Pakastealkion siirto (PAS)

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anselmiina_
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
Nyt on pakkaskaveri matkassa đŸ„° Piinailut alkakoon đŸ€ž
TsemppiĂ€ piinailuun 🍀

No toi menkkajomotus kumminkin joillakin tulee alussa ja mullaki oli sillo cyclogestit kĂ€ytössĂ€ mut vaan plussaan asti, mut taisin 4+ syödĂ€. Mulla se vuoto alkoi 4+6 et entiĂ€ johtuiko tosta cyclogestistĂ€ jos ois tarvinnutkin sitĂ€ tukea, kun ultrassa ei syytĂ€ sille löytynyt. Sit toki alkoi vĂ€henemÀÀn kun viikkoja oli kasassa enempi. Onko se jomotus kovaa vai? Olen puhunut suunnittelukĂ€ynnillĂ€ tosta verenvuodosta niin mulle laitettiin enempi niitĂ€ cyclogestejĂ€ et voin syödĂ€ niitĂ€ 8+ asti sit kun raskaudun ni se toi mulle enemmĂ€n mielenrauhaa, ettei sen takia ainakaa menis kesken jos keltarauhasta ei tarpeeksi tuu. Mullaki niitĂ€ oireita oli jo ennen plussausta ni en tiennyt oliko just siitĂ€ lÀÀkkeestĂ€. 🙈
Mulla tuplattiin puikkojen mÀÀrĂ€, kun aiemmin on alkanut vuoto lĂ€pi. Ylihuomenna olisi testipĂ€ivĂ€, mutta tĂ€nÀÀn tuli valkovuodon mukana haalean punertavaa vĂ€riĂ€, eli varmaan se vuoto sieltĂ€ alkaa 😱
 
@Lilanka Hienoa, mukavia piinapĂ€iviĂ€ sinne! đŸ€—

@Hermeli Voi.. Tokihan pientĂ€ vuotelua voi olla myös raskauden alkaessa.. Ei varmaan ole nyt helppoa odotella, mitĂ€ tuleman pitÀÀ. 😓 TsemppiĂ€. ❀
 
@Lilanka paljon tsemppiĂ€ piinailuihin!😍 ja plussatuuliađŸ„°

@Hermeli onpas inhottavan epĂ€varma tilanne, toivottavasti olisi kyse jostain muusta kuin alkavista menkoista ja testipĂ€ivĂ€nĂ€ tulisi hyviĂ€ uutisia❀

Laitoinkin jo tonne IVF/ICSI ketjuun kuvien kera, mutta tosiaan tÀnÀÀn selkeesti oli vahvistunut viivat niin kaipa se tÀytyy uskoa ettÀ ainakin toistaiseksi ollaan raskaana. Tosi omituinen fiilis. Osittain olen iloinen, osittain surullinen siitÀ ettei osaa olla enemmÀn iloinen, osittain stressaa miten saan yhden tÀrkeÀn projektin nyt ensi kuun aikana maaliin jos jotain vaikeita oireita tulee... Eniten on varmaan epÀusko. Ei vaan pÀÀ ymmÀrrÀ ettÀ nyt on oikeesti mahis ettÀ tÀstÀ tulisi jotain. Tulin just reissusta kotiin ja tosi outo kun ei mies ei vielÀ tiedÀ. Sanoin ettÀ huomenna testaan kuten olin jo aiemmin sanonut mut ei tiedÀ ettÀ sorruin jo reissussa kun en etÀnÀ halunnut kertoa. Nyt mietin missÀ vaiheessa sanon ettÀ testasin jo (ennen huomista testiÀ, just ennen tulosta vai sen jÀlkeen). Kun pelkÀÀn ettÀ sille tulee jotenkin pettynyt olo ettÀ tiesin ennen sitÀ... MissÀhÀn kohtaa se vÀhiten harmittais. En halua kuitenkaan mitÀÀn salaisuuksiakaan pitÀÀ, enkÀ osaiskaan.
 
@Lilanka Hienoa, mukavia piinapĂ€iviĂ€ sinne! đŸ€—

@Hermeli Voi.. Tokihan pientĂ€ vuotelua voi olla myös raskauden alkaessa.. Ei varmaan ole nyt helppoa odotella, mitĂ€ tuleman pitÀÀ. 😓 TsemppiĂ€. ❀
Kiitos. Nyt on kyllĂ€ hyvin vahva tunne vuodon alkamisesta. 😔 Lauantaina olisi virallinen testipĂ€ivĂ€, mutta jos tekisin testin huomenaamuna, niin eikös sillĂ€ saisi jo varman tuloksen?
 
@Lilanka paljon tsemppiĂ€ piinailuihin!😍 ja plussatuuliađŸ„°

@Hermeli onpas inhottavan epĂ€varma tilanne, toivottavasti olisi kyse jostain muusta kuin alkavista menkoista ja testipĂ€ivĂ€nĂ€ tulisi hyviĂ€ uutisia❀

Laitoinkin jo tonne IVF/ICSI ketjuun kuvien kera, mutta tosiaan tÀnÀÀn selkeesti oli vahvistunut viivat niin kaipa se tÀytyy uskoa ettÀ ainakin toistaiseksi ollaan raskaana. Tosi omituinen fiilis. Osittain olen iloinen, osittain surullinen siitÀ ettei osaa olla enemmÀn iloinen, osittain stressaa miten saan yhden tÀrkeÀn projektin nyt ensi kuun aikana maaliin jos jotain vaikeita oireita tulee... Eniten on varmaan epÀusko. Ei vaan pÀÀ ymmÀrrÀ ettÀ nyt on oikeesti mahis ettÀ tÀstÀ tulisi jotain. Tulin just reissusta kotiin ja tosi outo kun ei mies ei vielÀ tiedÀ. Sanoin ettÀ huomenna testaan kuten olin jo aiemmin sanonut mut ei tiedÀ ettÀ sorruin jo reissussa kun en etÀnÀ halunnut kertoa. Nyt mietin missÀ vaiheessa sanon ettÀ testasin jo (ennen huomista testiÀ, just ennen tulosta vai sen jÀlkeen). Kun pelkÀÀn ettÀ sille tulee jotenkin pettynyt olo ettÀ tiesin ennen sitÀ... MissÀhÀn kohtaa se vÀhiten harmittais. En halua kuitenkaan mitÀÀn salaisuuksiakaan pitÀÀ, enkÀ osaiskaan.
Paljon onnea! 💞 Varmasti nyt on epĂ€uskoinen olo, mutta kyllĂ€ se ilo sieltĂ€ ottaa vielĂ€ vallan, kun aivot ensin vĂ€hĂ€n sulattelee asiaa.
 
Kiitos. Nyt on kyllĂ€ hyvin vahva tunne vuodon alkamisesta. 😔 Lauantaina olisi virallinen testipĂ€ivĂ€, mutta jos tekisin testin huomenaamuna, niin eikös sillĂ€ saisi jo varman tuloksen?
Harmi, jos niin.. KyllÀ uskoisi, ettÀ huominen testi nÀyttÀisi jo hyvin todennÀköisesti oikein..
 
@Trieste en usko ettĂ€ sillĂ€ on niin merkitystĂ€ missĂ€ kohtaa kerrot miehelle, tĂ€rkeintĂ€ ettĂ€ kerrot. 😊 Musta on myös tosi ymmĂ€rrettĂ€vÀÀ ettei halua etĂ€nĂ€ kertoa toiselle, varmasti mieskin ymmĂ€rtÀÀ. Onnea plussasta ja paljon tsemppiĂ€. 💕 Vaikea tÀÀ lapsettomuusmatka, kun sen aiheuttamat tunteet ei hĂ€viĂ€ vaikka plussan saisikin. Soisi meille kaikille tĂ€tĂ€ lĂ€pikĂ€yville ettĂ€ saisi oikeasti myös nauttia siitĂ€ raskaudesta. đŸ„ș
 
Mulla tuli nyt siirron jÀlkeisenÀ aamuna vÀhÀn jotain rusehtavaa vuotoa. TodennÀköisesti jotain limakalvoÀrsytystÀ eilisistÀ vÀlineistÀ ja ronkkimisesta tai aloitetuista cycloista? Jotenkin sitÀ vaan heti miettii, ettÀ nytkö se alkio tuli ulos sieltÀ, vaikka tietÀÀ ettei sen pitÀis olla mahdollista :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat::tears:
 
Mulla tuli nyt siirron jÀlkeisenÀ aamuna vÀhÀn jotain rusehtavaa vuotoa. TodennÀköisesti jotain limakalvoÀrsytystÀ eilisistÀ vÀlineistÀ ja ronkkimisesta tai aloitetuista cycloista? Jotenkin sitÀ vaan heti miettii, ettÀ nytkö se alkio tuli ulos sieltÀ, vaikka tietÀÀ ettei sen pitÀis olla mahdollista :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat::tears:
MinkÀ ikÀinen sulle siirrettiinkÀÀn? Jos blastokysti niin teoriassahan voisi olla vaikka kiinnittymisvuotoa! Mutta kun oli rusehtavaa niin veikkaisin kyllÀ ettÀ edelliseltÀ pÀivÀltÀ eli varmaan pieni nirhauma tullut siirrossa tai cyclogesteistÀ.
 
Miehelle kerrottu, tein digitaalisen ja annoin hĂ€nen katsoa tuloksen tulevan ja sanoin ettĂ€ itse jo taidan tietÀÀ. Tulos tuli melkein heti perÀÀn ja ehti kysyĂ€ ettĂ€ ai mistĂ€, nĂ€ytin tikkutestejĂ€ jotka oli jo ehtineet nĂ€yttÀÀ plussaa mutta sanoin ettĂ€ tein jo viikolla ettĂ€ olisi varmemmin nyt tieto vahvistuvatko, ettei tarvii arvuutella voiko Ovitrelle kuitenkin nĂ€kyĂ€. Heti perÀÀn todettiin ettĂ€ niin vahvat ettĂ€ eipĂ€ tĂ€ssĂ€ mitÀÀn arvuutella. Digi sanoi 2-3, dpo 13 nyt alkion iĂ€stĂ€đŸ˜± tĂ€stĂ€ tuli kyl tuli ilo, edellisissĂ€ nĂ€ytti about viikon myöhĂ€ssĂ€ oikeita viikkoja.

Puhuttiin myös fiiliksistĂ€, aika samat molemmilla. PĂ€ivĂ€ kerrallaan eteenpĂ€in ja jos raskaus jatkuu niin luotetaan etttĂ€ kyllĂ€ se ilo ja riemu löytÀÀ tien meidĂ€nkin luoksemmeđŸ„°

Miehet eka kommentti plussasta oli: "Halataan", kun meinasin mennĂ€ siivoamaan kun sotkin cyclogesteillĂ€ ja testipaketeilla vessanđŸ˜…đŸ„°
 

Liitteet

  • 20260626_083604.jpg
    20260626_083604.jpg
    1.8 MB · Katsottu: 21
MinkÀ ikÀinen sulle siirrettiinkÀÀn? Jos blastokysti niin teoriassahan voisi olla vaikka kiinnittymisvuotoa! Mutta kun oli rusehtavaa niin veikkaisin kyllÀ ettÀ edelliseltÀ pÀivÀltÀ eli varmaan pieni nirhauma tullut siirrossa tai cyclogesteistÀ.
5 pĂ€ivĂ€inen blasto oli 😄 mutta joo varmaan todennĂ€köisemmin jotain vanhaa verta eiliseltĂ€, kuin kiinnittymisvuotoa.
 
YöllĂ€ oli jomotusta ja selkĂ€kipua ja aamulla ihan vĂ€hĂ€n tiputtelua. Ajattelin ettĂ€ teen testin vasta huomenna, kun on virallinen pĂ€ivĂ€, mutta parin tunnin pÀÀstĂ€ alkoi kaduttaa ja tein melkein 2h pidĂ€tyksen jĂ€lkeen rfsu:n halpis testin. En tiedĂ€ mitĂ€ tĂ€stĂ€ ajattelisi, selkeĂ€ viiva siihen tuli, mutta ei tĂ€mĂ€ kovin voimakkaan vĂ€rinen taida olla 😬

Yritin laittaa kuvan, mutta en osaa 🙃
 
YöllĂ€ oli jomotusta ja selkĂ€kipua ja aamulla ihan vĂ€hĂ€n tiputtelua. Ajattelin ettĂ€ teen testin vasta huomenna, kun on virallinen pĂ€ivĂ€, mutta parin tunnin pÀÀstĂ€ alkoi kaduttaa ja tein melkein 2h pidĂ€tyksen jĂ€lkeen rfsu:n halpis testin. En tiedĂ€ mitĂ€ tĂ€stĂ€ ajattelisi, selkeĂ€ viiva siihen tuli, mutta ei tĂ€mĂ€ kovin voimakkaan vĂ€rinen taida olla 😬

Yritin laittaa kuvan, mutta en osaa 🙃
PitÀisikin kai olla kirjautunut, ettÀ voisin laittaa kuvan, joten kuvailu saa riittÀÀ.
 
Onnea niin paljon @Trieste ! Tosi ihania kuulumisia, ja viikot 2-3 oikein lupaavaa :smiling face with heart-eyes: Tosi hieno juttu!

Ja samoin Hermeli, jos siellĂ€kin pieni vuoto voisi olla merkki jostain lupaavasta? Huomenna nĂ€kee jos viivat vahvistuu? JĂ€nnittĂ€vÀÀ 🌈

Lilankalle myös paljon tarrasukkia, uskon kans ettÀ rusehtava vuoto tÀysin normaalia ja johonkin vanhempaan liittyvÀÀ :folded:

MÀ pÀivittelin tuonne IVF-ketjuun jo, ettÀ tÀnÀÀn tuli huonoja uutisia, kun kuulin ettÀ ilmeisesti sitÀ meidÀn kahden pÀivÀn ikÀistÀ pakkasalkiota oli koitettu jatkoviljellÀ, ja ei selvinnyt. Pakkasessa ei ole nyt siis mitÀÀn. Jos tÀmÀ tuoresiirto ei tuo tulosta, niin se olisi sitten uusi ICSI-kierros syksyllÀ. Harmittaa tietysti, vaikka odotukset tÀhÀn pieneen alkioon ja jatkoviljelyyn ei kovin kovat olleetkaan :Broken Heart:
 
@Trieste Mahtavaa, on kyllĂ€ vahva alku, kun noin selkeĂ€t tulokset tĂ€ssĂ€ vaiheessa! 😍 Ihanaa, ettĂ€ mieskin on saanut nyt uutiset. 💓

Hermeli Olisipa mielenkiintoista nĂ€hdĂ€ sun testi.. Mikset kirjautuisi myös tĂ€nne? 😊 Toivottavasti sekin vahvistuisi. 🌈

@*Ninni* Onpa ikĂ€vĂ€ kuulla, ettĂ€ ei toinen alkio kehittynyt enÀÀ. đŸ˜„ Nyt paljon tarrautumistoiveita kyydissĂ€ olevalle! 🙏🙏

MÀ en oo testannut uudestaan ja luulen, ettÀ odotan maanantaihin. Oireita on positiivisia, ehkÀ siksi jaksankon vielÀ odottaa. Onpahan sitten selkeÀ vastaus, joko plussa tai nega. Varhainen keskenmeno/kemiallinen kun on taustalla, niin ehkÀ parempi kun ei liian aikaisin testaakaan. Mutta siis oireista vahvimmat: rinnat on kipeytyneet muutaman pÀivÀn ajan ja alavatsa pömpöttÀÀ huolella. NÀrÀstystÀ on myös vÀlillÀ ja mahan toiminta aaltoilee.
 
Kiitos
@Trieste Mahtavaa, on kyllĂ€ vahva alku, kun noin selkeĂ€t tulokset tĂ€ssĂ€ vaiheessa! 😍 Ihanaa, ettĂ€ mieskin on saanut nyt uutiset. 💓

Hermeli Olisipa mielenkiintoista nĂ€hdĂ€ sun testi.. Mikset kirjautuisi myös tĂ€nne? 😊 Toivottavasti sekin vahvistuisi. 🌈

@*Ninni* Onpa ikĂ€vĂ€ kuulla, ettĂ€ ei toinen alkio kehittynyt enÀÀ. đŸ˜„ Nyt paljon tarrautumistoiveita kyydissĂ€ olevalle! 🙏🙏

MÀ en oo testannut uudestaan ja luulen, ettÀ odotan maanantaihin. Oireita on positiivisia, ehkÀ siksi jaksankon vielÀ odottaa. Onpahan sitten selkeÀ vastaus, joko plussa tai nega. Varhainen keskenmeno/kemiallinen kun on taustalla, niin ehkÀ parempi kun ei liian aikaisin testaakaan. Mutta siis oireista vahvimmat: rinnat on kipeytyneet muutaman pÀivÀn ajan ja alavatsa pömpöttÀÀ huolella. NÀrÀstystÀ on myös vÀlillÀ ja mahan toiminta aaltoilee.

No nyt on kirjauduttu! 😁 Kiitos paljon kaikille tsempeistĂ€! đŸ™đŸ» En uskalla yhtÀÀn iloita, vaikka vuotoa ei olekkaan aamun jĂ€lkeen tullut yhtÀÀn, eikĂ€ kipua ole. Pelottaa keskenmenon mahdollisuus 😓 TĂ€ssĂ€ kuva siitĂ€ tĂ€mĂ€npĂ€ivĂ€isestĂ€ testistĂ€.
 

Liitteet

  • PXL_20260626_081204207.jpg
    PXL_20260626_081204207.jpg
    973.8 KB · Katsottu: 20
Oo Hermeli kuulostaa lupaavalta, toivottavasti viiva vahvistuu😍

Samaten noi oireet @Puolikuu 😍 MĂ€ oon kirjannut mun oireita eri pĂ€iviltĂ€ tonne Vauvakuumetta PiinapĂ€ivĂ€t-keskusteluun tarkemmin mutta on siis erinĂ€isiĂ€ alavatsatuntemuksia ja -turvottelua ollut, mutta en osaa sanoa missĂ€ mÀÀrin Cycloja kun oli ennen siirtoakin samantyyppistĂ€. Mutta yks mikĂ€ ihmetyttÀÀ niin eilen ja tĂ€nÀÀn noin klo 11 alkanut vĂ€hĂ€n sellanen outo olo. En haluis sanoa etomiseksi kun sen verta lievĂ€ ja tuntuu ettĂ€ psykosomaattista. EhkĂ€ nĂ€rĂ€stystĂ€? Rennie ei kyl auttanut. TĂ€nÀÀn helpotti kun söin ja kĂ€vin kĂ€velee raikkaassa ilmassa. Ei kai oikeesti voi mikÀÀn pahoinvointi alkaa 3+6?😅

Oon kahesti ollut aiemmin raskaana ja alkiot on kasvaneet 6+ kokoisiksi eikÀ mitÀÀn oireita jotain alavatsatuntemuksia lukuun ottamatta oo ollut niin jotenkin oon aatellut ettei ennen noita viikkoja tuliskaan... mut ne sit toki meni kesken.
 
Kiitos


No nyt on kirjauduttu! 😁 Kiitos paljon kaikille tsempeistĂ€! đŸ™đŸ» En uskalla yhtÀÀn iloita, vaikka vuotoa ei olekkaan aamun jĂ€lkeen tullut yhtÀÀn, eikĂ€ kipua ole. Pelottaa keskenmenon mahdollisuus 😓 TĂ€ssĂ€ kuva siitĂ€ tĂ€mĂ€npĂ€ivĂ€isestĂ€ testistĂ€.
Ooooo sĂ€ olitkin samaan aikaan kun kirjotin laittanut kuvan😍 siis lupaava! Nuo rfsu punaset liuskat on kai surullisen kuuluisia siitĂ€ ettĂ€ tulee haaleat viivat tai ne ei vahvistu kunnolla, moni suosittelee pregcheckejĂ€ niiden sijaan. Niin etenkin se huomioiden pitĂ€isin kyl tota erittĂ€in hyvĂ€nĂ€, selkee vĂ€ri!
 
@Hermeli Vau, nĂ€yttÀÀ kyllĂ€ lupaavalta! Ihana yllĂ€tys, kun olit jo vĂ€hĂ€n pessimistinen. Toisillahan saattaa vuotelua tulla, mutta jospa keltarauhastuki pitĂ€isi sen minimissĂ€. 🙏 MĂ€ uskon, ettĂ€ on edelleen hyvĂ€t mahkut. 💖

@Trieste MĂ€ tiedĂ€n tuon olon, kyllĂ€ sitĂ€ voi tulla jo varhainkin. Oon yhdistĂ€nyt sen nĂ€lkÀÀn ja/tai nĂ€rĂ€stykseen. HyvĂ€, ettĂ€ löysit helpotusta. 🙏
 
Takaisin
Top