Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
hyviä uutisia lekurilta 
ei oo kyseessä uus KM,vaan vanha vihoittelee vielä.
mulle nää on ilouutisia,ei tartte uusiks kestää.
kohtu ultrattu ja kystakin kadonnut
siellä ei siis mitään mikä vuotais.
meen vielä kerran huomenna verikokeisiin kattoo hormoniarvot,
tosin jos ne onkin kasvaneet, (oli 2vk sitten 13 enää).niin sitten
äkkiä lekurille koska sitten on kyse kohdun ulkosesta raskaudesta.
Muussa tapauksessa annetaan olla.
Sitten... kysyin että näkeekö oonko ovuloinu,totes että 3pvä niin irtoo muna
iloinen asia tietää,ainoastaan että... se on sitten kp.20 vai 21...
ja jos mun kierrot on ollu 27-29 nyt... niin se on sitten syynä miksen raskaudu,
liian lyhyt aika tossa välissä tuo viikko.
Pitää siis kattoa jos tääkin kierto on sen pitunen niin mennä pyytämään jotain siihen,
eikö siihen oo olemassa joku lääkekuuri miten ovista saa aikaistettua tms?
Mutta tosiaan kohtu tyhjä ja ei kystia.
Että kaikki hyvin täällä ja hyvillä mielin olen
Vaikka tuo joulukuun km aiheuttaakin vielä päänvaivaa.
mutta ennemmin se kuin uusi.
kilpirauhas arvoa otetaan myös,siis katotaan huomisissa verikokeissa.
nyt on aika levollinen mieli.
tosin ei "suostunu" kirjottaan mulle vielä mitään lääkettä[:@]
kun sanoin esim tosta et epäilen et olis keltarauhashormoonien puutetta...
noh,ensi kerralla sitten.
ainoa että se on vaan aina satasen kerta käydä tuolla plus verikokeet ~50e pala

Moi kaikille!

olenko mä ollut jotenkin kauan poissa, ku tännehän on tullut vaikka kuinka paljon kirjoittelua sitten mun edellisen vierailun. Ihanaa että olette aktiivisia. Te olette mulle ainakin niin ihana henkireikä ja tukijoukko!

Mymmeli84 ja Tiisa, tervetuloa myös mun puolesta. Ikävä aina kirjoittaa että tervetuloa, kun palstan aihe on mikä on. Mutta toivotaan että ollaan kaikki täällä vaan nopeasti kääntymässä ennen tuonne odottajiin siirtymistä.

Tiisalle vielä kiitos tuosta Mymmelille kirjoittamastasi, munatorvien aukiolo tutkimuksesta. Itseäni myös se kiinnosti sillä se on kanssa itselläni edessä lähitulevaisuudessa. Heti sen jälkeen kun koko kuukautiskierron hormoonitasot on selvitetty. Kiva kuulla että sulla se ei ollut kivulias tutkimus, sillä itse vähän pelästyin kun sain lääkäriltä kirjallisen ohjeen kuinka paljon särkylääkettä pitää ottaa ennen ja jälkeen tutkimuksen. HUI! mulla muutenkin on aina ollut tosi kivuliaat gyne tutkimukset.

Paipapu, onpa tyhmää että ovis ei näyttäytynyt tässä kuussa. toivottaan nyt kuitenkin kuitenkinettä se olisi ollut, vaikkei tikuissa ole näkynytkään. Se on niin ärsyttävää ku tässä muutenkin elää kuukaus kerrallaan kaiken maailman vaikeuksien kanssa. Niin olisi se nyt suotavaa että joka kuukausi oli edes MAHDOLLISUUS raskautua.

Wastis, olen todellan pahoillani uudesta keskenmenosta, tai jos ei ollut keskenmeno niin epätietoisuudesta kuitenkin. Nostan sulle kyllä hattua, miten hyvin pystyt elämään kaiken näiden vastoinkäymisien ja epätietoisuuden kanssa. eikö tuossa olisi jo riittävästi yhdelle ihmiselle vaikeuksia, että saisi jo riittää. Ansaitsisit kyllä raskautua heti seuraavassa aallossa. Yritä jaksaa! Tsemppiä ja lämpimiä haleja!!

hh83, toivottavasti tästä ovulaatiosta nyt napsahtaisi, eikä teidän tarttisi aloittaa lapsettomuustutkimuksia torstaita pidemmälle [:)] Tsemppiä torstaiselle lääkärikäynnille, kuitenkin.

Mymmeli84, tiedän tasan mitä tarkoitat, siis tuosta tunnekuohuista ja mielialaheittelyistä. Musta ainakin tuntuu että suurin osa johtuu hormooneista ja tästä lapsettomuudesta. Välillä tuntuu että "pitäkää muksunne" mä elän sitten katkerana ja lapsettomana. Ja välillä taas oon onnesta soikeena elämän pienistä asioista. Mymmeli, tämä on se oikea forumi jossa voi näitä tunnehöyryjä vähän päästellä. Me kuunnellaan sua jos säkin kuuntelent meidän [;)] Täällä ei haittaa vaikka vaihtais mielipidettä joka toinen tunti, ainaki omasta puolestani voin sanoa että "been there, done that" :) ja kiva kuulla etten ole yksin

omaa: oviksesta viikko, samoin virtsatientulehduksesta, ja eilen otettu sikapiikki vaivaa vielä kättä. Jos olen raskaanan toivottavasti sikapiikki tai antibiottikuuri ei ole aiheuttanut mitään ikävää. Olo on muuten ok, jännitys varmaan taas kasvaa kun testauspäivä lähenee ensi viikolla.

plussatuulia! +++++++++++++++++++++++++++++

miss piggy ei ollut uus keskenmeno,tää on tätä edellistä vielä, joka siis tuli menkkojen kanssa 27.12.
Eli tän jälkiäisiä edelleen... Tiputtelua ja näin. Mutta tällä hetkellä ei ees haittaa kun sai tiedon ettei oo uus sentään<3

Wastis: Ihanaa kun ei ollutkaan kyse uudesta keskenmenosta :)

Omaa: Tänään yhtäkkiä huomasin et nännit on ihan sairaan kipeet. What..?

Hei kaikki!

Kiva, kun täällä on riittänyt vilskettä. Ihan saman tyyppisiä ajatuksia taidetaan käydä läpi. Mymmeli84, sinun ajatukset olisi ihan yhtä hyvin voineet olla mun ajatuksia. Tosin nämä ajatukset on sellaisia että ne aina yhtäkkiä pompsahtaa esiin juuri kun luulee että kaikki menee tällä hetkellä hyvin. Ja välillä tosiaan tuntuu siltä, ettei ole mitään puhuttavaa kavereiden kanssa kun omat ajatukset on vaan siinä raskautumisessa. Aina välillä tulee just sellasia itkukohtauksia ihan tyhjästä vaan, eikä oikein jaksais mistään kiinnostua. Taitaa olla jonkinlaista tilanteeseen liittyvää masennusta. Mutta tätä nyt täytyy yrittää kestää ja jaksaa odottaa sitä omaa kääröä. Ei ole helppoa ei, mutta mitä muutakaan tässä vois tehdä?

Tatjuska
, sullahan vois olla raskausoireita jo ilmassa? Mulla yleensä nännit tosi kipeät heti oviksen jälkeen. Parhaillaan tässä just kärvistelen asian kanssa..[;)]

Wastis, toivottavasti kaikki on nyt sitten kunnossa! Mitäs ne hormooniarvot nyt tänään näytti?

Omaa: Mulla on tänään se lääkäri 13.40. Vähän jänskättää, että mitä siellä nyt sitten päätetään tehdä. Itse toivon, että saisin lähetteen endo-tähystykseen. Mutta katotaan mihin nyt sitten päädytään siellä.. Mies on juuttunut jenkkilään. Siellä oli eilen tullut metri lunta ihan parin tunnin aikana ja kaikki lennot peruttu..[:@] Eli hän ei nyt sitten pääsekään mun mukana lääkäriin. Höh!!

Mä en kestä. Piti ottaa tää kiertoo maailman rennoimmin enkä laskenu ovispäiviä enkä mitään ja sit eilen tuli toi tissikipu mikä vaan pahenee ja nyt on alkanu oudosti oudosti nipisteleen alavatsalla. Voi kun ei ois tullu mitään oireita mihinkään suuntaan niin elämä olis helpompaa...

moi

Wastis, hyvä ettei ollut uusi KM, toivottavasti hormooni arvotkin alkaa kohta olla taas reilassa!

Tatjustka, aika varmoilta oireilta noi kuullostaa. yritetään jaksaa kuitenkin vielä ensi viikkoon. harmi ettei tässä kuumeilussa on on/off nappulaa. tekis itse kullekin ottaa välillä vähän lomaa tästä kuumeesta. [:)]

hh83, kerrohan miten lääkärissä kävi. Saitko lähetteen endo-tähystykseen?

omaa: vatsaa on alkanut vihloa tänään. aivan uutta. sellasia vähän väliä pieniä vihlasuja alavatsassa, ei kuitenkaan tunnu normaalilta "kivuilta" mitä tuntuu ku kk:t alkamassa. niidenkään ei pitäis alkaa ku vasta viikon päästä. vielä aika levollisin mielin odottelen testausta, mutta varmaan tärinät kasvaa ku testaus päivä lähenee.

Heippa!
Ihanaa,kun tälläkin palstalla tapahtuu!Tai siis ei oo,mutta kiva kun on juttukavereita,kun tää on kuitenki toimiva purkukanava,kun kaikilla tilanne jotakuinkin sama...

Tiisa:Pahoittelut tädistä...[:(] Se on joka kerta niin rankkaa,kun roikkuu siinä pienessä toivossa kiinni,että josko ja sitte se pettymys tulee...Varmasti olis toisaalta helpompaa,jos tietäis mistä kiikastais...Toivon,että teillä ne hormonit nyt kuitenkin riittäis ja epävarmuus vaihtuis onneen.Halaus!

Mymmeli84:Puhut lähestulkoon mun suulla!Mäkin oon pitänyt mun tehtävänäni olla äiti joskus jollekin lapselle,mielellään useammalle...Se on mun tarkoitus täällä.Sen takia tämä kaikki tuntuukin niin epäreilulta...Kävin jo tosiaan tutkimassa noita adoptiosivustoja...Oon ihminen,joka tarvii jonkulaisen päämäärän,en osaa vaan odotella.Ymmärrän toki että säädökset on tiukat,mutta on se tehty myöskin aika vaikeaksi,kun monet lapset tarvis kotia.Esimerkiksi erään tuttuni vaihtoehdot käy vähiin,kun on kärsinyt syövän,josta parantunut,niin se sulkee adoptiomaita pois...Tarvitaan suosittelijoita,lääkärinlausuntoja,rahaa,tietyt vuodet naimissa...Jonotusajat on valtavat.Sitten kuitenkin narkomaanit ja alkoholistit saa lapsia kyllä.Anteeksi,vähän on katkera sävy,on taas yksi näitä katkeria päiviä...

Mä oon kans huomannu,että jotenki on tullut otettua etäisyyttä ystäviin,ei kaikkiin,mutta osaan.Oon niin herkkä kaikille kommenteille,että on parempi tällä hetkellä näin.Tulee niin helposti vähäteltyä ainakin mielessä toisten ongelmia tai mietittyä miksi et tee asialle jotain,kun tämä oma tilanne saa välillä tarpeettoman suuret mittasuhteet ja omat mahdollisuudet vaikuttaa on rajalliset.Lisäksi kaikki mun ystävät,joilla on lapsia, on raskautunu helposti.Olis mukava,jos jonkun kanssa vois jakaa näitä omia kivuliaita tuntojaan...En siis toivo,että kukaan joutuisi samaan,mutta...Ymmärrätte varmaan?Yhdelle ystävälle kerroin meidän tilanteesta,vastaukseksi sain,että niilläkin on nyt raskasta,kun tulee lapselle ekoja hampaita...Hmmm...Näihin on niin vaikea suhtautua,kun mielelläni vaihtaisin osia koska vain!Lähimmät onneksi ovat ihanana tukena!

Ja onneksi on nuo ihanat miehet!Tärkeintä on kuitenkin,että se oma parisuhde on onnellinen ja toimiva.Siitä mä oon ainakin kiitollinen,tuosta rakkaastani,joka tukee ja pitää pystyssä ja antaa uskoa,että meidänkin päivä vielä koittaa,kun itellä on heikompi hetki.Oon jostain joskus lukenu,että tärkein suhde lapselle on vanhempien onnellinen parisuhde!

Mymmeli teillä on oikeasti hyvät mahdollisuudet raskautua!Voit olla luottavainen ja toiveikas!(Nää on myös lääkärin sanat meille![:)])Pääasia,että ootte nyt saamassa apua.Tuetaan toisiamme ja pirhana mehän raskaudutaan!

Wastis:Oon niin onnellinen ja helpottunut sun puolesta!Nyt pidän kädet ristis,että koettelemukset olis teidän kohdalla ohi ja pääsisitte hyödyntämään tuon oviksen!Varmasti keskenmeno vielä kummittelee mielessä,mutta nyt voi jo pikkuhiljaa haaveilla uudesta raskaudesta,sekin on jo jotain!Mutta kyllä mä taas kerran ihmettelen ettei asioita voi kerralla hoitaa...Mitähän olis haitannu jos olis varoiksi reseptin kirjottanu...?Tärkeä asia kuitenkin,tietävät sen varmasti...Tsemppihalaus täältä!

Miss Piggy:Pykäähän se plussa nyt!Olis niin hienoa!Pidän peukkuja!Enkä usko,että noi lääkkeet yms. on haitannu yhtään mitään!

Tatjuska:Voi kun jännää!Nyt plussa,kuulostaa niiiiin hyvältä!

hh83:Yhdyn siis sunkin ajatuksiin![:D] Mitäs lääkäri sanoi...?Toivottavasti sait apua!

Omaa:En sitte saanu enkä näillä hermoilla jaksanukaan bongailla ovista,nautittiin toisistamme muuten vaan.Kyllähän se täti sieltä ilmaantuu ja sitte täytyy kattoa noita hormonipistoksia ja soitella klinikalle tuosta hoitoaikataulusta.Muutenhan tuossa jo rutisinkin![:D]Kiitos siis korvista!Ihanaa kun ootte olemassa ja ymmärrätte...Tää on ainakin mulle niin terapeuttista!Miehelle just tätä palstaa ylistin...Nytkin jo hymyilyttää,kun sain vähän purettua!Kiitos siis vielä teille ihanuuksille ja halaus kaikille tasapuolisesti!

Nauttikaahan ystävänpäivästä ja tehkää siitä oikein rakkaudentäyteinen!Tänne toivon niin kovasti niitä plussia!

Tatjuska ja Miss Piggy, kuulostaa kyllä lupaavalta tuo oireilu!ü Peukkuja pidän, että saatais tuplaplussat!
Paipapu, uskomatonta että joku viittii verrata lapsettomuuden aiheuttamaa stressiä hampaiden saamiseen! Eihän se nyt voi mitenkään olla vastaava tilanne vaikka voikin varmaan aiheuttaa stressiä! Joko tuo ihminen ei tiedä lapsettomuudesta mitään tai sitten hän ei vaan keksinyt mitä olisi sinulle vastannut ja ajatteli että yrittää "lohduttaa" sillä, että lapsen kanssa on myös vaikeaa.. Oli miten oli, aika tökeröä joka tapauksessa.
Olin siis päivällä lääkärillä. Pääsin sisään noin 45min myöhässä joka ei muuten olisi haitannut kun tiedän että gyne on tosi hyvä ja mukava ihminen, mutta mun piti ehtiä töihin sieltä. Joten ehdin olla sisällä vain 15min. Sinä aikana otettiin klamydia-koe koska se kuulemma kuuluu lapsettomuustutkimuksiin jos epäillään mitään tulehdusta (vaikka olen kyllä varma että se on puhdas), sitten tehtiin sisäultra ja kaikki näytti hyvältä, munasolukin oli irronnut ja kalvo oli tarpeeksi paksu. Lopuksi vielä peräsuolen kautta kokeiltiin se endo-patti. Entisellään oli sekin. Mulla oli viime menkkojen aikana tosi pahat kivut ja siihen gyne sanoi, että se on saattanut olla munasarjakysta, vaikka ei nyt mitään sieltä löytänytkään enää. Tämä kierto kun tästä nyt loppuu, niin ensi kierrossa tehdään se kartotus jossa seurataan ultralla munasolun kehittymistä ja tehdään ovistestit ja verikokeilla sitten vielä seurataan hormoonien toiminta. Sitten sen jälkeen mies saa halutessaan antaa siemennestenäytteen ja näiden jälkeen jatketaan sitten aukiolo tutkimuksella ja mahdollisesti endon tähystyksellä. Eli näillä nyt mennään. Hyvä kuitenkin, että sitä endoa ei nyt löytynyt munasarjoista. Sitä vähän pelkäsin etukäteen, kun kivut on yltyneet viime aikoina. Mutta tyytyväinen taas olen ja hyvä ainakin että se ovis on ollut kun en ole jaksanut paljon viime aikoina testailla, ettei ainakaan siitä kiikasta..
Tsemppiä kaikkille! Ja Paipapu, tämähän on juuri se paikka mihin pitää tulla purkamaan ajatuksia. Täällä niille saa varmasti vastakaikua kun on samassa tilanteessa olevia ihmisiä.ü

Öö, entistä enemmän ihmeissään. Kävin vessassa niin liman seassa oli pieni punainen viiru. Kiinnittymisvuotoa? Näillä kiertopäivillä menkat se ei voi olla. Tai sit oon niin vanha että näen näkyjä. Nyt tulee raskas viikko odottaa tulosta...

Nopeaa kommentointia!

hh83:Kiitos tuesta ja tsempistä!Tiedän,täältä sitä saa!Ihanaa,että teillä on tutkimukset nyt kunnolla käynnnissä!On se naisen kroppa kyllä ihmeellinen...Mulla lähti kaikki kivut,ku lääkäri totes ettei oo endoa![:)] Ja oli vaan lihasjännitystä...Siis toki on menkkakipua,mutta esim.yhdyntäkivut.Ja oikeesti,kun lopetin spinningin,kivut on antanu periksi.Että selityksiä löytyy monia.Nyt vaan tsemppiä loppututkimuksiin,toivottavasti saatte apua,eikä mitään hälyttävää löydy!

Tatjuska:Niin todella toivon,että olis kiinnittymisvuotoa!Jee!Pidän sormet ja varpaat ristis!Olisit jo plussan ansainnut!

Tulin vaan raportoimaan, että KP 33 menossa, pientä tuhrua tullut pari päivää, ja aamulla testasin puhtaan negan. Joskus kuulin joltain että yhtenä raskausoireena tuntuu kuin flunssa olisi tulossa. Siinä tapauksessa täällä kyllä ollaan kovasti raskaana, nimittäin räkää ja kunnon kuumetta ollut jo kolme päivää [:D].
Ovulaation tikutin kp 15, 16 ja 17, joten johan tuon olisi pitänyt testissä näkyä. *luovutan*

Ai niin, Wastis: Ainakin Primolut-keltarauhashormonilla saa kuukautisten alkua lykättyä eteenpäin, joten oliskohan se hyvä konsti pidentämään ovulaation jälkeistä aikaa?

Palikka
kp 33/29, yk 28

Hei taas täällä.
kieltämättä tää palsta koukuttaa, joka päivä pitää tulla lukemaan mitä muille nyt kuuluu ja tulee sellanen olo et jotain pitäis kommentoida vaikkei itelle mitään uutta kuuluisikaan, hassua.

Wastis:Ihanaa et oli väärä hälytys KM:n suhteen.ja kaikkea hyvää jatkossakin kyllä ne vastoinkäymiset sais olla nyt teijän kohdalta tässä.

Tatjuska:Sun oireet on kyllä lupaavia raskauden suhteen, toivotaan parasta että saat testata plussa tuloksen, mut koita kuiteskin olla ajattelematta koko oireita, vaikkakin se on vaikea olla ajattelematta jos jotain uutta ja ihmeellistä kropassa tapahtuu.

Paipapu:Katkeruutta on täälläkin aina välillä ko näkee kaupassa perheitä lapsiensa kanssa,etenki vauvat saa aikaan huokailua( mulle kans tuollanen).Ja raskainta on kuulla et jollekki tutulle on tulossa vauva,vaikka pitäis iloita niin tunne on enemmänkin katkeran ja iloisen sekoitus ei oikein itekkään tiiä mitä mieltä on asiasta. Sellaiset ihmiset jotka ei ite ole kokenut lapsettomuutta ei voi ymmärtää miltä tuntuu yrittää sitä yhtä asiaa kuukaudesta toiseen ja jopa vuosia, niin tuntuu kyl et hampaitten saanti lapsella ei voi olla yhtä stressaavaa

hh83:Sullahan on tosi hyvällä mallilla tutkimukset tai ainakin on hyvin suunniteltu niin on helppo mennä sen mukaan.Itekki muistan ton ajan ko oli käynny ekankerran juttelemassa suunnitelmista lääkärillä niin jotenkin ajatuksetkin meni niitten mukaan ja odotti vain milloin "pääsee" seuraavaan vaiheeseen. Ja samalla salaa toivo että raskautuis ns. vahingossa ko ei niin tiiviisti ajatellut koko asiaa, mut ei niin ei ole käynyt vielä.

Eilen olin ihan maassa noitten menkkojen suhteen ko tuntu ettei ne oikein kunnolla meinannut alkaa ja vielä soitinkin sinne polillekin ja sanoin et olis menkat alkanu sinä päivänä vaikkei sitä tuhrua voinu menkoiksi kutsua. No iltaa kohti onneks näytti paremmalta tilanne ja tänään on myös ollu sellanen tunne et joo onhan ne alkanut, turhaa murehdin. Jotenkin alitajunnassa mua kait pelottaa tuleva hormoonikuuri niin kroppa on jossain jännityksessä ettei pääse vuodotkaan vuotamaan vapaasti.Niikö paipapu sanoi et naisen kroppa on ihmeellinen niin sitä se tosiaan on.Ykskään kuukausi ei ole samanlainen ollut sen jälkeen kun on ehkäisyn jättänyt pois.
Meidän ystävänpäivä tulee kyllä olemaan tänä vuonna erillainen ko silloin aloitan clomifen-kuurin.Olispa niin hyvä tuuri ettei tulis mitään sivuvaikutuksia ainakaan mitään ikäviä.

Oikein hyvää ystävänpäivää teille ja nauttikaa siitä päivästä.toivottavasti miehenne muistaa hemmotella meitä naisia silloin!! [:)]

Heiiiii!!

Nyt mä löysin sen mitä olen jo ettinyt pidemmän aikaa - ihanaa! [:)] Oon aivan sanattoman onnellinen kun löyty tälläinen viestiketju. Ja joo, pidemmän aikaa yrittänyt. Jotenkin tuntuu että nyt alkaa sitä vertaistukea tarvitsemaan jo vähitellen.. Mä olen viel aaaaaaivan alottelija tän palvelun kanssa, elikkä sen lisäks et ootan nyt kauheesti kaikkia kivoja viestejä niin samalla opettelen käyttämään tätä palvelua [:D]

Pari sanaa sit vielä siitä että MIKSI mä löysin tänne. No, kuulun myös niihin jotka on pidemmän aikaan yrittäny. Ai, ei tullu yllärinä vai? [:D] Jep, mä olen 26v ja mun mies on 35v. Ollaan nyt oltu puol vuotta naimisissa ja suurinpiirtein saman verran koitettu että josko perhe lähtis kasvuun. En tiedä miten määritellään pidemmän kaavan mukaan yrittäneet, mut ainakin mulle on käyny selväks että ihan ekalla kerralla ei tuu raskaaks vaikka niin kovasti siellä ylä-asteen biologian tunnilla varoiteltiin [:)]

Nyt jään oottelemaan että pääsen tutustumaan teihin kaikkiin muihin ihaniin naisiin (miehiä täällä ei vissiin ookkaan?) [:)]

NINNU83: Tervetuloa kanssamme keskustelemaan, valittamaan ja panikoimaan [:)] tää vertaistuki mitä täältä saa on kyllä aivan mahtava juttu!!!

WASTIS: Olen niin onnellinen, ettei kysessä ollutkaan uusi keskenmeno!!! Ei muuta kuin vauvanteko puuhiin [:D] Tsemppiä!

MISS PIGGY: Mulla myös noita katkeria "pitäkää lapsenne"-hetkiä enemmän ja vähemmän. Onneksi ei kuitenkaan läheisten kanssa, vaan esim. kaupassa jos näkee joidenkin vieraiden ihmisten kauniin äiti-lapsi-hetken, niin alkaa ihan oksettaa.. Sairasta! Mutta kaikki tunteet on vaan otettava vastaan sellaisina kuin tulee ja ihmisiä tässä vaan ollaan.. ihmismieli on omituinen, ainakin yhtä omituinen kuin naisen kroppa ja hormonit..

TATJUSKA&MISS PIGGY: Teillähän vaikuttais olevan jonkinlaisia raskausoireita ilmassa [:)] Pidetään peukkuja, että pikkuiset olisi paikkansa kohduistanne löytäneet!!! [:)]

HH83: Sehän näissä ajatuksissa ja tunteissa just onkin pahinta kun ne pompsahtaa pintaan ja mieleen juuri niillä hetkillä kun luulee, että on menty jo kaksi askelta eteenpäin.. Hetken kuluttua huomaakin, että eihän sitä eteenpäin menty vaan kolme taaksepäin, Blaah! Hyviä uutisia sinulle, että ovis on ainakin ollut [:)] nyt sitten vaan tutkimaan sitä kiertoa ja mitkä hormonit siihen auttais.

PAIPAPU: Mäkin mietin usein noita saakelin narkomaaneja, teinejä ym. vastuuttomia, jotka Hups! kuinka ollakaan pamahtelee jatkuvasti paksuks ja vissii vielä niin, että kalsarit sattuu osumaan toisiinsa.. Katkeruutta on munkin "äänessä", mutta se olkoon sallittua. Niinkuin aiemmin jo kirjoitin, niin ihmisiä me ollaan ja ihmismieli ei kysy voiko tuntea jotain, se vaan tuntee mitä tuntee.
Siis ihan kamala tuo sinun "meilläkin on vaikeeta kun lapselle tulee hampaita"-ystäväsi.. Voiko kukaan oikeesti sano noin ihmiselle, jolla on paha olla nimenomaan LAPSETTOMUUDEN takia.. Huh-huh! Olisin saanut varmasti hepulin ystäväni silmien edessä ja sanonut kyllä muutaman valitun sanan [:D] Onneksi on olemassa ystäviä, jotka ymmärtävät, vaikka heillä lapsia jo olisikin! Ja ollaanhan me kaikki täällä sun/teidän tukena [:)] Olen samaa mieltä kanssasi: tukekaamme toisiamme ja pian ollaan perkule tuolla odottajien puolella [:D]

OMAA: Mulla siis ihan hyvä päivä tänään, ja niin oli eilenkin... Olen nähnyt paljon ystäviä ja tehnyt kivoja asioita. Tuntuu kuin olis ajatukset ja tunteetkin hiukan lomalla [:)] Ihanaa välillä näin! Haleja teille kaikille!

NIIN JA HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ!!! [:)] vaikka tuleehan täällä varmasti roikuttua vielä sitä ennenkin.. [;)]

Moi taas
Oli pakko tulla puskamaan ajatuksia... Kävin tänään ostamassa ne clomifen pillerit. Jestas mitä rahastusta, niitä ei myyty kuin 20 tab paketeissa. ihan kiva jos sattuiskin niin onnellisesti et tärppäis ekalla kierolla niin mullehan jää 3kk tabut käyttämättä (yhden kuukauden annos on 5 tab). Luin jostain keskustelussa et jossain apteekeissa myytiin 10 tab pakettejakin siitä ei olis jääny niin paljon käyttämättä. Ei voi kuin valittaa. Purkki maksoi pyöreesti sanottuna 60€( ihan kiva. ) Vähän on hassut ajatukset toisaalta toivois ettei tärppäis heti,mut toisaalta ei haittais vaikka tärppäiskin heti, onhan sitä toivonut jo ihan tarpeeksi kauan. No pitää koittaa laittaa ajatukset muualle koko jutusta vaikka ottaakin päähän tollanen rahastus.[:@] [&:]

Ninnu83: tervetuloa meidän porukkaan valittamaan,purkamaan, iloitsemaan ja tietenkin kertomaan plussa uutiset.

Tervetuloa ninnu83!
Tatjuska, tosi hyvät oireet! Onko vielä muita oireita?ü
Tämä raskautumis-ruljanssi pistää meikäläisellä pään ihan sekaisin! Yleensä just ennen menkkoja säädän näin pahasti.. Eilen aloin leipoa juustokakkua tämän illan vieraita varten. Ohjeen ruoka-aine listassa lukee että tarvitaan mascarpone-juustoa, vispi-kermaa ja ranskankermaa. Ja sit 6 lehteä liivatetta. Muiden lisäksi siis.. No minä kaupasta ostin nämä aineet paitsi sitä liivatetta kun sitä muistelin että löytyisi kaapista. Aloin sitten illalla leipoa. Laitoin musat soimaan, takan päälle ym kun huomasin että joo liivatelehtiä puuttuu pari kappaletta. Ei muu auttanut kuin lähteä autolla lähikauppaan. Jätin siis takan ym päälle ja lähdin liivatelehtiä hakemaan. Kun tulin kotiin aloin lukea ohjetta jossa sanottiin että vaahdota vispi-kerma ja lisää joukkoon ranskankerma sekä tuorejuusto. Meitsi, että mikä ihmeen tuorejuusto?! Kun listassa oli mascarpone-juusto?! Joo... No jotenkin sekosin ja ajattelin, että selvä lähden vielä uudestaan kauppaan ostamaan tuorejuustoa.. Taas ajoin autolla kauppaan ostin tuorejuuston ja menin kotiin. Sitten alan lukea ohjetta, ja tajuan että tuorejuustolla varmaan tarkoitettiin sitä mascarponea! Joo! Blondi olen! Nyt olen menossa yhdelle työkeikalle, katotaan vaan minkä katastrofin saan siellä aikaiseksi..;D Hirveetä säätöä! Mun mies on aikalailla vastakohta tässä asiassa. En tiedä miten hän kestää mun säätöä..;)

Hei vaan kaikille pitkästä aikaa. Tuossa jo eräs päivä kirjoitinkin pitkän viestin minkä kone mukavasti deletoi / hävitti... en sitten jaksanut kirjoittaa uudelleen, töissä kun olin... hieman syletti.

Ensinnäkin paljon tervetuloa uusille! Oon ilmeisesti sen verran pitkään ollut poissa kun on niin paljon uusia viestejä ehtinyt tulemaan että pikaisesti ne nyt vain kahlasin läpi.

Wastis: onpa hyvä ettei ollut sitten kuitenkaan uusi KM

Tatjuska: nyt pidetään peukkuja, että olisi tärpännyt, jännittää ihan sun puolesta!

Omaa: Eli tosiaan meillähän aloitettiin ne lapsettomuustutkimukset, ultrassa näkyi hyvin kasvanut munarakkula mikä viikko sitten tosiaan oli kasvanut lähes täyteen mittaan. Viime viikonloppuna tuli pos. ovulaatiotesti sekä la että su eli kp 15 ja 16 ja sitten ma kp 17 se oli nega, peittoja yritettiin heiluttaa ja nyt toivotaan ettei kuitenkaan liian myöhään [;)]
Herra kävi tällä viikolla antamassa oman näytteen ja alustavasti tuloksista sen verran, että uimareita kehittyy erittäin hyvin ja riittävä määrä niistä jopa osaa sen uimisen, vielä puuttu tarkemmat vastaukset niiden rakenteesta yms.
Itse kävin taas eilen lekurilla näyttäytymässä ja ultralla nähtiin että munasolu on irronnut ja sen suhteen asiat hyvin. Samalla kävin myös labrassa verikokeissa. Nyt vaan odotellaan ja katsotaan mitä tapahtuu.
Ja joko parin viikon päästä takas, millon tehdään munatorvien aukiolotutkimus tai sitten reilun kuukauden päästä jos raskaustesti on pos.
Eli nyt vaan odotellaan.

Hyvää Ystävänpäivää kaikille!

Kiitokset kaikille jotka on tsempanneet! Tissit on edelleen ihan törkeen kipeet mutta alavatsanippailut on kyllä enemmänkin premenkkakipuja kuin kohdunkasvukivun tuntuista. Mitään muita oireita ei oo, ehkä palelee vähän mut kyllä mä taidan jäädä nyt tätiä odottelemaan saapuvaksi viikon sisään.

Kaikille ihanaa ystävänpäivää!!!

Hei kaikille!

kiitos tsemppauksesta! harmi että vähän vaikuttaa siltä ettei sitä vauvaa ole vieläkään tulossa. Eilen, yhdynnän jälkeen tuli verta, joka kyllä nyt on loppunut, mutta sitä tuli kuitenkin joten tuskin sitä olisi tullut jos sitä oltaisiin raskaana... ensiviikon to, odotettavasti sitten alkaa kk:t. Sitten pitääkin soittaa lääkäriin ja meilläkin aloitetaan lapsettomuustutkimukset.

Hyvää ystävänpäivää kaikille!!!

Takaisin