Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Peukut pystyssä bandidalle et ekalla onnistaisi ja samalla tulis plussa aalto meijän palstalle.[:)][:)][:)]

Bandida, paljon tsemppiä huomiseen!![:)] Onko sulle tullut jo raskausoireita siitä hormonista?[;)] voi kun saatais plussa-aalto käyntiin taas! Muuten, omakin mieheni on insinööri.[;)] se vaan niin paljastaa miehet..[:D]

[:D] Munkin mies on insinööri, joten niin tutulta kuulostaa!
Peukut on täälläkin pystyssä Bandidalle!

Heh, tässä sen huomaa mikä ero on insinöörillä ja ekonomilla! Mun mies on ekonomi ja se ei todellakaan laske muuta kuin hyötyjä :D Eli just kun sanottiin et pitää pidättäytyä noin 3pv, niin herra jo kysyi lääkäriltä, että sit jos tulee huono näyte ni saako uuden samaan hintaan... Ei kuulemma saa, mut mies piti ihan luonnollisena et jos ohjeiden mukaan toimii ja tulee siks huono, ni täytyy saada uus mahis.

Miten musta tuntuu, että insinöörit on aina mukana noissa stereotypioissa??!! [:D]

Alkaa päivä päivältä enemmän jännittämään noi miehen testien tulokset... [&:] Mitä jos hänen tavarassa onkin jotain pahasti vialla? Mieheni on luonteeltaan sellainen, ettei kestä muutenkaan kovasti kritiikkiä. Se olis tosi kova paikka hänelle... [&o]

hh83 ja *Fenix* sitä stereotypiaa on selvästi liikkeellä, sillä täälläkin asustellaan insinöörin kanssa! Ja MK81, hauska miten sun miehen ekonomi-asenne on myös selvää, insinöörit laskee ja ekonomit tutkii maksimaalista tuottoa. [:D][:D]

Bandida tsemppiä sinne [:)]

*Fenix* tervetuloa joukkoomme [:D]

Omaa: täällä tais ovis pyörähtää toissa päivänä, vähän oli semmoset fiilikset. Teko hommikshan se sitten meni [;)] vaikka niin piti olla ajattelematta koko asiaa ja jäin vielä jalat pystyynkin [:D].
Tosin viimekerralla kun luulin ponganneeni oviksen, niin täti saapui kp48, joten ei tainnu ovis olla sillon ku luulin[>:]. Mutta saas nähdä!
Nyt on flunssa päällä ja just kun pitäis lähteä lauantaina viihteelle miehen kanssa ja lapsi menossa mummilaan yökylään [:@] no kunhan ei kuume tuu, niin meen vaikka väkisin [:D]

Tsemppiä kaikille!

Ovista bongailtiin täälläkin viime vkonloppuna, ja täytynee myöntää myöskin, että romantiikka oli aika kaukana, alkaa jo pikku hiljaa työstä käymään *huokaus* En tiiä, millä sitä sais vähän uutta virikettä, kun rupee puuhailut niin puuduttaan. No ainakin mies jaksaa vielä innostua, hyvä niin! [:D]

Hei, oviksesta puheen ollen.. Mulla on aika tarkka 28-32 pvä kierto ollu, mutta nyt on jo kp18 ja ovistesti näyttää negaa eikä ovisoireita ole ollut vielä. Oletteko kuilleet voiko toi tähystysleikkaus tai aukiolotutkimus aiheuttaa kiertoon ongelmia? En ole aiemmin ostanut paljon ovistikkuja, kun olen sen muutenkin aika hyvin bongannut, mut nyt panostin ja ostin clearbluen digi-testejä. Yhtään smile-naamaa ei ole siihen testiin vielä tullut, vaikka aloitin testaamisen kp 10 kun menkat oli kokonaan ohi..

hh83  voi toki, koska jos ihan joku pikku flunssakin saattaa siirtää ovista. Kroppa kuitenkin yrittää että olis parhaat mahikset raskautua koko ajan. Toivottavasti löytys ettei vallan hukkaan menny[:)]

Hh83, kyllä se saattoi siirtää sun ovista, koska aika hyvät lääkkeet varmasti sait. Kipulääkkeillä saattaa hyvinkin olla tuollainen vaikutus!

*Fenix* tuttu tunne toi puutuminen, itseasiassa meillä kun miehestä löytyi tuo fiba (liian vähän siittiöitä/ml) niin sessyily jotenkin vapautui. Mies on sitä mieltä et vähän välii vois kokeilla ihmettä (oli ovis käsillä tai ei) ja itellä helpottu se, että voi tosiaan ihan vaan nautiskella läheisyydestä, kun tietää et tsänssejä ei ole. Täytyy kyl tän lisäksi myöntää et pillereiden lopettamisen jälkeen on jo parin vuoden verran ollu libido ihan omissa svääreissään muutenkin ;) Miten olis joku miniloma ens oviksen aikoihin? Eihän sitä tartte sopia vaikka kun viralliset treffit miehen kanssa.

ON: mä oon vuotanu nyt 8pv putkeen, toivotaan et rauhottuu nyt jo. Mitään menkkakipuja ei kyllä ole ollut, kun en muutenkaan niistä kärsi, niin tuskin on mitään erikoista. Ens viikolla on töissä tiedossa kosteita juhlia, joten joku periaatepäätös tän alkoholin suhteen pitäs varmaan tehdä...

Ovistesteistä sen verran, että mäkään en niitä aiemmin juurikaan käyttänyt, koska joskus muinoin kyrpiinnnyin siihen, etten saanu testeistä ikinä mitään tulosta. Sitten kun juttelin asiasta myös lekurille, niin hän sanoi, että pitää lopettaa testaaminen, koska se stressaa jo alitajuntaisesti tämmöstä stressierkki-tyyppistä ihmistä kun minä... No tosiaan sitten en noin 8 kk:een käyttänyt testejä ja olin ihan fiilispohjalla, kuulostelin kehoani, että millon se ovis olis. ja luulinkin ajoittaneeni oikein sinne kp 13, joskus kp 14 kohdille.
Tänä syksynä aloin sitten jälleen testaileen sellasilla netistä tilatuilla halppis-liuskoilla siihen aikaan, kun fyysiset ovisoireet tuntu. Ja ei mitään tulosta, meinasin saada hepulin! [:@]
Otin asian ohimennen jälleen puheeksi, kun viimeksi kävin hormoniklinikalla tutkimuksissa. Lääkäri laski siellä muutenkin mun kierron, ja sanoi, että ovis olis tässä kierrossa kp 16 (viime vkonloppuna ;) Mä olin ihan, että mitä??, mun ovishan on siellä kp 13 tienoilla, koska on lyhyt kiertokin, ja sillon ne oireet tuntuu. Eli ilmeni, että syy miksi en ole saanut testeissä mitään näkyviin, on ollu se, että oon alkanu tikuttaa liian aikasin (ja ilm. lopettanutkin tikutuksen liian aikasin) ja luottanu liikaa mun kehon tuntemuksiin. Ostin sitten ton Clearbluen digimittarin, ja niinpä se näytti oviksen kp 16!!!! [:)] Ihan kiinnostuksesta testasin sit samalla kertaa niillä halppis-liuskoilla, ja ei mitään tulosta, eli ihan bullshitiä myyvät jotkut...

Mut siis yhteenvetona, voi olla, että yksinkertaisesti oon ollu liian ajoissa, vaikka kyllä me on puuhailtu yli ovisoireidenkin, ainaki useimmiten [&:] Mä NIIN toivon, että syy olis näin yksinkertainen kuin huono ajoitus... Noh puolentoista viikon sisään ollaan viisaampia, kun kuullaan miehenkin tulokset...

Kiitos kaikille tsempityksestä ja peukutuksista! Heti siis päivittämään tänne tilanne kun lääkäristä pääsi [:D] Kaikki meni hyvin, kohdun limakalvo kuulema oli just niin kuin pitikin, ovulaatio oli näillä näppäimillä irtoamassa (ja siltä kieltämättä tuntuukin) ja miehen näyte oli ollut erinomainen. Olosuhteet siis kuosissaan. Lääkäri oli vaan vaihtunut kun 'omalla' oli syysloma, ja tämä toinen oli aika haitarista : tökki sillä katetrilla aika hartaasti ennen kuin sai sen sisään lopulta hoitajan avustamana, ja sit laukoi jotain totuuksia tyyliin "kyllä kaikilla lasta yrittävillä pareilla pitäis olla seksielämä siinä mallissa ettei tarttis erikseen yrittää tähtäillä oikeille päiville ettei tulis stressiä, vaan aina olis tsäänssit kohillaan". Siis [:@] Jos ei oo muuta sanottavaa kuin itsestäänselvyydet niin pitäis mölynsä mahassaan. Aika harva loppujen lopuksi vuosikaudet ja tauotta sekstailee joka päivä / joka toinen päivä ja tuota tähtäilyä meinaa olla aika mahdoton välttää kun on puolitoista vuotta yrittänyt... Kaikkeni jouduin tekemään et sain omat mölyni pidettyä sisällä, mut jos joudutaan useampi kerta tuolla yrittämään niin ens kerralla vaadin et tuo lääkäri ei oo lähimaillakaan kun mä oon sorkittavana. Sen verran sai mun karvat pystyyn. Tänään paikkaillaan varalta (vaikka nyt sit tämän lääkärin mukaan ei varmaan pitäis kun sehän on sit sitä ressillä yrittämistä kun tähtää) ja sit alkaa se piinallinen odottelu... [;)]

Tuo mun insinööri on kyllä niin stereotyyppinen insinööri et se varmaan korvaa sen puutteen et mä oon itsekin insinööri, mut ihan toivoton söheltäjä tuon suunnitelmallisuuden sijaan [:D]

hh83, en kyllä oo mitään raskausoireita huomannut - tänään tosin tuli aamupalan jälkeen huono olo mut sitä ei varmaan lasketa jos kerran on [:D] Samaa mieltä muuten edellisten kanssa et kyllä mikä tahansa muutos voi siirtää ovista.

MK81, mä tein jo periaatepäätöksen et kun kerran maksetaan hoidoista niin mä en mee niitä viinan kans pilaamaan... Tai edes ottamaan sitä riskiä. Mulla olis kans parit kemut tiedossa huomenna ja viikon päästä mutta otan yhden siiderin molemmissa (ettei tartte selitellä kokonaan juomattomuutta) ja sanon et aamulla on aikaisin rattiin lähtö niin en sen enempää maistele. Tästä eteenpäinkään en enempää ota kuin sen 1 annoksen max/vko - jos joulun aikaan ei ole mitään näkyvissä niin sit kyllä punkkua maistelen jouluaterioilla... Tiijä sitten onko tuosta juomattomuudesta mitään hyötyä mut ei siitä haittaakaan lie.

Bandida, älä vaan kerro sen lääkärin nimeä mulle, etten lähetä sille mitään avautumiskirjeitä! Tässä se taas nähdään miten epäempaattista osa hoitohenkilökunnasta on. Mä oon ollu pitkään sitä mieltä, että lääkäreille pitäs saada kanssa pääsykokeisiin soveltuvuusosio.

Tosiaan kuningas alkoholista sen verran, että tässä on nyt mennyt jo pidempi aikaa maistelematta. Viimeksi kysyin lääkäriltä siitä ja totesi, että oviksen aikaan vois jopa olla suosiollista ottaa yks punkku.. mutta painotti sitten et tällasia tutkimustuloksia ovat saaneet vaan raskalaiset. Muuten sanoi, että missään nimessä ei tarvitse absolutisti olla, vasta kun piikittelyvaiheessa (eli kuukauden päästä tässä tapauksessa), mutta itse en kyllä nää mitään mieltä ottaakkaan, kun toivottavasti seuraavan 9kk saa hyvällä syyllä muutenkin olla ilman, eikä kukaan kommentoi mitään töissä. Noh, ehkä mä sen saunasiiderin otan, katotaan meneekö alas. Kännejä voi olla turmiollista ottaa, muuten rupee avautumaan vahingossa näistä hommeleista vielä [:D][;)].

Heipati pitkästä aikaa! On ollut niin kiire viikko, että enpä ole ehtinyt tänne kirjoitella. Pariin kertaan olen käynyt lukaisemassa, mitä teille kuuluu.  [;)]

Tervetuloa joukkoon, Fenix, vaikka kuten muillekin, niin sinullekin toivottelen tietysti siirtymistä tuonne odottajiin.[:)] Kiva kuitenkin, kun täällä on vertaistukea. Aina voi tulla lukemaan toisten kokemuksia, kun tuntuu, että olis tämän asian kanssa yksin. Niin eipä (toisaalta valitettavasti) ole.

Bandida: Vai semmonen lääkäri, huhhuh. MK81:n tapaan kannattaisin soveltuvuusosiota lääkäriksi aikovien pääsykokeisiin! Hyvä kuitenkin, että kaikki vaikutti olevan ok ja oviskin tuloillaan. [:D]

Haahaa, täällähän riittää insinööripuoliskoita! Miultakin löytyy semmoinen! [:D] Ja tunnistan stereotypiat. [;)] Miun mies vei perjantaina sperman sinne klinikan labraan. Harmi vaan, että saadaan tulokset tietää vasta silloin tammikuussa, kun meillä on eka klinikkakäynti! Mies oli kysynyt, että eikö me voitais niitä jo aiemmin kysellä, kun on se aika vasta tammikuussa ja ois luonnollisesti kiva jo aiemmin tietää. Kuulemma käytäntö on se, että lääkäri sitten kertoo kokonaistilanteen vasta pariskuntakäynnillä, ettei tule väärinkäsityksiä. No jo on prkl. Kyllähän minä sen tavallaan ymmärrän, että miksi noin toimitaan, mutta luulis nyt että olis saanut edes kysyä, että onko tulokset normaalit tai onko jotain mahdollista häikkää. Vaikka eihän toki mitään jokatapauksessa olis tehtävissä asialle ennen sitä tammikuuta, niin ois se vaan helpottava tietää ja vähentäis omalta osaltaan stressiä siinä tapauksessa, että tulokset olisivat normaalit.

Perjantai oli ikävä päivä. Täti porhalsi kylään jo silloin [:@]. Kierto siis lyheni taas, nyt tuli kiertopäiviä 25. Varasin sitten labraan verikokeisiin ajan ensi tiistaille, kun ne pitää ottaa kp 3-5. Koko päivän nieleskelin itkua töissä. Piste i:n päälle oli, kun mies tuli hakemaan töistä ja kertoi lähisuvun raskausuutisesta. Itku tuli jo autossa ja sitä kesti sitten koko illan. Toki olen iloinen toisten tulevasta vauvasta, mutta kun se on heille jo toinen ja taas oli käynyt niin helposti ja meillä ei ole vielä sitä ensimmäistäkään. Kuulostaa katkeralta ja inhottavalta, mutta tuntui vaan tosi pahalta. Toki se vaikutti, että just oli omat menkat alkaneet ja mies kiikuttanut ne tuotoksensa sinne labraan. Perjantai-iltana tuntui, että olen epäonnistunut naisena, kun ei onnistu minulta/meiltä se, joka toisille tuntuu olevan niin itsestäänselvää. Eilen sitten piristi tyttöjenilta baarissa. Tänään hieman jälkimaininkeja siitä, mutta alkaa jo kohmelo helpottaa.

Huomenta ja maanantaita kaikille!

Nymeria, jokaisella on oikeus kuulla omat tuloksensa ilman mitään viivyttelyjä, soita sinne ja pyydä lähettämään tulokset teille postitse, tai käy ne hakemassa. Sä voit hyvin sanoa, että käyt kuulemassa toisen lääkärin mielipiteen jo ennen sitä tammikuun käyntiä!

Mitenkäs Bandida jakselee? Toivottavasti et ihan pumpulissa elele [:D]. Mä loukkaannuin muuten siitä sun lääkärin kommentista ja toivon sydämestäni, että se mulkero ei ole enää missään tekemisissä sun kanssas! Hittovie. Koska meinasit uskaltaa testata????

Onkos Tiisa päässyt jo piikittelyvaiheeseen? Saitko mitään oireiluja?

omaa: Noh, mä vuosin sitten vielä lauantaina ja sunnuntainakin lörähti. On se kumma että voi 10 päivää vuotaa! Alko olee jo heikottava olokin. Pientä nippailua tuntunut mukavasti päivien mittaan ja ajattelinkin et ovis tekee tuloaan, mut digimittarin mukaan ei kuitenkaan. Ehkä ne lääkkeet on jotenkin kumulatiivisia! 

Anoppilassa käytiin viikonloppuna ja se kovasti siellä mainostivat, että ovat keksineet meidän pojalle nimen.... Pientä painostusta ilmassa. Olin ihan hissukseen ja sanoin vaan, että ei taida olla ihan ajankohtaista. Täytyy piristää tänään itseään ja tilata taas läjäpäin r-testejä [:)]. Päätin jo senkin, että jos näistä hoidoista syntyy tyttö, niin se saa vaaleanpunaiset vaunut... pakko olla positiivinen [&o].

MK81: Ettei sulla sitten ois tullu se tosi aikainen keskenmeno kun noin vuotaa?

Bandida: Voi helvetti millanen lääkäri... piti sit tollanenkin kohdata. Mut muuten kuulostaa hyvältä, joten tsemppiä.

Nymerialle pahoittelut tädistä.

Omassa navassa ei uutisoitavaa. Tää on just niin se vaihe, että oonkohan raskaana ollenkaan. Rinnat on arat, öklöttelee sillon tällön, mieli on herkällä ja väsyttää, mutta mahassa ei juuri tunnu miltään. Välillä turvottaa välillä ei, kohdunreunaa en osaa tunnustella läskieni alta, joten jännäksi menee torstain neuvola ja sydänäänteen kuuntelu. Toisaalta kun ei vuoda, ei kipuile eikä muutakaan niin onkohan turhaa stressata. Ei voi kun toivoo, että toinen mennä porskuttelee siellä just niinku pitääkin. Meidän vaavinalku muuten nimettiin loppuviikosta Baby-Q nimellä. Nimen "historia" liittyy meidän sukunimeen. On konkreettisempaa kun vauvalla on jokin työnimi. Viikon päästä maanantaina on sitten niskapussiultra ja jos siinä on kaikki hyvin niin mäkin alan uskoa, että meille tulee vauva. Siihen asti jännätään. Viikkoja on, kuten näette, jo yllättävän paljon, nyt ei joka päivä enää mieti miten paljon niitä on, alussa tuntui että päiviä ei tule lainkaan lisää.

Mun ajatukset on teidän kaikkien kanssa ja toivon sydämestäni että pian saadaan tältä palstalta lisää plussaajia ja uusia jäseniä odottajiin. Halit kaikille! <3

Nymeria, sullahan on jo tosi lyhyt kierto, jääköhän sulla sitten tarpeeksi pitkä luteaalivaihe oviksen jälkeen? Onneksi pääsette jo parin kk päästä tutkimuksiin, erikoista kyllä tuo ettei simppojen tuloksia muka saa jo etukäteen...

MK81, hyvä tsemppailukikka sulla, tuo vaunujen valinta (edes värin osalta)... Vie ajatuksia pois masentavammista asioista. Täytyy varmaan teillä olla se varhainen keskenmeno kun sulla noin pitkään vuotaa [:(] Meillä onneks anoppilassa ovat aika hienotunteisia, ja meillä kotonakin nykyään, kun äiti tietää että yritetään, nin tajuavat olla hiljaa. Sanoin sille et kyllä te sit kuulette kun asiantila muuttuu... Oon itekin vielä aika hiilenä siitä lääkäristä, ja oon erittäin vakaasti päättänyt et sille en enää mene vaikka se olis ainoa lääkäri talossa. Mä maksan noista hoidoista niin mun ei tartte kuunnella vittuilua siihen hintaan... En varmaan tohdi testata ennen kuin kp28, jos siihen mennessä paksu täti ei oo laulanut... Ja ei, en oo pumpulissa [8D] Pikemminkin aika varma et toinen kierros on luvassa marraskuun loppupuolella. Sit pitää kuulema pitää 1 kierto taukoa hoidoista jos en nappaa sittenkään.

Kiitos tsempittelyistä Tatjuska, välillä on itselläkin sellainen olo et nyt kuulostaa hyvältä mut sitten aina tippuu maan pinnalle et tuskin se nyt ekalla hoidolla tärppää... Sulla on tosiaan viikkoja jo aika hurjasti, kohta on ne pahimmat 12 vkoa saatu alta pois. Tsemppiä ultraan sulle ja Baby-Q:lle! [:)]

Alan kyllä taipumaan Tatjuskan ja Bandidan kannalle tän oman tilanteen suhteen, tuskimpa edes hormoneilla näin pitkää vuotelua olis saatu aikaiseksi. Ihme nippailuja vaan teettää vielä... Luuletteko, että voisi johtua vielä edellisestä, vai olisiko tosiaan jotain muuta? Lämmötkin on mukavasti pysyneet 36,7:n kieppeillä, ettei edes aamulämmöistä voi päätellä mitään.

Tatjuskalla on kohta eka kolmannes kasassa :D

Takaisin