Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

Meillä oli sitten ilo ennen aikainen. Maanantain alkuraskauden ultrassa todettiin alkion kehityksen pysähtyneen. Nyt odotellaan vuotoa alkavaksi ja toivotaan, ettei lääkkeelliseen tyhjennykseen jouduta.

Keväällä lähdetään sitten uuteen yritykseen. Alunperinkin oli suunnitelmissa, et jos tämä hoito ei tuota tulosta, niin pidetään 2-3 kk:n tauko ja jatketaan sitten. Jos vaikka sais tuota painoakin pois 5-10% ennen sitä.
 
Nyt alkaa sitten laihari ja tavoite on ennen hoitoja ainakin 5kg pois mielellään 7kg niin ollaan taas paino rajassa hoitoihin. Sain mieheltäni toivotun move fitness pelin nyt saa läskit kyytiä :) Voidaanko laittaa uusi ketju kun vastaksia on jo yli 3000kpl olisi helpompi kännyllä lukea :)
 
Aika sen kun kulkee... Nyt sitten miekkonen syönyt sen kolme kk clomia ja sitten odotellaan kuun lopulle kunnes on näytteenannon aika... josta jälleen odotellaan pari viikkoa että saadaan tietää tulokset :/ Mielenkiinnolla odottelen ukon mielialan vaihteluja, tai tuleeko niitä, kun nyt sitten on ilman niitä "itkuhormooneja" :D

Joulu oli jotenkin henkisesti rankkaa, ei aatto vaan seuraavat päivät...Sain kuulla kahdesta raskausuutisesta joista ikävä kyllä toinen ei kestänyt pitkälle :( Olin todella onnellinen kummastakin uutisesta mutta jostain se vaan taas nousi se ikävä sitä omaa kohtaan...

aava.meri: jotenkin kun vuosia kuluu, ensin se oli että jotenkin kun kuukausia kuluu... niin sitä vaan menee eteenpäin, siis yrittää ja yrittää... Joku kuukausi vähän enemmin ja joku toinen vähemmin, ja sitten kun tulee se tunneryöppy kera miljoonan kyyneleen ja katkeran huudon että miksi helvetissä kaikki muut saa mutta me ei... Niin jostain ainakin ite sitä uutta pontta on vaan tullut joka turhautuneisuuden jälkeen.

mixuliini: en luovuta, nyt taas hieman innokkaammin eteenpäin ajatuksissakin, kai se johtuu vuoden vaihtumisesta. Jokos teidän pienokainen on tuloillaan :) Ei kauaa ainakaan tickerin mukaan enää ole matkaa jäljellä :D

Catriona: oikeasti!!! Onnea aivan älyttömästi, ja mitä ihmettä, kolmoset??? Herranjumala sentäs :D Mitä hormoonia ne on sulle syöttäny, mulle samanlainen :D

Pöppis : emoticon

Taitaa olla jouluntienoot yms hiljentäneet myös tätä palstaa. Ilmoitelkaa itsestänne ja plussatuulia kaikille <3
 
Iltaa...

Pöppis: Pahoittelut ja kovasti voimia. <3

Eetula: Täälläkin pitäisi saada vähän painoa pois. Pitäisköhän meidän perustaa Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet osa 2 -ketju...

Poikanen?: Toivottavasti saatte hyviä uutisia näytteenannon jälkeen. Tsemppiä!

Ja onpa Poikanen? ollut tarkka eli CATRIONALLE TRIPLAONNITTELUT! Aika hurjaa. Hirmuisesti voimia ja tsemppiä raskauteen. emoticon

ON: Torstaina toivottavasti ehdin käydä verikokeissa. Kierto heittelee niin paljon, että jos en nyt käy, niin voi olla, että sopivaa hetkeä ei ennen tutkimusten alkua enää tule. Pitää olla oikea kp ja oikea kellonaika. Viime kierrolla ehdin jo toivoa, koska se teroluteistakin huolimatta, venähti 46 päiväiseksi. Ja yhden oudon tuloksenkin ehdin r.testiin saada, mutta se taisi olla vain viallinen testi. Siinä hyvin haaleat viivat tuli ihan vääriin paikkoihin. Sekunnin murto-osan vain ehdin jo luulla testin olleen positiivinen. Turha toivo... Mutta äkkiä tämä aika kuluu ja kohta on jo maaliskuu ja tutkimukset pyörähtää käyntiin kunnolla.
 
Noniin leidit, uusi vuosi ja uudet voimat :) 

Pöppikselle pahoittelut :( jaksamista tauon aikana ja tsemppiä painonpudotukseen :)

Eetulalle myös tsemppiä painonpudotukseen :) ja peukkuja tulevaan IVF/ICSI suunnitteluun :)

Poikaselle myös tsemppiä ja jaksamista näytteenannon ja tuloksien odotteluun :) Onko miehelläsi ollut mitään mielialan vaihteluja clomikuurin aikana? Täällä meidän pikkuinen vielä masussa eikä merkkiäkään että olisi tulossa aikaisemmin :) Viihtyy vielä hyvin siellä ja mielellään möyrii ja potkii ja tekee oloni ajoittain tukalaksi :D Mutta kyllä alkaa jännittää mitä tuleman pitää, mietin paljon miten ja milloin se synnytys alkaa mun kohdalla. Herään usein öisin kun täytyy lampsia vessaan ja mies herää melkein joka kerta ja kysyy onko mulla kaikki hyvin :)

Sleepwalkerille myös tsemppiä ja toivottavasti pääset verikokeisiin ettei tarvi odottaa seuraavaan kertaan :)

Kuten jo tuossa mainitsin niin asukki vielä masussa :) Alkaa kyllä pikkuhiljaa käydä voimille tämä mutta yritän nauttia vielä joka hetkestä :) Vauvan liikkeet ovat paljon voimakkaampia kuin aikaisemmin ja mitä kuvittelin muutama viikko sitten. Jotenkin sitä ei tajuu että sehän kasvaa siellä ja alkaa käydä ahtaaksi tila siellä masussa :D Voi voi, ensiodottajan tyhmiä ajatuksia :P :D 

Kaikille muillekin pidempään yrittäneille oikein paljon tsemppiä ja peukkuja uudelle vuodelle!!! 
 
Moi vaan kaikille,
Olen vähän sivusta seuraillut tätä keskustelua mutta huomenna on meidän lapsettomuustutkimusten alkamisen vuoro joten tänne minäkin taidan kuulua. Meillä on mieheni kanssa 3- vuotias tytär joka sai alkunsa helpommin kuin oli edes ehkä suunniteltukaan...: mulla epäsäännöllinen kierto, asuttiin 350 km päässä toisistamme ja käytettiin kondomia sillon kun muistettiin. Mutta niin vaan neiti sai alkunsa. 2011 vuoden alussa aloitin elämäntaparemontin eli laitoin ruokavalion kuntoon ja lisäsin entisestään liikuntaa, paino tippui 9 kg. Olin terveempi ja paremmassa kunnossa kuin koskaan:juoksin mm.2 puolimaratonia. Menimme naimisiin 2011 marraskuussa ja hääpäivänä jätettiin ehkäisy pois. Nyt on sitten aikaa kulunut ja yhtään plussaa ei ole tullut...Mielialat on mennyt aika aallokkoa, nousua ja laskua. Tuntuu vaan epäreilulta että miksi nyt ei onnistu vaikka olen paljon terveempi...tosin tietty 4-vuotta vanhempi (nyt siis 31 v.) Olen miettinyt että mikä tässä asiassa on rankinta, niin ainakin itsestä tuntuu että se kun elämä on jossain ihme käymistilassa josta ei pääse eteenpäin. Ei voi suunnitella mitään tulevaa kun jos vaikka onkin raskaana. Ollaan muuttamassa kesällä toiselle paikkakunnalle, mutta en ole uskaltanut edes hakea vielä töitä jos vaikka olen raskaana...huoh! raskasta

No mutta tosiaan saatiin varattua aika lapsettomuustutkimuksiin väestöliittoon, ja huomenna koittaa aika sinne. Menkatkin alkoivat taas vaihteeksi tänään. Mutta tsemppiä kaikille ja onnea plussanneille.

-SaPaRo yk15,kp1
 
Täällä on nyt näköjään vähän hiljaista mutta jatkan siitä mihin jäin...:)
Eilen tosiaan käytiin väestöliitossa ja saatiin kyllä ihanaa ja asiantuntevaa palvelua. Mitään vikaa ei ainakaan vielä löytynyt, ja sattui loistavasti tuo ajoitus eli sain Clomit ja pääsen ne aloittamaan heti huomenna ja ensi viikolla sitten taas ultrattavaksi. Jotenkin aika helpottunut olo....Mites teillä jotka ootte Clomeja käyttänyt, onko tullut pahoja haittavaikutuksia?
 
Täällä ei ole ollut pahoja vaikutuksia, iltasin juuri ennen nukkumaan menoa olen ottanut (lääkäri vinkkasi et silloin kannattaa ottaa) Raskaus oireita vähän tullut ja sitten kun menkkoja odottelee niin ollut raskausoireita vähän enempi. Kaksi raskautta alkanut kumpikin toisella clomi kierrolle, ikävä kyllä kumpikin päätynyt keskeytyneeseen keskenmenoon
Onnea yritykseen :)
 
Huomenta! En olekaan muistanut käydä täällä kertomassa, että me koettiin elämämme yllätys ja järkytys kun viime viikon varhaisultrassa näkyi kolme vauvanalkua. Kaikki köllöttelivät omissa sikiöpusseissaan ja jokainen pikkuinen sydän jumpsutti hienosti. Ensin luulin näkeväni harhoja, mutta oli se sitten pakko uskoa kun lääkäri parkaisi että täällähän on vaikka miten monta näitä.

On tässä ollut kuulkaa sulattelemista! Olin aina ajatellut, että olisi kivaa saada kolme lasta, mutta ehdin jo luopua siitä toivosta. Nyt sitten saammekin ne kaikki kerralla - jos vain kaikki sujuu hyvin ja vaavit malttavat pysyä sisällä riittävän pitkään. Ennenaikaisinahan nuo joka tapauksessa otetaan maailmaan, koska kohdusta loppuu tila ennen kuin ehditään 40. viikon tuntumaan. 

Edessä on siis rankka raskaus todennäköisine vuodelepoineen, suunniteltu sektio (AAAAAAAAAAAARRRGH!!!), keskoshoitoa ja käsittämätön vauva-ajan härdelli. Onneksi mun vanhemmat asuvat lähellä ja ovat eläkkeellä, joten voivat olla avuksi. Muitakin auttavia käsipareja on tiedossa. Hurjalta tuntuu jo ajatuksen tasolla mutta toisaalta olen ihan onnesta soikeana. =)
 
Hei vaan kaikille!

Mixuliini: Kiitos tsempityksistä. Siellä alkaakin jo h-hetki lähestyä. Tsemppiä vaan viimeisillekin viikoille. Kohta teillä on se kauan odotettu oma nyytti. <3

SaPaRo: Tervetuloa joukkoon. Jääköön vierailusi lyhyeksi. Toivottavasti clomit tuo teille plussan. Ihanan nopeasti teillä asiat etenee, mutta niinhän se pitääkin olla yksityisellä. Me ollaan menossa tutkimuksiin julkiselle puolelle ja kyllä tämä odottaminen on välillä hermoja raastavaa. Rahatilanne on vaan sen verran nihkeä ettei taida olla vaihtoehtoja. Onneksi meillä kuitenkin alkaa odotus olla lopuillaan ja maaliskuun alussa päästään tutkimukset aloittamaan kunnolla. Tuo on niin totta tuo käymistilassa eläminen. Joskus jopa toivoo, että tietäisi varmuudella ettei biologisesti omia lapsia voi saada. Sitten voisi alkaa suunnitella elämää siltä pohjalta. No joo, ne on niitä pahimpia aallon pohjia, kun sellaista toivoo. Kyllä sitä vielä haluaa jaksaa toivoa ja yrittää raskautumista. Välillä sitä vaan väsyy siihen, että aina joutuu pettymään... Tämä palsta on välillä hieman hiljainen, mutta ehkä se johtuu siitä, että kun tarpeeksi kauan on yrittänyt ja pettynyt, niin haluaa edes välillä yrittää unohtaa tämän kaiken. Täytyy kyllä tunnustaa, että ainakaan itse en ole koskaan onnistunut siinä kovin hyvin...

Örkki ja Niian: Molemmille hurjasti tärppionnea tälle vuodelle. emoticon

Catriona: Varmasti on ollut sulattelemista ja edessä olevat haasteet mietityttää. Mutta kun teillä on noin hyvin apujoukkoja tarjolla, niin kyllä te selviätte. emoticon Ja teitä varmaan raskauden ajankin seurataan paljon tiiviimmin...

ON: Kävin sitten viime torstaina verikokeessa. Pari putkea otettiin ja vaikka mun mielestä se näytteen ottaminen meni ihan nätisti, niin mun kyynertaive on kyllä aika hurjan näköinen. Nyt on sitten hoidettu kaikki se mitä pitää ennen ensimmäistä lääkärikäyntiä hoitaa. Nyt vaan odotellaan sitä tulevaa aikaa.

Tänään oltiin yhden pienen tytön ristiäisissä. Mukavat juhlat oli ja itselläkin oli ihan hyvä mieli lähes koko ajan. Ihania pienokaisia ja yksi vauvamasukin nähtiin. Hieman pääsi yllättämään, kun yksi puolivuotias lykättiin mullekin syliin. Olihan se mukavaa ja onneksi oli iloinen lapsonen, joka viihtyi hyvin munkin sylissä. emoticon Ainoa hetki, jolloin vähän oli tukala olla, oli se, kun meiltä (taas kerran) kysyttiin, että koskas te aiotte hankkia lapsia. Se on niitä kysymyksiä, joihin ei jaksaisi keksiä vastauksia. Ei niitä lapsia noin vaan hankita. Tuntuu kyllä, että suurin osa lähisuvusta aavistaa tämän meidän tilanteen, koska kyllähän me niitä sukulaisten lapsosia hellitään yms., mutta omia ei ole. Toivottavasti jonain päivänä on, mutta enpä usko, että tämä lapsettomuus koskaan kokonaan unohtuu... Luin tuossa joulun aikaan kirjan Ei kenenkään äiti ja se sai kyllä silmät kyyneliin. Jäi sellainen olo, että aika helpolla sitä on ainakin vielä päässyt ja kyllä tästä kaikesta selviää vaikka tulevaisuudessa kävisi miten tahansa. Mulla on hyvä mies ja hyvä olla sen kanssa. Lapsi olisi ihana asia, mutta voisin opetella myös nauttimaan siitä mitä mulla jo on. Kaksinkin voi olla ihan hyvä. Vielä tosin en suostu luovuttamaan lapsihaaveen suhteen. 
 
SleepWalker: Ihanaa että tekin pääsette eteenpäin jo ihan pian. Me tosiaan päätettiin mennä yksityiselle kun luulen että julkisella puolella ois voinu mennä aika rutkasti aikaa ja en tiedä että oisko edes päästy kun meillä tuo yksi lapsi jo on...Mutta on se kyllä aika tyyristä; ekaan kertaan meni 350 € ja tällä viikolla olen menossa taas ultraan...mutta toivotaan että enempää ei tarviis edes siellä käydä Mullakin on välillä sellainen olo että että sekin helpoittais tätä oloa jos sais tietää ettei voi saada enää lapsia, pääsis jotenkin eteenpäin ja työstämään tätä asiaa. Tämä epätietoisuus on pahinta...ja raskainta!

Meilläkin siis tutkittiin miehen sperma, mun verikokeet ja tehtiin ultra jossa todettii ettei ainakaan kauheen selvää PCOS ole. Ja lääkäri kyllä arveli ettei pitäisi olla mitään kauheen pahasti pielessä kun yksi yhteinen lapsi jo on. Mutta tiedä häntä...Nyt oon niitä Clomeja popsinu ja ei niistä kyllä mitään haittavaikutuksia ole ollut. Mulla tosin pieni annos 1 tabletti joka toinen päivä (kp 3,5 ja 7). Rupes vähän jännittämään että jos tärppäiskin näillä kierroilla niin Clomithan saattaa lisätä monisikiöraskauksia, huips olishan sekin vähän taas tuumaamisen paikka. Niin kuin varmaan Catrionan perheelläTriplaonnittelut sinne! Varmasti ihanaa ja jännää ja pelottavaa kaikkea yhtäaikaa!
 
Kyl kai mäkin tuun tänne turiseen. Taustaa sen verran et aikanaan yrittäny kaks vuotta tuloksetta raskautua, nyt yritystä takana yli vuosi. Tällä hetkellä kp5 ja lasken päiviä että saa alottaa Terot tähän kiertoon. Niitä jäljellä sit vielä yhteen kiertoon ja sen jälkeen tarkempiin tutkimuksiin. Verikokeet otettii viime syksynä julkisella, eikä niissä ollut mitään suoraan selittävää asiaa.
 
Heippa, vieläkö mahtuu joukkoon mukaan?
Meillä on sellainen tilanne että meillä on 1v8kk ikäinen poika ja silloin yritimme raskautta 3,5 vuotta ennen kuin tärppäsi. Minulla todettiin silloin pcos ja oli tarkoitus muutenkin lähteä tarkempiin lapsettomuustutkimuksiin mutta sitten kävikin niin että tulin raskaaksi <3
Päätimme heti poikamme synnyttyä että emme edes harkitse ehkäisyä vaan aletaan heti yrittämään toista lasta. Kuukautiset alkoivat kun lopetin imettämisen pojan ollessa 1v ja tosiaan varsinkin viimeiset 8kk on ihan tosissaan toivottu jo uutta raskautta mutta eipä ole plussaa näkynyt. Jotenkin en jaksa olla kovin toiveikas asian suhteen kun ensimmäistäkin yritettiin tosiaan yli 3 vuotta. Ajattelin silti että jos voisin taustailla täällä teidän kanssanne sillä luultavasti en oikein osaa pukea ajatuksiani sanoiksi.
 
SaPaRolle tulen väliin huutelemaan, että mä oon syöny clomeja jo useampaan otteeseen, eikä mulla tullut niistä koskaan oikeen mitään oireita... Mullakin on ollut pieni annostus, 1 kpl viitenä peräkkäisenä päivänä, mut ultran mukaan riittävä: yksi iso munasolu aina kehittyi niissä kierroissa. Joillakinhan annostus on paljon isompi, 2-3 tabua 5-7 päivänä, noilla varmaan enemmän "vaaraa" useammasta munasolusta... Mutta ultrassahan se sitten selviää, toisilla vaste on parempi kuin toisilla :D
 
Juu juurikin näin siinä kävi niin kuin Bandida tuossa jo laittelitkin että ultrassa kävin ja eipä siellä mitään kummia pitäisi olla :) Huomenna aloitan ovistestauksen ja torstaina lääkäri arveli sen koittavan :) Näin jatketaan 2 kuukautta ja jos ei sitten mitään kuulu niin sinne munatorvienaukiolotutkimukseen ja sen jälkeen voidaan vielä 2 kpl clomikiertoja yrittää jos siis munatorvet on auki. Tässä siis tämän kevään plan ;) Toivotaan tietty että ihan koko suunnitelmaa ei tarviis toteuttaa...
 
Siis mä en voi uskoo tätä :) Tein ihan huvikseen testin jo muutaman päivän etuajassa ja plussahan sieltä tupsahti. 1 v3kk yrittämisen jälkeen ja ensimmäisellä clomikierrolla vihdoin eka plussa! Olen niin onnellinen!
 
SaPaRo Onnea!!! 


(.) Joo tietääkö kukaan tampereelta hyvää vyöhyketerapeuttia? 
Jos yrittäis kaikkea että se vauva tulisi..... Kun muuten on noi mahdollisuudet ihan nollassa....
 
Heipsistä,

Jos sitä vähän tänne taas kirjoittelisi vaikka itselle ei juurikaan mitään uutta kuulu...

Tervetuloa uusille.

SaPaRo: Paljon onnea ja hirmuisesti tarrasukkia matkaan. Sun visiitti tällä palstalla jäikin sitten lyhyeksi. Hyvä niin.

Mixuliini: Jokohan siellä on pikkuinen sylissä...? emoticon

Eetula: Niitä vyöhyketerapeuttaja voi löytää vaikka sivun http://suomenvyohyketerapeutit.fi/diplomivyohyketerapeutteja/ avulla. Ite en oo kokeillut, mutta myös jotain kiinalaisia hoitoja oon kuullut suositeltavan. Me vain asumme niin korvessa, että kaikki tuollaiset erikoisemmat palvelut on hankalasti tavoitettavissa. Tuliko teille hoidossa joku mutka matkaan? Toivottavasti ei... Tuo sun kommenttisi vain ei kuulosta kovin hyvältä. Hirmuisesti tsemppiä sinne! <3

ON: Täällä vain odotellaan. Kuukausi vielä sinne ensimmäiseen lapsettomuuslääkäriaikaan. Vähän ristiriitaisin tuntein sitä odotan. Tädin pitäisi tulla kyläilemään piakkoin. Tai saa nyt nähdä, kun viime kiertokin venyi teroista huolimatta. Tärppiin en usko, koska tällä kierrolla ei juuri olla edes halattu toisiamme... Tai ei ainakaan silloin mahdollisen oviksen aikoihin. Ei auta kuin odotella vaan...



 
Takaisin
Top