Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
tatjuska voih, no nyt kiroat ja pärräät ihan rauhassa. Jos sitten ensi kierrossa.[:)]

hh83 voit toki tehä testin. Jos raskaana olet tai oot ollut se voi sen näyttää. Mutta sun pitää ehkä varautua siihenkin sitten että se voi näyttää plussaa vaikka olis jo mennyt kesken. Mutta se on ainoa mistä tiedät. Mulla oli nyt tän KM kanssa niin että plussasin KM jälkeen vasta. Ja arvot oli vielä viime viikollakin koholla sen verran et olisin plussaa edelleen saanut. Ja Km meni menkkojen mukana jotka alkoi 27.12. Ja voihan toki olla että sulla oli valemenkatkin. Onhan niitäkin useilla. Jotkut vuotaa rajustikin ja silti kaikki ok. Mutta testillä sen tietää onko raskaus ees alkanut. Voimia sinne !

paipapu kerroppa tarkemmin siitä vyöhyketerapiasta[:)]

Wastis, just tota tässä mietinkin. En usko että raskaana olisin. Mut just jos vaikka oli sit keskenmeno, niin olis sekin kiva tietää. Sit ainakin tietäisin että jotain mahdollisuuksia hedelmöittymiseen. Tosin nyt tulee taas verta. Kirkasta ja normaalia.. Ehkä huomenna aamulla testaan. Muistatko omasta km:sta, oliko sulla vielä raskausoireita menkkojen jälkeen?

Tervehdys kaikille...kerkesin tässä jo olla ihan varma että raskaana olisin kun aina niin säntillisen kierron(28)omaavana kuukautiset myöhästyivät...nooh useamman negatiivisen raskaustestin jälkeen ja verikokeen missä hcg-arvo oli alle 1 oli pakko vain hyväksyä etten sitten raskaana olisikaan...eli nyt mennään kiertopäivää...hmm...43/28 eikä menkkoja ole kuulunut:(Nyt hieman pelottaa että jotain muuta olisi vialla kun kaksi kertaa elämän aikana ollut menkat myöhässä ja niistä toisesta kerrasta leikkii tuossa 5-vuotias poika...eli toista lasta on yritetty tosi kauan ja reilu vuosi sitten todettiin tuulimunaraskaus...nyt täytyy vain odotella että seuraavat kuukautiset tulisivat sitten ajallaan...tässä vaiheessa ei enää ole ajatuksia että olisin kuitenkin raskaana koska tuo verikoe näytti negatiivista vaikka saakin lukea mitä ihmeellisimpiä tarinoita myöhään plussanneista ja muista elämää suurimmista ihmeistä...eli vauvakuumeilu jatkukoon[:D]

Tervehdys kaikille tasapuolisesti!

Täällä "tulee jos on tullakseen"-ajattelu on vaihtunut. Nyt jyllää "kun ei tule, niin ei tule". Ehkä tämä on jokin kriisi, joka liittyy yrityskiertoon nro. 25 tai 26 (en pysy laskuissa mukana). Lastenvaunut siis myin jo pois (ovatkin olleet lainassa jo kohta vuoden).

Ärsyttää sen verran tämä juttu, kun ei omaa kroppaansa tunne, että tilasin saveontests.com:sta ovulaatiotestejä. Niiden mukaan tänään (kp 15) SE sitten on. Pitänee illalla miestäkin asiasta muistuttaa. [;)] Toisaalta taas jossain pääkopan uumenissa raksuttaa ajatus siitä, että kun tätä ikää on jo reilusti, niin kaikki raskauteen ja lapsen terveyteen liittyvät riskit ovat jo moninkertaiset. Uskaltaakohan sitä enää...?

Välivuototutkimukset jatkuvat maaliskuussa, jolloin kontrollikäynti munasarjakystan takia. Toivottavasti mokoma tajuaa häipyä, ettei tartte alkaa operoida pois. Samalla käynnillä kuulen hormonispesialistin lausunnon mikä sen mielestä mättää, vai mättääkö mikään. *huoh*

Toivottavasti muilla sujuu leppoisammissa ja positiivisemmissa merkeissä!

Palikka
kp 15, yk 25-26

hh83 oli mulla raskausoireita KM jälkeen. Sen verran ylös kuitenkin nousi hormonit. Että viikonkin jälkeen oli vielä selkeitä oireita. Mutta ne hävis kun lähti noi istukkahormonit laskuun. Ja tosiaan tänään oon käynyt vielä verikokeissa kun seurataan sitä laskua. Keskiviikkona saan tietää sitten onko nollissa jo.

Moikka !

Joku tässä kyseli, että mitä vyöhyketerapiassa oikein tehdään. Minä nyt tässä siihen vastaan, vaikka asiaa ei multa varsinaisesti kysytty, mutta osaan siitä kertoa jo jotain, kun olen reilun puolen vuoden aikana käynyt siellä säännöllisesti.

Vyöhyketerapiassa siis hierotaan/painellaan jalkapohjia, tai tarkemmin sanottuna jalkapohjien akupisteitä. Jaloista löytyy akupisteet meidän jokaiselle muule ruumiinosalle/elimelle. Ja uskomatonta kyllä, vyöhyketerapeuttini voi todellakin lukea jaloista jos olen esim. stressaantunut/masentunut/ selkäkipuinen/flunssa tulossa - siis ihan kaiken. Olen myös nyt oppinut itse tarkkailemaan eri tavalla jalkojani ja osaan itsekin todeta koivistani esim. stressin.

Itse aikoinaan hakeuduin kans lapsettomuusasioissa vyöhyketerapiaan ja jo toisen käynnin jälkeen tulin raskaaksi (josta tosin tuli km). Oma terapeuttini on realistinen ja aina toteaa, että hän ei voi luvata hoidoista raskautumista. Mielestäni nämä luonnonmukaiset hoidot ovat paljon parempia kuin hormonihoidot. Tällä hetkellä käyn myös aromaterapiassa, jossa on tarkotus aktivoida lisääntymiseen liittyviä asioita. Se on jo pidempi hoitosarja ja valitettavasti jouduin sen nyt keskeyttämään kun sain influenssan ja antibioottihoidon - näitä "lääkityksiä" kun ei saa toteuttaa päällekäin.

Vyöhyketerapia on toiminut mulle nyt rauhoittumisen ja rentoutumisen keinona - luksusta omaa aikaa itselleen tunnin verran. Hinnat käsittääkseni vaihtelevat, paikkakunnista riippuen. Käsittääkseni tuntihinta pyörii 30€ paikkeilla.
Itse en voi kuin lämpimästi suositella vyöhyketerapiaa - jos ei muuhun niin mielen rauhoittamiseen ja rentoutumiseen.

Heipähei taasen.

Jopas täällä tätivoittosta, taidan itse kohta lukeutua samaan kööriin [:(] Eilen ja tänään pariin otteeseen tullut pikkuriikkisen niukkaa vuotoa. Ei ole kyllä mitään oireita, mutta seuraillaan tilannetta. KYLLÄ SYLETTÄÄ URAKALLA TAAS VAIHTEEKSI!!!!!!!!!!!!!!!! En jaksa uskoa että olisin raskaana, ainut oire mikä täsmäisi niin on palelu, mutta enpä taas mene ennustamaan mistään oireista ikinä enää yhtään mitään (paitsi ehkä ensi yrityksessä). Nokka kohti uutta kiertoa, kädet maata raahaten [:@] Ainut mikä pos asia, että kierto lyhentyi (ensi kierto varmaan pomppaakin 100pvään mun tuurilla). Mutta jos ovis oli vasta viikko sit niin nyt jo alkaa vuotamaan... WTF!!!!!!! *Lähtee kirjottaa sitä helvatun OHJEKIRJAA*

Huomenta kaikille...onko kellään kokemuksia normaalikierron yhtä´äkkisestä muutoksesta..siis tarkotan sitä että jos aiemmin on ollut esim.28 päivän kierto niin jäisi kuukautiset tulematta tai muuttuisivat epäsäännöllisiksi...jos on niin minkälaisia kokemuksia?Täälä tuskailen edelleen kun menkkoja ei näy eikä kuulu...7 ja 8.1 oli ruskeaa tuhruvuotoa ja kerran holahti paperiin pyyhkiessä kirkasta verta...menkkojen olisi pitänyt alkaa 10.1 mutta ei niitä vain kuulu...22.1 tehtiin se verikoe joka näytti alle 1...raskaustestiä en enää sen jälkeen ole tehnyt, sillä eikö tuon verikokeen kuitenkin pitäisi olla melko luotettava...yritän miettiä ja pähkäillä mikä olisi syynä menkkojen poisjääntiin mutta en vain keksi..eli jos teillä on kokemuksia tällaisesta ja kierto on aiemmin ollut normaali niin mielelläni niitä lukisin[;)]

A86, hetkinen.. Oliko sulla ovis tosiaan viikko sitten? Tuo vuoto voi kyllä silloin olla myös kiinnittymisvuotoa? Mulla on vuoden aikana kaksi kertaa tullut sitä, ensimmäisellä kerralla tein testin ja sain plussan. (tosin meni kesken sitten pari päivän sisään).

chaos74, mulla ei valitettavasti ole kokemusta moisesta.. Mutta millaiset menkat sulla yleensä on? Että olisiko ne voinut kuitenkin olla menkat tammikuun alussa?

Omaa: Tein aamulla r-testin, mutta se oli nega. Vähän niin olin arvellutkin, mutta halusin nyt kuitenkin selvittää sen asian. Jos olis ollut positiivinen niin sitten olisin mennyt lääkäriin selvittämään keskenmenoasioita. Mutta tavallaan hyvä näin, sillä jos olen raskaana hetken ollut, niin sitten kaikki on ainakin tullut pois. Ne kivut viikonloppuna oli kyllä tosi pahat, että en ihmettelis vaikka olisi ollutkin keskenmeno. Muutenkin tässä kuussa olen kipuillut enemmän kuin yleensä. Viikkoa ennen menkkoja alaselkää särki ihan älyttömästi. Silloinkin jouduin syömään panadolia urakalla, että pystyin normaalisti olemaan. Eli joko se oli jotain kiinnittymiskipua tai sitten mulla se endometrioosi on pahentunut huomattavasti marraskuun jälkeen.
Siitä aiheesta sitten tenttaan lääkäriä maanantaina, kun saan sen puhelimenpäähän..

Angervo, tuo vyöhyketerapia kuulostaa tosi mielenkiintoiselta. Pitäisiköhän käydä kokeilemassa sitä.. Saanko vielä kysyä, että mitä tarkemmin olet itse hoidattanut? Epäsäännöllistä kiertoa vai ihan vaan raskautumista?

hh83: Itseki mietin et jos olis ollu kiinnittymisvuotoa, mut nyt aamulla on vuotanu vähän enemmän. Jotenkaa ei jaksa uskoa raskauteen. Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!! Mut joo, kierto on nyt sit 35, viimeksi 53. Huhhuh.. Taidetaan olla samoilla viivoilla [:D]

A86, onhan se mahdollista että menkat alkaa jo nyt.. Joskus se vaihe oviksen jälkeen voi jäädä lyhyeksi. Mutta toivotaan että olis turha hälytys! Tällä palstalla on vähän liikaa jo tuo täti vieraillut. Menis välillä muualle käymään..[;)]

Voi ahdistus sentään.. Olis niin kiva jo saada hyviä uutisia! Mikä siinä on että toiset pamahtaa heti raskaaksi ja jotkut joutuu tuskailemaan pitkiä aikoja. Kaveripiirissä on ainakin kolme vauvaa jotka on saaneet alkunsa ja syntyneetkin jo sinä aikana kun meillä on ollut yritys päällä. Ja kaksi kolme muuta vauvaa on piakkoin syntymässä. Eräskin kaveri tuli raskaaksi ensimmäisestä kierrosta! Hpmh! Eihän näitä pitäisi noin ajatella, mutta välillä kun oikein itsesääli iskee, niin näissä tilastoissa on helppo kieriskellä..[&o]
Asiaa vähän pahentaa vielä se, että anoppi on jaksanut painostaa jo pari vuotta meitä siihen lapsen tekoon. Se kertoo aina kaikki vauvauutiset jotka on kuullut ja suoraankin kyselee meiltä, että milloin hankitaan lapsia ja aiotaanko ollenkaan hankkia. Ei haluta puhua tästä yrittämisestä, koska siitä tulisi vaan vielä lisää paineita kun joutuisi joka kuukausi tiedottamaan menkkojen alusta anopille. [>:] Yhdessä vaiheessa, sanoin suoraan että ahdistaa nuo vauvapuheet, ja että niitä tulee kun ollaan siihen valmiita. Se tehosi ehkä 4kk, kunnes taas alkoi painostus! Olen miettinyt sitä, että kun sitten raskaaksi tulen niin mitä sanon. Mulla on siis vuorosanat valmiiksi mietittynä, joissa annan anopin kuulla kunniansa moisesta painostuksesta. Haluan hänen tietävän miten ahdistavalta se on tuntunut. Varsinkin viime kesänä kun olin juuri saanut sen plussan ja sitten menkat siihen perään. Pettymys oli valtava, ja sitten joutui sitä jatkuvaa vauva, vauva, vauva -palopuhetta kuuntelemaan. Hermohan siinä meni, ja sitten anoppi suuttui kun olin mukamas niin epäkohtelias! Siinä vaiheessa oli kyllä tosi lähellä etten mennyt suoraan pamauttamaan asiaa. Että jotkut ihmiset ei sitten pysty ymmärtämään, että perheen perustaminen on jokaisen oma asia eikä siitä kannata mennä utelemaan liikaa!
Huoah! Tulipas taas vuodatettua.. Mutta ollaan lähdössä reissuun pian ja anoppi tulossa mukaan, niin vähän joetukäteen ahdistaa että mitä tuleman pitää..[;)]

hh83...tuolloin tammikuun alussa tuli kahtena päivänä rusehtavaa tuhrua...eli kun kävi pissillä niin paperiin vain...ei siteeseen asti ja tuolloin 8:s päivä pyyhkiessä kirkasta verta sellanen pläntti paperiin ja sanoinkin miehelle että nyt ne sit menkat alko...tuo vuoto loppui kun seinään ja sen jälkeen ei mitään vuotoa...sitten kun kuukautiset olis pitänyt olla niin alaselkä ja alamaha oli kipeenä...hirmunen turvotus ja ilmavaivoja...ajoittaista huonoo oloo ollut mutta koska mulla on refluksitauti niin ei pysty oikeen erottamaan tuota pahoinvoinnin laatua...mulla on menkkojen kierto ollu aina 28 päivää ja menkat kestää 5-6 päivää...ja alkaa aina runsaalla vuotamisella...eli pari ekaa päivää vuotaa tosi reilusti kunnes tasottuu...itse ajattelin noita tuhrutteluja sillon kiinnitysvuodoiks mutta ilmeisesti ne ei sit niitä ollutkaan...elipä jos jollakulla on kokemusta yht´äkkiä muuttuneista menkoista ja niiden syistä niin kertokaa ihmeessä[;)]

Tervehdys taas...nyt on sit syy selvinnyt menkkojen poisjäännille...tein vielä kertaalleen raskaustestin kun yksi apteekin oma oli kaapissa...ja komea plussa pärähti tikkuun[:)]Eli kp 44/28...vasta plussa...nyt on ajatukset ihan pyllyllään...ne kaikki ristiriitaset tunteet ja toiveet ja sit verikokeen jälkeen "paluu arkeen"...eli miettimään et mikä ihme on vikana...tämä on nyt sitten yksi niistä myöhäisistä plussista...voi tavaton mikä olo[:D]

chaos74 mahtavia uutisia!![:)][:)][:)] Paljon onnea![:D]
Vihdoin se plussa jota on odotettu! Uskomatonta![:D]

Chaos74: PALJON PALJON PALJON ONNEA!!! Voi hitsi miten hienoa [:)] Taidatkin täältä hypätä syyskuisiin?? Ihanaa kuulla täällä palstalla näin onnellisia uutisia!

Täällä nyt neljättä päivää pikkuriikkistä tuhrua, voe voe tätä valitusta. Vähän särkenyt alavatsaa, mut ei niin miten yleensä menkkojen aikaan.. Odotellaan, odotellaan kärsivällisesti.. Ja asiaa helpottaa hirviästi, että pääsen tänään katsomaan pienen pientä pimua, ikää hänellä vasta 10pvää <3

hh83: niin ja tuosta "vauvapainostuksesta.. Mun suunnaalla hirvittävän tuttua, ei noin pahasti mutta kumminkin uteluja. Varsinkin yksi kaveri, jotan näen harvemmin. Aina sanoo, että no te olette sitten seuraavat jne.. Vain kaksi kaveriani tosiaan tietää meidän vaikeuksista/yrityksestä/pettymyksistä. Tekisi tosiaan mieli sanoa suoraan, että ollaan yritetty kohta vuosi, mutta ei niin ei. Vaikka kuinka oviksen bongaisi niin ei vain onnistu. Tulee hirveän paha mieli, kun kuume on aivan hirvittävä eikä ihmiset ymmärrä asiaa. Varsinkin, ku heillä oma vauva on ollut "vahinko"!

Takaisin