Pelot

Joo siis kyllähän sillä voi päästä laihtumaan toki:D
Mä pelkäsin, että se on sellanen rääkki, ettei mitään saa syödä. Mut reilusti saa syödä kun tietää vaan mitä pitää syödä ja mitä välttää, mahansa kyllä täyteen saa :)

Lisää pelkoja vaan tulee. Oon tällä hetkellä antibiootti kuurilla, lisäks joudun syömään päivittäin maksimi annoksen Panadolia. Moni lääkäri on vakuutellut että turvallista on, mutta pelottaa se silti :(

Voi ei manunen! Miksi moinen jos saa kysyä?

Pitkittynyt poskiontelontulehdus. Tähän vielä lisäksi poskionteloiden punktio joka toinen päivä :( Raskaus kuulemma on tätä nyt pahentanut kun limakalvoturvotusta on normaalia enemmän.

Minua pelottaa keskenmeno. Tänä vuonna on ollut jo yksi kemiallinen ja yksi kkm. Ensimmäistä lasta odotan ja pelottaa kovasti, että jos tämäkin raskaus menee kesken. Myös mahdollinen äidiksi tuleminen jännittää.

Kai minä olen onnellinen kun minulla huonommin onnistuneet raskaudenalut eivät ikinä onnistu edes kiinnittymään sen vertaa että näkyisivät raskaustestissä. Saatan vain muutaman päivän ihmetellä outoa oloa, mutta kun testit eivät ala näyttämään mitään niin jatkan vain elämääni, ja oireetkin väistyvät hiljalleen. Ne raskaudet jotka testissä näkyvät, ovat jo varsin tiukasti elämässä ja minun kohdun limakalvossa kiinni. Toki, onnistunutta raskautta olen saanut odotella; tokaa 1v 5kk, ja tätä kolmatta 4kk alkavaksi. Ehkä silti lasken itseni niihin jotka ovat päässeet helpolla raskauksien kanssa.

Mä pystyn ehkä rakenneultran jälkeen vähän huokasemaan jos sillonkaan. Viime raskaudessa kaikki oli siis rakenneultraan asti hyvin, tai niin luulin.

Eikö siihen auta nenän huuhtelu suolavedellä?(sellaisella nenäkannulla) Itse kärsin jatkuvasti kaikista nenäoireista/allergisesta nuhasta ja nytkin välillä aika tukossa,mutta toi suolavesi tehoaa mulla. On mulle moni lääkäri sanonut, että on hyvä hoitokeino poskiontelontulehduksiin.

Ei auta kun tulehdus on päässyt niin pahaks että se on otsaontelossakin. Kaikki mahdolliset keinot on kokeiltu. Seuraava vaihtoehto, jos nää punktiot ei auta on ns. Beckin poraus sinne otsaonteloon. Toivottavasti sitä ei tarvita.

Voivoi, oon tässä käyttänyt piikkimattoa unen saamiseen ja nyt vasta luin aamulla, että sitäkään ei suositella raskauden aikana. Yöllä tuli vielä joku kunnon kohtumöyry (tai pahat ilmavaivat) ja siitäkös heti kuvittelemaan, että nyt jo alkuunsa menin listimään Möykyn :crybaby2 Mutta ulos ei ole ainakaan kukaan halunnut tulla eikä mitään ihmeempää sen jälkeen, joten yritän nyt hillitä tätä hysteriaa. Onneks on kolmen päivän päästä ultra...

Mä käytin kolmannessa raskaudessa piikkimattoa huoletta. Kun sen laittaa niin, ettei mee alaselän alle niin pitäis olla fine. :)

Lisää pelkoja vaan tulee. Oon tällä hetkellä antibiootti kuurilla, lisäks joudun syömään päivittäin maksimi annoksen Panadolia. Moni lääkäri on vakuutellut että turvallista on, mutta pelottaa se silti :(

Mulla oli ensimmäisessä raskaudessa keuhkoputkentulehdus viikoilla 6-7 ja söin siihen antibioottia sekä Panacodia... kyllä pelotti, mutta mitään seurauksia ei tullut :)

Onko muilla jatkuneet menkkamaiset jomotukset plussan jälkeen? Täällä 4+5 ja viikon verran ollut kohtausmaisia menkkakipuja jotka yleistyvät iltaa kohden. Tulevat ja menevät minuuteissa mutta ovat melko kipeitä. Kipu ei ole koskaan vain yhdessä kohdassa eikä vuotoa esiinny. Ovat voimakkaampia jos olen juonut tai styönyt huonosti. Onko nämä siis vaan kohdun kasvukipuja? Olin ultrassa vuosi sitten ja lääkäri kommentoi kohtuni olevan pieni.

Muuten olen ollut melko zen, mutta kivut pelottavat, mielessä pyörii tuulimuna ja keskenmeno....

Pientä ruskeaa vuotoa ja menkkamaista kipua tänään illalla... Pelottaa, tuijotan vaan seinää. Pliis ole vaaratonta pliis ole vaaratonta...

Varhaisultra ke-aamuna, joten eiköhän silloin saa jotain vastauksia.

Äh.

Takaisin