Pesänrakennusvietti

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Rosalina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ikeasta saa kaikennäköisiä kivaan hintaan :) Mulla on aika iso lista laadittuna, mitä sieltä tarvitsisin, osa vauvalle ja osa isommille lapsille. Tarkoitus olisi hankkia sieltä ainakin sijauspatja, lakanoita, patjansuojia ja fleezehuopa vaunuihin. Lisäksi tarvitsisin säilytyslaatikoita ja vanhin tyttö saa sieltä erilaisia askartelu ja piirustusvälineitä :)

Mä olen muumifani ja olen ostanut niitä ihan pikkuisia muumipyyhkeitä ison kasan pyllypyyhkeiksi, nyt pitäisi hankkia vielä vähän poikamaisempia värejä lisää. Mutta harsolla on hyvä viimeistellä kun sillä saa ihon mun mielestä paremmin kuivattua. Meillä on toinen lapsi tosi herkkäihoinen, joten tarkkana saa olla että iho tulee kunnolla kuivaksi ennen vaipan laittoa :)

Mulla oli kans ajatus että harsoihin pyllyn kuivaan. Pikkupyyhkeitä meillä oli niin paljon ettei tarvitse ostaa, jos ne tuleekin kuivaukseen. Pyyhkeiatä luontevimmalta tuntuu ihan pikkupyyhe tai sit normikäsipyyhe. :)

Meillä kuivataan ihan normi käsipyyhkeellä, vessassa roikkuu kasvoille, käsille ja pepulle omat :D tänää ois tarkotus laittaa äidin kanssa neidin huone uuteen uskoon ja pinnasänky olohuoneeseen jossa miehen kanssa siis nukutaan :) ei tässä vielä oo pidetty kiirettä asunnon hankkimisella vaikka sekin pitäisi isompi hankkia. Mulla vaan selkä niin huonossa kunnossa ettei muutosta tulisi mitään mun kohdalta :/ on tää pesänrakennusvietti ihana kun joka päivä tekis mieli ostaa kaikkea uutta ja laitella asunnon sisustusta uusiksi :D

Laulatin eilen pesukonetta sen 3 kertaa, tänään pidettävä välipäivä, että pääsöö iltapesuille koko perhe. Ylimääräistä kuivaushuonetta ole siunattu tähän asuntoon ja partsit ovat ihan tossa tienvieressä, josta jokakeväinen tiehiekkapöly nousee meille niin mukavasti..... Täällä siis pölisee jo toi hiekka ja siitepölyy kauhulla odotellen.

Mistä paikoista te teette verho-ostoksenne vai ostatteko kankaat ja ompelette itse? :)

Esim. Eurokankaassa voit itse valita verhokuosisi ja pyytää siellä ompeleen annettujen mittojen mukaan jos niin haluaa, toisaalta voi ostaa kankaan ja jos on vaikka tuttu ompelijatar tai esim. hattuliike, jossa valmistetaan myytäviä tuotteita, voi sellaisestakin kysyä ompelevatko jos on tarvetta, ei itsellä konetta tai ei vain osaa. Meillä on mamma ommellu ja ollaan ostettu valmiitakin... monet tullu hommattua kö jokaiseen asuntoon olleet erikokoiset ja korkuiset ikkunat...

Ikeassa, Anttilassa, nettikaupoissa..... siitä itselle parhainta valkkaamaan. : D

Kankaat on vaan niin pirun kalliita, että tulee halvemmaksi ostaa valmiit - jos vaan löytää mieleiset. :eek:
Metsästin kesällä meiän olkkariin uusia verhoja - tarvis siis kolmeen ikkunaan samanlaiset. Homma tyssäs siihen, että väkisin tulee 100-150€ hintaa, eikä käytettyjä saanu yhtään sen halvemmalla...:angry7

Ikeasta mä löydän aina mieleiset valmiit verhot ja hintakaan ei yleensä päätä huimaa :) Viimeisin ostos oli pimentävät sivuverhot, 24,95 2kpl.

Mä tarvisin kans olohuoneeseen ja keittiöön verhoja ja aattelin kesäksi laskosverhoja. Vauvalle ehkä sit kangas jos töissä kerkeis ompeleen..

Me ostettiin kankaat ja ompelutettiin ompelijalla. Meillä on korkea katto ja ikkunat, joten ei ollut paljon vaihtoehtoja. Kalliiksi kyllä tuli, mutta verhot on niin mieleiset, että ne tulee varmasti roikkumaan ikkunoissa useamman vuoden :) viime asuntoon ompelin itse, mutta koska en omista kovin pitkää pinnaa käsitöiden kanssa, päätin että se saa jäädä viimeiseksi kerraksi :)

Mun mielestä Ikeassa on yllättävän nättejä mm. Paneeliverhoja tullut monta vastaan. Ja sieltä ainakin jos jostain saa tavarat tosi huokeaan hintaan.

Pesänrakennusvietti vähän turhankin kovasti päällä tällä hetkellä..

Uuden asunnon siivosin tänään lattiasta kattoon yksikseni ja nyt sen kyllä tuntee :confused: selkä niin julmetun kipeä että luulen etten täältä sohvan pohjalta enää ylös pääse...
ei sitä siinä touhutessa huomannut ja innoissaan kun muutosta on niin tahtoo mahdollisimman nopsaa kaiken saada tehdyksi.. onneksi huomenna sisko tulossa auttamaan tavaroiden paikoilleen laitossa niin saa itse ottaa vähän rauhallisemmin

Takaisin