Hei!
Oli pakko taas alkaa tänne kirjoittamaan ku täällä on muitakin saman asian kanssa painiskelevia.
Eli oon ite 26 vuotias, mieheni 30, ollaan oltu yhdessä 10 vuotta ja raskaustoiveita/yritystä takana jo nelisen vuotta. Nyt vihdoin meillä olisi ollut aika tässä kuussa lapsettomuus tutkimuksiin kun sitten iloksen huomasinkin olevani raskaana.
Minulla on aina ollu hyvin epäsäännölliset kuukautiset, jonka vuoksi olen syönyt terolutia millä kierto pysyy säännöllisenä. No olin onnellisesti raskaana, neuvolassa jouduin käymään jo aiemmin kuin normaalisti kun ei oikein tiedetty millä viikolla raskaus on menossa. Näin jo ultrassa pienen elämänalun sykkeen kunnes sitten vkon 10 neuvolassa kasvua ei ollut enää tapahtunut eikä sykettä löytynyt, raskaus oli mennyt kesken viikolla 7. jouduin heti seuraavana päivänä sairaalaan jossa tehtiin lääkkeellinen kohdun tyhjennys. Olihan se kamala toimenpide millaista en koskaan kenellekään toivoisi.
Tuntui kuin maailma olisi pysähtynyt, haave josta niin pitkään olimme haaveilleet loppui kuin kanan lento.
No nyt alkaa pikkuhiljaa elämä voittamaan, täytyy yrittää ajatella positiivisesti että voin näköjään raskaaksi tulla. Kunnes ihan lähiviikkoina on masentanut ihan todella, vauvauutisia on sadellut joka puolelta, monet ystävät on tulleet raskaaksi mikä on nostanut itsellä taas tunteet pintaan. Miksi meille ei..?
Viimeinen kovin kolaus oli kun siskoni ilmoitti olevansa raskaana, tiedän että minun pitäisi olla iloinen hänen puolesta, mutta silti tuntuu niin kovin pahalle. Hänellä on uusi mies, ovat olleet yhdessä vissiin puolisen vuotta, pillerit oli jätetty joulukuussa pois ja heillä tärppäsi heti.
Oon varmasti kamala ihminen kun en osaa olla onnellinen siskoni puolesta vaikka pitäisi. Mutta tuosta omasta raskaudesta ja keskenmenosta on niin vähän aikaa. Tuntuu etten olisi halunnut vielä tietää heidän raskaudesta, kun en osaa olla aidosti iloinen. Mutta ei auta, elämän on jatkuttava. jospa se meillekin joku päivä tärppäisi ja pysyisi vielä matkassakin loppuun saakka... Ei muuta kuin oikeen paljon tzemppiä kaikille yritykseen, pidetään peukkuja et pian plussataan... :)