Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos onnentoivotuksista...pomppaan tuonne syyskuisiin...nyt täytyy vain sitten toivoa että kaikki menee hyvin ja papu pysyy matkassa...tuo himskatin keskenmenopeikko tuola kummittelee niin kovasti...ens ma eka neuvola ja sit varaillaan ultra...viime raskaudessa sielä ei asukkia ollutkaan kun oli tuulimunaraskaus joten täytyy toivoa ettei tällä kerralla niin käy...oikeen paljon tsemppiä teille kaikille vauvakuumeisille ja pidetään peukkuja että te kaikki täällä plussaisitte ja pian[:D]

Oikein paljon onnea Chaos74! Kunpa meitä muitakin siirtyilisi pikapikaa odottajien puolelle!

Täällä tikuttelu on tuonut tulosta. Mulle nimittäin selvisi, että mun ovulaatio on vasta kp 16-17. Eli ne kierrot, jolloin oon syönyt Terolutia ja Primolutia kp 15-24, ovat saattaneet olla anovulaarisia, koska keltarauhashormoni estää munasolun irtoamisen. Perhana sentään, monta turhaa kiertoa (ja yritystä) kun oon napsinut hormoneja liian aikaisin! [:@] No, nytpäs asian tiedostan. Ihme ettei kukaan lekureista koskaan ole tätä asiaa mainostanut?
Nyt siis kp 17 ja yhtä vahvat viivat tuli testiin kuin eilenkin. Illalla siis jumppaa tiedossa... [:)]

Palikka
kp 17/30, yk 28 (masentava, tarkistettu lukema)

A86, on se niin ihmeellistä, että ihmiset ei ymmärrä pitää suutaan kiinni toisten yksityisasioista! Varsinkin, jos jaksaa asiasta jankuttaa saamatta mitään vastakaikua. Siinä vaiheessa luulisi ymmärtävän jo että aihe ei ole vapaata riistaa.

Palikka, onpa hyvä että sait selville sen ovulaation ajankohdan! Toivottavasti nyt sitten nappaa, kun saat lääkkeetkin kohdalleen!![:)]
Oletko muuten huomannut mitään oireita oviksen aikaan liittyen? Siis tuon plussauksen lisäksi? Kysyn vain koska en ole itse koskaan saanut positiivista ovistestiä, vaikka tunnen oireet melko selvästi ja ultraamalla ovis on myös vahvistettu kerran.
Entä tehtiinkö sinulle sellaista kierron kartoitusta ennen terolutien antamista? Mulle gyne puhui jostain verikokeista, jotta saadaan selville se oviksen tarkka aika.
Tsemppiä jumppailuun![;)]

Huomenta! Noniin, nyt voi virallisesti sanoa että kp1 lähti käyntiin. Aika pitkäänhän tuota tiputtelua saikin seurailla..

hh83: Ei oo kiertoa mitenkään kartoitettu. Olen kyllä kertonut että se on 27-32 päivää, ja silti on käsketty popsia hormoneja kp 15-24. Tässä kierrossa en aio niitä popsia, ne Primolutit oli ihan kauheita, tuli kaikenlaisia ikäviä sivuoireita (ärtyneisyyttä, päänsärkyä, kuvotusta, haluttomuutta, väsymystä, palelua,...).

En kyllä sitä ovulaatiota itse huomaa mistään muusta kuin siitä, että himottaa [;)] (yleensä kun en ole mikään sänkypeto). Nyt mulla on myös kysta toisessa munasarjassa, joten mistään nippailuista en voi tietää mitä ne ovat, kystaa vai ovulaatiota. Ja vasta eilen mulle valkeni, että nuo ovulaatiotestit kun kertovat sen LH-piikin, se tarkoittaakin sitä, että munasolu irtoaa n. 36h sisällä.

Mulla niihin tikkuihin tuli kp 16 testiviiva vähän tummempi kuin kontrolliviiva, ja kp 17 samanvahvuiset, tänään kp 18 testiviiva oli jo hiukan haaleampi kuin kontrolliviiva. Toivottavasti eiliset "selkä- ja vatsalihastreenit" osuivat oikeaan ajankohtaan, sillä tänäiltana taidan nukahtaa aikaisin...

Palikka
kp 18, yk 28.

Palikka, kiitos vastauksesta. Toivottavasti nyt tärppää kun sait sen oviksen tikkuun![:)]
Kaikille oikein hyvää viikonloppua! Mä lähden viikoksi pois, toivottavasti saan takaisin tultuani lukea hyviä uutisia![:)]
Plussatuulia kaikille!

Heippa. En ilmoittaudu vielä kauan yrittäneisiin, mutta huomasin tuon A86:n tiputteluvuodon ja ajattelin kertoa, että minulla on sitä jo kolmannen peräkkäisen kerran. Altavistasin siitä, ja se saattaa kertoa keltarauhasen vajaatoiminnasta. Sen luettuani menin kunnalliselle lääkärille, mutta hän oli sitä mieltä, että mulla kun on ehkäisyn lopettamisesta niin vähän aikaa, niin kroppa voi olla vielä sekaisin. Ajattelin kyllä, jos se viel kolme kertaa tulee, niin sitten menen yksityiselle kertomaan ja tutkimuksiinkin. Silloin on puol vuotta takana yritystä ja ikää on kuitenki sen verran, että voisin mennä tutkimuksiin vaikka heti. Odotan nyt hetken vielä.

Örkki: Meillä tulee kohta vuosi yritystä niin ajattelin tilata ajan yksityiselle. Jos aluksi vaikka lähdettäis tarkkailemaan mun epäsäännöllistä kiertoa. Kyllä sitä suoraan sanottuna hirvittää, mitä kaikkea omasta kropasta voikaan selvitä [8|] Mielikuvitus alkaa nostamaan rumaa päätään!! Mun kierto varmasti menee aika luikkaseen tuohon epäsäännöllisen "raameihin".. Hermostuttaa/ahdistaa! Jospa tää mieli tästä paranis..

Örkki: Ensimmäinen kerta oli nyt kun näin monta päivää tiputteli. Yleensä saattaa olla sen yhden päivän tuhrua ja sit starttaa kunnolla.. Ikinä ei onneksi ole ollut mitään välivuotoja tms!

Kerrohan sitten A86 mitä lääkäri sanoi. Etenkin nuo tiputteluasiat mua kiinnostaa, kun itelläki sellasii on.

Heippa vaan taas kaikille!
Ja ihan ensin onnea Chaos74 !

Mulla on nyt menossa kp 10/26-28 eli loppuviikosta olis sitten ovis ajankohtainen... harmi vaan että menee miehen kanssa työvuorot pahemman kerran ristiin [&o]
Tänään käytiin yksityisellä puolella aloittamassa lapsettomuustutkimukset meidän osalta... ja kuukauden päästä sitten pitäisi olla selvillä mistä meillä kiikastaa. Jos kaikki on hyvin niin ehkä sitä sitten osaisi rentoutua ja hedelmöittyminenkin mahdollisesti onnistuisi [;)] ja jos jotain vikaa löytyy niin sitten ainakin tietää miten sitä lähdetään hoitamaan jos mitenkään. Eipähän tarvitse olla enää epätietoinen.

Tällaista siis tänne tällä erää. Erittäin paljon +++tuulia kaikille!

Heippa tännekin palstalle pitkästä aikaa!

hh83:Joku oli kait jo vastannutkin,mutta vyöhyketerapias käydään koko kroppa läpi jalkapohjista painelemalla.Siellä,missä prakaa,tuntuu jalkapohjassa kipua.Mulla esim.alaselkä,vatsa,kurkun käheys,viisaudenhampaat ja menkkakivut löytyi pohjista painelemalla ja helpottikin,hampaat ei tosin kadonnu mihinkään.[:D]Tiedän myös,että käytetään aika yleisesti lapsettomuuden hoitoon ja useaa auttaakin!Voi siis käsitellä sekä miehen että naisen!Hinta pyörii siinä 40 euron tienoilla.Suosittelen lämpimästi!Kaikkea kannattaa kokeilla!Mä siis käyny ihan raskautumisen takia ja ainakin tosiaan sai mun menkkakipuja pois.Ja mies on käyny kerran.Meillä kun miehelllä tuo ongelma,niin sen hoito on tärkeämpää ja terapeutti sanoi laittavansa siittiöihin vauhtia![:D]

Jaan niin sun tunteen tuosta painostamisesta ja itsesäälistä...Joskus vaan tuntuu niin kamalan kurjalta kun toiset on sitä mieltä,että kokeiltiin nyt vaan ja kas tärppäs!Ite kun et muuta halua kun sen oman pienen...Tiedän toki,että kaikki sitä omaansa varmasti haluaa,mutta kun meillä rupeaa olemaan ympärillä noita pareja,jotka on seurustellutkin vähemmän ku me on yritetty ja vauva jo tulossa...No eihän se meiltä pois oo...Jos anopin kans oikeen ahdistaa,kannattaisko sanoa asiasta..?Mä paukautin omalleni,kun en enää jaksanu kuunnella ja kerroin että testeis hypätään...On suhtautunu sen jälkeen asiaan hienotunteisemmin.Paukautin siis kunnolla tästä,niin tajus,että ei kannata vaatia,kun ei voi tietää tilannetta...Lisäksi siinä sitten vasta anoppi kerto,että suvussa on ollu miespuolella lapsettomuutta,joten voi saada uuttakin tietoa,joka ainakin nyt meidän tapaukses osu kohdalleen.Tosin hieman kiukuttaa,kun ei oo anoppi ees pojalleen saanu asiasta koskaan mainittua,naimisiskin kun ollaan oltu jo 1,5 vuotta,vasta kun tutkimukset oli jo alotettu.Tuntu,että meni se 1,5 vuotta yritystä hukkaan...Johonkin on oma turhautuminen purettava,anoppi sopiva kohde![:D]Reissushan sulla olis hyvä tilaisuus antaa kuulua!Mitäs gyneltä sanottiin?

Tatjuska:Joko siellä on täti selätetty ja päästy uuteen kiertoon yrittämään?

Palikka:Tsemppiä ja voimia yrityksen kanssa...Luvattoman kauan on teilläkin kestänyt...Ovulaatiotikutuksesta ei ainakaan haittaa ole,päinvastoin,hienoa että oot pongannut oviksen!Tsemppiä maaliskuun tutkimuksiin!Toivotaan,että saisit vaihtaa tuon ajan neuvola-aikaan![:)]

Chaos74:ONNEA VALTAVASTI![:)]Ihania uutisia tänne!Oikein mahtavaa raskausaikaa!

A86:Pahoittelut vuodosta...Kurjaa vielä tuollanen pitkä tiputtelukin...Tsemppiä uuteen kiertoon!

Hempsukka:Tsemppiä tutkimuksiin!Toivotaan,että kaikki hyvin!Mutta hyvä kuitenkin tutkia!

Omaa:Klinikalla käyty ja nyt viikon verran asiaa sulateltu.Jo ens kierros voisin alottaa hormonit,jotka jo tuolla kaapissa odottaa ja siitä sitte lähtis prosessi käyntiin!Jännittävää,raskasta,ihanaa!Tuntuu,että pitkästä aikaa meillä on mahdollisuus raskautua(niin ku onkin..!)!Tosin täytyy muistaa,että hedelmöityshoidoiski on samat mahdollisuudet kun normiraskautumises,mutta saadaan nyt ainakin ne mahdollisuudet!Ja ihanaa,kun asiat lähtee näin nopeasti rullaamaan,ei tarvi liikaa pyöritellä pääs!Eipä muuta!

Kaikille rattoisaa alkanutta viikkoa ja positiivista tuulta! +++++

Paipapu: Joo mun tätihän on sellanen että kaks tippapäivää ja kahtena-kolmena sit jotain oikean menkkavuodon tapaista ja sit stop ja niin nytkin. Mut sen verran ryydyin tän tädin tulemisesta että varasin ajan gynelleni ultraan koska mulla on (kop kop, unohtanut tyystin) keskenmenokaavinnan jälkeinen tarkastus tekemättä. Että näkeepähän sitten varmasti onko kaikki keskenmenon jälkeen vastaanottavaista raskaudelle. Mulle sanottiin että terkassa voi käydä jälkitarkastuksessa mutta äitiysneuvola ei mua huolinut ja omalääkärit ei osaa eikä tee ultria ja mua taas alko oikeen naurattaan toi terkkarin toiminta. Mitä ihmeen hyötyä on jälkitarkastuksesta keskenmenon jälkeen jos ei ultrata. Ei se käsikopelolla selviä ja näy onko muniksissa kaikki hyvin ja missä kondiksessa on kohdun limakalvo. No mut nyt on huojentunut olo kun tietää että ylihuomenna lääkäri taas tutkii paikat ja samalla ehkä kuulen koska yk3 ovulaatio olis.

Tänään siis kp 7 tai jotain ja yk3 keskenmenon jälkeen, raskauden yritys alkanut 7kk sitten

Hei Kaikille pitkästä aikaa. Olen pitänyt vähän matalaa profiilia, ku olimme pari viikkoa matkoilla. Teki todella hyvää saada vähän lämpöä ja aurinkoa, mutta oli kyllä todella karua tulla tänne pakkaseen takaisin. hrrrr...

piti tulla tänne heti kertomaan lääkäriuutiset, sillä tulin juuri lapsettomuustutkimusten ensimmäisestä käynnistä. Vielä ei ole mitään ihmeellistä kerrottavaa omasta lapsettomuudestani, mutta seuraava kierto tutkitaan todella tarkkaan ja otetaan kaikki mahdolliset hormooni seulonnat. Kun olimme lääkärissä, lääkäri kysyi että olemmeko käyttäneet ovulaatiotestejä, ja sanoin että en ole käyttänyt sillä kierto on ollut säännöllinen. Sitten ku päästiin ulos lääkäriltä, niin mies oli heti että "miksei olla käytetty ovulaatiotestejä?! Nyt pitää heti mennä niitä ostamaan että tietää onko oikeeseen aikaan hommissa! Mistä niitä saa ostaa? saako niitä kuka tahansa ostaa?" hehhe, herran toiveiden mukaisesti, tilasin nyt netistä sitten erän ovulaatiotestejä.

Sokerina pohjalla, lääkäri huomasi että munasolun pitäisi irrota ihan näinä päivinä!!! outoa sinänsä sillä sitten se olisi viikon myöhässä. Mutta toivotaan että lääkäri on oikeassa ovulaatio-bongauksen suhteen.

kaikille tasapuolisesti +++++++++++!!!

Huomentaaaaa!!!! Äh puh ja ahdistus! Konekin päätti just sammua kun sain huisin pitkän tarinan kirjoitettua.. Niin tasapaksu viikko menossa, että kupoliakin särkee vapaapäivän kunniaksi! Tahtoo lomaa!!! Jos olisin sairaslomalla viikon ja nopiasti ottaisin äkkilähdön AURINKOON JA LÄMPÖÖN niin eihän töissä huomattaisi, kun rapuna palaisin takaisin?! Eihän!! Masentava vuodenaika, tule kevät tule!!!

Miss Piggy: Toivotaan, että saatte nopiasti tietoa teidän tilanteesta :)
Tatjuska: Olikos sulla tänään lääkäri? Peukut täällä pystyssä :)
Paipapu: Todella paljon tsemppiä ja voimia, varmasti jännittävät vaiheet teillä menossa!

Ovista odotellen.. Positiivisia fiilareita meille kaikille!

Moikka kaikille!

Eilen tosiaan mieheni halusi ostaa niitä ovulaatiotestejä, niimpä hän reippaana miehenä marssi apteekkiin ja osti niitä!!! kirosi kyllä kotiin päästyään niiden korkeaa hintaa. Ärripurrit, jäi hetkessä pois mielestä ku tein testin ja kas, kas!! ovulaatiotahan sieltä pukkaa. Viiva ei ollut yhtä vahva kuin kontrolli viiva, mutta olin ennen testin tekemistä olin käyny varmaan 1h sitten vessassa + juonut vettä, eli vastaan kaikkia ohjeita, jolloin hormonitulos laimentuu, mutta hei mistä olisin voinut tietää että mies kantaa testejä kotiin [:D]. Nähtävästi toi muin ovulaation on nyt ainakin 7 päivää tai jopa 10 päivää myöhässä!!! mut paljo väliä kerta se nyt bongattiin, sekä lääkärissä ja kotitestissä. 

Kaikille tasapuolisesti +++++++++!!!!

A86: Joo ihan just oon lähdössä gynelle. Eilen alko hirveet limat ja tänään on vähän jyhminy oikeesta munasarjasta eli kaiken järjen mukaan lääkärin pitäs pystyä diagnosoimaan mulle samaa kun Miss Piggylle eli ovis ihan näinä hetkinä ja tänään tiedossa petipuuhia... Mut tuun tänään vielä kertoon kuulumiset.

Halit ja tsempit kaikille!

terv. Elämäntaparemontin aloittanut

Hei taas!

Tatjuska, peukut pystyyn myös sulle että lääkäri toteaa saman kuin sä. Selvät ovat kyllä merkit sulla, joten olen ihan varma että ovistahan sieltä pukkaa sullakin. [:D] Toivottavasti meillä molemmilla tärppää tällä viikolla, voidaan sitten yhdessä jatkaa... hmmm.. millehän kuulle se laskettu aika nyt sit menee, mut odottajiin kuitenkin...

heti kotii tultuani tein ovulaatiotestin ja siihen tuli kontrolliviivaa vahvempi testiviiva, joten meillä kanssa on tänään taas tiedossa petipuuhia, vai pitäiskö odottaa huomiseen, ku eillenkin pupuiltiin. Olisko "pikku-ukot" tehokkaampia jos odottais huomiseen. [:D]

Elämäni ensimmäinen plussa, olkoon vaan ovulaatio-plussa, tyytyväinen olen siihenkin. hahaa!!

Niin, Tatjustka, laitoit nimimerkkiin että olet aloittanut elämämtaparemontin. Niin mekin mieheni kanssa. Enemmän liikuntaa ja vähemmän hiilihydraatteja. Tässä vähitellen haluaa jotain jossa saa tuloksia aikaseksi, ku toi lapsen pygääminen ei tunnu luonnistuvan, ja saapahan jotain muuta mietittävää välillä.

jälleen kerran kaikille tasapuolisesti +++++++

Tännekin sama viesti kun tuonne toiselle palstalle...

Terveisiä ultrasta! Kaikki oli palautunut ennalleen, limakalvo oli ehkä vähän ohuehko mutta hyvä kuulemma näillä kiertopäivillä (kp10), eilen aloin tuntea ovisoireita ja limaa pukkas ja lääkäri vahvisti että oikeasta munasarjasta on munis lähdössä lähiaikoina liikenteeseen. Mulla oli toi ihanan tukeva mies mukana ja saksalaissyntyinen lääkäri totesi että tässä ois isännälle töitä tänään ja vinkkas silmää että kuulemma otollista on. Mehän ryysittiin sit heti kotiin ja hommiin. Kaikenkaikkiaan siis erinomaisesti on asiat ja lääkäri oli aivan varma, että pian olen taas raskaana, koska se ekakin tuli niin äkkiä ja uskotteli että tuulimuna oli vain huonoa tuuria ja tilastollisesti aivan normaalia kun kyseessä kuitenkin kolmas raskaus mulla. Lähtiessäni huuteli perään että haluanko mä ne ultrakuvat ja totesin että enpä taida tarvita niin se naurahti että "aivan, otetaan ne oikeet kuvat sitten kun on kuvattavaa" . Lääkäri on aivan ihana tuolla Tampereen uudessa gynekologikeskuksessa että suosittelen lämpimästi jos olet tältä alueelta.

Hymyssä suin täällä :)

Takaisin