Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
sannuinen voin kuvitella millast on oottaa että asiat etenee. ja oon kyl samaa mieltä että ei kannata liikaa uskoa lääkäreiden mielipiteitä kaikessa. esim meillä miehen puolella ongelma, suoraa sanottii päin naamaa sit että luomustiha ei tul mitää ainoastaa icsi hoidolla on mahiksia, no tässä mennää nyt vikoja viikkoja raskautta inshaAllah.
mä pistin ukon iha luonnonmukaselle hoidolle ite eli pistin sen syömää 5mg foolihappoa ja hoidattaan eturauhastulehuksen jne. inshaAllah teillä tärppäis sit hoidoilla mahollisimman pian.

on: sama meno jatkuu, eilen oli pakko käydä aikasin maate ja ottaa parasetamolia selkään jälleen kerran, no vaikutus ku lakkas ni voi jes mikä olo taas. alan oleen kyl niin kypsä näihi vaivoihin. mitenköhä tässä pitäs jaksaa oottaa viikkoi viel ja sit synnyttää joku mahollisest yli 4kg vauva taasen jos ei ol saanu nukuttua kuukausiin ja paikat tohjona jo.
sainpa lisää vettä myllyyn viel tänää eli syitä pelätä sairaalaa...pitää vahtia kokoajan ettei henkilökunta varasta lasta ja toinen on se et kuulinpa aamusta sellasen jutun kyseisestä sairaalasta et yks nainen oli menny vatsahappojen takia sairaalaa tutkimuksiin, no ne nukutti hänet ja tutkimusten sijaan varasti toisen munuaisista. meni sit outojen kipujen takia uudestaa ja ku hänet kuvattii ni huomattii et hänelt on varastettu munuainen. joo miten mun pitäs luottaa lääkäreihi ja hoitajii tossa sairaalassa?
 
Sannuinen: älä heitä toivoa luomuplussasta.. Mä oon elävä esimerkki siitä... :) vaikka siihen menikin vaivaiset 52 yrityskiertoa niin luomusti tämä tuhisia sylissäni sai alkunsa <3 . Mulla on takataskussa sekundäärinen lapsettomuus diagnoosi ja useita lapsettomuushoitoja tuloksetta. Mulle sanottiin etten tule saamaan lasta kuin luovutetuilla munasoluilla.. Toisin kävi!! Elämä on ihmeellinen paikka.
 
mä voisin päivittää kuulumisia sairaalasta. syke neidillä hyvä ja koska ne laskee 28 kierrolla kiekon avulla ni huomen ois laskettu aika. naislääkäri sano että jos ei rv 41 mennes neiti ite tul eli viikon päästä ni sit otetaa varmaa sisää ja käynnistetää lääkkeillä. inshaAllah neiti kuunteli lääkärin puheita ja alkas nyt ulkoistaa itteää, mun kierron perusteella huomen on 39+0 joten viikon heitto ois mut eipä mua haittaa että laskevat tässä tilanteessa lyhyemmällä kierrolla.
 
Gatusa: siis miten voi olla tuollainen meininki siellä sairaalassa? Itsekin hoitajana en voi kun olla järkyttynyt enkä mitenkään osaa kuvitella miten tuollaisia tilanteita pääsee syntymään. Että varastetaan lapsi, sisäelimiä tms. hurjaa. Tuntus myös että uskontoakin ajatellen tuo jos mikä ois kiellettyä ja synneistä suurimpia. Eikös siellä kumminkin ole uskonnon ohjaus vahvasti vallalla?
 
täällä ihmiset aikapitkälti kuule yrittää olla jotai muuta...eikä mikää ol monelle tärkeempää ku raha. uskonto ei ol niin vahvassa roolissa nykyään tässä maassa. lisätienestei hommataa keinolla millä hyvänsä.
 
Kunpa Gatusa pääsisit nyt pikana tositoimiin ja saisit neidin syliisi! Käyn täällä monta kertaa päivässä katsomassa kuulumisiasi. Saako mies olla sairaalassa? Tai joku? Vähän vahtimassa henkilökunnan touhuja, jos itse ei pysty 24h?

Ota kaikki synnytystä avittavat konstit käyttöön! Kolme ässää ja mitä näitä nyt on.

Tsemppii!! <3
 
nine minä ukolle sanoin et haluan hänet mukaan tai jonku sinne salii ja että vauvaa seurataan haukkana eli ei hetkeäkää pois silmistä. mein pikkunen ku voi olla poikkeuksellisen houkuttava kohde ku puoliks suomalainen... juu yks s kokeiltu jo saapi nähä josko ukko suostus akupainantaa. anoppi sano et rosmariinia teehen ni kyllä alkaa tapahtua...oon kuullu vadelmanlehtiteen aiheuttavan supparei mut kuulemma rosmariiniki tekee sitä. ukko vaa pelkää että vauva kuolee jos mä kokeilen vadelmanlehtiteetä tai rosmariinia, lakritsinjuuritee auttaa kans siihen eli aiheuttaa supparei mut ukko ei anna mun juoda sitä yhtää, auttaa verenpaineeseenkin mulla se tosin on hyvä ollu...
 
Onnea sateenkaari!! :)) samoissa mennään sitten :p

Sannuinen: kyllä mä luulen että on aika tapauskohtausta milloin jätetään inssit yms.. mutta onhan se totta että inssi tulee halvemmaksi KAIKILLE ja moni on siitäkin avun saanut. Meillekki piti tehdä 3-5 inssiä mut kahden jälkeen totesivat että siirrytään ivf. Itse biologi oli sitä mieltä ollut että inssejä pitäs tehdä 5-10 koska on kuitenkin hyvä ja halpa keino ja pienen onnistumisprosentin takia pitäs tehä enemmän ku se muutama. No kaipa nä on paikka kohtasia. Kyllä mä itse henkilökohtasesti pidin siitä että kaikki helpoimmat edes kokeiltiin ensin ennen ivf ratkaisua.

Gatusa: kyllä kuulostaa aikamoiselta touhulta.. toivottavasti pääset pian tositoimiin :p

On. Täällä 6+0 ja kokopäiväpahoinvointi, yh. Ja järkky ummetus..

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Muokattu viimeksi:
onnea tuhannesti sateenkaari, kyllähä minä muistan sinut, mashaAllah :) ihana että teillä tärppäs, tonnikaupalla tarrasukkia, bodyja, potkareita yms. :)

mirmeli jaksamista oireiden kanssa.

on: täällä ois niin ku laskettu aika nyt tuon sairaalan mukaan mut oman laskun mukaan 39+0. yöllä muutamia kivuttomia suppareita, unta en saa varmaanki osittain senki takia että ootan ens viikkoa innolla jo. no sainpa nyt sit vissii muutamia kivuliaampia (tuntu mun mittapuulla hyttysenpistoilta jopa ukko laittamas hepariinipiikkiä tuntuu enemmän) tässä päivällä mut positiivista edistystä kuitenki tilanteeseen inshaAllah :)
 
heh Eetuha :D toivottavasti tärppää :) me puhuttiin yks ilta ihan vakavasti minibussin hankinnasta, projekti isomman auton hankinta kun on pahasti kesken ja meillä tätä porukkaa on kolme lasta ja koira :D no ehkä me hankitaan vuodenvaihteen jälkeen farkku, tai siis mies on hieronut vähän kauppoja työkaverinsa kanssa.

meidän poika oppi maanantaina pyörähtämään selältä vatsalleen. marisin miehelle, että mulla ei oo kohta enää vauvaa :sad001 mies arveli, että alan kohta kärttämään uutta vauvaa:grin
 
eetuha plussatuulia inshaAllah tärppää :)

della kuulostaapi hyvältä, mashaAllah pikkunen on oppin vaikka mitä nopeesti :)

täällä toiveet alkaa heräämää...aamupäivällä alko miedot supparit n. 20min välein ja ne jatkuu edelleen vaan. inshaAllah vahvistuisvat tässä entisestää huomisee mennes ja tihenis ku huomen sykeseuranta josko sit pääsis synnyttämäänki vihdoin inshaAllah. :)
 
Della meitä on kuusi kun laskee kaksi koiraa mukaan ja jos tärppää on meitä hui sietsemän.. saapi mies hankkia mulle sitten tuon 7-paikkaisen maastoauton.
 
Heippa pitkästä aikaa! Olen taustaillut ja tykkäillyt teidän jutuista :)

Gatusa: Toivottavasti neiti saapuu pian maailmaan ja sinun olosi helpottaa <3 aika hurjaa tuo sairaalameininki siellä...

Mirmeli ja sissi: Miten teillä menee? Onko kivut helpottaneet? Olen niin onnellinen teidän molempien puolesta <3 <3

Eetuha: Tsemppiä rakkauspakkaus "projektiin" ;)

Della: Kaunis nimi teidän pojalla. Minusta on ihanaa, kun lapsille annetaan "vanhanaikaisia" nimiä.

Sannuinen: Toivottavasti pääsette pian jonon kärkeen ja hoitoihin. Odottaminen on kaikista tylsintä. Mutta mistä sitä tietää vaikka luomuplussa teidät yllättäisi :)

Sateenkaari: Hurjasti onnea <3 <3

On. Kp 2 ja melkoiset kivut taas. Pelottaa, että endo on kasvanut/levinnyt. Ällövaroitus! Nyt on jo parissa kierrossa n. viikko ennen menkkoja kakkoshätä ollut kivulias ja tullut vähän veristä limaa ja vähän kuin menkkavuotoa. Mutta siis väärästä paikasta. Olen lukenut, että endoa voi löytyä myös suolistosta. :/ Onko muilla "endolaisilla" ollut tälläisiä oireita?
 
kiva kuulla sinusta myy :) sensijaan nuo endovaivat ei ole kivaa kuultavaa :/ mulla oli menkkojen aikaan (siis endon riehuessa) tosi kivuliasta käydä kakkosella, oli ummetusta. mulla ei tullut kuitenkaan veristä limaa kakkosella. nyt, kun olen liittynyt facen endometrioosittaret-ryhmään, olen lukenut sieltä, että endoa voi olla melkein missä vaan :( suolistossa joo, virtsarakossa ja jollakin on levinnyt jopa keuhkojen ulkopinnalle ja sisälle sekä palleaan ja maksaan.

diagnosoitiinko sulla muuten myy endo? mullon varmaan mennyt kokonaan ohi. onko sulle suunnitteilla jotakin hoitoja (hormoneita tai leikkausta)?
 
Myy: kiva kuulla sinusta ja kiitos :) olo on helpottanut jo :)
Kyllä sun tilanne kuulostaa hurjalta!! Mulla on kans ollut noita ulostamiskipuja mutta ei kyllä ole tullut verta eikä limaa. Ootko ollut lääkäriin yhteydessä? Tuli vaan mieleen että ärtynyt suolikin voi aiheuttaa limasuutta.. nyt vaan ronskisti otat kipulääkettä että saat olon helpottumaan. Jos vatsa on kovalla niin ruiskeetkin auttaa siihen ettei tarvitse pinnistellä, mä oon kans aina kärsiny enemmän tai vähemmän ummesta ja oli tosi tuskaa :( koitahan pärjäillä! ♡

Gatusa: jännää jännää, jokohan oot tositoimissa?
Eetuha: jopas siinä on porukkaa kerrakseen. Mitä koiria teillä on?

Della: mä ostin pari vuotta sitten farkun että saan koirat takalootaan ja tulokas mahtuisi kyytiin myös :p no, nyt ku oon asiaa enemmän miettiny niin koirilla kiinteä häkki takalaatikossa jossa siis ei pysty kuljettamaan kuin pientä tavaraa, joten vaunupulma tulee eteen farkusta huolimatta :D

On. Pahoinvointi on hallinnassa ja on lähinnä etomista. Tissien aristus/turvotus on hieman helpottanut.. väkisin tässä nyt on pelko persiissä että miksi oireet helppaa vaikka ei sit kuitenkaa helppaa.. :( ultraan on viikko ja kyllä on pitkä sellanen. Vatsa on tosi huonona, pari päivää sitten oli todella kipeä, siis selkeesti toiminnallista, ja unetki jäi lyhyeksi. Joko oli vatsatautia tai sit tä hidastunu toiminta on päättäny mua tuskastuttaa. Vinkkejä otetaan vastaan :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
myylle kovasti jaksamista kipujen kanssa :Heartpink ja täällä voidaan ihan hyvin, nyt jo mennään rv 14+4! hui :)masu alkanut kasvamaan kunnolla. kyllä tä keskiraskaus on mulla ollu aika erilaista ku alussa..kova väsymys ja päänsärky vaivaa ajoittain, mutta yleisesti ottaen kaikki ok. ennen joulua on vielä neuvolakäynti ja tammikuun lopulla onkin jo rakenneultra :)

Mirmeli: mulla oli alussa myös tosi kivuliaita vatsavaivoja, taisi olla ihan ummetusta. aloin päivittäin syömään maitohappobakteereja ja ne autto jonkin verran.mulla tais rv 10 jälkeen loppuu noi mahavaivat.. :oops:
 
Takaisin
Top