Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
MK81, kiitos rutistuksesta! Se tuli perille ja tuntui hyvältä! Hienoa, että saatte heti perään jatkaa hoitoja! Miten miehesi on nyt suhtautunut?

Meillä on vähän vielä auki, halutaanko tehdä koeputkihoitoja vai ei.. Jotenkin itellä on vähän siinä sellanen pieni varaus, kun ajattelen sen niin että se hedelmöitetty munasolu on jo pieni elämä ja sit jos niistä lääkärien päätöksellä parhaimmat vaan laitetaan kohtuun tai pakastetaan ja loput hylätään.. Ja mitä sit, jos jatkossa tullaankin luomusti raskaaksi eikä tarvita niitä alkioita sieltä pakkasesta ollenkaan? Musta tuntuu vähän hankalalta tehdä sitä päätöstä..
Inseminaatiota haluaisin ainakin ekaks yrittää, kun siinähän mun ymmärtääkseni viedään vaan pesty siemenneste kohtuun ovulaation aikana.
Toivottavasti en loukannut sinua näillä ajatuksillani! Ne on päätöksiä, jotka jokainen pari tekee omien olosuhteidensa ja ajatustensa mukaan. Ja en ole ihan täysin sitäkään vielä sulkenut pois mahdollisuuksista. Toivottavasti ensi viikolla tulee vähän valaistusta näihin ajatuksiin ja suunnitelmiin, kun mennään vastaanotolle juttelemaan.[;)]

no päätettiin miehenkaa sitte et me mennään perjantaina viettää kihlajaisten 4 v päivää raflaan ja sitte käydään tuulettaa aivosoluja vähän jossain baarissa :) vaikka itse kehnona juomarina varmaa juon vaan yhden siiderin tai vastaavan.... sitä ku ei oo muutenkaan juonu tässä muutamiin kuukausiin ni ei se ees maistu enkä muutenkaa ees pahemmin harrasta nykyää ryyppäämistä.... en vaa semmosiikaa kamui älyy jotka joka viikonloppu kumpanakin päivänä vetää viinaa.... tuntuu et yks ystävä pariskuntaki oli iha mitä tahansa kissan ristiäisii ni ne vetää aina viinaa.... 

hh83, en tietenkään loukkaannu! Jokaisen parin pitää tehdä tuo hoitopäätös itse ja mun mielestä on myös ehdottoman tärkeää, että molemmat osapuolet on vielä päätöksestä samaa mieltä. Tuo koeputkihedelmöitys voidaan tehdä myös luonnolliseen kiertoon niin, että käytetään vain sitä yhtä siinä kuussa muodostuvaa munista, joka imetään ja hedelmöitetään. Näitä on vaihtoehtoja on hyvä miettiä yhdessä lääkärin kanssa, jolloin nämä teille tärkeät tekijät ja näkemykset otetaan huomioon.

Meillä tuli nyt pieni takapakki, joka vaikutti mun mielialaan yllättävän masentavasti. Lääkäri nimittäin totesi, että mun terveyden vuoksi kannattaa odottaa kuitenkin yksi väli kuukausi. Tottakai sellainen nyt pidetään, koska lääkäri varmasti tietää mikä on parasta, mutta huomasin, että NYT se realiteetti iski mulle päälle! Me ei onnistuta koskaan, elämässä ei o mitään mieltä ja miksi ihmeessä mies ottaa sen niin rauhallisesti! Täytyy myöntää, että olisin valmis itkemään silmät päästäni, vaan ei se mitään auta. Mieskin vaan toteaa, että "koita piristyä".... En viitsi edes kommentoida... Kun ei vaan nyt tulis mitään syyttelyä päälle :(

Täällä alkoi se tyhennysvuoto 23.10 ja kierto piteni edellisistä kierroista vielä pidemmälle. Prkl, nyt potuttaa niin hemmetisti [:@] Eli kierto oli viimeksi heinä-elokuussa 34 ja nytten tuli kierroksi 56.päivää. Mää en ala, miten voi olla niin kauheen vaikeeta tää raskautuminen. [:(][:(][:(] Lakurin mukaan ovis olis joulukuun alussa vasta ja en ole tuntenu ees ovista ollenkaan tuon keskenmenon jälkeen ja en ole tuntenut edelleenkään. Mitähän tässä pitäisi sitten seuraavaksi suunnitella tekemään että sais sen oviksenki joskus aikaan kunnon kipuineen päivineen niinkuin ennen oli. [8|][&o][:@]

Mutta isot halaukset teille kaikille jotka ette onnistunut tällä kertaa ja etenkin MK81:selle todella iso halirutistus lähtee täältä!

YK10

KP 3/56

Minnuska, ainakin clomifenillä sen oviksen varmaan saisi aikaiseksi. Eli hormoneilla. Mutta sitä varten pitäis päästä tutkimuksiin ensin ja saada lääkäriltä määräys. Pahoittelut menkoista, mut hyvä että edes tuli tuo vuoto nyt - eikähän sitä koskaan tiedä jos tässä kierrossa kroppa olis päässyt taas tasapainoon ja kierto olis normaalimpi.

MK81, oon niin pahoillani että joudutte odottamaan - mutta terveys on tärkeintä. Kuukausi on loppupeleissä lyhyt aika jos sen nopeuden hintana olis sun terveys... Toivottavasti mies nyt vähän (epämiehisesti) osais asettua sun ajatusmaailmaan ja pitäis ainakin suunsa supussa jos ei ole mitään rakentavaa sanottavaa...

simpsa, joskus on ihan kiva vähän tuulettaa, vaikka sitten sillä yhdellä siiderillä [;)]

Ite oon vähän suhteettomankin toiveikas nyt: Kävin siellä ultrassa, se mun 'outo riekale' on todennäköisesti mun kohdun muoto, se ei oo sellanen kolmio/päärynä, vaan ilmeisesti hiukan 'sydämenmuotoinen', eli siellä on sellainen kieleke ylhäällä. Ei lääkärin mukaan pitäis vaikuttaa raskautumiseen, kun ei oo isompi. Sit vois haitata kiinnittymistä jos olis. Komeankokoisen munarakkulankin paikallisti, joten menen torstaina pregnyl-piikille (ja opetettavaksi tulevaisuuden pistoja varten) ja perjantaina vuorossa IUI. Eihän ne prosentit IUI:ssä mitkään päätähuimaavat ole mut paremmat kuitenkin kuin muuten...

MK81, miehet sit on aika kummallisia (ainakin näin naisen näkökulmasta;). "koita piristyä" on kyllä aikamoinen isku vasten kasvoja jos itse on valmis repeämään just siihen paikkaan ja tuntuu siltä, et pakotietä tästä tilanteesta ei ole.
Meilläkin mies suhtautuu usein asioihin niin realistisesti ja teknisesti. Eilen halusin keskustella meidän mielipiteet hoidoista. Ja vastaus oli ensin, et eihän tässä vielä kannata miettiä niitä hoitoja, kun "ei olla vielä siellä asti". Kysyin sit, että miten pitkään hän on valmis odottamaan ennen kuin ollaan "siellä", kun vuoden vaihteessa tulee kaksi vuotta täyteen..? Ja sanoin, että henkilökohtaisesti olen enemmän kuin "siellä", koska mulla tämä kaksi vuotta on ollut aika todellista taistelua ja olen valmis ottaa järeemmät aseet käyttöön. Kyllä se sen sit ymmärsi ja saatiin ihan kunnolla keskusteltua eri hoidoista ym.
Olen viime aikoina yrittänyt ymmärtää tuota miesten ajatusmaailmaa. Ilmeisesti se vaan on niin, et ne tajuaa koko lapsiasian täysin vasta kun ne saa sen syliinsä synnytysosastolla.;) sen mun juuri raskautuneen kaverin mies sanoi sunnuntaina, että ei sitä vielä tajua ollenkaan, et on vauva tulossa. Siis miten voi olla noin viilipytty vielä tossakin tilanteessa? Kun me jo sit kaverin kanssa pohdittiin ultra-ajan varaamista ja mihin sairaalaan menee synnyttämään ym. Naisille nämä asiat vaan on niin paljon todellisempia, kun se on omassa kehossa ihan yrittämisestä alkaen.

Minnuska89, mistä alkaen sulla on kierrot ollut noin sekaisin? Ja miksi lääkäri ei tarjonnut hormoonilääkitystä nyt suoralta kädeltä? Eihän noin pitkät kierrot voi olla normaaleja saati sitten kovin hyviä raskautumisen kannalta? Tsemppiä sinulle kovasti! Joudut kyllä venyttämään pinnaa aika pitkälle, jos ovistakin joutuu odottamaan noin monta viikkoa!

Bandida, tsemppiä kovasti IUIhin! Saako kysyä, onko se siinä aina niin et miehen näyte pestään ensin? Me mietittiin just sitäkin vaihtoehtona miehen kanssa..;)

hh83, kyllä se mun mielestä on niin et aina pestään, niin että vaan liikkuvat jää jäljelle. Ei meille ainakaan annettu vaihtoehdoksi sellaista että ei pestäis, vaikka miehen tuotoksissa ei testien mukaan mitään vikaa ole ja niitä liikkuvia on enemmän kuin tarpeeksi. Ja kun ne ruiskuttaa sen sperman suoraan kohtuun niin järkeväähän se vain on ettei sinne turhaan niitä liikkumattomia veijareita laiteta muiden tielle [;)] Mies käy perjantai-aamuna lempimässä purkkia (vitsit onneksi meidän naisten ei tartte käydä missään klinikan vessassa koskettelemassa itteämme hoitojen onnistumiseksi, sentään jossain päästään 'helpommalla' [:D] ), ne käsittelee sen ja mä meen sit maalitauluksi parin tunnin päästä...

Bandida, joo itse asiassa olen nyt koko päivän käyttänyt siihen et oon lukenu Tampereen yliopstolla viime vuonna tehtyä väikkäriä, jossa tutkittiin just IUItä ja muita alan artikkeleita joita neitstä sai imuroitua. Niistä kävi selväksi, että se sperman pesu tehdään siksi, että normaaleissa tilanteissa sperman kulkiessa emättimen läpi emättimen "nesteet" poistaa spermasta sen ylimääräisen siemenplasman, ja mahdolliset kuolleet siittiöt joiden hapentuotanto voi kuulemma haitata munasolun hedelmöittymistä. Aina sitä oppii kaikkea uutta..;) Onneksi on netti![:D]
Tsemppiä kovasti IUIhin! (ja olet oikeassa, onneksi naiset sentään välttyy tollaselta feikki-lemmeltä[;)])

Noista artikkeleista oli mulle nyt sen verran apua, että sain selvyyden siihen, et luultavasti meille hyvä hoito olis IVF eikä IUI, koska sen väikkärin mukaan IUIn tulokset endometrioosinaisilla oli huonoimmat (11,9%) ja jos sen haluaa silti tehdä, niin sit suositellaan clomi-hoitoa siihen tueksi, koska monikkoraskauden todennäköisyys endottarilla on IUIssa aika pieni ja clomi-hoito voi auttaa nostamaan tota 11.9% onnistumisprosenttia vähän paremmaksi. Tämä siis niillä potilailla joilla on endometrioosi. Jos endoa ei ole, mahdollisuudet IUIssa on hyvät, varsinkin niillä joilla lapsettomuuden syynä on ovuloimattomuus. Siinä nyt vähän väitöskirja-tekstiä jos jotain kiinnostaa.. Linkki tohon väikkäriin löytyy osoitteesta http://acta.uta.fi/teos.php?id=11180

Pikainen päivitys kuulumisista....

Mk81: voi surku ettei sit onnistanut ekalla kerralla. [:(]No nyt kerään voimia seuraavaan kertaan, toivottavasti kuukausi menee nopeesti.

Omaa:Täti saapui ensin vähäisenä sunnuntaina,mut maanantaina sit ei ollut epäilystäkään. Eli hoidot etenee suunnitelman mukaan.[:)]

Huomenta!

Ihanaa, että Tiisalla ja Bandidalla on hoidot päällänsä ja hh83 pääsee keskustelemaan jo vaihtoehdoista! Kiitos muuten hyvästä lukuvinkistä :)

Harmillisia nuo Minnuska89:n kierrot, jos oikein muistan niin jossain vaiheessa taisi olla jopa alle 23pv kiertoja? Edellinen näyttäisi olleen sitten tuplapitkä. Mä kanssa suosittelisin hakeutumista lääkärille kierron tasaamiseksi kunnolla, vai onko sulla vielä Teroja jäljellä?

Omassa navassa ei ole oikeastaan päivittämistä. Tää mun vuoto ei oikein löydä housuihin asti, eli pikkuhousunsuojalla oon pärjänny tähän asti. Saas nähdä kuinka pitkään nyt sitten taas kestää tämä, kun vertaa mun yleisiin max.3pv menkkoihin.

Bandida, Niinpä.. Toivon ainakin että kierto nytten menis normaalinpaan suuntaan niin olisi helppoa tuo raskautumisenkin kun tietää vähän kierroista missä mennään. [:)]

hh3, No mulla on ollut tuosta Tammikuisesta keskenmenosta kierrot näin sekaisin, vasta syyskuun alussa sain terot kun vuodin melkein kuukauden ihan terojen aikanakin ja tyhjennysvuoto tuli heti perään. En tiedä miksi lääkäri ei tarjonnut niitä hormoonilääkitystä mulle. Kiitoksia, tsemppiä tässä juuri tarvitaankin [:)]

MK81, Juu kyllä oikein muistat että kierrot mulla oli jossain vaiheessa 23pv silloin joskus eli mulla on tuon keskenmenon jälkeen kierrot heitelly aikas lailla laidasta laitaan. Nytten on ensimmäinen kerta ikinä kun kierto on edennyt jo 56.päivään asti. Ei ole enään teroja jäljellä, annettiin kahelle kuurille ne tädin säännöllistämiseen, tai ensimmäinen kuuri oli vuodon lopettamiseen ja toinen sitten se tädin säännöllistämiseen [:)]

Omaa, Kerroin aikaisemmin täällä että mulla terojen tyhjennysvuoto alkoi 23.10 ja tässä näyttäis olevan että se on jo nytten lopuillaan, ei vuoda enään kuin ihan vähäisen eli alkaa toivottavasti nytten olemaan säännöllisempi kierto, toivottavasti.. [:)] Eli täällä nytten sitten olen ihan hirmu hyvällä tuulella kun ei tarvitse kestää montaa päivää tätä vuotoa ja jätin eilen soittopyynnön Naistentautien poliklinikalle hoitajalle joka soitti mulle tuossa 8 jälkeen aamulla ja kertoi että ehkä mun kierto on nytten tasaantumassa kun on loppumassa vuotokin jo vaikka viimeviikon lauantaina alkoi, ja hoitaja käski seurailla nytten että miten tää kierto alkaa menemään että jos tää heittelee edelleen samaan tahtiin niin sitten pitää lähetteen kanssa mennä uudelleen polille ja aletaan sitten kattelemaan kait kontrolleja yms mikä tän sekavan kierron aiheuttaa, mutta nytten ainakin odottelen innolla että pääsis taas pupuilemaan ja "yrittämään" rauhassa uudelleen. Mullahan lähti tosiaan keskenmenon jälkeen nytten YK10 [:)]

YK10

KP 5/56

hh83, kiitos mielenkiintoisesta linkistä! Mies kyselikin just eilen et mitä järkeä noissa IUI:ssä on kun samallaihan mekin koitetaan tähtäillä tavaraa oikeisiin aikoihin, ja pupuillaan vähän väliä kun ovistesti on plussa, ja kun siittiöissä ei pitäis vikaa olla niin miten tuo muka parantaa mahdollisuuksia. Tuota väikkäriä oli sit hyvä käyttää referenssinä ja latoa prosentteja pöytään - matematiikka on kieli mitä meidän perheessä ymmärretään [;)]

Tiisa, hienoa kun sielläkin asiat etenee. Sulla on nyt sitten vajaan parin viikon päästä h-hetket?

Olipas hauska eilen huomata et vaikka mies ei niin hirveän innokkaalta aina vaikutakaan hoitojen yms suhteen, niin kyllä se on täysillä mukana silti. Hiukan sitä aina epäilee kun se ei juuri osallistu kun mä yksikseni keskustelen hoidoista ja oloista ja muusta... [8D] Käytiin eilen siellä tutkimuksissa yhdessä ja illalla tämä mulle tunnustaa et hänen piti käydä töissä (!!) heti lääkärin jälkeen niin sanotusti tumputtamassa, "kun se lääkärihän sanoi että pitäis olla n 3 vrk edellisestä 'tyhjennyksestä', ja mä laskin et jos ootellaan iltaan ja harrastetaan vasta sitten seksiä niin se aika jää vajaaksi!" Että herra-kulta sitten järjesti sen välin tasan kolmeen vuorokauteen [:D] maksimoidaan mahdollisuuksia...

Bandida, Mä niiiiiiiiin sain naurukohtauksen täällä töissä!!

Ja teidän muidenkin miehille vinkiksi, että siellä hoitolassa on sellanen ihan huone tota tavarantoimitusta varten... ei tartte missään klinikan vessoissa tuhertaa. Mies vaan ihmetteli et miksei sanottu et vaimokin vois tulla mukaan [;)]... olis kuulemma ollu miellyttävämpää.

Heipä hei kaikki kuumeilijat, täällä ollaan uutena tulokkaana tällä osastolla MK81:n vinkistä... [;)]
Eli taustatiedoksi, lähes 1½ vuotta yritystä täällä takana ja kunnallisella puolella tutkimukset aloitettu, että siinä tilassa meillä... Ens viikolla tai viim. seuraavan viikon alussa pitäis aukiolotutkimus olla edessä, joten sitä odotellessa. Kovin sitä tietty toivoo, että ei tarttis sinne mennä, että joku suuri ihme olis tapahtu tän kierron aikana...[:D]

Täällä näkyy olevan NIIN HIRVITTÄVÄSTI juttua, etten millään jaksa kaikkiin kirjoituksiin perehtyä, mutta yritän roikkua mukana! :)

Palaamisiin!

Fenix, tervetuloa joukkoon! Tsemppiä aukiolotutkimukseen ja toivotaan että siellä olis kaikki kohdillaan.;)

Simpsa, koitahan jaksella siellä!

Parempia tuulia puhallellen..[;)]

Niin ja Bandida, vähänkö mahtava mies sulla, kun laskee tunnin tarkkuudella..[;)] sattuuko olemaan insinööri ammatiltaan, vai muuten vain tarkka persoonallisuus?[:)]

Mk81, aika uusi tilanne sulla sen tädin kanssa! Onkohan se nyt varmasti kyläilemässä vai olisko jostain muusta kyse?[;)][;)]

*Fenix* iso tervetulo-toivotus! Ja tosiaan se aukiolotutkimus on ihan siedettävissä ja sanotaan, etä rensselien puhdistuksen jälkeen tsänssit on taas paremmat ;)

hh83, ei kyl tää ihan sitä itseensä on... Voi kuulemma olla myös aikasta keskenmenoa, jonka vuoksi kestää pidempään ja miksi se kuukausi piti jättää väliin.

Pikkuhiljaa tässä alan taas saada uskoa siihen, että eihän me nyt lapsettomiksi voida jäädä. Miehelle fiiliksistä avauduinkin ihan huolella (pakotin siis kuuntelemaan) ja oli sen verran shokissa näiden mun puheiden jälkeen, että tokas heti et "meidän täytyy ottaa sulle toinen koira". Mua rupes naurattaa ihan sikana et mistä toi nyt tuli! Ei oteta kyllä toista koiraa, mut ilmeisesti aatteli et se vois pirisitää....miehet.

MK81, vai koira?[;)] Ei taida tämän tason vauva-kuumeeseen auttaa, kuin se ihmisvauva![:D] Miehet, miehet, on ne niin hauskoja, niin kuin on jo puhuttu täällä!
Mutta pahoillani olen siitä, että joudut kokemaan vielä varhaisen keskenmenonkin vuodot nyt tässä! Mutta kyllä noi hoidot onnistuu, oon siitä teidän kohdalla ihan varma.[:)] Ja vaikka ensi kierrossa ei tehdä hoitoa, niin ei kai se estä luomuna yrittämästä? Eli nauttikaahan nyt toisistanne yks kierto tähän väliin ja sit jaksaa varmasti henkisestikin panostaa taas täysillä aputoimiin..[;)]

Mulla on vihdoin alkanut loppua tuo tähystyksen jälkeinen vuoto. Maha on edelleen kipeä, varsinkin kun liikkuu. Navan kohdalla olevan reiän alapuolella on iso ruma vihertävä mustelma, joka luultavasti aiheuttaa sitä kipua. Mutta myös oikealla puolella tuntuu välillä painetta ja särkyä.. Taitaa se tukkoinen munanjohdin siellä vihoitella.
Viikonlopuksi mennään saaristoon mökille, ihanaa että saan vihdoin perjantaina mennä saunaankin, kun leikkauksen jälkeen viikkoon ei saa saunoa, mutta nyt siitä tulee viikko täyteen.[:)]
Huomenna ruokakauppaan ja pakkailemaan. Alkaa omakin fiilis pikkuhiljaa taas parantua. Mulla auttaa se, et saan mahdollisimman paljon tietoa jota voin sit pureksia. Nyt alkaa olla jatkosuunnitelmat itsellä selvät, pitää vaan toivoa et lääkäri on samoilla linjoilla.[;)]

Plussatuulia kaikille!

Tiedoksenne siskot, että mulla on nyt ekan kerran todistettavasti raskaushormonia veressä!! [:D] Tosin se piti sinne aamulla ihan ite piikillä pistää mutta kuitenkin, heheh. Hoitsukin nauroi että rouvalla voi olla nyt sitten mahdollista saada plussa raskaustestiin... Ei sillä että menisin testaamaan. Huomenna sitten IUI, jee.

MK81, onhan tuo koiran ehdottaminen jo parannus myötäelämisessä verrattuna edellisiin kommentteihin [;)] Vaikkakaan ei ehkä se paras vaihtoehto... Toivottavasti vuoto pian loppuis ja saisit rauhassa alkaa odottelemaan seuraavaa kierrosta.

hh83, hyvä että alat toipumaan tähystyksestä. Kyllähän se aina kroppa vähän kettuilee kun sitä mennään ronkkimaan. Mukava viikonloppu teillä kuitenkin tiedossa. Mun mies on tosiaan suunnitteluinsinööri, ei yhtään paista läpi toiminnasta? [8D]

Simpsalle tsemppiä, toivottavasti kaikki menee nopeasti ohi ja pääsette uuteen yritykseen.

*Fenix*, tervetuloa mukaan. Keskustelut on täällä tosiaan aika vilkkaita - onneksi - mut kyllä kärryille pääsee ennemmin tai myöhemmin [:)]

Takaisin