukkuja et pian plussataan... :)

N26 tiedän niin hyvin sun tunteen!! Eikä tosiaan ole väärin, että tunnet mitä tunnet, täällä voit niitä purkaa. Et varmasti ole ainoa jolla samanlaisia tuntemuksia. Ja kyllä sä vielä osaat olla aidosti iloinen siskosi raskaudesta... se vaan vaatii nyt hieman aikaa. Itsellä viime kesä oli ihan hirveää aikaa, joka kuukausi joku uusi kaveri / tuttu ilmoitti olevansa raskaana ja samaan tahtiin minä itse koin pettymyksiä pettymysten perään. Nyt alkaa jo helpottamaan. Ehkä tähän tilanteeseen on jo niin turtunut että kuukautisten alkaminen ei enää suuremmin hetkauta, toki pieni suru tulee mutta ei mitään vastaavaa kuin vielä syksyllä ;)

Omaa: miehen sperma-vastaukset tuli ja sai kouluarvosanan 8-8,5 lääkärin mukaan, ei pitäisi olla kuulema siellä puolella siis mitään estettä raskautumiselle. Omat labravastaukset tulematta. Tällä hetkellä kp 28/26-28, eli hieman jännittää [:)] tosin voi olla että kierto nyt hieman pidempi sillä ovistesti oli pos. vasta kp 15 ja 16... eli odotellaan... mulla nyt ei taaskaan mitään ihmeempiä tuntemuksia ole, eli ei pysty niidenkään perusteella mitään sanomaan.

Mitä ihmettä?! Äsken soitin kysyäkseni niitä klamydian ja virtsatulehdus-testien vastauksia. Terkkari sanoi, että klamydia on nega ja virtsatulehdustakaan ei ole mutta siinä näytteessä näkyi kuitenkin jotain josta hän ei nyt sit mulle paljastanut että mitä.. Pitää kuulemma gynelle meilata ma.. Mitä ihmettä se voi olla?! Kääks!

N26:Tarinasi oli tosi koskettava ja surullinen.[:(] voimia ja jaksamisia.Aika parantaa haavat

Itselläkin on samanlainen tilanne et kaikki vauvauutiset on tuskaa vaikka niitten pitäisi olla iloisia niin siltä ei oikein tunnu tässä tilanteessa ko ite on yrittänyt kohta 2vuotta tuloksetta. Itellä oli sellainen tilanne et mun pikku-veli meni naimisiin ennen mua niin ajattelin et mä saan sitten lapsen ennen sitä.(pientä kilpailua sisarusten välillä) Viime kesänä sitten pikku-veli sit soitti ja ilmoitti et niille tulee vauva.Ja kyllä olin katkera ja sanoinkin et"epäreilua mä en siinäkän asiassa ollu sua ennen" ja tottakai mun piti saada tietää kauanko ne oli yrittänyt ( itellä oli silloin jo yli vuosi takana) no eihän ne ollet ko vajaa 4kk yrittänyt. Kyllä olin ja oon edelleen katkera vaikka se vauva syntyy ihan pian.Tässä tilanteessa tuollaset asiat on vaikeita ymmärtää sellasten jotka ei ole samassa tilanteessa kamppailevia.

hh83: vähänkö torkeetä ettei voinu kertoa mitään,olis jättäny kertomatta sen vähäisenkin niin ei lähtis mielikuvitus laukkaamaan.Voin vain kuvitella miltä susta tuntuu odotella koko viikonlopun yli mitä ihmettä se terkkari ei voinut kertoa. törkeröä toimintaa. [:@]
Mut ei siellä mitään kovin vakavaa voi olla kaitse nyt sen olis kertonut.
 Entä jos sä oletkin raskaana ja sen asian kertominen kuuluu gynen tehtäviin. [;)] toivotaan parasta.

Takaisin