paperien pyörittelyä

Aiotteko muuten muuttaa veroprosenttianne verokorttiin ensi vuodeksi? Tulothan laskee ainakin jonkin verran,mutta en löytänyt vielä Kelan sivuilta laskuria, jolla vois laskea tuet vuoden 2014 tulojen mukaan.
 
Ei kuulemma kannata laskea veroprosenttia, ettei tule mätkyjä. Vasta sitten kun hoitovapaa alkaa.
 
Jahas, no siinäpä säästyis sitten ainakin yhdeltä paperihommalta :) kiitos vinkistä!
 
Mulla kelalla hakemukset menossa ja lasketan sen jälkeen uuden verokortin. Monet kaverit saanu mätkyjä, joten aattelin varmistaa ettei itselle käy niin. Vaikka tulot pienenee niin verovähennykset pienenee myös (liitonmaksut, työeläke, tulonhakkimisvähennykset yms.) joten itellä veroprosentin nosto edessä..
 
Mulla alkais tänään hakemusten täyttely. Eilen vihdoin sain sen todistuksen vaikka päivät tuli jo viime viikolla täyteen. Viime raskaudessa kävin toimistolla täyttämässä sen päiväraha hakemuksen ja nyt mietin, että pitääköhän se taas tehdä niin..

Muoks. siis kävin työpaikan toimistolla :)
 
Äää, apua! Täytän just tuota hakemusta ja heti tuli ongelma.. En yhtään muista miten täytin nää viimeksi.. Mulle työnantaja maksaa äitiysrahan joten haenko mä nyt tuolla kelan sivuilla vaan vanhempainrahaa? Vai pitääkö mun valita molemmat?
 
Kelalta anot molemmat, sillä kela maksaa äitiysrahan sun työnantajalle. Ne sumplii keskenään sen maksuoperaation, mut sun pitää se hakea
 
Joo, tuolla oli onneksi viime hakemus tallennettu joten kopsasin siitä :) Ilmeisesti tuota hakemusta varten ei tarvi raskaustodistusta lähettää kun ei ollut sitä vailla..?
 
Ne halus sen äitiysavustusta varten (pakkaus) mut ei ne siihen viralliseen rahahakemukseen sitä tainnu pyytää..
 
Mä oon ollu oikeestaan työttömänä ny pari vuotta ( pieniä sijaisuuksia tehny) nii varmaan lasken sitä kun nytki tuli hirveesti palautuksia. Eikös se oo nii että enää ei palautuksia tulis? 2017 vai 2018 alkaen. Vai oliko vasta joku ehdotus? En oikee pysy perässä näissä :D
 
Höh, mä en ilmeisesti saa tytöstä sit mitään ku jään kotiin.. Meillä oli alunperin tarkoitus, että tyttö ois jatkanu hoidossa sit ku jään äitiyslomalle, mut meidän hoitaja luultavasti lopettaa hommat. Enkä sit halua kyllä uutta paikka alkaa tytölle etsimään. Tein tuon kelan sivuilla tuon laskurin ja nollaa näyttää :confused:
 
Mä oon ollu oikeestaan työttömänä ny pari vuotta ( pieniä sijaisuuksia tehny) nii varmaan lasken sitä kun nytki tuli hirveesti palautuksia. Eikös se oo nii että enää ei palautuksia tulis? 2017 vai 2018 alkaen. Vai oliko vasta joku ehdotus? En oikee pysy perässä näissä :D

Se oli vasta ehdotus. Mut kauppiaat ei tykkää tästä ehdotuksesta, sillä suurinosa suomalaisia varaa veronpalausrahat joulun menoihin..
 
Kamalaa jos ei tulis veronpalautuksia :0 kuka voi niin tarkkaan arvioida kaikki etukäteen?? Kaikki verovähennykset, keikkatyöt... Sitten ei tarttis tulla mätkyjäkään kyllä!!!
 
Nii,mä mietin kans,että ei si mätkyjäkä jos ei palautuksia. Ihan varmasti hallitus pitää kyl huolen et mätkyt maksetaan. En ylipäätään tajua,mikä säästö tossa ois. En kyllä muutenkaan tajua niide " säästöpäätöksiä".
 
Niiden tarkoitus oli saada jotenkin toimimaan tuo reaaliajassa, ettei tarvitsisi vuoden päästä tarkastella koko vuotta. Mutta toimiihan tuo kuukausipalkkalaisilla, mutta esim. Keikkatyöläisillä/ taiteilijoilla tulee olemaan hankala
 
Aloinpa tässä miettimään.. Jos nyt olen sairaslomalla ja sitten pidän kesä- ja talvilomat pois ja tyttö on samalla kotona, niin saanko silloin mitään rahaa tytöstä? Siis siihen asti, että jään äitiyslomalle.. Tietääkö kukaan? :anyone
 
Aloinpa tässä miettimään.. Jos nyt olen sairaslomalla ja sitten pidän kesä- ja talvilomat pois ja tyttö on samalla kotona, niin saanko silloin mitään rahaa tytöstä? Siis siihen asti, että jään äitiyslomalle.. Tietääkö kukaan?
Siis mitä rahaa et saisi? Eikö lapsilisä tule vaikka hoitaa lastaan kotona?
 
Äh, joo.. muistelin vain lukeneeni kelan sivuilta jonku jutun jonka mukaan en sais ja nyt en enää löydä sitä :D joten kaipa mä saan.. Toki 1,5kk ajan.. Ilmeisesti en saa sit enää äitiysloman aikana..
 
Takaisin
Top