Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
onniko varovaiset onnittelut,paljon tarrasukkia matkaan nyt vaan että kyytiläinen pysyy[:)]

tatjuska kyllä se keskenmeno voi sekottaa kropan,itellä nyt takana kaks tosi varhasta. Kumpikin tullu itestään,ei siis lääkkeitä eikä kaavintaa tarvittu. "Silti" ekasta meni kierto ihan sekasin. Tästä toisesta oon tiputellu (ultrattu,ei siis tiputa kohdusta mitään,varmaan kiertohäiriötä) tosiaan siitä joulukuun KM lähtien. Se on niin hemmetin väärin,kun kerran kärsinyt joutuu kuukausi tolkulla kärsimään jälkeenpäinkin. MUTTA,kyllä me tästä noustaan ! Ja seuraavaks plussataan niiiin pirun vahvasti että ! Ja mullahan toi edellinen km,joka tosiaan tapahtu rv4 tienoilla,niin piti niitä hormoneitakin ylhäällä ihan helmikuuhun asti. Vaikka korkeimmillaan hormonit oli vaan sen 81. Hullua touhua nää naisten kropat. Perkules.MUTTA ME NOUSTAAN TÄSTÄ,stemejä sinne[:)]

juu itelle ei uutta,vuotaa ja perkele kun oonki kipeä. Mullekin ton tokan KM jälkeen menkat on tullu tosi paljon kivuliaimpina,viimeks ollu tälläsinä joskus teininä. Mihin aloin niitä pillereitäkin sitten aikoinaan syömään. Mutta kärsittävä on,vaikka pillereitä onkin välissä ikävä,oi niitä aikoja kun ei tarvinnut vuotaa kerran kuussa,kun sai itse suunnitella koska vuotaa,ei ollut näppyjä,kaikkea sitä ihanuutta[:D][:D][:D] Mutta kaiken tuon vaihdan sekunnissa pieneen nyyttiin<3
Tänään olin taas siskolla auttamassa remontissa,tädin pieni tuleva pallero siellä masussa riehui[:)] Saatiin siskon kanssa hyvät naurut kun pikkuneiti potkii ja hakkaa samaan aikaan,raukalla hikkakin vielä. Ihana neiti tulossa,siskon LA onkin jo kahden kuukauden päästä,justhan sain vasta kuulla että hän on raskaana. Hui että aika meneekin nopeasti. Kumpa itelläkin pian tärppäis[:)]

Wastis: Eiköhän me tästäkin nousta ja plussata onnekkaasti just sillon kun me vähiten sitä odotetaan.... mä aion nyt ainakin unohtaa koko hemmetin yrittämisen. Älkää loukkaantu mua kauemmin yrittäneet tai lapsettomat, mulla kaks lasta edellisestä liitosta (joista oon enemmän kun onnellinen, terveitä ihania lapsia) mutta nyt halu tän unelmien miehen kanssa yli vuoden toivomisen jälkeen (mies siis empi ensin) ja siitä sit keskenmenon jälkeen kiertohäiriön jälkeen uuteen kiertoon taas pakko rypistää, ei voi mitään....

Tatjuska: piti iteki kertoa sulle, että kun mulla toi varhanen oli viime syksynä niin kirtohan tosiaan vaan piteni ja piteni joka kierrossa. Lähempänä 60pvää melkein huiteli.. Sit tosiaan ihmeellisesti viime kirrossa pomppas "siedettäviin numeroihin". Oon todennu ettei paljoa näköjään tarvitse kierron muuttumiseen.

onniko, onnittelut pulssasta![:)]

mulla tänään sit alkoi menkat. sitä ennen just ehdin aamulla tehdä nega-testin.. Voi hitot![:@] Onhan tää jo monena kertana todettu, mutta koskaan ei pitäis taipua uskomaan raskauteen ennen kuin menkat on jäänyt pois.. Nyt vaan todella suurella mielenkiinnolla odotan, että löytyykö lapsettomuustutkimuksissa jotain. Mulla nimittäin on täysin säännöllinen kierto, ovulaatio on mielestäni joka kuukausi ja yleensä on onnistuttu peittojen heiluttelussakin ihan hyvin.
Sellainen juttu tuli nyt miehen kanssa puhuessa mieleen, että voiko se endometrioosi siellä kohdun takaseinässä estää munasolun kiinnittymisen? Kun eikös paras paikka kiinnittyä ole juuri se takaseinä? Täytyy kysyä gyneltä nyt kun seuraavan kerran puhutaan.
Tavallaan olisi helpompaa, jos olisi selvä syy lapsettomuuteen. Esim ovuloimattomuus tai vaikka tosi paha endo. Mutta kun mitään sellaista ei ole ja gynekin on puhunut koko ajan, että mitään selkeää ei vikana ole. Ärsyttää, kun joka kuukausi yrittää olla positiivinen ja ajatella että nyt tähdätään oikein urakalla ovikseen ja plussataan. Ja sit saa taas pettyä! Argh![:@][:@][:@]

No se siitä.. Sainpahan taas päästettyä höyryjä ulos. Anteeksi vuodatus!
Positiivista päivää kaikille!

Heippa taas kaikille! On taas ollut vilkasta keskustelua täällä, hyvä että perässä pysyy ;)

Pahoittelut hh83 sekä tatjuska tädistä, itsellä nyt sama tilanne eli tätihän sieltä tuli 21.2. eli kierto oli sen 29 mitä oviksesta päätellenkin pystyi arvelemaan.
Nyt sitten varasin itselleni ajan sinne munajohdinten aukiolotutkimukseen mikä on sitten ens maanantaina. Sitten pitäisi olla selvää mistä meillä kiikastaa...

Varovaiset onnittelut Onniko!

Lumen täyteistä alkavaa viikkoa kaikille!

hh83: pahoittelut, hirveän tuttu tunne!!

Hempsukka: Kauan teillä ollut yritystä takana? Mitä tarkalleen tehdään siellä munajohdinten aukiolotutkimuksessa?

Olen kuullut, että vanhempani yrittivät 2v, ennen kuin siskoni sai alkunsa.. Voi jösses miten tuntuu pitkältä ajalta. Meillä "yritystä" 10kk, toisaaltahan nopeasti tämä aika menee näinkin!!

Enpä kyllä taas tiedä mihin kategoriaan sijoittaisin seuraavan oireen: vihlasee välillä TOSI ilkeästi alhaalta, en oikein edes osaa selittää miten mut ei mitää menkkakipua lähelläkään mistään vatsasta. Eipä ole tällaista ollut ennen kierrossa. Olipa hienosti selitetty

A86, mulla tuntui lauantaina koko päivän viiltoja vasemmalla navan alapuolella. Jostain luin että sellaisia voi tulla kun kohdun kannattimet löystyy raskauden takia.. Kyseessä ei ollut mikään jomotus vaan selkeitä nopeita vihlaisuja. Ja ne tuntuivat usein kun liikuin. Tsemppiä odotteluun!ü

A86: Meillä yritystä takana vuosi ja mentiin tosiaan yksityiselle puolelle selvittämään tätä lapsettomuusasiaa jotta asia lähtisi heti etenemään.
Siinä aukiolotutkimuksessa kohtuun asetetaan sellainen katetri tuolta emättimen kautta, siinä katetrissa on cuffi eli sellainen tyhjä pussi mikä täytetään ilmalla ja siitä tulee pallo, näin ollen se keitttosuola ei valu kohdusta pois. Ja kun se katetri on paikoillaan siitä pitkin ruiskutetaan keittosuolaliuosta sekä ilmaa kohtuun. Sitten ultraääneen avulla seurataan kohdun, munasarjojen sekä munatorvien tilannetta, miten (ilma)kuplat kulkeutuvat munajohtimien läpi.

Toi tutkimus ei vie kuin noin 10-15 min. Ja samantien selviää onko siellä jotain estettä.

Toivottavasti ymmärsit selityksestä jotain ;)

täällä on taas iloisempi wastis[:D]
tuli kilpirauhas verikokeen vastaus,normaali.
onnellinen,ettei nyt siinä ole ainakaan häikkää[:)]
Ei mulla muuta[:D]

Hyvä Wastis!!! :)

Mä vuodan nyt sit enempi, nää on niinku normikuukautiset mut miks tää vaati 5pv esivuodon? Ei ymmärrä. Kivutkin on korkojen kanssa.

Voi Tatjuska, järjetön ärsytys täällä sun puolesta. Tiedän, ettei pahoittelut kauhiasti auta [:(]
Wastikselle onnea, ihanaa että saa tietää pos uutisia, suht hyvin mielin voi jatkaa!
Hempsukka: kiitos tiedoista, kuullostaa enemmän kuin mielenkiintoselta. Täytynee alkaa pikkuhiljaa ottaa asioista selvää jos ei koht puolin ala tärppäämää omalla kohdalla!!
Ihanaa hh83, että olet noin ihanan positiivinen, ihan vähän meinaat (TAAS) vihjailla.. [:D]

Tää on suht iloisin mielin, ehkä siitä syystä että tuli tuo ovis tikutettua täydellis9esti ja kaikkemme olemme tehneet
Tulevaa ei haluaisi alkaa suremaan (jos ei tärppää ja kokeista jotain löytyisi), sitä vaan täytyy ottaa kaikki vastaan mitä tulee..

A86: Kiskasin tampoonin kehiin ja ei siihen sit useamman tunnin jälkeen ollu paljon tullu että näyttäis että vuoto kohta loppuu mutta että ihan sekasin nää tuntuu olevan anyway. Kiitos tuesta ja myötäelämisestä ihan hirvittävän paljon niinkun tietty kaikille muillekin :) Pikkusen parempi ja luottavaisempi fiilis jo kun eilen. Ja mahtia että ovis on hyödynnetty :-) Sori kun en jaksais koko ketjua lukea uudelleen niin monesko yrityskuukausi sulla on ja onko lapsia ennestään ja oliko varhainen keskenmeno sulla ensimmäinen mistä mainitsit?

Kaikille parempaa viikon alkua ja jatkoa, plussaillaanhan? :) :)

Huomentaaaaaaaaaaa! Ihanaa sellaista, vitsi vie mikä auringonpaiste [:D]

Tatjuska: Meillä siis yritystä 10kk takana ja ensimmäinen käpynen olisi ihan hirviästi toiveissa. Tuossa lokakuun lopussa tais olla se varhainen, ei mua tutkittu sen enempää kuin että kävin verikokeissa. Sain tosiaan kahteen testiin molemmat viivat, mul oli alusta asti aika kovat kivut vatsassa ja yhtenä päivänä kaikki vaan loppu. Tein kolmannen testin niin täydellinen nega. Enkä tehnyt testejä liian aikasen, mul oli täti myöhässä ekan testin tekohetkellä 2pvää ja tosen kohdalla tais olla 5pvää.

A86:Joo yritin lukea teidän viestejä on tullu niin paljon etten perässä pysyny. Ihanako mua ei olla unohdettu. joo mulla menee ihan hyvin kävin tosiaan eilen folikkeli (munarakkula)tähystyksessä ja kaksi komeaa löyty vasemmalta.
 sori mut nyt pitää lopettaa jutut kesken tuli vieraita koitan tulla kertomaan myöhemmin lisää hei hei

Jep nyt vieraat lähti...
Elikkä mullahan oli se clomifen kuuri jonka takia mun piti käydä lääkärillä tarkistamassa miten kuuri toimi mulle. Ja hyvin näytti toimivan ko  oli kehittynyt komeasti vasemmalle kaksi munarakkulaa tai millä nimellä niitä kutsutaankaan. Eilen jo bongasin haalean oviksen. Lääkärikin sanoi et hyvin lähellä on puhkeaminen kp14 tänään siis kp15 en ole vihtiny tehä koko testiä ko on ollut niin varmat ovis tuntemukset ja vieläpä tuplana [:D] en tiiä vaikuttaako se mut luulis jos kerta yhenkin tuntee niin miksei sitten kahen puhkeamisen. Nyt vain alkaa isommat toiveet raskautumisen suhteen ko on tavallaan tupla mahiksetkin. jännää odottelua [:)]

Kyllä me kaikki saadaan vielä joskus se oma nyytti kainaloon ja sit me manataan tuolla jossain muulla palstalla äitiyden huonoja puolia...me tarvitaan vain vähän apu voimia jostain hoidoista ko ei muuten onnistu.Vaikka olishan se ollu ihan kiva jos olis onnistunut ihan luomustikki.

Nyt vain päät pystyyn ja paljon plussa tuulia tälle palstalle.

Paljon tsemppiä Tiisalle [:D]

Itepä täällä taas taidan odottaa tätiä kylään, sellaset tuntemukset tuntuu kyl vattassa. Blaah... Eli kierto sit näyttää taas lyhentyvän. Eihän mistään voi olla vielä tietenkään varma, ens viikon loppuun odotan ja sit vasta testiä kehiin kun oikeasti myöhässä.

Moi kaikille.
A86: Kiitos tsempistä sitä kyllä tarvitaan.

Paipapu: miten hoidot on lähtenyt meneen?

nyt kp19 menossa ja alkamassa kidutus viikot. Odottelua tuleeko jotain tuntemuksia vai ei ja alkaako menkat vai eikö? Kauheeta tälläinen miettiminen yhen asian ympärillä. Eilen juhlein omia synttäreitä ja samalla toivoin et saisin jättää juhlimiset vuodeksi ainakin alkoholin osalta. Uskalsin juodakki normaalisti ko aattelin ettei siitä ainakaan olisi vaaraa alkiolle ko ei se vielä ole edes kiinnittynyt jos es on hedelmöittynytkään.

Eihän tää palsta ole kuolemassa ko ei kukaan ole kirjoitellu moneenpäivään vai onko kaikilla kierrot siinä vaiheessa ettei oikein tapahdu mitään erikoista.Toivottavasti tää ei loppuis, täältä saa niin ihanasti kaipaamaa tukea [:(]

Oikein hyvää sunnuntaita ja paljon ++++++++++tuulia toivotaan.

Takaisin