Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mitäs tänne.. poika kasvaa kovasti ja noussut jo hyvän aikaa tukea vasten. ekoja askelia odotellaan, joko tuen kanssa tai ilman :) imetyksen lopetin pari viikkoa sitten ja meni aika kivuttomasti. poika tottui nopeasti korvikkeeseen eikä oikeastaan edes kaivannut tissiä. nyt ollaan vielä kotona molemmat elokuun puoleen väliin, jolloin teen paluun töihin ja poika aloittaa päivähoidon. sain onneksi hänet samaan päiväkotiin, jossa tyttö on ja vieläpä siihen ryhmään, jossa tyttö oli aikaisemmin eli tutut hoitajat on :)
 
della meillä tyttö harrastaa samaa täällä eli yrittää nousta seisomaan minua vasten, sanoja tulee jo useampia suomeksi mikä suututtaa sit ukon perhettä, nehä teki siitä kunnon valituksen ja riidan aiheen ku tyttö sanoo suomeksi isi (iti), äiti, veli, ei, hei. ei ol tullu baba vielä kertaakaa. tyttö kasvaa hurjaa vauhtia 6kk lääkärillä (ei normaalist olis mut muista syistä käytii lääkärillä ni saatii tietää mittoja) 65cm, 8500g, 44cm eli hyvät on mitat tytöllä alhamdulilla. helteen takia ei suostu syömää puuroa joten maidolla ja vedellä mennää toistaseks ja tyttö ei tykkää makeasta ni ens kuus tyttö saa sit suomesta vähä vauvanruokia inshaAllah :)
 
Täällähän pikkuset kasvaa hurjaa vauhtia :) meilläkin ollaan huomenna jo 8 viikkoa ;)

Mirmelilläkin alkaa jo loppu häämöttää!
 
Junttura: kävittekö ultrassa?

Della: vielä saatte muutaman kuukauden lomailla :) mutta kyllä varmaan töihin paluukin tuntuu omalla tavallaan mukavalta?

Gatusa: siis nyt olen ymmyrskäisenä! Sanaileeko teidän puolivuotias jo?? En oo kyllä koskaan kuullut sen ikäsen muuta kun jokeltelevan.. ??? Vau :)

Sissi: voi eih, onko siitä jo niiin monta viikkoa :p aika menee kyllä todella nopeasti. Miten teillä on sujunut?

On. Täällä mennään 36+1 viikkoja ja nyt saa kyllä vauva tulla koska hyvältä tuntuu. Viime viikolla oli painoarvio 2400g ku käytiin käyrillä että hyvin kasvaa vaikka mun paino pysyykin oikeastaan paikallaan.. :o tähän asti oon ollut siinä kunnossa että sängystä raahaudun sohvalle ja siinä menee loppupäivä. Kotona oon ollut jo kesäkuun alusta. Nyt alkaa olemaan vähän virtaa ja voimia hääräillä, jee, mutta alkaa tulla fyysiset rajoitteet vastaan :D
 
Käytiin ultrassa maanantaina kp12, ei ollu kunnon kokoisia follikkeleita. Joitakin pieniä, joista isoin oli noin 10mm. Olinkin itse sitä mieltä että oli liian aikaisin, mun kierto kun on aina yli 30vrk. Sain sitten huomiselle kp16, uuden ajan. Toivotaan että joku folli olis tehnyt kasvupyrähdyksen tämän viikon aikana.
 
No sitä mietinki ku sanoit että on mielestäsi liian aikaista. Nyt tsempit huomiselle. Onko teillä suunniteltu tähän kiertoon inssiä tms?
 
tsemppiä junttura :)

mirmeli juu mein tyttö on jo jonki aikaa sanon sanoi mut nyt lisääntyy ja tänää puhkes eka hammas <3
 
15mm johtofolli löyty, lääkäri vaikutti ihan tyytyväiseltä. Sanoi että hyvin ehtii vielä tähän kuuhun tulla ovulaatio. kymmenen päivän päästä pitää käydä vielä verikokeissa joilla varmistetaan että ovulaatio todellakin tapahtui. Meillä on vasta letrot menossa ei muita hoitoja. Lääkärin mukaan näin jatketaan nyt 2-3kk ja jos ei oo toivottua tulosta niin sitte katotaan mitä tehdään seuraavaks.
 
Heissan pitkästä aikaa... Mulla on ollut töissä niin hirmuinen kiire, etten ole ehtinyt tänne kirjoittelemaan. Ja silloin, kun olisi ollut aikaa, olen ollut aivan loppu ja halunnut vain olla/nukkua... Pitäisi kai vähän yrittää rauhoittua, mutta kun siihen ei vielä oikein olisi mahdollisuutta. Välillä kyllä huimaa oikein kunnolla ja on huono olo, mutta onneksi olen päässyt varsin helpolla. :) Neljä viikkoa olisi vielä töitä ennen kesälomaa ja sitten olisikin enää kolmisen kuukautta äippälomaan... Hurjaa... :grin

Ensiksikin kiitokset kaikista kauniista sanoistanne. :Heartred

Juntturalle
ihan hirmuisesti plussatuulia! :Heartred

Della: Kamala, kun aika kiitää. Mullakaan ei varmaan ole mahdollisuutta olla ihan kamalan kauaa kotona. Hiukan se harmittaa jo etukäteen, mutta voi olla ettei mun miehellä jatku työt syksyllä, joten hän saa sitten olla pikkutyypin kanssa kotona, kun mä joudun palaamaan äippälomalta töihin. Pakko jonkun on tuoda leipä pöytään... Meillä se nyt vaan oon mä, jolla on parempi työ. Tai ylipäätään vakityö... Nauttikaa kunnolla tästä kuukaudesta. :Heartred

Gatusa: Toivottavasti pöpöt on jo jättäneet sut rauhaan. Todella kauniita noi sun neulomat vaatteet. Mulle on vaan jo useampi ilmoittanut kutovansa kaikenlaista... :grin Tai siis meitin talvivauvalle. :Heartred

Eetuha: Tsemppiä opintoihin. :)

Mirmeli: Jaksamista viimeisille viikoille. :Heartred

Sissi: Täytyy komppaa Mirmeliä. Ihan hurjaa miten aika kiitää... Toivottavasti teillä on mennyt hyvin. :Heartred

Tulikin tohon alkuun jo vähän kirjoiteltua omia kuulumisia, mutta jatketaan nyt vähän vielä... Mulla oli nt-ultra 29.6. ja siellä oli kaikki hyvin. Pikkutyyppi taitaa olla tulossa isäänsä, kun siellä se vain rennosti köllötteli vaikka kätilö välillä töni niin, että koko kuva meni sumeaksi. Pikkutyyppi näytti vain hieman heristävän nyrkkiään, että antakaa mun nyt nukkua rauhassa, mutta jatkoi sitten pötköttelyään eikä oikein suostunut kääntymään. Toivottavasti olisi siis rauhallinen ja helppo vauva tulossa. Saahan sitä ainakin toivoa. :grin Ultran mukaan tää raskaus olisi nelisen päivää pidemmällä, mutta la pidettiin samana, koska tämä raskaus on alkanut IVF:llä.

Nyt uskallan olla ihan julkisesti raskaana ja mun äitikin saa nyt ihan luvan kanssa kertoa olevansa tulossa mummaksi. :grin (Meidän äiti itse haluaa tulla kutsutuksi mummaksi.) Kyllähän se joutui tunnustamaan, ettei se ihan täysin ollut saanut pidettyä tätä salaisuutta, mutta emmä enää jaksa sellaisesta hermostua. Itekin olis toisaalta halunnut kertoa heti koko maailmalle... :grin

Mulla on melkoisen korkea riski saada raskausmyrkytys, joten nyt sitten mun pitää jaksaa pysyä tarkkana painon ja verenpaineen kanssa. Ja kyllähän mua seurataankin ja ultran jälkeen tapasin lääkärin, joka tutki mun kohtuvaltimot (vai mitkä ne nyt onkaan...) ja ne oli ok, mutta joku hormoni taas viittasi isompaan riskiin saada raskausmyrkytys. No, turha sitä kai on etukäteen kamalasti pelätä. Mä vaan teen parhaani niiden asioiden osalta mihin voin itse vaikuttaa. Stressiä pitäisi kyllä saada vähennettyä, mutta tämän hetkisessä työtilanteessa se on kyllä melkoisen hankalaa. :rolleyes:

Me ollaan miehen kanssa yritetty jo miettiä nimiä, mutta se keskustelu päättyi sellaiseen kinasteluun, että päätettiin palata asiaan joskus myöhemmin. :grin Eiköhän me vielä päästä yhteisymmärrykseen. Onhan tässä vielä aikaa... Muissa asioissa me sentään ollaan varsin hyvin löydetty yhteiset linjat. :) Varmaan siksi, että monesta asiasta ehdittiin tässä vuosien varrella jo keskustella...

Täytyy kyllä todeta, että hemmetin hormonit... Mä oon muutenkin melkoisen herkkä, mutta yleensä rauhallinen enkä hermostu kovin helposti. Nyt mä tunteilen ihan hölmöistäkin asioista ja meinaan välillä hermostua helpostikin. :rolleyes: Mun äiti "lohdutti" mua, että mun kannattaa varautua siihen, että tätä jatkuu vielä pitkään. :grin Eilenkin yht´äkkiä mulle tuli mieleen mun edesmennyt mummuni ja oli tosi lähellä, etten alkanut itkeä siinä keskellä rautatieasemaa... :confused: Ja lapset ja raskaana olevat naiset saa kanssa mun tunteet pintaan. Välillä omaksi hämmästykseksenikin ne on niitä vanhoja aika ikäviä tunteita, mutta sitten mä muistan, että nyt mäkin oon vihdoin raskaana ja että mustakin tulee vihdoin äiti... Ei nuo yritysvuodet mihinkään unohdu, mutta nyt niitä on jo vähän helpompi muistella. Ei kai tälle(kään) tunteilulle mahda mitään... :grin Kyllä tämänkin kestää, kun vihdoin ollaan päästy tähän tilanteeseen...

Tulipas nyt vuodatettua oikein kunnolla. :p
 
Sleepwalker: nyt vaan koitat nauttia raskaudesta,vaikka ei sekään aina mitään herkkua ole o_O:love7

Neidillä hiukan masuvaivoja välillä,mutta muuten ihan hyvin mennyt :) yöt nukkuu tosi hyvin ja jaksan tietty sitten itsekin paremmin. :Heartred
 
ihana sleepwalker et kaikki on hyvin siellä, nautihan raskaudesta :)

sissi ihana et siel on neidin kans menny hyvin.

täällä tyttö eile täytti 7kk jo. konttaa, ryömii, nousee tukea vasten seisoon (käyttän mua lhinnä tukena ku oon ollu patjal hänen kans ja sit sanoi tullu lisää muutama <3 on kyl uskomattoman energinen tapaus voi että. mut aivan ihana ku halii ja suukottaa äitiä sen ku kerkeää, päivä ekan hampaan puhkeamisesta ja toka tuli heti viereen ja nyt on kiva tytöllä syödä ku välil äiti sanoo auts, se on ratkiriemukasta.
mä saan ompelukoneen huomenna inshaAllah :) itellä pöpö paljastu juuri siksi mitä epäilin eli mulla on astma ja oikeassaranteessa jännetupentulehus vaa pahenee näköjään.
 
Heippa kaikille! On ollut palsta aika hiljainen mutta tulin silti kertomaan että pieni ihmeemme syntyi perjantaina 21.8. klo 18:57. Kokoa tytöllä oli 3860g ja 51cm ♡
Synnytys oli pitkä ja tuskia täynnä ja päättyi kiirrelliseen sektioon 3 päivän synnyttämisen jälkeen. Lopputuloksena kuitenkin täysien 10 tyttö! ♡
 
Mirmeli, kävinkin stalkkaamassa sua tässä yks päivä.. onnea teille koko perheelle pienen syntymän johdosta!
 
aloitin viikko sitten työt ja nyt tähän mennessä eka viikko takana ja uusi taas edessä :) poju aloitti päiväkodissa viikko sitten ja on jäänyt ainakin toistaiseksi hyvin sinne eikä ole isommin itkeskellyt illalla kuin väsymystä ja ihan ekana päivänä piti päästä äidin perään joka paikkaan. meillä on molemmat lapset samassa paikassa, tosin eri ryhmissä, mutta jäävät aamulla samaan ryhmätilaan n. tunniksi ennenkuin tytön ryhmä lähtee omiin tiloihinsa. vanhaan tapaan ollaan perjantaisin kotona lasten kanssa eli hoitoviikko on ma-to.

poika täyttää 1vee perjantaina, jolloin on myös 1vee neuvola ja piikitystä. lauantaina juhlitaan pienimuotoisesti ihan parin vieraan voimin.
 
Mirmelille valtaisat onnittelut perheineen!
Sleepwalker, onnea plussasta! Kuinka raskaus sujuu? Ihania uutisia <3
 
Takaisin
Top