Pelot (keskenmeno/ sairas lapsi/ muu)

Kaari, meidän paikkakunnalla oli vielä viime vuonna kaikki palvelut saatavilla, joka on osittain vaikuttanut myös paikkakunnan valintaan. Nyt kun palvelut supistuu ja leikataan, ei paikkakunta vaikuta enää sopivalta. Lapsikin jos sairastuu ja joutuu osastolle, hänet lähetetään osaston mennessä illalla kiinni joko kotiin tai toiselle paikkakunnalle yöksi. Kuulostaa niin kohtuuttomalta. Mutta kai sitä on sitten vain tottunut "liian hyvään".
Jo on teilläkin välimatkat, mitenkäs sitten neuvola? Löytyykö sitä teidän paikkakunnalta? :)
 
Juu Niiinu, neuvola on tuossa vajaan 20km:n päässä sentään, samalla paikkakunnalla :)

Tuokin kuulostaa kyllä melkoisen hurjalta, ettei voi lapsikaan jäädä osastohoitoon kokonaisiksi vuorokausiksi :O Eihän se ole mitään osastohoitoa, jos vain päivisin siellä saa olla, ja tarvitsee kuitenkin hoitoa ympäri vuorokauden :sad001 Melkoiseksi veivaamiseksi menee, eikä se välimatkojen edestakainen ajelukaan ilmaista ole. Mitähän kaikkea se SOTE vielä kaiken tällaisen päälle tuo tullessaan, hieman kyllä hirvittää!

Katsotaan nyt sitten, miten täällä pärjää lasten kanssa, on täällä muitakin lapsiperheitä, joten varmaankin ihan hyvin kuitenkin, pitää vaan varautua sitten matkoihin. Päivähoitopalvelut ovat kaukana, samoin koulut aikanaan. No, ei niistä nyt ihan vielä tarvitse murehtia kuitenkaan :)
 
Mulla on ollut vuotoja ihan koko alkuraskauden. Tänään mennään siis 10+1. Viikolla 5 vuosi jo enemmän ihan verta ja siitä lähtien on tullut ruskeaa vuotoa päivittäin. Ultrassa kuitenkin tyyppi oli mukana viime viikolla ja sydän löi. Lääkäri sanoi että vuodot on tosi yleisiä ja normaaleja ja kuulemma jopa sellaiset vuodot että "auton penkit lainehtii" on ihan normaaleja. Joten näillä mennään ja odotellaan. Oishan tää tietysti ollut ehkä vähän stressittömämpi alku jos vuotoja ei olis jatkuvasti ollut...
 
Hienoa Metsäneito, että kaveri on vielä kyydissä vuodoista huolimatta! Itse kyllä olisin hermoraunio, jos noin paljon olisi vuotoja :sad001

Jotenkin sitä vaan ajattelee, että raskaana ollessa ei kuuluisi vuotaa, vaikka se onkin tosiaan melko yleistä.

Pimahdin itse ihan tyystin ensimmäisestä vuodosta (viikot silloin 6+5), joka tässä raskaudessa oli, olin täysin varma, että taas meni kesken. Toisesta vuodosta (viikot silloin 8+3) en enää niinkään pultannut, odottelin rauhassa, että se loppuu. Nyt on taas ihan vähäistä ruskeaa tullut tänään, en panikoi siitäkään, ellei nyt sitten tule jonkinmoisia kipuja seuraksi, ja vuoto yltyy kovaksi. Pitää vaan toivoa, ja yrittää olla panikoimatta :sad001
 
Kyllä tämä hermoja raastaa. Juuri kun kirjoitin tuon niin taas lorahti vanhaa verta (tämä on harvinaisempaa, useammin vaan tuhrua). Ja tietysti nyt samaan aikaan ensimmäistä kertaa moneen viikkoon pahoinvointi katosi. Tätä ei ole tapahtunut ollenkaan, tuntuu aika ihanalta mutta... Että ollappa ihan lunkisti vaan taas...
 
Mullaki nyt 10+1 tullu taas muutaman päivän veristä limaa.soitin tänään neuvolaan ja sain ajan 15.30 kuunnellaan sydän äänet niin voin taas jatkaa eteenpäin ilman miettimistä.

Monilla tuntuu kyllä olevan vuotoja.
 
Mulla tuli sitä veristä vuotoa ja nyt tullut semmosta ruskeeta koko ajan. Täällä lääkäri katsoi ja sanoi että kohdunduu on verestävä ja sanoi tälle jutulle jonkun oman nimenkin ja todennäkösimmin johtuu kuulemma vaan siitä kun jo neljäs lapsi mutta ei oo kuulemma mitään vakavaa ja voi vuodella vaikka koko raskauden.
No tän päivän ultran jälkeen huoli on helpottanut :)
 
mommyme, Ihana juttu että huoli on helpottanut siellä! :)

Mullakin esikoisesta verestävä kohdunsuu ja vuotoja tuli välillä. Ei tosin alkanut alkuraskaudessa.
 
Mulla ensimmäinen raskaus päättyi keskenmenoon viime syksynä rv 11+ ja nyt kun uudelleen tulin raskaaksi,siitä asti koko ajan ollut pelko,et mitä jos tapahtuukin taas jotain. Huomenna olisi kauan odotettu Nt-ultra ja jännittää ihan älyttömästi
 
Mulla alkoi perjantaina seksin jälkeen vuotaa kirkasta verta ihan reippaasti, sitä vuoti tovin ja muuttui sitten ruskeaksi ja vieläkin pyyhkiessä paperiin jää hieman ruskeaa vuotoa.. Onko muilla ollut vastaavaa? Yks km takana ja silloin oli samanlaista, tosin vuoto paheni ja kivut olivat kyllä kovat. Nyt ei ole tarvinut ottaa särkylääkettäkään, ainoana vähän alavatsaa jomottaa (se nyt jomottanut koko raskauden).. Soitin synnärille ja sanoivat, että ei ole päivystysasia, varasin sitten yksityiseltä huomiselle ultran.. Viikko sitten nt-ulrta jossa kaikki oli hyvin. Pakko saada varmuus, ku synnäriltäkin sanottiin, että runsas verenvuoto täytyy aina selvittää :sad001( Ainoa vuoto mikä on ollut niin kiinnittymisvuoto tähän mennessä.. Nyt viikkoja 13+4. On tää epätietoisuus rassaavaa :grumpy:
 
Tytsy, Mulla tuli esikoisen raskausaikana seksin jälkeen veristä vuotoa. Alkoi yleensä seuraavana päivänä ja oli juuri kuvailemaasi. Kerran tuli oikein holahtamallakin pönttöön. Toki kävin aina näytillä, mutta kaikki oli hyvin. Mulla todettiin verestävä kohdunsuu ja kai osin veri tuli myös limakalvoilta.
Nyt tästä kakkosesta ei vielä vuotoja oo ollut, mutta kyllä joka kerta seksin jälkeen tulee aina mietittyä että jospa tuleekin.. Kuuluu kuitenkin asiaan, joten älä liiaksi murehdi. :)
Sitähän sanotaan että seksi ei itse keskenmenoa aiheuta. Siellä olisi sitten muutenkin jotain hämminkiä. Ja sullakin kuitenkin jo muuttunut vuoto ruskeaksi. Tsemppiä huomiseen ultraan, toivottavasti saat mielenrauhan! :)
 
Meillä nyt ei ole enää kyse pelosta, vaan tiedosta, mutta pieni päivitys tilanteeseemme, vaikken täällä ole enää käynyt lukemassakaan. Eli erikoislääkäri vahvisti kätilön epäilyksen, ranteissa ja nilkoissa on rakennepoikkeavuuksia. Odotellaan aikaa sairaalalle punktioon ja jatkotutkimuksiin, mutta sikiön sairaus on jo varma asia, enää selvitettävänä sairauden laajuus ja vakavuusaste. Vahvasti vaikuttaa siltä, että raskaus keskeytetään, ja olenkin oikeastaan jo asennoitunut niin, etten ole enää raskaana. Toivon vain varmaa tietoa ja nopeaa etenemistä, ennen kuin sikiö kasvaa vielä paljon suuremmaksi. Onneksi meillä on jo yksi lapsi, hänestä saa olla vielä entistäkin kiitollisempi, mikäli mahdollista.
 
Osanottoni suvitus :Heartred Mullahan oli viime kesänä tuo sama tilanne ja päädyin keskeytykseen, joka tehtiin elokuun alussa. Suosittelen liittymään enkelinkosketus- vertaistukifoorumille, itselleni se oli korvaamaton paikka ihan jo silloin, kun päätöksenteko oli käsillä/ keskeytys oli ajankohtainen, mutta myös keskeytyksen jälkeen. Olen edelleen siellä foorumilla ja saan edelleen tärkeää vertaistukea sieltä. Kovasti voimia, tie ei ole helppo, mutta siitä selviää ajan kanssa :Heartred
 
Mietinkin suvitus tuossa yksi päivä et mitä teille kuuluu. Niiiiin suuret pahoittelut täältäkin :sad001 Toivotaan et pääsisit nopeasti jatkotutkimuksiin, kurjaahan se on mitä kauemmin joutuu odottamaan ja sikiö kasvaa koko ajan. Voimahalit sinne :Heartred
 
Takaisin
Top