Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

Hei vaan kaikille!

Tänne on tullut paljon uusia tuttavuuksia. En tiedä muistaako kukaan enää minua. Olen itse ollut vähemmän aktiivinen palstalainen jo pari vuotta. Toukokuussa viimeksi kirjoittelin, kun takana oli toinen inssi, joka ei myöskään tulosta tuottanut.

Elokuussa meillä alkoi ivf-hoidot. Eka meni mönkään, kun aloitettiin liian varovaisilla annoksilla ja munasolua ei kehittynyt. Toinen hoito meillä alkoi loka-marraskuun vaihteessa ja huomenna on virallinen testipäivä. Päätin kuitenkin testata jo eilen CB:n testillä, koska halusin itkeä nega pettymyksen rauhassa kotona, enkä kesken työpäivän.

Itkuhan testin jälkeen tuli, mutta aivan toisesta syystä, kuin odotin. Testi näytti haaleaa, mutta selvää plussaa, joka tänä aamuna oli jo paljon tummempi! Ensimmäistä kertaa kolmeen vuoteen ja olen nyt niin onnellinen.

Toivon hartaasti, että alkio jatkaa kasvuaan loppuun asti ja saamme loppukesästä kauan kaipaamamme pienokaisen syliin. Kävi sitten miten tahansa aion nyt nauttia täysin siemauksin tästä ekasta plussasta, sillä sehän tarkoittaa, että mulla on munasoluja, jotka hedelmöittyvät ja ainakin yrittävät kiinnittyä. Ja se on paljon se!! emoticon

Plussatuulia ja onnea kaikille yrityksiin! Itse olen onnistunut pysymään järjissäni, kun kohtasin jo reilu vuosi sitten pahimmat pelkoni/pettymykseni lähisukulaisten raskauksista. Ja emme ole mieheni kanssa odottaneet liikaa hoidoilta, koska suurin takapakki, johon emme osanneet varautua oli elokuinen ivf, jossa lääkitys ei tehonnut lainkaan. Tämän myötä lähdimme seuraavaan koitokseen ajatuksella tulee mitä tulee ja yritetään siitä selvitä parhaamme mukaan. Onni oli tällä kertaa meidän puolella... ainakin toistaiseksi!

 
Hei Pöppis, minä ainakin muistan sinut!
Mahtavaa, hurjasti onnea ja tarrasukkia sinulle:)

Omaa: eilen testipäivä, CB:n digitaalinen hyvin yksiselitteinen, ei raskaana. Yli kolme vuotta yritystä, kolme alkionsiirtoa ja se loppuu nyt sitten tähän, enää ei ole mahdollisuuksia eikä kyllä voimiakaan.

Kiitos kaunis teille kaikille tuesta ja kanssakulkemisesta. Käyn välillä seurailemassa mitä teille kuuluu, kaikkea hyvää ja toivotaan teille muille parempaa onnea:)
 
Heipsis!

Kolmas hoitokierros oli ja meni (reisille..) ja nyt on minun aika siirtyä taustalle seuraamaan teidän keskustelua. Voimat on poissa. Raja tuli vastaan. Meille ei suoda enää vauvaa ja siihen ajatukseen on tyytyminen. Vielä kun ymmärtäisi, mikä tässä on se tarkoitus.. Olisivat antaneet edes syyn meidän tilanteelle. Keväälle tarjosivat vielä neljättä yritystyä, mutta kolmas kerta toden sanoo, niinhän sitä on joku viisas joskus sanonut.

Yritän iloita kaikkien teidän plussanneiden puolesta, sympatiat lähtee jokaiselle lapsettomuuden kanssa painivalle. Ja tsempit ihan jokaiselle, joka kerta toisensa jälkeen vielä jaksaa yrittää.

Kuusi vuotta me jaksettiin. Enää ei yhtään neulaa, ei enää yhtään ultraa, ei enää yhtään vauvaa.

Mymme has left the building.
 
Huomenta, arvon naiset! Lämpöiset onnittelut Pöppikselle, muistan sinut toukokuulta. Aivan ihanaa että teillä nyt vihdoin tärppäsi! Lähetän ison pinon tarrasukkia ja tonkan vauvaliimaa, jotta pieni pysyy matkassa ja syntyy terveenä laskettuna aikana.

Olisin toivonut pääseväni onnittelemaan myös Kuusityttöä ja Mymmeä. Sydäntä särkee teidän puolestanne kun ei pitkä ja rankka taival sittenkään johtanut perheenlisäykseen. Halaan teitä molempia näin virtuaalisesti. Minusta on mahtavaa, että olette jaksaneet kannustaa meitä ei ihan yhtä pitkään yrittäneitä!
 
Catriona: Harmi, että teillä jäi nyt inssi väliin. Toivotaan, että "koti-inssi" olisi tuottanut tulosta. emoticon

Eetula: Toivotaan, että siellä nega vielä muuttuisi plussaksi. Eihän sulla vielä ole edes oikea testipäivä...?

Pöppis: Onnellista odotusta ja hirmuisesti tarrasukkia matkaan.

Kuusityttö ja Mymme: Itku tuli, kun luin teidän kirjoitukset. Niin kovasti olisin molemmille toivonut plussaa. Kovasti voimia kummallekin. Ja ehkä jonain päivänä tapahtuu ihme... <3 

Tänne ei kuulu mitään uutta... Miehen testituloksia ja mahdollista ovista odotellaan vaan.
 
Kuusityttö ja Mymme, voimia teille molemmille jatkoon ja pahoittelut hoitojen tuloksettomuudesta.

Kiitos teille onnittelijoille ja toivotaan, että teitäkin onnistaa jossain vaiheessa!
 
pp13 menossa ja tein testin "ei raskaana" lopetan luget ja odotan uutta yhteydenottoa taysista. Että näin..... Tiesin tuloksen mutta silti harmittaa!!! 

Ei se huomiseen muutu plussaksi! 
 

^Kyllä me yritetään ne kaksi kertaa vielä.... mies just tossa sano et onneksi kroppasi saa levätä hetken.... koska kaksi hoitokertaa meni ihan putkeen... kroppa oli hieman kovilla.....

10.12 olis suunnittelu kerta ja IVF/ICSI viikolla 5 

Mutta lääkkeet voi ostaa tän vuoden puolella.... jee.... 
 
Eetula: Pahoittelut ettei nyt onnistanut. Hirmuisesti tsemppiä seuraavaan yritykseen.

ON:  Miehen tulokset tuli. Sillä kaikki kunnossa. Simppojen määrä, liikkuvuus ja muoto ovat hyviä. Hedelmöityskyky hyvä. Mies tunnusti, että oli häntä jännittänyt ne tulokset enemmän kuin oli edes itselleen suostunut tunnustamaan. Vika on siis mussa. Sen toteamiseen ei edes lääkäriä tarvita. Ei mun kierrot ole normaaleja. Niitä kun ei saada kunnolla tasoittumaan edes terojen avulla. Toivottavasti apua löytyy sitten maaliskuussa. Ei voi kuin odotella...

Viime keskiviikkona käytiin katsomassa miehen siskon silloin kuusi päivää  vanhaa tyttöä. Siinä se suloisuus nukkua tuhisi mun sylissä. Mies kuiskasi, että otetaanko mukaan. Voi, kun olis voinutkin ottaa... Tyhmä minä olin laittanut Facebookiin yhden epämääräisen päivityksen sinä päivänä, kun tuo pienokainen syntyi ja miehen sisko siitä yritti vähän kyselläkin. Väitin, etten muista koko päivitystä, kun en pystynyt/halunnut hänelle sitä selittää. Väitin, että ehkä se oli jotain töihin liittyvää. (Meillä on yt:t meneillään. Vähän aikaa sitten selvisi, että mä saan kuitenkin onneks pitää oman työni.) Mietittiin miehen kanssa, että pitäisikö sille kertoa tästä meidän tilanteesta, mutta päätettiin ettei ainakaan vielä. Pitäs vaan itse muistaa harkita vähän tarkemmin miten tunteitaan julkisesti ilmaisee. Ihaniahan nuo muiden pienet ovat, mutta nykyään joutuu itse ensin käymään aikamoisen tunnemyrskyn läpi ennen kuin pystyy olemaan kunnolla onnellinen niiden muiden puolesta.
 
Lueskelin pitkästä aikaa kirjoituksianne, Kuusityttö ja Mymme <3.  Itsellä ei noin kauaa vielä yritystä, ei ole kuin kaksi inssiä jotka meni päin mäntyä mutta silti on ollut pidemmän aikaa jo luovutusolo... Kerkesin joo yhen testinki tässä välissä tekemään, en edes tiedä miksi... Naama kukki taas ajallaan kuten tekee nyttenkin... Tammikuussa sitten saa tiedon että mitä nuo clomit on ukon kavereille mahdollisesti tehnyt... Mutta jos viskositeettiä ei saa muokattua ni eikö mahikset ole sillonkin huonot... No mutta, itse olen juu täyttänyt kalenterin täyteen kaikenlaista, joululoma, jos sitä siksi voi kutsua alkaa 21.12. sen jälkeen paneudun täysillä opinnäytetyön tekstiosioon, saa nähä pystyykö tännekkään tulla edes lukemaan. Mielessä olette useasti mutta jotenkin olen tietoisesti ollut poissa sillä tuntuu kuin repis välillä haavoja auki... Jos se keväinen ei olisi ollut "Tuuli" niin meillähän ois se nyytti... Ja näin joulun lähestyessä sitä tulee mietittyä ehkä hieman vielä enemminkin...

Toivon kaikille toivoa tai helpotusta. Ja lämpöistä joulua <3
 

Pitkästä aikaa taas tänne kirjoittelen. Aloitimme kuukausi sitten Väentöliiton lapsettomuusklinikalla tutkimukset. Lääkärin kanssa sovittiin kuukautiskierron kartoituksesta,siemenneste analyysistä ja munanjohtimien aukiolo tutkimuksesta.
Mieheni simpat todettiin hyviksi uimareiksi,joten sen suhteen ei ole huolta.Alkukierron verikokeet olivat myöskin minulla normaalit. Perjantaina kävin sitten aukiolotutkimuksessa,joka tuntui aluksi turhauttavalta sillä olenhan tullut jo kerran raskaaksi joten aukihan ne putket pitäisi olla. Aukiolo tutkimuksessa selvisi kuitenkin, että vasen munanjohdin on tukossa.
Tutkimuksen jälkeen ja tämän tiedon kanssa eläminen tuntuu nyt lamauttavalta. Tiedänhän minä, että yksikin munanjohdin riittää raskautumiseen, mutta jotainhan sen pitää tarkoittaa kun ei perheenlisäystä ole meille kuitenkaan kuulunut.Tällä hetkellä olen jotenkin turta ja vertaistukea vailla. Miten tästä eteenpäin? Kuinka todennäköistä on,että raskaudun vielä tämän kolmen vuoden yrittämisenkin jälkeen?
Nyt odottelen tiistaita ja lääkärin soittoa.Toivottavasti silloin saisin vastauksia,miten tästä lähdetään eteenpäin. Ensikäynnillä lääkäri oli sitä mieltä,että kun edellisestä raskaudesta on niin vähän aikaa niin turha tässä on lähteä kiirehtimään hoitojen kanssa.Mutta itselläni on mielessä vain ajatus, että täytyykö tässä taas odotella 2,5vuotta että seuraavan kerran raskautuu?
Kuusitytön ja Mymmen kirjoitukset koskettivat syvästi,olen valtavan pahoillani teidän puolesta ja haluan lähettää teille paljon voimia tulevaan.Koko sydämestäni toivotan teille kaikkea hyvää.

 
Pöppis, kyllä muistan sinut ja paljon onnea plussasta! Lähetän sinne paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa että kaveri pysyy matkassa laskettuun aikaan asti <3

Kuusityttö ja Mymme, molemmille oikein isot voimahalit ja jaksamista <3 Sanoja ei löydy mutta toivon teille pelkkää hyvää jatkossa ja ihmeisiin saa uskoa!

Eetula, pahoittelut ettei onnistunut tällä kertaa. Oikein paljon tsemppiä seuraavaan hoitokertaan!

Catriona, harmi että aikataulut tökkäsivät mutta peukkuja että "koti-inssi" tuottaa tulosta :)

Sleepwalker, nyt vaan luomusti yrittämään ennen maaliskuuta! Ei saa luovuttaa!!! <3

Poikanen?, toivottavasti saatte hyviä uutisia tammikuussa. Älä sinäkään luovuta! 

aava.meri, tsemppiä sinne <3 Toivottavasti ette joudu odottamaan hoitoja niin kauaa.


Tsemppaan teitä kaikkia ja toivon kaikille koko sydämestäni kaikkea hyvää! Ja mukavaa joulunodotusta, jouluihmeisiin saa uskoa <3
 
Kuulkaa kyllä se nyt on vaan uskottava että pistokset ja kotoinen seksi tuottivat tulosta! Testasin tänään ihan piruuttani ja suureksi ällistyksekseni viivoja olikin kaksi. Toinen vielä hento mutta kuitenkin aivan selvästi nähtävissä jopa ilman rillejä - mikä on meikäläisen huonolla lähinäöllä jo aika hyvin! 

Katsellaan nyt miten tuo viiva tuosta vahvistuu lähipäivinä ja pysyykö täti poissa. Menkathan eivät vielä ole edes myöhässä, vaan odottelin niiden alkavan torstaina. Tänään siis 12 päivää ovulaatiosta. Olen kuitenkin nyt ihan soikeana siitä onnesta että piiiiiiiiiiiitkästä aikaa olen saanut nähdä PLUSSAN! Vaikka tämä menisikin kesken, nyt on ainakin nähty että näistä pistoshoidoista on hyötyä. 
 
Catriona Onnea!! ja tarrasukkia!! 

Kiitos ---<--@ kyllä täältä vielä noustaan. 

Plussanneille onnea ja negoille suuret pahoittelut!  


Kyllä me tästä kaikki vielä plussanneisiin siirrytään!!! uskotaan siihen!!! 
 
Catriona: Hirmuisesti onnea plussasta ja valtavasti tarrasukkia. emoticon Ihanaa nähdä välillä plussauutisia.

Aava.meri: Toivottavasti siellä ei tarvitse kauaa odotella hoitojen aloittamista.

Mixuliini: Kiitos. emoticon Siellä onkin jo komeat viikot kasassa. emoticon

Poikanen?: Mäkin olen yrittänyt pysyä täältä pois, koska meillä ei asiat varmaan etene ennen maaliskuuta. Huonosti olen vain onnistunut pysymään pois. Tämä on ainoa paikka minne uskallan purkaa niitä tuntemuksia, mitä muiden raskautumiset/vauvat aiheuttaa... Toivottavasti saatte clomeista apua. Tsemppiä. emoticon

Kaikille paljon tsemppiä ja jaksamista. Pakko myöntää, että tämä joulu taitaa olla taas hieman edellistä rankempi siinä mielessä, että taas on lisää sukulaisten lapsukaisia juhlimassa tätä perhejuhlaa. Ei voi olla ajattelematta sitä mitä itseltä puuttuu... Toisaalta on kivaa etsiä pikkuisille joululahjoja ja toisaalta sydäntä suorastaan särkee. Teoriassa meillä olisi mahdollisuus raskautua vielä ennen joulua, mutta tuskinpa vaan... En ole luovuttanut, mutta luomuraskauteen en oikein enää jaksa uskoa...
 
Takaisin
Top