Löysin tämän ketjun vasta nyt.
Omaa historiaa sen verran, että
pillerit pois 10/2011 -> yhdet kk:set -> julkiselle menkkojen puuttumisen takia 2/2012 -> terolutteja, ei tulosta -> gynpolille ja tutkimuksiin 9/2012 (mies kunnossa, itsellä vasen munajohdin tukossa oikea auki ja pco) -> Painon pudotus 8kg -> Metformiini 4/2013, menkat alkoi pyöriä säännöllisesti, mutta ei ovista -> clomit käyttöön 9/2013, kolmannesta tärppäs -> kohtukuolema 6/2014 rv29 -> Metformiini käyttöön 8/2014, menkat alkoi ja yllättäen myös ovis tuli pelkällä metformiinilla, kolme kiertoa pelkkää metformiinia, ai tulosta -> clomit taas käyttöön 1/2015.
Testasin tuota ovista tuossa kesällä sen takia, että voin sitten lääkärille sanoa, ettei sitä tule ilman clomeja. Omaksi yllätyksekseni se kuitenkin tuli ja on tullut nyt joka kierrolla siis pelkällä metformiinilla. Koska raskaus ei ole alkanut ehdotin itse gynpolilla, että jos ottaisin taas clomeja avuksi, lääkäri antoi luvan siihen.
Kun kerran olin oviksen bongannut, niin odotin ja jännitin sitä seuraavissa kierroissa niin, että se siirtyi parilla viikolla. Nyt kun syön taas clomeja niin voin olla lähes varma, että ovis tulee eikä sitä tarvi stressata. Mulla on sitten follikkeliultra kp 11 ja siellä tarkistetaan, ettei ole kypsynyt liikaa munasoluja (ettei tule monikkoraskautta).
Tässä minun kokemuksiania clomifeneista. Itsellä ei ole koskaan tullut minkäänlaisia oireita näintä lääkkeistä. Paitsi metformiinista oli maha sekaisin pari päivää.
Toivotaan, että tämä vuosi tuo meille sen kauan odotetun.