A86, onhan se mahdollista että menkat alkaa jo nyt.. Joskus se vaihe oviksen jälkeen voi jäädä lyhyeksi. Mutta toivotaan että olis turha hälytys! Tällä palstalla on vähän liikaa jo tuo täti vieraillut. Menis välillä muualle käymään..[;)]
Voi ahdistus sentään.. Olis niin kiva jo saada hyviä uutisia! Mikä siinä on että toiset pamahtaa heti raskaaksi ja jotkut joutuu tuskailemaan pitkiä aikoja. Kaveripiirissä on ainakin kolme vauvaa jotka on saaneet alkunsa ja syntyneetkin jo sinä aikana kun meillä on ollut yritys päällä. Ja kaksi kolme muuta vauvaa on piakkoin syntymässä. Eräskin kaveri tuli raskaaksi ensimmäisestä kierrosta! Hpmh! Eihän näitä pitäisi noin ajatella, mutta välillä kun oikein itsesääli iskee, niin näissä tilastoissa on helppo kieriskellä..[&o]
Asiaa vähän pahentaa vielä se, että anoppi on jaksanut painostaa jo pari vuotta meitä siihen lapsen tekoon. Se kertoo aina kaikki vauvauutiset jotka on kuullut ja suoraankin kyselee meiltä, että milloin hankitaan lapsia ja aiotaanko ollenkaan hankkia. Ei haluta puhua tästä yrittämisestä, koska siitä tulisi vaan vielä lisää paineita kun joutuisi joka kuukausi tiedottamaan menkkojen alusta anopille. [>:] Yhdessä vaiheessa, sanoin suoraan että ahdistaa nuo vauvapuheet, ja että niitä tulee kun ollaan siihen valmiita. Se tehosi ehkä 4kk, kunnes taas alkoi painostus! Olen miettinyt sitä, että kun sitten raskaaksi tulen niin mitä sanon. Mulla on siis vuorosanat valmiiksi mietittynä, joissa annan anopin kuulla kunniansa moisesta painostuksesta. Haluan hänen tietävän miten ahdistavalta se on tuntunut. Varsinkin viime kesänä kun olin juuri saanut sen plussan ja sitten menkat siihen perään. Pettymys oli valtava, ja sitten joutui sitä jatkuvaa vauva, vauva, vauva -palopuhetta kuuntelemaan. Hermohan siinä meni, ja sitten anoppi suuttui kun olin mukamas niin epäkohtelias! Siinä vaiheessa oli kyllä tosi lähellä etten mennyt suoraan pamauttamaan asiaa. Että jotkut ihmiset ei sitten pysty ymmärtämään, että perheen perustaminen on jokaisen oma asia eikä siitä kannata mennä utelemaan liikaa!
Huoah! Tulipas taas vuodatettua.. Mutta ollaan lähdössä reissuun pian ja anoppi tulossa mukaan, niin vähän joetukäteen ahdistaa että mitä tuleman pitää..[;)]