Pcos:ssä todettuna.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja pjertti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Söin 4mg foolihappoa päivässä ennen inseminaatiota aina rv12 asti lääkärin määräyksestä. Raskauden aikana lisäksi monivitamiinivalmistetta.

hellou :) kävin tänään kontrolli ultrassa ja siellä kasvoi yli 13mm munis ja kuulemma nyt ois mahku tärpille eli eikun peti hommiin :D oon niin happy happy happy !!!!! viimeksi ei ollut niin iso eli ainakin lääkkeet auttoi :P

Joo nyt ku olis toiminnan aika mies ei sitten halua seksiä.... mä olen niin pettynyt. se haluaa sitä lasta yhtä paljon kuin minä mutta ei kuulemma halua seksiä kun on pakko. Voisiko joku kertoa onko muille käyny näin ? Mua siis ihan itkettää mä olen niin pettynyt kun syödään lääkkeet käydään kontrollit ja verikokeet, kärsitään sivuoireet joka kuukausi ja sitten ukko peruuttaa takasi lähtö ruutuun :( mua niin itkettää ja ottaa pannuun. ....

Voi ei Lume, uskon että harmittaa:/ eikö syty edes extempore seksistä, että tekisit alotteen ilman että just ootte vaikka puhunu asiasta? Meillä joku "ei jaksa"-kausi, ja torjutuksi tuleminen useasti viikossa ei oo kivaa. Noh, katotaan mitä tästä tulee kun viikon päästäa vasta ensimmäinen lääkäriaika koskien lapsettomuutta.
Tsemppiä, ja toivotaan että isäntä innostuisi petihommiin! :)

No onneksi eilen aamulla sain innostumaan :) onhan se totta että ei se huvita jos tietää että pakko mutta pettymys suuri kun toinen kieltäytyy :/ nyt toivotaan että eilinen riittäisi :)

Tuo seksikin on niin kiinni siitä, mitä pää kopassa tapahtuu. Meillä oli myös sellainen vaihe,e ttä itse turhauduin kun oviksen aikaan mies ei näyttänyt mitään kiinnostusta... Keskustelimme asiasta ja olin aika yllättynyt, kun mies kertoi, kuinka hänelläkin mieli maassa ja pelko,että myös hänessä itsessä olisi kuitenkin jotain vikaa. Että tuntee itsensäkin epäonnistuneeksi (vaikka mitään vikaa hänestä ei löytynytkään) sekä kuinka hankalaa on katsoa minun pahaa oloa ilman, että voisi millään tavalla auttaa...Sitten siihen päälle vielä se, että ei se miehilläkään aina tee mieli seksiä kun käsky käy... Ja onhan se aika tylyä tosiaan, jos nyt mietin, että eka kauheaa lekurissa ravaamista, analysointia, mielialan vaihteluita, pettymyksiä (kaikkea mitä mies käy läpi pelkästään meitä tukiessamme) ja sitten yhtäkkiä "kulta, ovuloin!! nyt seksiä" :D ei se aina ihan niin mene... :/

Pitää muistaa, että kyllä se kumppanikin todennäköisesti käy läpi suuria tunteita vaikak ei ehkä niitä niin herkästi näytäkääkn.

Toi on marikata ihan totta ! mä olin vaan niin ymmällään kun se tuli sillo töistä niin jo oven raosta sanoi että nyt alkaa menemään asiat niin hyvin että ties vaikka kohta joku hedelmäkin kasvaa ??? joo ja illalla sitten ei minun tee mieli yhtään kun on pakko ja pla pla :) kyllä mä sille eilen jo vitsailin ja nyt saatu asia kuntoon :) on se kuitenkin kaikesta huolimatta aivan ihana mies ♡

Lapsettomuuden läpikäyminen on myös sellainen asia, joka kasvattaa parisuhdetta ja siinä eläviä ihmisiä. Parhaimmillaan :)

Siinä ollaan tilanteessa, jossa käydään läpi toisen tuntemuksia, pelkoja, toiveita, pettymyksiä. Opetellaan tukemaan toista ja selviämään vastaoinkäymisistä...Nähdään kumppanin eri puolet, epätoivo, toivo.. Paljon sellaisia näkökulmia, joita ei kävisi läpi "normaalissa raskaudessa ja raskauden alkamisessa".

se on ihan totta. Ja musta tuntuu ettei paras ystäväni ymmärrä sitä. tai kun siis kerroin tästä pcos niin oli kuin olisin kertonut että söin eilen banaania! Olin jotenkin loukkaantunut koska oon tukenut sitä todella paljon kun hän oli raskaana ja myös kun on ollut km...

Niin no itse en koe, että PCOS olisi millään tavalla omalla kohdalla se kaiken pahan alku ja juuri. Se kyllä osaltaan vaikutti kierron epäsäännöllisyyteen, ja ovuloimiseen, joka saatiin sitten korjattua clomifeneille, Lääkäri kyllä oli sitä mieltä, että pcos ei millään tavalla estänyt minun tapauksessa raskaaksi tulemista. Vaikeutti ainoastaan. Lisäksi tunnen pari ihmistä jotka pcosta huolimatta ovat raskautuneet normaalisti ja luomusti.

Se on niin yksilöllistä. Itse en ole edes kaverille/kavereille puhunut pahemmin pcosta. Vaan pelkästä lapsettomuudesta ja sen hoitamisesta..

Pelkästään lapsettomuus käsitteen ymmärtäminen on hankalaa ihmisille, jotka ei sitä ole läpi käynyt saati jos siihen sekaan heittää termejä kuten pcos tai vastaavaa. Ihmiset eivät tiedä. Ja jos he eivät tiedä, he eivät osaa reagoida..

Minunkin ystävä osasi reagoida vasta, kun kuuli keskenmenostani (sekin oli vahinko. ei ollut tarkoitettu hänen tietoonsa).. Joillekin tuollaiset asiat ovat konkreettisia, ne eivät ole niin vieraita ja niihin osataan suhtautua. Pelkistetysti; PCOS: "mikä se on...hmm.. En osaa reagoida. Mitä pitäisi sanoa? Mitä tehdä?" kun jos vertailuksi otetaan esimerkiksi Keskenmeno: "tämän tiedän, kauheaa. Nyt pitää osoittaa sympatiaa"..

Mutta niin itsekin käyttäydyn omassa tapauksessani. En osannut reagoida.. Kuulin termin pcos ja sairastavani sitä. menetin toivoni ja melkein vajosin uskoon,että en koskaan lapsia saa. Kunnes lääkäri (kunnon lääkäri, erikoistunut, ei mikään ta:n vastaava) alkoi tutkimaan ja ihmettelemään tulosten mukaan omaa suhtautumistani.

"Ei sinussa ole mitään vikaa. Monirakkulaisuus näkyy, mutta se ei estä raskaaksi tuloa. Sinulla on kaikki mahdollisuudet raskautua. Uskon, että saatte vielä hyviä uutisia"..

Oikeastaan, enpä mitään muuta olekaan tarvinnut kuin miehen joka tukee ja jonka kanssa jakaa tämän kaiken sekä lääkärin, jonka sanaan voi luottaa.

Mäkin olen siis tosi optimistinen mutta en sinänsä tukea siltä saralta ole saanut eikä sitä edes kiinnosta.

mulla on todella hyvä lääkäri tk:ssa ja sanoi jo ekalla kerralla että kyllä sut raskaaksi saadaan ja nyt kontrollissa sanoi että nyt on tavallaan pullat uunissa kunhan kotona tehdään se loppu :D kyllä mä uskon että se vielä tapahtuu, kaikella on tarkoitus ja saadaan se pieni sitten kun niin on tarkoitettu ♡

Okein! Toivoa ei koskaan saa menettää. Pelkästään se,että tehdyt toimenpiteet toimivat ja saavat aikaan halutun lopputuloksen, on suuri voitto ja askel eteen päin :)

Lume ja muutkin.Miehellehän tämä on sillä tavalla hankalaa kun hänen pitää "käskystä suoriutua" Ei varmaan ole helppoa kun kalenterin kanssa tulee ilmoitus että tuolloin ja tuolloin pitäis olla treffit makkarissa. :smiley-ashamed008 Mä ainakin koen että naisena se on paljon helpompaa. Me keskusteltiin miehen kanssa tästä ku yhtenä kiertona mä vähän ylireagoin ja halusin et peitto heiluis monena päivänä peräkkäin, eikä siinä muuten mitään mut into ei ollut kovin korkea esim iltavuoron jälkeen puolen yön jälkeen ja seuraavana aamuna piti herätä aamuvuoroon. Sen jälkeen vähän opin rentoutumaan, kun eihän sitä oo pakko ihan joka päivä ovulaation aikaan ... :oops: Hyvin suunnitellut tärpit siihen tienoille on paljon kivempaa :) Miehenkin stressitasot ehkä laski ku vaimo ei vaadi ihan mahottomuuksia :excited001

Muutenkin tuntuu että tässä lapsettomuushoidoissa ollessa pitäis olla pakollisena joku parisuhdeterapeutilla käynti. Kun väkisinkin tää on rasite parisuhteelle...

Onpa ikävän kuuloisia lääkärikokemuksia ainakin Marikata :confused: Mulla on käyny tosi hyvä tuuri kun ollu aivan mahtavia lääkäreitä naistenpolilla. Rohkaisevasti puhuvat että haasteellista on, mutta kyllä tässä ovulointi saadaan pyörimään ja sit on aikalailla normimahikset raskautua. Se luo itseenkin uskoa, että kyllä tämä tästä. Tottakai silti iskee epätoivo ja pettymykset on suuria vaikka odotukset muka pienia o_O

Kyllä mulla on päällisin puolin täysin positiivinen fiilis noista lekurikäynneistä. Mitä siis tulee lapsettomuuden hoitoon ja tutkimiseen. TOisin sanoen väestöliiton klinikoihin :) Ei mitään negatiivistä sanottavaa. Asiantuntevia lääkäreitä ja erittäin lämminhenkisiä myös :)

Marikata sitä meinasin kun sait kuulla että sulla on pcos, niin se lääkäri oli todennut että tuskin tulet raskatumaan. Niin väärä tapa siltä lääkäriltä! Nää tähän alueeseen erikoistuneet onkin yleensä paljon positiivisempia, kun ymmärtävät että mistä kysymys ja mitä asioille voi tehdä :)

Aivan, samaa sain itsekin kuulla sitten matkan varrella. Mutta toisaalta taas tuo "vääränlainen asenne ja taktiikka toimia" tuolta hoitajalta tohkaisi meitä hakeutumaan nopeammin kunnon hoitoon ;)

Takaisin