Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mymme pysy vaan mein kans, ei meillä hermo mene, ihana kuulla sun kuulumisia :) tsemppiä neuvolaan :)

täällä töitä ja pahoinvointia ja vuodon hiipumista.
 
täällä ei vielä todellakaan vuodon hiipumista :oops::grin (kp3)

tilasin taas luontaistuotekaupasta jotain rohtoja.otetaan nyt tässä kierrossa käyttöön ja katotaan..
huomenna taas takas töihin :angry9ääh.mä en jaksais.

kaikille tsemppiä ovisten bongailuihin ja plussien saamiseen! olette kaikki tärkeitä. :Heartpink
 
Gatusa ja Sissi: Pahoittelut tädistä. Tsemppiä uuteen kiertoon. :Heartred

Mirmeli: Tulipa hyvä mieli sun kommentista. :) Mun on aina ollut helpompi ilmaista ajatuksiani kirjoittamalla, koska oon vähän huono saamaan suutani auki. :grin Emmä tuppisuu ole, mutta harkitsen sanomisiani joskus turhankin kauan ja sitten se keskustelu on jo edennyt. :grin Eilen pistin tämän kierron viimeisen pistoksen ja tänään on sitten ollut eka "lääkärin määräämä" pupuilupäivä ja mä ihan hämmästyin, kun mun mies olikin ihan innoissaan ja unohtu ihan kokonaan, että nyt on "taas pakko". :p Kyllähän se sitten totesi, että nyt on lääkärin määräystä noudatettu ja naurahti, mutta huomas että sekin pitkästä aikaa oli hommassa täysillä mukana. Ehkä se johtu siitä, että päästiin "päikkäreille" yhdessä, koska oon tänään ollut lomalla. Kävin kyllä aamupäivällä hammaslääkärissä ja olo on edelleen aika kurja sen takia ja tätäkin naputtelen veren maku suussa, mutta unohtuipa sentään hetkeksi tämä olo. :grin Ei mekään kovin monelle olla tästä kerrottu, mutta ihan riittävästi oon saanut kuulla noita "kannustavia" kommentteja. Mulle riittää, kun kuntelee, jos haluan asiasta puhua ja osoittaa sen, että tukee. Kyllä mä ymmärrän, että sellaisen joka ei tällaista käy läpi, on hankalaa ymmärtää mun tilannetta. :rolleyes: Onpas sulla hieman outo tilanne, jos kerran ei seuraavan mahdollisen kierron lääkkeistä ole tietoa. Toivottavasti kuitenkin kerta riittää ja teillä nyt tärppäisi. :Heartred

Hehel: Mäkin oon kuullut, että clomeille olisi myös vaihtoehtoja, mutta eipä niistä ole tullut lääkärin kanssa puhetta. Voi olla, että mulla on clomeja jatkettu, koska ne kyllä saa mulla muniksen kasvamaan. Jos ens kierrollakin limakalvo jää liian ohueksi, niin täytyy varmaan kysellä noista muista lääkkeistä. Sulla taitaa olla huomenna ultra... Toivottavasti saat hyviä uutisia. :love2

Myy: Kiitokset tsemppailusta. Mäkin olin ihan varma etten ikinä tule selviämään pistämisestä, mutta kaikkeen sitä pystyy, kun on pakko... Mäkin inhoan verikokeen ottamista sormenpäästä ja mun mielestä se on jopa kamalampaa kuin nyt nämä pistokset. :grin Paljon plussatuulia ja tsemppiä sinnekin. :Heartred

Marikki: Plussatuulia sinnekin.

Jaica: Vois kuvitella, että ei ole mikään ongelma, että joku muu hoitaa pistämisen. Useinhan inssissä hoitaja pistää sen muniksen irrottavan pistoksen ja viimeksi apteekissa multa se farmaseutti kysyi, että olenko heti menossa laitattamaan sen pistoksen vai pistänkö itse myöhemmin... :) Se neula, millä pistetään, on tosi pieni eikä juuri tunnu, mutta mulla ainakin on käytössä ihan ruisku. Onkohan se sitten jotain muuta ainetta mitä sun pistoshoito tulee sisältämään, koska noi mitä mä pistän, on sellaisia että ne on pistettävä heti sekoittamisen jälkeen. Mun mielestä verikokeen ottaminen on kamalampaa kuin nämä pistokset, mutta emmä niistäkään tykkää... Tämän kierron pistokset on onneksi pistetty, mutta jos ja kun ens kiertoon mennään, niin sitten saan pistellä oikein urakalla... o_O Oon kyllä haaveillut tatskan ottamisesta (Onkohan mulla kolmenkympin kriisi? :p) ja ehkä mä näiden pistämisten jälkeen uskallan oikeasti hankkia sellaisen. Tai sitten en... :grin Hirmuisesti plussatuulia sinne, niin ehkä saisitte plussan nyt ja voisit unohtaa pistokset kokonaan. :Heartred

Mymme: Ihan kiva vaan, että käyt kertomassa meille kuulumisiasi. Ihanaa, kun joku sentään onnistuu. :Heartred

ON: Tulipa noi omat kuulumiset kirjoiteltua oikeastaan jo tuonne kommenttiin Mirmelille. Tän kierron pistokset on siis pistetty ja nyt vaan pupuillaan ja odotellaan ovista, joka tapahtuu varmaan 24 tunnin sisällä. Ei vaan hammaslääkärin jäljiltä oikein pupuilut ole ekana mielessä, mutta onneksi tänään mun mieheni olikin se aktiivisempi osapuoli ja oli itse niin vauhdissa, että sai mutkin innostumaan. :p Vaikka tämän kierron mahdollisuudet tärppiin eivät taida olla kovin suuret, niin kai sitä silti vähän saa toivoa... :oops:
 
Kiiiitokset kaikille tsempeistä!Ovis tuli eilen hyödynnettyä, jos vielä huomenna.Päätin et jatkan nyt vaan foolihapolla / monivitaamiinilla, jotka kummati olin jättänyt tauolle.Kaikki suurempi ruokavalio hössötys nyt jääköön, ainaki täks kierroks, nyt herkutellaan.Kerta kiero kuitenki elää ihan omia aikojaan!


Mymme:
Kivahan se on kuulla niitä positiivisuuksiakin, et kaikki ei oo vaan kuumeilijoita. :)

sleepwalker:
juu ne tosissaan puhui insuliini kynän tapasesta pistos jutusta, eli ainakin sillo n käsittäisin sen niin.
en todellakaan tiiä mitä ainetta se meinas.
soitan huomenna et saisinko labra ajat tälle kierrolle et voitais kattoo nouseeko se ovis sieltä kunnolla!! :)
 
Kiitos teille jokaiselle :Heartred
Jaica, kyllä sitä seitsemän vuoden aikana ennätti kuumeillakin ihan liikaa :excited001ja nyt se on yritettävä luottaa, että kaikki menee hyvin! Neuvolassa oli kaikki hyvin, hemppakin jopa 148.
Oliskohan sulle suunniteltu lääke Puregon, siinä on semmonen kynä eikä pistäminen juurikaan tunnu :)
Minä yritän parhaani mukaan kiskoa teitä mukaani, tartutan plussat teihinkin!
 
No niin arvon leidit,

Ensimäisen kontrolliultran tulos: 3 follikkelia, joista 2 vasemmalla (koot 14 ja 12) ja 1 oikealla (kokoa 13).
Eli, ihan hyvä saldo :smiley-bounce013
Vähän se lääkäri meinas, että onko tuossa liikaa, mutta antoi kun antoikin luvan inssille :smiley-angelic003
Miehelle sanoin, että löyty 2 isoa ja yksi pienempi... Se kun kauhulla ajattelee että meille tulis kaksoset... Mulle ei se haittais yhtään kun tämä tulis olemaan mun mahdollinen ainut raskaus... No, en nyt ihan valehdellutkaan mutten käyttänyt niin varoittavaa tekstiä kun lääkäri...
Olishan se ihme jos tästä nyt edes yksi tärppäisi mukaan matkaan...

Nyt sitten vaan ovista bongaamaan (lääkärin arvion mukaan se tulis su-ma akselilla), inssiin ja siitä sitten ilmoitus poliklinikalle jotta varaavat mulle verikoe-raskaustestin n. 16 päivän päähän...

Elämme jännittäviä aikoja...
 
toivottavasti hehel teillä tärppäis nytten :)

pakko kysästä täälläkin että onko kellään tuttua joka ois lääkäri (mieluiten tietää lapsettomuusasioi tai gyne) kun mun miehen testitulokset oliki sit yhen ranskalaislääkärin mukaan todella huonot, hän osas lukea ne mutta ei ol erikoistunu alaan ni ei osaa sanoa mitä vois tehä. eli nyt löyty sy keskenmenoille, epämuodostuneet simpat suurimmaks osaks. netistä löyty hoitona vaa joku leikkaus tai sit icsi suoraan.
 
Gatusa alan lääkäreitä en tunne muuten kuin omien hoitojen kautta, mutta ystävälläni oli tismalleen sama tilanne.. ICSI oli heidän hoito, muuta ei edes yritetty. Nyt heillä on pari vuotias ipana :)
 
kiitos tiedosta mymme, täällä mies on ollu iha shokissa tuloksista ja oli et eti netist mikä lääke auttaa siihen jne. eipä oikei vaihtoehtoi löytyn, totesin et ala syömää foolihappoa ja kysytää lääkärilt mitä tehtävissä.
 
hehel pidän nyt oikein kovasti peukkuja että teillä tärppää inssissä! kuulostaa hyvältä toi ultratulos :)

Gatusa harmi, että tulokset oliki ei-niin-hyvät, mutta toivottavasti saatte apua tilanteeseen! onneksi työrintamalla on kuitenki hyviä uutisia ja stalkkasin tuolta toisaalta sun satoakin, hyvännäköisiä olivat ja varmasti myös -makuisia :) pitääkin alkaa pohtimaan, milloin löisi chilit multiin :)

Sleepwalker tsemppiä sinnekin! mä olin kans ihan valmis ihan mihin tahansa et saadaan kakkonen aluilleen tai voisi edes sanoa, et ollaan ainaki yritetty. esikoista mä en oikeastaan enää osannut edes odottaa, hän vain tuli kun olin just turtunu siihen, et me ei saada yhteisiä lapsia. samallai taisi käydä tälläki kertaa et tää on vissii tulossa, vaikka mä edelleen mietin joka toinen päivä, että näkeeköhän tää ikinä päivänvaloa.

Mirmeli toivottavasti ne lekurit saa mietittyä, et miten jatkatte! onko sulla muuten kierto missä kohden menossa?

-sissi onko teille tulossa isot häät? ihanaa, että on jotain mitä odottaa :) tosta Väestöliitosta, mehän käytiin tutkimuskäynnit viime kesänä Hgin klinikalla ja ne meni sillai et kesäkuun puolivälissä oli eka aika, jolloin mut ultrattiin ja tehtiin tutkimussuunnitelma, sit loppukuusta kävin antamassa näytteitä ja heinäkuun alkupuolella mies kävi simppanäytteissä ja sit tuliki heidän kahden viikon kesätauko ja loppukuussa saatiin kuulla tulokset. eli on niillä ainaki täälläpäin jotai toimintaa, vaikka osa henkilökunnasta taitaaki lomailla ainaki heinäkuussa.

myylle tsemppiä ja plussatuulia!

jaica foolihaposta ei varmasti ole haittaakaan! jospas sen piikitettävän saisi tosiaan sillä kynäratkaisulla hoidettua :) tsemppiä sinullekin!

Marikki, toivottavasti saat vastauksiia siihen, mitä kannattaisi tehdä lapsen saamiseksi! kadehdin sua tossa 2-vuotiaan kuivaksi opettamisessa! ostin omalle samanikäiselleni prinsessapikkareita ja tänään kokeiltiin sit olla ilman vaippaa pari tuntia. lopputulos oli et pissat tuli housuun kahdesti eikä se haitannu neitiä yhtään. jatkamme varmaankin pian uudelleen, pottailu on vähän laiskanlaista, kun tyttöä ei haittaa kakatkaan vaipassa ym.

Mymme hienoja neuvolakuulumisia! kävin itse tänään toka kertaa neuvolassa ja kaikki on edelleen hyvin. pieni sydän löija syke oli 150-160 eikä itsellänikään ollut mitään kummempia verenpaineen tai muiden suhteen. paino noussut muutaman kilon ja nyt saan tehdä oikeasti töitä et saan pidettyä salmiakin himoni kurissa :)

minä edelleen seurailen teidän kuulumisia ja toivon kaikille teille parasta mahdollista lopputulosta! nyt on mulla meneillään flunssa vol 2., viikko sitten sairasti tyttö ja nyt se olen minä. johan selätin edellisen vasta tammikuun lopussa :/ päiväkodissaki ois tarjolla keuhkoputkentulehdusta, angiinaa ja silmätulehdusta, et tervetuloo vaan kaikki meille :/ no, olen onnellinen et raskausaika on mennyt kohtuullisen hyvin ja jaksan olla töissä ja pyörittää arkea.
 
Sleepwalker: Kuulostaapi hyvältä. Vaikka pupuilu on niin kovin tarkoituksenmukaista tällä hetkellä varmasti meillä kaikilla, niin on se mukava saada tuo fiilis välillä päälle ja antaa kaiken tarkoituksen lisäksi vaan mennä ja nauttia toisistaan :) jaiks mä varasin kans ajan hammaslääkäriin. Oon vitkuttanu jo kauan ja tiedän et viisurit on viturallaan mut pakko oli soittaa ku kärsin 9 päivän päänsäryistä mitkä nyt sit ilmeisesti johtu letrozoleista ja poskionteloista. :confused: Mut no, parempi sinne hammastohtorillekin vaan on mennä. Kammoan suuresti.

hehei: Saldo kuulostaa hyvältä! Nyt tsemppiä tulevaan!

jaica: mulla kans tuppaa toi foolihappoilu ja vitamiinit jäämään. Nyt ne on taas tuossa keittiön pöydällä että tulis otettua, ei siitä foolihaposta haittaa ole, hyötyä voi olla alkuraskaudessa. Vähän on itsellä mennyt se ajatus jo ohi ja senkin takia jääneet syömättä mutta yritän muistaa aina välillä. :grin

Gatusa: Olen pahoillani ei niin hyvistä uutisista mutta on varmasti myös helpottavaa saada tietää mistä kaikki epäonni mahdollisesti johtuu. varmasti löydätte teille sen parhaimman ratkaisun :)

della: Ihana kuulla että kaikki on hyvin :Heartpink Oliskos mulla nyt menossa kp 16? Testi hymyili kp14 ja on tullut kyllä hyödynnettyä!

Mymme: Ei sulla ole mikään kiire pois täältä, pidetään teitä meidän toivontähtiä mielellämme täällä! :p

Tuliko kaikki käytyä läpi?

Ei mulla ole oikein omaa napaa tänään, Dellalle jo kerroin että kp16 ja ovis saatiin tikkuun ja kivut oli taas jotai järkyn luokkaa mut ei kestäny ku puoli päivää, puput on pomppinut meidänkin sängyssä että parhaamme ollaan tehty! :p
:goodnight
 
della: ihanaa odotusaikaa sinulle! on meillä ihan hyvänkokoiset häät tulossa..sadan paikkeilla vierasmäärä :smiley-bounce005et ihan tarpeeks.

Gatusa: hyvä sentään että jotain selvisi vihdoinkin ja voitte miettiä jatkoa :Heartblue
 
juu kyllähä on selvinny syy mut tänää kattelin netistä ICSI hintoi miehen kans ja totes et hups heijaa, onnistuiskoha osamaksulla...pitää kysyy mun lääkärilt eka et mitä tehtävis ja sit et mitkä ois hinnat ja missä voi. pääkaupungis on 2 klinikkaa jotka tekee tuota. pistää vähä maahan ku miettii hintoi ku sellast 1500-3000€ suurinpiirtein.
 
Gatusa: Pahoittelut huonoista uutisista, mutta hienoa, että miehesi on valmis hoitohin. Noi on kyllä varsin hurjia hintoja mitä hoidoista voi joutua maksamaan. Suomessa tosin lähinnä yksityisellä puolella vaikkei ne ilmaisia ole julkisella puolellakaan... Toivottavasti saatte tarvittaessa rahoituksen järjestettyä. Raivostuttavaa, että lapsen saaminen voi jäädä joillain vain rahan takia. Varsinkin, kun jotkut ehkä ei niin hyvät vanhemmat (ainakin mieleen tulee kaikki päihdeongelmaiset) saattavat saada lapsia helpostikin ja sitten niidä joudutaan huostaanottamaan yms. Se on niin väärin! :mad: Meilläkään ei rahaa ole mitenkään liian paljon, koska mun miehellä ei ole ollut töitä taas vähään aikaan. Ei voi muuta sanoa kuin, että elämä on joskus todella epäreilua. Tsemppiä! :Heartred

Jaica: Onneksi noita lääkkeitä on erilaisia. Pitäisi varmaan munkin vähän enemmän tentata jompaa kumpaa lääkäriä siellä polilla noista eri vaihtoehdoista... Kyllä mä noidenkin lääkkeiden kanssa pärjään, mutta ei se mua yhtään haittaisi, jos voisin päästä helpommallakin. :)

Mymme: Onnellista odotusta! :Heartred Käy toki kertomassa kuulumisia jatkossa meillekin. Ja kiitos muuten tuosta tiedosta. Niin kuin tuossa Jaicalle jo kommentoin, niin pitäisi ehkä enemmänkin kysellä noista vaihtoehdoista lääkäreiltä...

Hehel: Toivottavasti teillä nyt tärppää. :Heartred Mä ainakin uskon, että kyllä kaksosten kanssa selviää. Kolmosraskauksista mulle on vähän tullut kammo sen takia mitä Catrionalle kävi (jos joku sen vielä muistaa), mutta vaikka kaksosraskauskin on varmasti haastavampi kuin yksöisraskaus, niin sitä varmaan seurataan tarkemmin. Ja onhan noita monikkoraskauksia isommillakin määrillä... Itekin oon miettinyt, että jos vaan kerran (edes sen kerran... :oops:) raskaudun, niin kaksoset voisi olla ihan kiva juttu, koska silloin niillä lapsilla olisi edes se yksi sisarus. Voi kyllä olla, että käytäntö olisi näitä mun haavemaailmoita rankempi, mutta mä uskon, että sitä voi selvitä hyvinkin haastavista tilanteista ihan kunnialla. :grin

Della: Kiitos tsempistä. Meinasin ensin kirjoittaa, että älä murehdi, mutta luultavasti jos ikinä itse raskaudun, niin tuun olemaan oikea hermoraunio... :rolleyes: Toivon kuitenkin, että pystyisit myös nauttimaan siitä pienestä masuasukista, jonka niin ootte ansainneet. :Heartred Toivottavasti saat myös flunssan pian taltutettua.

Mirmeli: Vähän taisin riemuita liian aikaisin, sillä perjantaina, kun aamuyöllä ensin olin herännyt selkeisiin oviskipuihin, niin sitten ei sinä päivänä mun miestä voinut vähempää kiinnostaa pupuilut ja meinasihan siitä melkein riitaa tulla. Eilen kuitenkin paikkailtiin tilannetta, joten noiden pupuilujen suhteen tilanne on kai ihan ok eikä toivoa tarvitse kokonaan menettää... :) Mäkin vähän turhan kauan vitkuttelin viisureiden kanssa vaikka ne alkoi jo hajotakin ja sen takia niiden viereisetkin hampaat meni huonoon kuntoon. Jos oon oikein ymmärtänyt, niin huonokuntoiset hampaat voi vaikuttaa myös raskautumiseen... o_O Nyt kyllä mun purukalusto alkaa olla taas ihan kunnossa, mutta opinpahan, että siellä hammaslääkärissä on hyvä käydä säännöllisesti vaikkei se kovin mukavaa olekaan... :rolleyes: Toivottavasti teillä pupuilut tuottaa tulosta ja saatte plussan. :Heartred

ON: Mirmelille jo kirjoittelinkin, ettei meillä pupuilut menneet taaskaan ihan nappiin, mutta ehkä kuitenkin jonkin verran on lupa toivoa tärppiä... Ei tässä auta kuin odotella...
 
juu onha tuo valmis mutta tosiaan se on se raha mikä nyt ratkasee pääseekö hoitoihin. toisinsanoen jos mä saan nyt sen diilin saudeihin ni sit onnistuu vaik samantien ja mulla on nyt kiinasta tullu yhteydenottopyntö smaragdei koskien joten täytyy toivoa ja rukoilla että sais nää nyt sit hoidettua kunnolla ja palkkiot tilille että pääsee eteenpäin.
 
Takaisin
Top