Pelot

Anskupa

Puuhakas puhuja
Tein maanantai iltana raskaustestin ja siinä oli haamuplussa. Laskin, että viikot olisivat olleet ma 3+5. Tänään kun viikot ovat 4+0 niin testissä on yhtä haalee viiva edelleen. Nyt on alkanut pelottamaan jos huomenna ei viivaa näykkään ollenkaan. Tekisi mieli tehdä vain koko ajan uusi testi kun käy pissalla ja siten lisätä stressiä.
Onko muilla samanlaisia pelkoja nyt tai onko ollut edellisen raskauden kanssa? Ahdistavaa kun ajatukset pyörii koko ajan tässä ja oikeen kenellekkään ei voi puhuakkaan kun kukaan miehen lisäksi ei tiedä plussauksesta. Olo kyllä tuntuu sellaiselta että osaksi tuntemusta raskaana olosta ja osaksi tuntemusta, että menkat alkaa.
 
Anskupa, toivottavasti viiva vahvistuisi huomenna. Teitkö samalla merkillä? Jos et, niin se voi olla selityksenä. Itselläni pc antaa tumman viivan ja one step haalean. Itse olen paljastanut itseni testihöperöksi ja olen tehnyt viime perjantaista lähtien yhden testin joka päivä, jotta näen, ettei viiva ala haalistumaan. Pelko siis täälläkin..
 
One step testiä olen kaikkiin käyttänyt. Täytyy huomenna käydä ostaa jotain muuta merkkiä mielenrauhan pelastamiseksi :). Kalenterin mukaan pitäisi lauantaina alkaa kuukautiset. Voi olla, että nyt on vaan kärvisteltävä vkl yli ja kattoo mikä on tilanne. Hankalaa kun ajatukset pyörii vaan tässä :)
 
Anskupa, saman pelon kanssa täällä. Kaks edellistä kiertoa päättynyt positiiviseen testiin, jotka sit lähti haalenee. Ekassa pääsin 5+5 ja tokassa vaan 4+2.. testejä teen ainakin joka aamu, mutta tulee myös välillä illasta tehtyä. Oman mielenrauhan takia testailen tod näk ekaan ultraan asti (jos sinne siis päästään..)
 
Mannikka, vahvistuiko sulla viiva 5+5 asti eli teitkö testin joka päivä, kunnes lähti laskuun, vai huomasitko vasta 5+5, että viiva on haalistunut? Tosi harmillista tollainen.
Itsellä ensimmäinen plussa ikinä ja kun on vuoden yrittänyt, niin jo tämä tuntuu voitolta, kävi miten kävi. Toki toivon ihan hitosti, että tässä käy hyvin.
 
Tuulimuna pelottaa tällä hetkellä. Samoin kun olin jo ”luovuttanut”, ja alkanu elää normaalisti sen sijaan että koko ajan kaikki ratkaisut tekee sen perusteella että mitä jos oon raskaana, niin join jäätävät kännit ennen plussaa. Laskujen mukaan tää tapahtu 3+1. Ja 4+0 tein positiivisen testin. Vaikka tiedän että sen ei pitäis olla iso riski kun niin alussa, niin silti jännitän että teinkö nyt itselleni piparit tässä. Mutta kun luulen myös että se on syy miksi olen nyt raskaana kun viimein lopetin stressaamisen
 
Hiljanen, ei kun vuoto alkoi noina päivinä. Viivat alko haalistua ehkä 6pvä ennen vuotoa ekassa, tokassa pari päivää ennen..
 
Niitä testejä kannattaa tehdä samalla merkillä ja joka toinen aamu, koska hormonit ilmeisesti lisääntyy 72 tunnin välein. Itse aion taas huomenaamulla testata, onko testi vielä tumma. Tänään maltoin mieleni.. Oma testini oli 23.11. haalea (päivä ennen kuin menkkojen piti alkaa) ja 25.11. täysin kontrolliviivan värinen. Nyt siis vasta 4+4 ja aion nauttia tästä niin kauan kuin tätä kestää, toiv pysyn linjoilla elokuuhun 2018 asti!!
 
Niin ja varsinaisestihan nuo testi ei sovellu raskauden ongelmattoman jatkumisen seuraamiseen, kun virtsan laimeus vaihtelee, mikä taas johtaa erilaisiin viivoihin. Ja käsittääkseni tuulimunaa ei pysty hcg arvoista erottamaan... Ja siihen viivan vahvuuteen vielä, itse en ole ikinä saanut yhtä vahvaa viivaa kuin kontrolliviiva, ja minulla on ollut suuriakin värieroja samasta näyttestä tehdyissä testeissä. :-)
 
Periaatteessa joo noilla perus testeillä ei oo tarkotus seurailla, mutta jos aina käyttää aamupissaa ja tekee samalla testillä (myös sama eränro), niin kyllähän ne suuntaa antaa. Eri testimerkkien välillä on kyllä hurjia eroja.
Kaksi kertaa viivojen vahvistumista ja sitten haalistumista seuranneena (+siihen verikokeita päälle), niin kyllä aika hyvin pitäny paikkansa..
 
Tää koko raskaus ja sit lopulta lapsen kasvatus vaatii kyllä ihan älytöntä luonteen lujuutta ja kylmää päätä. Sovittiin miehen kanssa että ei mennä varhaisultraan, koska 1. Se maksaa liikaa meidän taloustilanteen huomioiden, ja 2. Ei se takaa että lapsi on olemassa ja syntyy, vaikka siellä näkyis jotain. Mä oon tosi taipuvainen stressaamaan ja vaipumaan alakuloisuuteen ja huoleen, ja uskon että mulle paras tapa hillitä sitä on yrittää vaan keskittyä ihan muihin juttuihin ja luottaa vaan että kaikki käy lopulta hyvin. Enkä tarkoita että muiden pitäisi tehdä samoin, tämä on vaan oma huomio tästä tilanteesta.
 
Jos meillä on tuulimuna, haluan tietää siitä mahdollisimman varhaisessa vaiheessa :)
Ja jos on kohdun ulkoinen, haluaisin ettei se ehtisi tuhota ”kriittisiä” alueita liikaa tai edes vähää. Siinä pari syytä, miksi minusta on kiva mennä varhaisultraan.
 
Joo varmasti ne voi myös oikeasti näyttää keskenmenon jo varhain, mutta juurikin ei kannata yhdestä vaaleammasta viivasta säikähtää. :-) Itse teen testin näin aluksi muutaman kerran ja sitten olen jättänyt testailun, kun olen uskonut raskauden todeksi. :-)
 
Jos meillä on tuulimuna, haluan tietää siitä mahdollisimman varhaisessa vaiheessa :)
Ja jos on kohdun ulkoinen, haluaisin ettei se ehtisi tuhota ”kriittisiä” alueita liikaa tai edes vähää. Siinä pari syytä, miksi minusta on kiva mennä varhaisultraan.

Niin, tuo on kyllä hyvä pointti
 
Tyhmä, tyhmä pelko, mutta pelottaa, että ku meen vessaan ja löysään lihakset, niin alkio putoaa. :D
 
Täällä pelot sai sellasen vallan, että menin tänään mittauttamaan hcg-arvon ja sit meillä oli laborantin kanssa vähän väärinymmärryksiä, niin sain ensin pelkän positiivisen tuloksen ja sitten hän lähetti vasta hcg:n tutkittavaksi eli saankin vastauksen vasta maanantaina. Eli loppujen lopuksi käynti ei ollut kovinkaan merkittävä, koska saan tiedon vasta maanantaina :hilarious: Niin ja nää pelot johtuu siitä, ettei mulla oo tosiaan pienintäkään tuntemusta siitä, että olisin raskaana ja yksi testikin (eiliseltä ja laihasta virtsasta) oli ehkä vähän haaleampi ja aloin panikoimaan :facepalm: Tänään taas oli kaikilla testeillä 3kpl eri merkkisiä) vahvat viivat eli nyt mäkin alan hokemaan ”raskaana, kunnes toisin todistetaan”.
 
Minä pelkään jostain syystä keskeytynyttä keskenmenoa, tää sama pelko olo jo ekassa raskaudessa. Sitten ärsyttää kun mistään ei löydy tietoa niiden yleisyydestä. Kaikista todetuista raskauksista kun 10-15% päättyy keskenmenoon, niin mikähän osuus on kkm... Olen siis tämmönen tilastohullu, joka saa helpotusta kylmistä faktoista. :-D
 
Mullakin tilastot tuo jotain lohdutusta ja sellaista hallinnan tunnetta vaikka oikeasti ei itse pysty asioihin mitenkään vaikuttamaan. En oo koskaan aikaisemmin ollut raskaana tai edes yrittänyt, niin koko prosessi jännittää... Ikää on jo 34, niin pisti miettimään toimiiko mulla ylipäätänsä kroppa enää ja missä vaiheessa pitää alkaa huolestua, jos ei mitään kuulu. Noh, ekasta yrityksestä natsas, että joku munasolun poikanen vielä varastosta löytyy. :happy8

Nyt onkin sitten seuraava huolenaihe, että eihän se nyt millään voi näin helposti mennä ja joka päivä on pakko testailla vieläkö siellä on joku... Netistä kaivelen tilastoja ja yritän järjellä pähkäillä, että tämä nyt menee miten menee ja uutta yritystä vaan sitten perään tarvittaessa. Puuh.

Tommosen sivuston löysin muuten tänään:
https://datayze.com/miscarriage-chart.php
 
Takaisin
Top