Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenta,

anteeksi omanapaisuuteni, olen pitänyt tietoista taukoa kirjoittelussa, mutta lukenut olen kaiken mitä täällä tapahtuu... nyt tarttisin taas henkistä tukea..

Jouduin oikein laskemaan kiertopäivät kun toi ticker on pielessä kun kierto meni sekaisin ja nyt se vasta sitten sekaisin onkin. Sillä kp 19 tänään, eilen tuli veritippa seksin jälkeen ja ajattelin että taas on kiusattu polyyppia, mutta ei... nyt aamulla ihan kunnon menkkavuotoa. Mitä helvettiä??!?!!? Oliskohan aika soittaa lekuria, eihän tästä näin tuu yhtään mitään. Alkaa korpea ihan todenteolla.

elian: Tervetuloa joukkoomme. Olen pahoillani tapahtuneista! Hyvä, että liityit meihin.. me ymmärrämme tunnemyllerrykset, katkeruudet ym. ja tuemme toinen toisiamme [:)]

Paipapu: Vitsi, teillä on jännät paikat edessä [:)] Ihan jännittää teidän puolesta!!! Peukut on pystyssä [:)]
Ja juu, olen kyllä enemmänkin helpottunut kuin surullinen tutkimustuloksistamme. Epätietoisuus kun kuitenkin on kaikista pahinta.

hh83: Olen todella pahoillani [:(] Voimia!!!

Tiisa: Älä koe huonoa omaatuntoa siitä, että veljen lapsi aiheuttaa katkeruutta. Tunteita ei voi ohjata, ja mikään tunne ei ole väärä. Kyllä se siitä helpottaa [:)]

Tatjuska: Lääkäriä tilaamaan vaan. Musta tuntuu, että me suomalaiset ootellaan aina ihan liian pitkään ennen kuin uskaltaudutaan lääkäriin. Kyllä meidän täytyy itsestämme huolehtia. Toivotaan, että kyseessä "ihan vaan" sekoileva kierto.

Omaa: Vähän jänskättää.. Mieheni toimittaa huomenna oman näytteensä lääkärille [&:] vaikka turhapa tuota vielä on jännittää, sillä tuloksethan saa vasta kahden viikon päästä.. [:'(] mutta kuitenkin.. onhan tuo taas askel eteenpäin. Toivotaan nyt vaan, että ne olis kunnossa. Kahden viikon päästä sitten tiedetään meidän perheessä, miten sitä vauvaa jatkossa yritellään.. [:)] HUI!

Oikein ihanaa ja aurinkoista viikkoa kaikille [:)]

Moi ihaNaiset ja hyvää naistenpäivää!

Hiljaiseloa oon tässä viettänyt kirjoittelun suhteen, teidän juttuja olen kyllä käynyt lueskelemassa. Kp27/30 (toivon mukaan tuo 30 pitäis nyt kutinsa), mut menkkaoiretta kovin taas pukkaa päälle. Ja samalla raskausoireet.

Eli hh83  kun kyselit niistä raskausoireista; mun km:n jälkeen mulla on ollut tosi vahvat raskausoireet ennen jokaisia menkkoja ja silloin km:n aikaankin raskausoireita kesti vielä, vaikka raskaushormonitaso laskikin olemattomiin.

Masentunut olo siis itellä, kun tuntee kropassaan, ettei taaskaan mitään. Mulla on ens viikolla aika naistentaudeilla aika tutkimuksiin. En odota sitä mitenkään innolla, viime kauhukokemuksen jälkeen. Mä niin toivoin, että ois tärpännyt ennen seuraavaa käyntiä, jotta sen ois voinut skipata. Tyhmä minä.

Yritetään jaksaa siskot, kaikista pettymyksistä huolimatta!

Tilasin lääkärin ens viikon keskiviikoksi. Nyt tuli mieleen että eilen ennenkun se vuoto alko niin mulla tuli kauhee kouristava kipu alavatsalle. Viime menkathan siis oli sen 9pv tihkuvuotoa (kierto 24pv) ja nyt ton kouristuksen jälkeen eilen alko nää itseasiassa kierron päivänä 18 eli kierroksi tulikin vaan 17pv. Saa muuten lekuri tutkia tarkkaan ettei oo mikään kohdunulkonen tms... :(

Hei taas! Vuoto ei ole vieläkään alkanut.. Koko ajan pelkään, että alan vuotaa kuin seula kesken jonkun jutun enkä pääse heti vessaan.. Valkovuoto väheni viikonloppuna mutta taas tänään on ollut runsasta. Tissejä särkee tosi paljon. Hajuaisti on palannut melko normaaliksi, mutta paha maku vielä tulee syömisen jälkeen.. Mahassa tosin välillä niitä menkkakipuja. Jotenkin musta tuntui käsittämättömältä kuulla siitä nega-verikokeesta. Tuntuu kuin olisin raskaana, mut silti odotan koko ajan sitä vuotoa. Todella ristiriitainen olo. Ai niin ja lisäks eilen yrjötti koko päivän ja kasvoja kuumottaa edelleen. Mut myös niskat on kireät. Eikös se ole joku merkki kohdunulkoisesta? Mut kipuja ei kuitenkaan ole.. En ymmärrä! =/ Menee täysin yli ymmärryksen tämä tilanne. Mymmeli84, ihanaa että saatte pian apua ja ohjeita! Varmasti paljon mukavampi, kun tulee olo että tilanne on edistymässä! Tahtoisin myös selvyyttä tähän elämään..;)
Angervo, tsemppiä viimeisiin päiviin! On se vaan tuskallista odottaa mitä tapahtuu! Tiedän, kun itsellä vähän nyt siis sama tilanne..
Tatjuska, hyvä että pääset lääkärille! Onhan toi nyt jo erikoista kun kierto heittelee! Onko sulla ollut ovis jo? Entä menkkaoireita? Eli tuntuuko että olis oikeat menkat vaiko jotain muuta vuotoa? Jaksamista!=P

Mulla oli ovis lienee viime viikonlopun aikoihin, siis jo viikko sitte. Tai ainakin limotteli. En osaa enää sanoo mitkä on oikeet menkat ja mitkä ei. Aloin jo pelkään jotain kohdunulkoista tosin sen tiputusvuodon aikaan tein testejä ja negoja oli kaikki....

Vatsaa loimottelee menkkamaisesti mutta vuoto alkaa hiipua ruskeaksi. Mulla ei oo koskaan ollu mitään kiinnittymisvuotoa eli voiko se olla ihan kirkasta verta? Ja kun eilen illalla tuli se kouristus ennen tätä vuotoa. Voisko siis olla kiinnittymiskipuja ja vuotoa?

Tatjuska, kyllä mun tietääkseni kiinnitysvuoto voi olla kirkastakin verta. Että jospa se on sitä sitten?[;)]

Mulla alkoi hermo mennä äsken ja tein r-testin onni-testillä. Se oli ihan selkeä nega. Nyt olen vaan entistä enemmän sekaisin.. [>:] Tuntuu siltä, että kohta alkaa hermo mennä koko raskautumisen yrittämisen kanssa. Kun sitä on nyt yritetty jo reilusti yli vuosi eikä yhtään kunnollista raskautta ole ollut. Tämä kerta on toinen kun saan edes haamun testiin ja sekään ei vahvistunut. Että kunhan nyt vaan alkais vuoto jos kerta raskaana en ole ja että saatais vihdoin ne tutkimukset käyntiin ja jotain päätöstä tälle projektille!
Ja sais jo tää tissikipu loppua. Jos ei ole raskaana, niin en haluais tuntea mitään hormoonioireita. Piste.

Moikka

Täällä on yksi pettynyt ja jotain muuta tunnetta jolle ei lyödy sanaa,mutta en ole tosi masentunutkaan jotenkin tiesin et näin tulee käymään.Et joo menkat alkoi tänään juuri silloin kuin pitikin.Kierto on täysin normaali. Ihmeen vähän harmittaa, yksi asia mistä oon tosi iloinen et tällä kierrolla ei tullut yhtään ns. alkuvuotoa ennen oikeita menkkoja ko yleensä on alkanut melkein viikkoa ennen tiputtaan pientä vuotoa.
No uutta matoa koukkuun ja sunnuntaina alkaa taas hormoonien popsiminen niin ja greippimehukuuri [;)] Luin sen vaikutuksista hedelmöittymiseen ajattelin kokeilla, ei siitä mitään haittaakaan voi olla.

Täällä on jokseenkin masennusta ja turhautumista ilmassa,joka ei ole mikään ihmekkään ko se yksi asia vaivaa mieltä joka ei näytä onnistuvan ei sitten millään. Kohta toi kevätkin tulee taas ja jotenkin se herättää aistit pitkän talven jälkeen ja mielikin kirkastuu rupeaa ihan vaistomaisesti ajatteleen asioita positiivisemmin. Itseä ainakin kevät virkistää. Toivon sitä teille muillekkin [:)]

En osaa nyt tähän muuta kommentoida. Paljon positiivisia ajatuksia ja kohti kevättä ja samalla niitä ++++ tuulia

Voi itkut Tiisa![&:] On tämä nyt niin epäreilua! Hienoa, että jaksat ajatella jo uutta kiertoa. Ajatukset eteen päin, se on paras asenne.[:)]
Onneksi tosiaan on kevät tulossa! Nytkin aurinko ihanasti paistelee. Ehkäpä ylimääräinen D-vitamiiniannos auringosta saisi meidänkin kehot heräämään unesta!

Täällä ei mitään uutta.. Tai siis.. Edelleen samat raskausoireet kuin viime viikolla ja vuotoa ei näy ei kuulu.. En tiedä mitä pitäisi tehdä. Lääkäri sanoi, että loppuviikosta jos ei ole vuotoa tullut niin pitäisi ottaa taas häneen yhteyttä. Perjantaina ultrassa kohtu oli ihan sen tuntuinen että raskaus olisi alkanut mutta se veritesti kun oli nega, niin lääkäri kehotti varustautumaan vuotoon.. Huomenna aamulla teen varmaan taas testin ihan vaan huvin vuoksi. Maanantai-iltana tosiaan viimeinen nega, sitä ennen haamu viime torstaina.
Tekisi jo nyt mieli laittaa viestiä lääkärille että jos pääsis uuteen ultraan. Jos on kyseessä kohdun ulkoinen raskaus niin haluaisin asian hoitoon ennen kuin pääsee mitään pahempaa vahinkoa tapahtumaan. Ja jos on kyseessä raskaus (mitä nyt tuskin on, kun r-testit on negoja?!) niin sitten sydämensyke pitäisi olla jo nähtävissä..

Kertokaas ootteko kuullut vastaavasta aikaisemmin? Nyt täällä nimittäin todella kaivattais jotain kokemuksia ja ideoita![:-]

Ja Tatjuska, mikä meininki siellä on? Oletko saanut tolkkua siitä omasta vuodostasi?

[&:] Onpa inhottavaa kun tuntuu, ettei täällä oikein kenelläkään tällä hetkellä suju. Tai senhän takia me kaikki kai tällä palstalla ollaankin...

Toivotaan, että tuo kevään saapuminen tänne koto Suomeen tosissaan herättäis meidän kroppammekin henkiin ja jos ei sitä niin ainakin valoisuudellaan piristäisi mieliämme [:)]

Hienoa Tatjuska, että tilasit lääkärin. Siellä sitten viimeistään kaikki selviää [:)] voi kunpa lääkäri havaitsis limakalvon paksuuntuneen raskautta varten. Toivottavasti hh83 saisit jonkun selvityksen tilanteeseesi.. Voimia!!!

Paljon haleja ja jaksamisia kaikille!!! Kyllä tästä selvitään!

Kävin tänään gynellä ja puhjennut munarakkulahan se siellä minun oikeassa munasarjassani vaivaa eli sinne on vuotanut nestettä ja se kauhea kipu sunnuntaina oli se poksahdus... En siis tässä kuussa tainnut kuitenkaan ovuloidakaan. Lääkäri epäili kun vuoto on hiipunut vähäiseen ruskeaan että tämän kierron kk:set oli suunnilleen tässä ja kivutkin alkaa hellittämään. Mitään hoitoa tähän ei oo eikä tarvitakaan eli luonto hoitaan sen itsekseen ja tästä voidaan jatkaa entiseen tapaan. Ei vaan oo keskenmenon jälkeen kroppa vieläkään reilassa. Nyt pitää antaa itselle aikaa toipua eikä toivoa liikoja. Stressata ei sais liikaa tai näitä voi tulla lisääkin.

Mun tarvii nyt vaan unohtaa kaikki työstressit ja vauvapaniikit ja tehdä iloisia ja kivoja juttuja, ehkä se raskaus sitten tulee sieltä aikanaan kun niin on tarkoitettu ja kaikki on kropassa valmiina onnistunutta raskautta varten.

Kaikille ihanille ihmisille täällä kiitos huolenpidosta ja plussatuulia ihan kaikille!!! Kyllä mä täällä mukana olen mut en nyt niin laske päiviä ja mieti ovulaatioita, yritän vaan parantua tästäkin onneksi aika harmittomasta takaiskusta.

Hyvä Tatjuska, että selvisi mikä on vaivannut. Nyt annat itelles ja kropalles aikaa.. ja sit kun olet kunnossa, niin jatkukoon matka kohti ihanaa uutta kevättä [:)]

Hei vaan kaikki.

Mä oon ollut nyt tosiaan muutaman päivän sairaalassa. Ensin koitettiin sitä kohdun tyhjennystä lääkkeillä, ja oli muuten melkoisen kivulias kokemus. [&:] Mutta eihän sitä kohtua saatu kunnolla tyhjäksi, joten yöksi jouduin jäämään ja sitten tänään tehtiin ihan perinteinen kaavinta. [:(]

Oma olo on aika sekava, mutta eiköhän tämä tästä hellitä. Nyt vaan sitten odottelemaan kauhun sekaisin tuntein kuinka sekaisin kroppa meni tästä... Eli koska tulee menkat ja kuinka kadoksissa on tuo 28 kp rytmi joka on ollu aina ihan nakutettu. Mulla kun aikaisemmat keskenmenot on tulleet ihan luonnostaan, ja kohtu on tyhjentyny itse... nyt piti sitten niitä lääkkeitä ottaa, ja  mitä nyt täältä oon kanssasisarten kertomuksia lukemut, niin melkoisen sekaisin on kierto mennyt... [&:]

Kamalasti tsemppaan teitä muita, ja anteeksi etten nyt kommentoi nimellä muiden juttuja, mutta nyt ei pysty eikä kykene...

Elian: Tuntuu liiankin tutulta toi lääketyhjennys ja sen jälkeen kaavinta... ja ei mulla ainakaan kierrot näytä sen jälkeen hyvältä. Laita vaikka privaattiviestiä jos haluut vaihtaa kuulumisia sen suhteen... Tsemppejä sinne!!!

Hei vaan kaikille,

Lueskelin näitä keskusteluja koko ajan kun itse kamppailin raskaaksi tulemisen kanssa, mutta en jotenkin saanut koskaan osallistuttua keskusteluun..Ajattelin nyt kuitenkin kertoa meidän tarinan, jospa se toisi lohtua ja toivoa muillekin. 

Aloitimme "yrittämisen" toukokuussa 2008. Aika kului ja mitään ei tapahtunut. En tikutellut ovulaatiota tms. ja kiertoni oli hieman epäsäännöllinen ja kärsin lisäksi tiputteluvuodosta aina ennen kun menkat kunnolla alkoivat (lopetin Nuvaringin tuolloin toukokuussa).

Vuoden yrittämisen jälkeen menin Helsingissä terveyskeskukseen ja sain lähetteen naistenklinikalle, perusteeksi riitti se "vuoden yrittäminen". Asiat eteni tosi nopeasti naistenklinikalla, eka käynti oli heinäkuussa 2009. Kahdessa kuukaudessa oli tehty kaikki kierron kartoitukset, munasarjojen aukiolotutkimukset, miehen tutkimukset jne. Diagnoosi oli ovulaatiohäiriö. 

Olin omasta mielestäni bongannut ovislimat ja kiertoni oli säännöllistynyt vuoden aikana jonkin verran, mutta ilmeisesti ne "limat" ei sitten aina kerro koko totuutta. Aloitimme clomihoidot. Toiseen clomikiertoon yhdistimme vielä inssin ja siitä kierrosta tulin raskaaksi. Plussasin juuri ennen joulua ja laskettu aika on nyt elokuussa. Minulla oli kiinnittymisvuotoa viikko inssin ja ovulaation jälkeen (kesti melkein viikon) ja plussan jälkeen tuli tiputteluvuotoa ja välillä kirkastakin vuotoa päivittäin aina viikolle 8 saakka. Maha-asukilla kuitenkin kaikki hyvin.

Lähinnä kannustaisin kaikki menemään "hoitoihin" ja hakemaan sitä apua. Meillä meni koko "hoitoprosessi" neljässä kuukaudessa kartoituksineen, clomikuureineen ja insseineen ja kokonais- kustannukset olivat meille lääkkeineen alle 200€. Sain aina ajan naisteklinikalle (kunhan vaan jaksoi sitkeästi odotella siellä linjoilla) ja yhtään välikiertoa ei tullut missään välissä. Ja tosiaan mitään selkeää oiretta en itsestäni tunnistanut, että en olisi ovuloinut (tosin en niitä testejä tehnyt kun vasta hoitojen yhteydessä.)

Tulipas nyt vuodatus. Mutta jos jaksoit tänne asti, niin toivon mukaan tarinani toisi toivoa jollekin. Tiedän toki, että paikkakunnilla on eroja miten nuo hoitoasiat järjestyy, mutta me ainakin saatiin tosi hyvää palvelua naistenklinikalla.

Tosi paljon tsemmpiä teille kaikille, tiedän tasan tarkkaan teidän fiilikset.

Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille teille ihanille!Kiitos tärkeästä tuesta,ihanaa ku ootte olemassa!

hh83:Voi kurjuuksien kurjuus...Olisin sulle niin plussaa toivonut...Joko on alkanut vuoto..?Kyllä sua nyt koetellaan!Voimahalaus!

A86:Koitahan viettää stressitön kuukausi ja saada aika tutkimuksiin!Iso rutistus sinne!

Tiisa:Oot ymmärtänyt oikein,siirrosta 2 viikkoa,niin saa testata.Ja jestas että on pitkiä päiviä!Pahoittelut tädistä...Toivottavasti sulle nyt pian suotais se plussa myös...Ja ei,et todellakaan oo kauhea ihminen,inhimillinen vaan...Mun veli saa lapsen kesällä ja kyllä mullakin tunteet on niin kovin ristiriitaiset...Se on se vääryys ja epäoikeudenmukaisuus,mikä tässä asiassa on.En toivo että se olis toisilta pois,mutta miksei voisi mulle sitten yhtä lailla..?Kohta kuitenkin huomaat,että se pieni nyytti on täysin syytön tilanteeseen ja tarvii myös tätiä!Yhtäkkiä huomaat,kuinka tärkeä siitä pienestä on tullut!Mä ainakin halua uskoa niin!Iso halaus sinne!

Mymmeli84:Tsemppiä tutkimuksien etenemiseen!Mulle ainakin tuli sellanen olo,että nyt konkreettisesti tehdään jotain ja meillä on ihan oikeasti mahdollisuus saada se oma vauva!Toivotaan,että saatte positiivisia uutisia!

Angervo:Mikäs siellä tilanne?Eihän tätiä vaan oo näkynyt..?Jos tarvii mennä lääkärille,niin tsemppiä ensi viikkoon!Toivotaan,että saat apua!Loppuun asti kuitenkin pidetään plussasta kiinni!

Tatjuska:Onneksi pääsit noin nopeasti gynelle ja sait tilanteeseen selvyyden,huh...Nyt annat itelles,sekä henkisesti että fyysisesti, hieman aikaa ja nautitte toisistanne.Josko positiivisuus ja stressin väheneminen auttais sun kroppaa palautumaan ja raskaus sitä myöten lähtisi käyntiin!Halauslähetys!

Elian:Paljon voimia rankan kokemuksen jälkeen...Nyt täytyykin kesittyä ittensä hoitamiseen.Toivotaan,että sun kroppa palautuu nopeasti.Muistahan hoitaa myös mieltäsi...Tänne on hyvä purkaa pahaa oloaan.Iso iso rutistus sinne!

Omaa:Kauheaa odottelua ja kroppansa kuuntelua!Millon on epätoivo,että menkkaoireet lyö päälle,millon suuri toivo,kun rinnat turpoo ja väsyttää,millon epävarmuus,että mikä kaikki johtuu vaan tukilääkityksestä.Todellista piinaa!Olin jo heittäny taas pyyhettä kehään,kun tuntu niin mekkaselta,kun soittivat klinikalta ja olivat niin toiveikkaita että!No,onneksi tulee vieraita,saa muuta ajateltavaa...Kaikille aurinkoista ja plussatuulia sisältävää viikonloppua!

Myy81, kiitos kannustuksesta! Kyllä itsekin odotan että sais tutkimukset ja hoidot kunnolla käyntiin. Että jos sitten selviäisi mikä on vialla. Mulla vieläkään ei ole vuoto alkanut. Alan jo uskoa siihen, että alkio on kuollut enkä enää ole raskaana. En tiedä onko hcg-hormonilla jotain tekemistä tämän alitajunnan kanssa. Kun viime viikolla olin ihan varma että raskaana olen vaikka menkatkin oli jo ollut. Lääkäri käski nyt vielä odottaa vuotoa.. Saas nähdä kuinka kauan kestää.

Hei taas!!
Pakko tulla joka päivä lukemaan mitä muille kuuluu ja lähteminen ilman mitään kirjoitusta on vaikeaa...

Myy81:Tarinasi oli tosi kannustava ko itellä melkein sama tilanne. toinen clomi kierto alkamassa ja itekki oon miettinyt tota inssiä, mut epäilen ettei meidän paikkakunnalla tehdä kyseistä toimenpidettä missään,pitäis ajaa yli 200km ja yksityiselle niin en tiiä miten saisi järjestettyä. Kiitos tarinastasi.

Paipapu:tsemppiä odotteluun uskon että päivät kuluu hitaasti, mut enään viikko.[;)] Mihin tai minkä takia saat tukilääkitystä?

Elian:Erittäin ymmärrettävää ettet jaksa välittää meidän muiden pulinoista eikä tarvikkaan ko sulla on kyllä itselläsi ihan tarpeeksi huolia harteilla. Voimia palautumiseen toivottavasti kevään tulosta saat lisä potkua elämään.[:)]

Tatjuska:hyvä et sait selvyyden omituisiin vuotoihisi.Nyt vain ajatukset narikkaan ja nauttimaan ihan muista asioista vaikka yhtäkkinen muutos ajatuksiin ei ole helppoa.[:)]

Omaa:Täällä on ollut oikein super menkat, vuotoa ja kipuja ihan riittävästi.Sais jo loppua!! Kauhee ajatus,mut jotenkin odotan innolla tulevaa kiertoa mitä se tuo tullessaan.[;)] Tuleeko hormooneista uusia vaivoja ja olisko nyt mun vuoro plussata.En tiiä mistä moinen tsemppi tullu mulle päälle ehkä auringosta.
oon katellu noita laskettuja aikoja kiertoni mukaan niin jos tällä kierrolla tärppäisi niin vauva syntyisi joulukuussa ja oon aina ajatellu etten haluaisi joulukuun lasta niin ihan varmasti tällä kierrolla tärppää,mut toisaalta ei se ehkä kuiteskaan haittaisi enään.
Tulipa kirjoiteltuja ajatuksiani. hyvää viikonloppua kaikille [:)]

Minä taas...

Tiisa:Kiitos kovasti!Siis siirron jälkeen jatkuu Lugesteron-niminen keltarauhashormoni emättimen kautta 2 kertaa päivässä 15 päivän ajan.Antaa myös erinäisiä oireita.Se on siis yleinen lääke,joka vahvistaa kohdun limakalvoa ja edistää alkion kiinnittymistä ja raskauden alkua.

Ja mitä tuohon positiiviseen mieleen tulee,se on hyvä vaan!Ja mulle yks gyne kerran sanoi,että auringonvalo saattaa parantaa raskautumismahdollisuuksia,joten nautihan auringosta täysin siemauksin![:D] Mäkin taidan lähteä vähän ulkoilemaan...[:)]

Kuulumisiin!

Takaisin