Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa Luminalle :)

Itselle ei niin hyvää maanantai huomenta, täti kurvasi paikalle :(

Heipä hei ja mukavaa alkanutta viikkoa!

Mulla siis oli tänään se munanjohtimien aukiolotutkimus ja siellä kaikki kunnossa, samoin verikokeista selvisi että hormonit toimii niinkun pitää. Eli meistä ei löytynyt lapsettomuutta selittävää vikaa :)

Tuossa tämän päivän tutkimuksessa selvisi muuten että olis taas ovulaatio ihan just käsillä, tuli hieman yllärinä sillä odotin sitä vasta loppuviikoksi [8|]

Täytyy siis käyttää tämä viikko hyödyksi [;)]

Pistän tänne saman mitä toiseenkin ketjuun,elikkäs...

En oo tännekään järin paljoa kirjotellu viime aikoina.
Ollu kauheesti muuta enkä oo koneella hirveesti ollut.
Nyt iski niin masentunu olokin...
Tuntuu ihan toivottomalta tää yritys.
En oo tilannu lekuria vielä.
Kun viime kierrossa huomasin oviksen ja tädin välin olevan vaan 7pv.
Mietin tässä josko pitäis välikierron.
Mullahan on ollut ennen tuo 32pvän kierto,
ja nyt kun se on lyhentynyt niin toi väli on siksi ilmeisesti
niin lyhyt... Emmä tiedä. Tuntuu vaan että kaikki ympärillä raskautuu,
tai synnyttää... Ja ihmiset kyselee että koska teille...
Ole siinä sitten että perkule heti kun vaan onnistaisi.
Rahaakin mennyt KM takia niihin lekureihin varmaan joku reipas 300e
Ala nyt tässä tutkituttaa jotain,toiset saman verran ainakin...
Ja niin,nyt on kp.9 ja täti oli ja meni. Kummallisen olemattomana.
Mikä siihenkin meni... KM jälkeinen täti kun oli ihan normaali.
Ja tuo tiputtelu alkoi taas. Hemmetti !

Katsotaan kuinka kauan menee ennen kuin luovutan kokonaan,
alkaa tää touhu oleen jo liikaa mulle näin yli puolentoista vuoden jälkeen...

plussatuulia muille

Heip kaikille!

Oli pakko tulla näin keskellä yötä tänne raapustamaan,kun Tiisa oli niin huolissaan palstasta.Mä en ainakaan oo katoamassa mihinkään,oon vaan hoitojen ajaksi muuttanu vanhemmille,kun asuvat klinikkaa lähempänä ja lähes joka toinen päivä pitää siellä käydä.Täällä sitten ei sitä omaa rauhaa meinaa oikein löytyä...Mutta palaan palstailemaan toden teolla viikon päästä,kun hoidot on ohi![:D]

Tiisa:Kiitos kysymästä,ihana kun joku kyselee.[:)]Kaikki mennyt hyvin,en oo edes kipeytyny hormoneista ja piikityskin on sujunut.Kaks ultraa takana ja munasolut kypsyneet mukavasti.Keskiviikkona punktointi (HUH!) ja perjantaina alkion siirto...Jännä viikko siis käsillä!Mutta oikein positiviisin miettein! [:)] Ja upeaa,että sunkin hormonit toimi!Nyt vaan valtaisat tsempit ja mennään molemmat tuonne loppuvuoden odottajiin!

hh83: Pahoittelut tädistä...[:(] Tiedän niin tuon tunteen,kun se pieni toivo hiipii kuitenkin,vaikka kuinka järki sanois,että älä odota mitään...Ja se pettymys tuntuu joka kerran niin pahalta...Voimia!

Tatjuska:Pahoittelut negasta...[:(] Ja jaksamista raastavaan tilanteeseen!Kukaan ei loukkaannu täällä,turhan vaikeaksi se pienokaisen saanti oman rakkaan kanssa on tehty sullekin...Yritetään vielä kaikki ehtiä 10-vuoden puolelle!

Hempsukka:Hienoa,että kaikki teillä kunnossa!Josko johtuisi sitten vaan tuosta ovulaation ajankohdasta,jos oot ajatellu sen eri aikaan?Nyt vaan tikkuja ja tsemppiä kehiin!

A86: Pahoittelut sinnekin...[:(] Kyllä tällä palstalla täti on vieraillut taas turhan ahkeraan...

Wastis:Hienoa,että kilpirauhastuloksissa ei ollu häikkää!Yks asia pois suljettu.Muuten kyllä tuo sun tilanne on niin kurja...En tiedä mitä sanoa...Meette tutkimuksiin sitten,kun se iteltä tuntuu oikealta ajankohdalta ja nyt vaan nautitte toisistanne!Voimia ja rutistus sinne täältä!

Onniko:Jee,hyviä uutisia!Plussaa tänne!Onnea ja tarrasukkia matkaan mukaan!

Omaa:Kirjoitin jo Tiisalle,hoidot hyvässä vauhdissa ja sujuneet hyvin,keskiviikkona punktio ja perjantaina alkion siirto.Joten pitäkäähän peukkuja!

Ja niitä peukkuja ja plussia kaikille muillekin!

Heippa taas myös minunkin puolesta näin yö aikaan... yötyöläinen valvoo ja yrittää pysyä hereillä [;)]

Voi Wastis miten kurjaa.... älä nyt vielä lopullisesti luovuta vaikka pahalta nyt tuntuukin.. Jospa se joku päivä vielä iloksi muuttuisi myös meillekin... eikä aina niille muille..

Kiitos Paipapu! Sinä se aina jaksat muistaa kaikkia palstalle kirjoittaneita! Tsemppiä kovasti sulle hoitoihin!  Mulle lääkäri ehdotti tänään inseminaatiota mutta me miehen kanssa päätettiin toistaiseksi yrittää ihan luomuna ja perinteisin keinoin kun tuota rahaa meni ihan mukavasti noihin tutkimuksiin... reilusti yli 500€ ja se inseminaatio kaikkine tutkimuksineen maksais varmaan sen toisen 500€ ja nyt ei kyllä ole varaa. Ja mä jotenkin luulen, että on mennyt toi ovis välillä ohi kun ei oo tullu paljon tota ovista tikutettua... mutta jospa se nyt tärppäis pikkuhiljaa kun tietää kaiken olevan kunnossa... niin ja kun jaksaa käyttää niitä ovistestejä... jotenkin vaan on niin luottavainen mieli... [:)]

Paipapu, pitelen kovasti peukkuja teille! Tulethan kertomaan fiiliksistä ja tapahtumista tänne?

Hempsukka, mahtavaa että sait oviksen bongattua!

wastis, lapsettomuusasia on kyllä tosi kipeä asia. Ja jotenkin hyökkäys omaa egoa kohtaan. Musta tuntuu välillä jotenkin siltä, että olen epäonnistunut ihminen koska en tule raskaaksi. Mutta uskon siltil, että me jotka joudumme kauemmin odottamaan sitä lasta ollaan saatu aikaa pohtia vanhemmuutta ja siihen liittyviä aisoita niin perinpohjaisesti, että lapsen synnyttyä ollaan jo tavallaan ehditty kypsyä vanhemmiksi ehkä vähän enemmän kuin ne vanhemmat jotka ovat raskautuneet nopeasti. Vaikka kuinka kipeältä tuntuukin juuri nyt, niin silti näistäkin vaikeuksista ja vastoinkäymisistä voi yrittää vahvistua ja kasvaa ihmisenä. Suru kuuluu osana kasvamiseen.
Kuulostaa varmasti tosi kliseiseltä, mutta näin yritän aina itselleni uskotella. Voimia sinulle paljon!

Omaa: Täällä mennään kp 8 tällä hetkellä.. En tiedä, mutta tuntuu että hormoonit ovat aika sekaisin. Tissisärky ei ole viimeisen oviksen jälkeen juurikaan vähentynyt ja muutenkin alavatsa tuntuu olevan hereillä. Yleensä tähän aikaan kierrosta pääsen unohtamaan koko hormoonitoiminnan..[;)] Vähän ihmetyttää, mutta toisaalta yritän suhtautua taas kaikkeen lunkisti, kun näköjään tämä kroppa elää ihan omaa elämäänsä.
Perjantaina on ultra jossa tutkaillaan olisiko uutta munasolua kasvamassa ja irtoamassa. Pitää siis bongailla ovista viikonloppuna. Olen yrittänyt keskittyä opiskeluihin ja tällä hetkellä tuntuu, että olisi kiva pitää taukoa tästä raskautumisesta, mutta kun nyt kerran on gyne suostunut aloittamaan tutkimukset, niin kyllä niissä sitten käyn. Jos vaikka jotain hoitokelpoista vika meistä löytyisi..

Tsemppiä kaikille!

Tiistaita kaikille!

Eihän tää palsta kuollukkaan, ihanasti tullu tekstiä lisää.

Hempsukka: Onnea oviksesta, se on jo puoli plussaa [:D] Voiko meillekki joku ehdottais inseminaatiota (niin menisin), mut julkisella sektorilla ei ehdoteta kuin ensin hormooneja jos ne ei auta niin sit suoraan koeputkihedelmöitykseen. Kyllähän sen ymmärtää et sellaset on kalliita yksityisellä puolella niin joutuu jostain tinkiä vaikka onkin lapsesta kyse. Nyt kun oot käynny siinä aukiolo selvityksessä niin ei sitä tiiä jos vaikka siitä olis ollu teille hyötyä.Oon lukenu palstoilta joissa oli tehty kysein tutkimus niin tosi monet oli raskautunut melkein heti sen jälkeen. Et pidetään peukkuja sulle.

Wastis:Ei pidä kokonaan luovuttaa toivoa mut pieni tauko yrityksiin varmasti antais uutta toivoa. Ja eihän sitä tiiä vaikka sit onnistaisikin ko ei yritä niin tosissaan. Jollain palstalla oli aika hyvin ilmaistu et "stressi on paras ehkäisy" ja niin se varmasti meneekin mitä on kuullu juttuja muista jotka on lopettanut yritykset niin on saanu yhtäkkiä huomata et on raskaana. Voimia sulle.

Paipapu:Voi sullapa on jännittävä ja vähän pelottavakin viikko tosiaan tiedossa, muttta varmasti oot kuiteski innoissas uusista tapahtumista ja mahdollisuuksista voin vain kuvitella.Ite ainakin olisin peloissani ja kuiteskin innoissani josko nyt onnistaisi [:D] Laitan sormet ja varpaat ristiin ja paljon ++++tuulia ja tarrasukkia tulemaan.

Itelle ei kuulu mitään uutta, kuluis vain nopeemmin aika et sais tietää tuleeko täti kylään vai voisko se jättää edes tän kerran tulematta. ( kp21 /29-30 )
Jospa yrittäis keskittää odotukset veljen lapsen syntymään niille pitäis syntyä ihan mikä päivä hyvänsä pienokainen.Sit musta tulee täti *hui kauhia ja eihän tädeille voi tulle täti kylään ko ne on jo niin vanhoja [;)]

Ei muuta kuin tsemppiä kaikille ja paljon +++tuulia

Pakko kommentoida äkkiä, sama fiilis wastiksen kanssa.. Mulla fiilis on ihan p****!! Ei paljoa jaksa innostua mistään, kun pitäis lekuria kai tilailla että MIKSI ei tärppää.. Tsemppiä muille, pahoittelut tod pos tekstistä..

Hempsukka: pakko tulla kommentoimaan ja pitämään sulle peukkuja että tästä oviksesta tärppää sillä meilläkin tärppäsi juuri tuolla tavalla, eli lapsettomuustutkimuksissa lääkäri totesi ovulaation (vaikka luulin sen jo menneen) ja kotona vielä testillä totesin sen kertaalleen.

paljon tsemppiä teille kaikille ja paljon plussatuulia tälle palstalle. Olette sen todella ansainneet!

++++++++++++++++++++++

Heipsansaa vaan kaikille. Mäkin olen ollut parisen viikkoa varmaan poissa täältä, mutta on ollut niin kiirus mukamas ettei ole tänne ehtinyt. Kokonaan katoamassa en siis todellakaan ole ollut!

Lueskelin pikakelauksella poissa ollessani tulleet viestit ja Onnikolle suuret onnitteluhalit! Nuo plussatuulet tällä palstalla todella tuntuu antavan toivoa itselleenkin.

Myös katkeruudesta olitte melko paljon jutelleet. Se on varmasti meille kaikille NIIIIN tuttu tunne, vaikkakin äärimmäisen epämukava. Me kuitenkin ollaan kaikki ihan tavallisia pieniä ihmisiä, niin mukavine kuin epämukavine tunteinemme ja kaikki tunteet on vaan hyväksyttävä ja käsiteltävä. Mulla katkeruuden tunteet on taas toistaiseksi helpottaneet ja pystyn jopa olla aidosti onnellinen kahden ystäväni puolesta, joille jo toiset nyytit syksyllä tuloillaan. Elämää tää vaan on ja niin kuin hh83 kirjoitti, niin tämä kaikki kasvattaa meitä vahvemmiksi vanhemmiksi. Itse yritän aina kaikki vastoinkäymiset ajatella niin, että ilman niitä en olisi mitä nyt olen! Ne on vaan käännettävä voitoiksi! Tietysti sillä hetkellä kun ne iskee vasten kasvoja, ei niitä pysty positiivisesti ajattelemaan, mutta sitten myöhemmin kun asiat on käsitelty ja niistä selvitty.

Ja mitä mä huomaan meidän parisuhteesta, niin voi että.. me ollaan tän lapsettomuustutkimus-kuukauden aikana kasvettu niin paljon yhdessä, pariskuntana, että musta tuntuu ettei yhtään mikään voi koskaan tulla meidän väliimme. Extra-mahtavaa on huomata miehessä tapahtuva henkinen kasvu ?

Me ollaan nyt saatu mun kroppa tutkittua ja tuloksista löytyy sekä positiivisia että negatiivisia juttuja. Ensinnäkin verikokeet oli ok. Munarakkula irtoaa jne, ei keliakiaa eikä kilpirauhasenvajaatoimintaa. Tosin tuo S-FSH, joka otettiin multa kp 3 on yhtä korkea kuin normaalisti 36-vuotiaille (olen siis 26-v).. lääkäri sanoi, ettei se todennäköisesti tarkoita mitään ihmeellisyyksiä vaan mun hormonit on jo lähteny heti alkupäivinä nousuun kohti uutta ovulaatiota. Ja eilen ennen kun mulle tehtiin munanjohdinten aukiolotutkimus lääkäri katsoi, että munarakkula näyttäis olevan irtoamassa joko eilen tai tänään (kp 12), niin liekö se sitten ihme, että arvo jo kierron alkupäivinä koholla kun ovulaatiokin tässä kuussa siis sen 2-3 päivää normaalia aiemmin? Ihan vain näin maalaisjärjellä ajateltuna..

Niin, eilen siis tehtiin se munanjohdinten aukiolotutkimus, josta selvisi, että vasen puoli toimii (vaikka koko vasen puoli onkin todella hankalassa paikassa ja vaikeasti löydettävissä), mutta oikealla puolella mahdollisesti tukos kun varjoaine ei virranut edes munanjohtimeen saati sitten munasarjaan saakka. Tosin nuokin saattavat kuulemma johtua vain siitä, että munanjohdin (joka siis on lihas) saattaa olla krampissa. Sen verran mua kyllä tuo kyseinen tutkimus sattui, että ihmekös tuo jos paikat kramppas kun aina kun kipuaalto tuli niin jännitin koko kroppani ihan lukkoon [:D] Tästä syystä onkin nyt sitten niska ja hartiat ihan jumissa ja särkee niin hemmetisti! Noh, nyt sitten tutkitaan mies, joka ens viikon alussa toimittaa näytteensä sinne ja sitten niiden tulosten mukaan katsotaan mitä jatkossa tehdään vai tehdäänkö mitään..

Lääkäri heitti ilmoille mahdollista tarvetta laparoskopiasta, inseminaatiosta tai koeputkihedelmöityksestä, mutta niiden tarvetta sitten tosissaan pohditaan vasta myöhemmin. Mua huvittaa kun kaikki tutkimukset ja doagnoosit on vähän joko-tai-ehkä ja mikään ei oo varmaa. Paitsi tietysti onneksi nuo positiiviset uutiset, että edes vasen puoli toimii.. Harmi vaan, että se kypsynyt munarakkula, joka eilen bongattiin, on nyt tuolla oikealla puolella.. mutta.. yrittänyttä ei laiteta. Eikun peitot heilumaan vaan, eihän se ainakaan haitaksi ole [;)] Saattaapa kuulemma nuo munanjohtimetkin tehdä sellaisia temppuja, että käyvät toisen puolen munasarjasta varastamassa kypsyneen munarakkulan itselleen.. [:D] Hassuja juttuja!!!

Sori kamalasti kun tää nyt oli tälläistä omaa höpötystä vaan.. ens kerralla sit perehtymistä teidän muidenkin asioihin! I promise! [:)]

Hei kaikki!

Mulla on nyt ajatukset todella sekaisin! Taisin kirjoittaa tossa vähän aikaa sitten, että on rinnat edelleen kipeät ja valkovuotoa tulee vaikka menkat oli ja meni. Lisäksi mulla on kasvoja kuumottanut tosi oudosti varmaan viikon verran nyt.
No, päätin eilen että tänään aamulla teen varmuuden vuoksi r-testin, jotta saan itselleni varmuuden siitä että raskaudesta ei nyt ole kyse vaan hormoonit vaan jyllää taas. Tein Predictorin Varhaisen testin tänään aamulla, ja siitä tuli sellainen haalea plussa. Ei yhtä vahva kuin testiviiva, mutta kuitenkin ihan selkeä vaalea viiva. [&:][:)][:-]
Mitä ihmettä!?!

Toi testi on siis kyllä tarkka, kun se havaitsee jo 15 IU/I ja siksi olen ihmeissäni että aamuvirtsasta se antaa vaan haalean viivan. Onko kukaan saanut kyseisellä testillä väärää plussaa? Että olen nyt pihalla!!
Huomenna pitäisi mennä ultraamaan munasolua gynelle ja aloittaa virallisesti tutkimukset.. Tänään olen menossa antamaan virtanäytteen kun mulla edellisessä oli valkuaisarvot +1, joka on kuulemma vähän turhan paljon.. Laitoin äsken meilin gynelle, että jos saisin samalla antaa verikokeen ja testaisivat siellä kunnolla että mitä ihmettä nyt on tapahtunut.

Mulla on illalla tosi tärkeä työjuttu. Mahtavaa, kun olen nyt aivan pihalla! Pystyyköhän siellä keskittymään yhtään?![;)]

Niin ja pakko vielä laittaa, että nyt on menossa kp8 jos en ole raskaana.. Mutta kp38/30 jos olen raskaana.. Menkat siis olivat viikko sitten ja kestivät kolme-neljä päivää ja olivat aika niukat vaikka oikeaa verta tulikin..

HH83: Hieno uutinen toivotaan et se on tosiaan totta. Mä muistan ko kerroit sun rinta kivusta ja niukoista menkoista, mulle tuli heti mieleen jospa ne olis ollut ne ns. valemenkat. Näimmä ne on totta ite en ole aikaisemmin uskonut sellasten olemassa oloon.
Jollain palstalla oli joku joka oli saanut positiivisen tuloksen vasta kp44 eli tosi myöhään.Et kaikki on mahdollista.

Mymmeli84:hyvällä mallilla teilläkin tutkimukset menossa. Harmillista ko tulokset ei täysin ollut positiivisia,mutta saitte tietää miksei vielä ole tärpännyt. Ja kurja et munajohtimien tutkimus oli sulle kivulias varmaan johtui siitä tukoksesta.Toivotaan että miehellä tulokset sitten sitäkin paremmat. [;)] Mielenkiintoista noi munajohtimien varastelu taipumus enpä ole moista ennen kuullutkaan.[:D] tsemppiä teille yrityksiin kaikesta huolimatta kyllä tänäpäivänä osataan tehä asiat niin että teillekki saadaan se oma nyytti syliin.

Täällä on yksi kärsimätön odottaja nyt menossa kp24, mutta testiä en tee ennenkö menkat on varmasti myöhässä. Vielä ei ole tullut mitään ihmeellisiä vuotojakaan kuten yleensä on saattanut tulla, vaikken kyllä muista onko tähän aikaan vielä tullutkaan. Valkovuotokin on jotenkin normaalia vähäisempää. Pientä vihlovaa kivua oli alku viikosta mut sekin on hävinnyt.Eilen alkoi janotus koko ajan on jano tuntuu ettei vesikään riitä.Ja se on mulle outoa ko joskus huomaan etten ole juurikaan juonut koko päivänä. nyt saa kulkea vesilasi kuorassa.[;)] Menkkoja ootan ensi viikon ke-to ja melko varvasti tulevatkin eihän meillä vois olla niin hyvää tuuria et nyt olis sitten tärpännyt. Toivossa on hyvä elää sano lapamato.

Oikein hyvää viikonloppua kaikille ja +++++++++tuulia[:D]

Moi kaikille,

Mä nyt liityn tuolta lokakuisista tänne, jos mukaan vaan mahtuu... [:)]

Eli lyhyesti itsestä... oon 32-vuotias, naimisissa olevan yhden lapsen äiti. Esikoinen täyttää kesällä 4 vuotta, ja jo noin kolme vuotta ollaan yritetty hänelle seuraa, mutta ei olla saatu aikaan kuin ripakopallinen keskenmenoja. Edellinen todettiin eilen, eli keskeytynyt keskenmenohan se siellä ultrassa löyty, ja edessä on nyt sitten lääkkeillä tehtävä kohdun tyhjennys... [:(]

Esikoisemme syntyi 2005 rv 26+4 ja kahden viikon hurjan taistelun jälkeen siirtyi kauniimpiin maisemiin... eli aika pitkää ja rankkaa yritystä tässä on ollut...

Tuntuu että kaikki ympärillä saa vauvoja... huoh, haaveissa se siis meilläkin...

elian, mukaan mahtuu kylla! Ja todella suuri osanotto keskenmenosta![:(] Jaksamista sinulle paljon!

Tiisa, kiitos tsemppaamisesta! Kavin tanaan gynella ultrassa. Tutkittiin munasarjat tarkkaan eika sielta ainakaan viela loytynyt kohdun ulkosita raskautta jonka mahdollisuus tietysti halutaan nyt sulkea pois. Toisaalta myoskaan kohdusta ei viela loytynyt mitaan. Kohdunseina oli kylla paksuntunut ja kohtulihas tuntui kuulemma pehmealta. Eli nuo loydokset viittaisivat raskauteen, mutta kun mitaan ei viela nakynyt niin sain lahetteen verikokeeseen. Sen alustava tulos tulee iltapaivalla. Jos se on positiivinen niin sitten se lahtetaan tarkempaan tutkimukseen jossa saadaan istukkahormoonin maara mitattua. Se selviaa sitten maanantaina.
Oireita on jonkin verran, esim rinnat sarkee, valkovuoto on normaalia runsaampaa kuukauden aikaan nahden ja lisaksi varsinkin kun on juonut tai syonyt jotain niin suuhun tulee inhottavan paha maku, ehka se on sita metallin makua. Hajuaisti on tosi voimakas. Aamulla bussissa haistoin tosi selkeasti mita purkkaa takana istunut poika soi ja myos etta viereen tullut nainen ei ollut pessyt hampaitaan vahaan aikaan.. Lisaksi oma hajuvesi tuntuu tosi voimakkaalta. Ai niin, myos kasvoja kuumottaa tosi paljon ja valilla tulee vilunvaristyksia.
Etta jotain siella kohdussa on nyt tapahtunut, mutta pitaa jaksaa odottaa muutama tunti viela etta selviaa mita..

En uskalla viela ajatella mitaan koko asiasta kun ei ole varmuutta. Ja vaikka raskaana olisinkin niin silti on viela sekin kysymysmerkki etta onko hormoonitaso ok. Jos se ei ole, niin sitten kait on selkea keskenmenon riski olemassa etta rauhassa yritan olla vaikka se nyt ei ihan helppoa olekaan.[;)]

Paipapu, mites teilla alkoin siirto sujui? Milta se tuntui? Varmaan aika jannittavaa![:)]
Tsemppia kaikille!

Heippa kaikille teille ihanille!

Elian,tervetuloa tänne mahtavan poppoon keskelle!Turhan rankka on ollut teidänkin taival...Voimia sinne!Ja tämä on hyvä keino purkaa sydäntään,täällä ymmäretään!

Hempsukka:Kiitos tsempeistä!Ja teille nyt vaan sitten sitä oviksen bongailua ja sitä myöten plussaa raskaustestiin!Ja nyt kun se on kerran bongattu,josko ei tarttis hetkeen toista kertaa...[;)]

hh83:Kiitos myös sinne,täällä taas ollaan!Ja sulla aivan upean jänniä uutisia,ihanaa!Pidän kädet ristissä,että saisit sieltä niitä ihania plussauutisia jo tänään!Tuuhan meillekin asiasta sitten kertomaan!

Tiisa:Kiitosta vaan,jännittävä viikko nyt takana ja hyvin selvittiin!Toivottavasti tekin nyt saisitte apua raskautumiseenne ja saisitte vihdoin kokea sen onnen omasta pienokaisesta!Tsemppiä!Tai jos sitä apua ei tarttisikaan,vaan pieni olisi jo matkassa mukana...Pidän peukkuja!

A86:Voimahalaus!Koitahan jaksaa soitella sitä lääkäriä,josko saisitte apua sielä ja vähän valoa toivottoman tuntuiseen tilanteeseen.

Mymmeli84:Mä oon huomannu myös tuon meidän parisuhteen vahvistumisen tämän vastoinkäymisen edessä.Osaa arvostaa toista taas uudella tavalla ja tuntuu,että kaikesta selvitään.Ei myöskään jaksa ihan niin pienistä asioista välittää,kun on näitä suurempiakin murheita...Aattelen,että nautitaan ainakin toisistamme sitten,jos ei muuta!Ihania hetkiä teille!Hyvä,että tutkimukset on kunnolla käynnissä,sekin on jo jotain!Ja kurjaahan tuo on aina,kun jotain selviää,mutta toisaalta,sitten on syys,mitä voidaan hoitaa.Tsemppiä!

Omaa:Meillä takana jännittävä viikko,mutta fiilikset hyvät!Taas kannustan tutkimuksiin,koska apua on saatavilla!Kestin hormonihoidot hyvin ja punktio sujui myöskin,oli kivuttomampi kuin olin odottanut.Ihanaa kun oma rakas sai olla mukana!Mies antoi sitten oman näytteensä ja suurin osa saaduista munasoluista hedelmöittyi mikroinjektiolla,jee!Lisäksi tänään saatiin tietää että yhtä lukuunottamatta kaikki hedelmöittyneet olivat hyvänlaatuisia ja yksi siirrettiin,loput meni pakkaseen.Toivoa siis on,että se oma pieni saadaan!Nyt on mieli yllättävän seesteinen,kun kaikki on tältä erää ohi.

Mutta kaikille oikein paljon jaksamista ja ihanaa viikonloppua!Tsempataan toisiamme!

Paipapu, todella toivon että saataisiin sinulta se plussa heti lähiaikoina! Mulla nimittäin verikoe oli nega..=( Lääkäri soitti eilen ja kertoi tuloksen. Ilmeisesti on raskaus mennyt kesken ja nyt viikon sisään pitäisi odottaa runsaita kuukautisia, ja että alkio tulisi pois. :,S Raskausoireita on vieläkin ja nyt vain tunnustelen omaa oloa ja odotan milloin kroppa antaa periksi.
Äsken olin hautajaisissa työn puolesta ja yritän vain nyt suhteuttaa tätä omaa tunnetta kokonaiskuvaan. Että onneksi sentään en ole menettänyt syntynyttä lasta tai ihmistä johon olen jos saanut tutustua. Sillä onhan suru varmasti vielä pahempaa siinä tilanteessa. Mutta silti on tosi surullinen olo, kun en pysty ylläpitämään sisälläni uutta elämää. Ihan kuin jotenkin pettäisin sen uuden ihmisen alun joka yrittää kasvaa ja kehittyä sisälläni. Aika surkeaa siis.
Onko teillä vastaavia kokemuksia? Miksi mulla on vielä samat raskausoireet kuin pari päivää sitten vaikka hcg-hormooni on niin alhaalla ettei verikokeestakaan sitä löydy? Loppuisi jo ne oireet niin ei ehkä tuntuisi näin ristiriitaiselta tämä tilanne!
Anteeksi vuodatus, mutta tänne kirjoittaminen on jotenkin terapeuttista, kun saa samalla selvitettyä myös omia tunteita..
Oikein aurinkosta ja ihanaa viikonloppua kaikille joka tapauksessa! Ja suurkiitos teille ihanille kannustuksesta!

Hh83: Megasupertriplahalaus sinne!! Enpä sanoilla voi lohduttaa enempää. Turhan raskaaksi meidän elämä on mennyt, "valmis äiti" olisi mutta ei saa kokea sitä tunnetta. Todella pahoillani olen puolestasi!

Elianille tervetuloa ja myös suuret pahoittelut menetyksestänne!

Itse käyn lukemassa teidän kirjoituksia, mutta siirryn takavasemmalle vähäksi aikaa. Tässä kk ei ole mahd onnistua, mies juuri silloin matkoilla joten nyt saan sopivan "levähdystauon". Mieli ei ole kauheasti piristynyt viime kirjoituksesta. Yritän saada tilattua ajan lekuriin, jospa tutkimukset saisi alkuun (jos stressi helpottaisi?). Ääh puuh, kohtahan se vuoden rajapyykki on käsillä.. Uskomatonta..

Hei taasen

Elian: tervetuloa joukkoon vaan jakamaan niin ilot kuin surut ja pahoittelut keskenmenosta [:(] voimia sulle uuteen yritykseen.

Paipapu:Nyt vain varpaat ja peukut ristiin että pikkunen kiinnittyis hyvin ja pysyis matkassa mukana loppuun asti. teillä on varmasti tulossa pisin kaks viikkoa että saatte testata onko tulos positiivinen.vai oonko ymmärtänyt oikein?

HH83:toooosi suuret pahoittelut negasta. toivottavasti kroppa normalisoituisi nopeasti ja saatte uutta yritystä peliin. Ei tää ainainen yrittäminen ole mitenkään mieltä ylentävää hommaa ko aina saa pettyä.Toivois vain et kuukausi menis nopeammin ja joskus sais tuntea ihan oikeasti raskausajan tuomia iloja ja sen oman pienokaisen kainaloon. [:(] Tuntuu kyllä et tää elämä on joskus niin epäreilua ja toisilla on aivan liian helppoa. Kyllä me vielä näytetään muille et mekin saajaan lapsia...

A86:Suosittelen et tilaat ajan heti lekurille kun vuosi on yritystä takana.sen nopeammin saatte mahd. apuja jos tarve niin vaatii. Me oltiin yritetty 1.5vuotta ennenkö mentiin lääräkille ja melkein heti saatiin tutkimukset käyntiin ja nyt oon miettinyt miksei menty heti vuoden jälkeen.Kait sitä ajatteli et kohta tärppää, turhaa menee lääkäriin,mut ei kannata oottaa ajan voi sit perua jossei sitä tarvikkaan.

Omaa:Mun tilanne ei ole viime kirjoituksilta muuttunut mihinkään suuntaan.tuntemuksia ei pahemmin ole tullut mekkojen suuntaan tai raskauteenkaan vähän sellanen tyyni olo.
Musta sitte tuli eilen tyttö vauvan täti, tunteet on vähän sekavat osittain iloinen, mutta kuiteskin katkera. Ne ei joutunut yrittämään kuin 4kk ja raskausaikakin meni hyvin ja synnytyskään ei kertänyt kauan. Vielä en ole nähnyt kuin kuvasta sitä pienokaista ehkä sitten voi iloita ihan oikeasti kun näkee sen ihan livenä. Tuntuu et oonko mä ihan kauhia ihminen ko ajattelen veljen lapsesta noin kamalasti.No ehkä se tästä iloksi muuttuu joskus.

Haleja ja voimia kaikille [:)]

Heppistä, vaikka en vielä tähän ketjuun ilmoittaudukkaan mukaan, niin Tiisalle on pakko kommentoida, että ET OLE PAHA IHMINEN! Nuo tunteet on niin luonnollisia, kuin olla ja voi!

Itsestä tuli täti 2 vuotta sitten nuoremman veljen muksun myötä ja vaikka olinkin ihan onneni kukkuloilla uudesta tulokkaasta, olin aivan rikki siitä syystä, että mieheni ei tuolloin ollut vielä mielestään valmis isäksi. Mentiin ihan sinne asti, että mietin pitääkö lähteä etsimään fiksumpaa/valmiimpaa miestä ja kaikki mitä mies ikinä tekikään, oli ensimmäisen puoli vuotta tädiksi tulosta mielestäni väärin. Veljeni pieni vauvakin oli mielestäni "väärin" minua kohtaan, sillä he olivat seurustelleen tasan 2 vuotta... meillä jo paaaaljon enemmän takana ja silti olivat valmiita vanhemmiksi ja vauva oli ihan tietoisesti yritetty tapaus.

Noh, kriisin yli päästiin ja nyt odotellaan 10:ttä kuukautta josko meillekin tärppäisi. Lohdutuksen sanaksi Tiisalle siis, että vähän ajan päästä nautit varmasti tätiydestä ja se pieni tulee valloittamaan sydämesi [:)] 

Takaisin