Pelot (keskenmeno/ sairas lapsi/ muu)

Voi mommyme, toivottavasti ei ole keskenmeno :sad001 Mutta jos eilen on kuulunut sydänäänet, niin jotenkin tuntuu, ettei se nyt ihan näin pian vois sitäkään olla? Toivotaan parasta :Heartred
 
Uskomatonta tuo julkisen meininki taas.. Toivottavasti saat hellu hyviä uutisia! Mulla ekalla kerralla sikiö vastasi kooltaan 7+ viikkoa 11+4 viikolla ultrassa. Todennäköisesti oikeasti kehittyi koko ajan hitaasti eikä ollut kesken mennyt niin kauan aikaisemmin, mut kyllähän se hurjalta tuntui ajatella et on viikkotolkulla toivonut ja kärsinyt huonosta olosta turhaan.. Ehkä pelotkaan ei nyt olisi niin suuret, jos silloin olisi vuotanut itsekseen, kun nyt on koko ajan tuo ajatus, että mistä sitä minään hetkenä tietää onko jo mennyt kesken.
 
Mommyme oli kirjoittanut niin etten nähnyt. Tuntuisi tosiaan erikoiselta, että näin nopeasti vuotaisi, ehkä siellä vaan limakalvot vähän vuotelee. Toivotaan parasta!
 
Sitä ei tullut kuitenkaan ihan vähän vaan aika monta kertaa sai pyyhkiä ja koko ajan sitä kyllä riitti :sad001
Ei kai auta ko toivoa jos tänää viel löytäsin sydänäänet..
 
Kävin äsken yksityisellä ultrassa. Kerroin ultraajallekin, että haluan vaan sen faktan, että keskenmeno on käynnissä, että pääsen huomenna hakemaan tyhjennyslääkkeet. Peruin jo kaikki akupunktiot ja muut raskauteen liittyvät ajatkin, koska olin asiasta niin varma.
Ultrassa löytyi ensin A-vauva, se oli elossa! Mitä ihmettä?? Sitten löytyi B-vauva ja se vasta elossa olikin, kun heilutteli ja sätki ihan innoissaan. Mä meinasin pyörtyä. Onneksi olin makuuasennossa. Siis ihan uskomatonta.
Mitään viitteitä vuodoista tai keskenmenosta ei löytynyt, kaikki oli niin hienosti kun vaan olla voi. Vauvat olivat tismalleen saman kokoiset ja hieman isompia mitä viikot 9+6. Vauvat vastasivat 10+1. Molemmilla oli vahva syke. Ja nyt nähtiin paremmin myös istukka, joka taitaa olla yhteinen.
Mommyme: Mun eilinen vuoto oli juuri samanlaista mitä sinä kuvailit. Ultraaja sanoi, että se voi johtua ihan vaan kuivista limakalvoista.
Huh mikä päivä. Luottoni julkiseen terveydenhuoltoon tippui maanrakoon ja ihastumiseni mun yksityisultraajaan vaan kasvoi. Mahtava paikka. Mutta on nää säikäytykset vaan ihan älyttömän rankkoja. Oon niin huojentunut ja onnellinen :Heartred Nyt käperryn kuumeisena sohvan nurkkaan rentoutumaan.
 
Hienoja uutisia hellu :)

Empä löytänyt sydänääniä.. pitää koittaa vielä ettiä..
 
Edellisen kohdalla sai kyllä kerjätä että pääsi ultraan verenvuodon ja tosi kovien kipujen takia. Muistan, kun kuvailin puhelimessa vuotoani "klimppiseksi" koska jotain hyytymiä silloin tuli ja sain läksytyksen lääkäriltä, joka ultrasi, että klimpeista puhutaan vasta kun hyytymät ovat nyrkin kokoisia. Mistäs minä sen olisin tiennyt? Hän epäili minun käyttäneen sanaa tahalleen, päästäkseni ultraan?! Joo, niinhän minä tein. En enää ikinä puhu vahingossakaan klimpeistä tai hyytymistä jos tässä raskaudessa verenvuotoa tulisi!
Nyt on muutenkin eri tilanne, koska paikkakunnallamme pääsee sairaalaan ultraan vain lääkärin lähetteellä 1-7pv sisällä, toimistoaikana 8-16. Hätätapauksissa lähtö siis toiselle paikkakunnalle. Naurettavaa!
 
Pitkän etsinnän jälkeen löysin sykkeen. Joten vähän rauhoitti mieltä. Kyllä silti ihmettelen tätä vuotoa.. ei oo koskaan ennen ollu verisytätä vuotoa odotuksessa nii automaattisesti eka mitä oletan on keskenmeno kun sellastakaan ei oo ollu..
 
Silti tää vuoto ja nyt tuli semmonen ihme paineen tunnekin alavatsaan nii vaikka löysinkin sykkeen nii jotenki ei nyt kuitenkaa helpottanu tätä pelkoa et onks täs nyt jotain meneillään :/
No pakko koittaa alkaa nukkuu ja katsoa miltä huominen näyttää
 
Me ei löydetty dopplerilla sykettä. Viime perjantaina kenties löytyi (ei olla aivan varmoja oliko sikiön syke), nyt ei mitään vaikka kuinka etsittiin. Ja juu, tiedän ettei ihme ettei löydy näillä viikoilla (rv10), ja tiedän et helposti hukkuu ja kohtukin on taaksepäin kallellaan. Mut eipä sille mitään voi, että pelkokäyrät on taas katossa..
 
Koita kuitenkin suvitus miettiä niin et just näillä viikoilla sykettä on vaikein löytää kun pikkutyyppi ui ja huiskii lakkaamatta ja liikkuu karkuun kuuntelua ja on samalla niin pieni kokoinen et pitäis osua just eikä melkein. Jopa hyvä merkki että sykettä vaikee löytää kun kyytiläinen on silloin todennäköisesti liikkuvainen. Mulla 10+3 ja 8+ viikolla syke löyty vielä helposti, nyt ei oo oikein löytynyt. Tänään kuului ihan muutaman sekunnin ja katos eikä enää löytynyt, tuurilla siis että edes hetken kuului!
 
Mä oon edelleen yrittän sulkea silmät kaikelta kamalalta, elän fiiliksellä "päivä kerrallaan" ja yritän olla ajattelematta.

Ja Aarian kanssa samaa mieltä, sykkeen löytäminen voi olla haastavaa näillä viikoilla. Nyt mulla 12+0 ja löydän sen heti, mutta tätä huvia ei oo vielä kestänyt kauan. Viikko takaperin saatoin ettiä 40min löytämättä.. pidin tauon ja kasasin itteni ja yritin uusiksi ja sieltä se sitten löyty. :)
 
Ihania uutisia Hellu! Ja Mommyme, toivottavasti kyseessä on juurikin nuo kuivat limakalvot. Kyllä tuon julkisen kanssa saa takuta ihan turhaan, toki ymmärtää, että ruuhkia on, mutta siitä huolimatta tuo on järjetöntä, ettei päivystysaikoja saa!
 
Ihania uutisia Hellu! Ihan huippua, että oli väärä hälytys ja te kaikki ootte kunnossa [emoji173]
 
Edellisen kohdalla sai kyllä kerjätä että pääsi ultraan verenvuodon ja tosi kovien kipujen takia. Muistan, kun kuvailin puhelimessa vuotoani "klimppiseksi" koska jotain hyytymiä silloin tuli ja sain läksytyksen lääkäriltä, joka ultrasi, että klimpeista puhutaan vasta kun hyytymät ovat nyrkin kokoisia. Mistäs minä sen olisin tiennyt? Hän epäili minun käyttäneen sanaa tahalleen, päästäkseni ultraan?! Joo, niinhän minä tein. En enää ikinä puhu vahingossakaan klimpeistä tai hyytymistä jos tässä raskaudessa verenvuotoa tulisi!
Nyt on muutenkin eri tilanne, koska paikkakunnallamme pääsee sairaalaan ultraan vain lääkärin lähetteellä 1-7pv sisällä, toimistoaikana 8-16. Hätätapauksissa lähtö siis toiselle paikkakunnalle. Naurettavaa!

No jo on ollut touhua :sad001 Aina vaan tuntuu pahemmilta nuo ihmiset julkisissa paikoissa, sairaaloissa ja terveyskeskuksissa. Saattaa olla stressiä niilläkin, kun kaikkea vaan kiristetään ja väkeä on liian vähän jne, mutta ei se sais tuolleen vaikuttaa niihinkään, kun ovat kuitenkin asiakaspalveluammatissa, tosin tuntuvat unohtavan sen, varsinkin lääkärit!

Asun itse sen verran pienellä paikkakunnalla, että täällä ei pääse ultraan ollenkaan, joutuu joka tapauksessa lähtemään naapuripaikkakunnille (25-30km päähän), tai jopa Tampereelle vajaan 100km:n päähän, että pääsee, tahtoi sitten julkiselle tai yksityiselle. Nt-ultrakin on Tampereella. Itse olen tottunut siihen jo, ettei täältä saa oikein mitään palveluita, työterveyskin on 30km:n päässä. Päivystykset on myös kauempana kymmenien kilsojen päässä, jos jotain sattuu, ja niihinkin pitää soittaa etukäteen, voiko mennä...
 
Vuoto muuttunut ruskeaksi. Soitin neuvolaan nii sano et jos jatkuu tai tulee uudestaan verta nii voin mennä ens ke neuvolaan ultraan ko siellä on sillon mahdollisuus mennä.
Koitin äskön sydänääniä kuunnella ja löysin kyllä sykkeen ja luulin kuulevani myös liikkumista joten kyllä siellä mukana ollaan :love017
Mut yks vauvan extrakurkkaus ultralla ois silti aika kiva mut katsotaan nyt :cat:
 
Takaisin
Top