Pakastealkion siirto (PAS)

Kiitos :) Tuo juilimimen munasarjoissa johtuu keltarauhasen toiminnasta, kun sitä vielä lääkkeillä tuetaan. Ei tarvi huolestua siitä :)

Aa, hyvä tietää! Miten täällä kaikkitietää niin paljon kaikkea. Tulee ihan uuno olo kun ei itse tiedä mitään :D hienoo tukee saa. :Heartblue Mä siis pelkäsin jotain kohdun ulkopuolista kiinnittymistä kun munasarjoissa juili.

Mä kans eka ajattelin et vasta testipäivänä tai vähän ennen testaan, mut en malttanyt olla testailematta jo nyt :woot: mulla hirmupino rtestejä Raskauskeijusta, joten voi rällätä. Mut samaa mieltä, et ihanan stressitön fiilis nyt kesällä. Pitää koittaa tätä jatkaa syksyyn, oon aikamoinen stressierkki.

Haha, mullakin on kasa noita raskauskeijun testejä jos sais haamun edes joskus kiinni. Mietin millon uskaltais testata.
Pitäskö mittaa alkion iästä vai miettiä mahdollista myöhäistä kiinnittymistä? Että testais miettien irrotuspiikistä lähtien?

Haha, mullakin on kasa noita raskauskeijun testejä jos sais haamun edes joskus kiinni. Mietin millon uskaltais testata.
Pitäskö mittaa alkion iästä vai miettiä mahdollista myöhäistä kiinnittymistä? Että testais miettien irrotuspiikistä lähtien?

Itse laskeskelin alkion iästä, mut aika aikaista taitaa olla :shy: joillain oli näkynyt haamuja jo dpo 10-11, ja mulla taitaa olla just siinä jos oikein laskin. Mut eipä vielä kyl mitään näkynyt. Pitää ehkä nyt pari päivää seuraavaan malttaa.

Ihanaa, kun monella on nyt jännättävää! Nyt kunnon plussa-aalto liikkeelle ja kaikki kyytiin!

Täällä meinas olla hiukan liiankin jännää. Zumenon ei ollutkaan sopiva lääke ja vaihdokkia eli estradot-laastaria ei ihan helpolla sitten löytynytkään... meinas aivan hermo mennä alkuillasta. No loppu hyvin ja kaikki hyvin, laastarit nahassa. On tää touhua:cool:.

Pakko purkaa hiukan harmitusta...kirjoittelin aiemmin, että mulla on ollut tässä PAS-kierrossa poikkeuksellisen paljon turvotusta vatsassa Gonapeptylistä ja Lugeista johtuen. Tuskailin jo viime torstaina, että näytän ihan kuin olisin puolessa välissä raskautta. Viikonloppuna törmäsin naapuriin pihalla ja juteltiin jonkin aikaa. Tänään sama naapuri kysyi mieheltäni, että koska meillä on laskettu aika :banghead::banghead: Satuin kuulemaan sen, vaikken varsinaisesti ollut paikalla vaan hiukan kauempana. Arvatkaa harmittiko meitä kumpaakin :banghead:

Onko kenelläkään muulla vastaavaa kokemusta?

No huomasin, että kaveri tuijotteli eilen mun alavatsaa, kun käytiin sienestään. Ja hän ei tiedä että ollaan aloitettu hoidot...
Onhan tuo vähän pömpöttävä noista lääkkeistä.

Mulla ei nämä lääkkeellisen PAS-kierron lääkkeet aiheuta mahaan turvotusta onneksi. Ne munisten kasvattelut teki ihan järkyn turvotuksen. Silloin oli niin talvi, ettei kukaan mitään huomannut. Miehen veli pamautti silloin tosin kysyä oonko mä vihdoin paksuna :eek::hilarious::hilarious: sen vaimo oli ihan kauhuissaan mut mua lähinnä nauratti. Se on kultanen tyyppi, mut sen pitäis välillä laittaa jalka suuhun. Ei kuitenkaan tuntunut pahalta, ollaan puhuttu heillekin tosi avoimesti missä mennään.

Hei!
Kyselenpä uutena vähän neuvoa.
Ollaan menossa ensi viikolla PAS-hoidon suunnitteluun, joten kyllähän sielläkin nämä selviävät. Olin jo ajatuksissani ajatellut, että päästään suoraan siirtolääkkeisiin, mut mites, kun joka paikassa puhutaan lääkityksen aloittamisesta kp 2? Mulla ei ole omaa kiertoa, eli joudunko sittenkin ensin syömään jotain lääkettä, jotta saadaan kuukautiset ja vasta sitten aloitetaan siirtoon valmistelut?
Nämä on vain omia päätelmiäni, en siis ole saanut polilta vielä mitään tietoa.

Lähinnä pähkään sitä, että innostuinko jo liian äkkiä, vai meneekö tässä vielä kuukausi eteenpäin...

(Meillä esikoinen 1. IVF:n tuoresiirrosta, nyt kokeillaan ekaa PASia).

Tsemppiä ja onnea kaikille!❤

Hei!
Ollaan menossa ensi viikolla PAS-hoidon suunnitteluun, joten kyllähän sielläkin nämä selviävät. Olin jo ajatuksissani ajatellut, että päästään suoraan siirtolääkkeisiin, mut mites, kun joka paikassa puhutaan lääkityksen aloittamisesta kp 2? Mulla ei ole omaa kiertoa, eli joudunko sittenkin ensin syömään jotain lääkettä, jotta saadaan kuukautiset ja vasta sitten aloitetaan siirtoon valmistelut?

Lähinnä pähkään sitä, että innostuinko jo liian äkkiä, vai meneekö tässä vielä kuukausi eteenpäin...

Oo, onnea esikoisesta ja uuteen yritykseen! Itse asiaan en sitten osaakaan sanoa.

Hei!

Hienoa kuulla, että teillä on hoidot toimineet ja tuoneet jo oman lapsen. :)

Tuohon PAS:iin... jos ei ole omaa kiertoa, se olisi jotenkin saatava luotettavasti toimimaan. Eli luultavasti tarvitset lääkkeellisen kierron. Sillä turvataan follin kasvu, varma ovulaatio (joka tarvitaan) ja kohdun limakalvon terve paksuuntuminen.
Minulla ei ole tehty lääkkeellistä kiertoa, niin en osaa sanoa, mikä päivä lääkkeet pitää aloittaa. Mutta voi hyvinkin olla, että ne pitäisi alottaa ihan heti kierrosta.

Hienoa kuulla, että teillä on hoidot toimineet ja tuoneet jo oman lapsen. :)

Tuohon PAS:iin... jos ei ole omaa kiertoa, se olisi jotenkin saatava luotettavasti toimimaan. Eli luultavasti tarvitset lääkkeellisen kierron. Sillä turvataan follin kasvu, varma ovulaatio (joka tarvitaan) ja kohdun limakalvon terve paksuuntuminen.
Minulla ei ole tehty lääkkeellistä kiertoa, niin en osaa sanoa, mikä päivä lääkkeet pitää aloittaa. Mutta voi hyvinkin olla, että ne pitäisi alottaa ihan heti kierrosta.

Lääkkeellisessä kierrossa nimenomaan ei tapahdu ovulaatiota, vaan kaikki hormonit otetaan ulkoisesti. Sitten on toki myös siirtoja oi-kiertoihin, joissa lääkkeillä yritetään saada aikaiseksi ovulaatio, mutta 'lääkkeellinen kierto' on ovuloimaton.

Omenapuunkukan varsinaiseen kysymykseen, jos sulla ei oma kierto pyöri lainkaan niin se on juu saatava aikaan keltarauhashormonikuurilla. Kuuri on yleensä kymmenen päivää, jonka jälkeen viikon sisään pitäisi kierron alkaa, että kaiken mennessä oppikirjan mukaan ei pitäisi ihan kuukautta joutua siirtoa odottamaan :)

Okei, kiitos pohdinnoistanne (ja onnitteluista!), Elevine, CherryRed ja dimou!❤
Mieli alkaa jo vähän rauhoittua, vaikka kaikkihan on epävarmaa niin kauan, kun ei tiedä. Ja kulaan ei tietenkään voi tietää hoitoprotokollaa, ennen kuin vasta polikäynnillä.
Oli vaan pakko kysellä, niin tietää edes vähän, mihin orientoitua..
Eli luultavasti siis menee ekalla lääkityksellä noin pari viikkoa, kunnes kuukautiset alkavat ja vasta sitten päästään aloittamaan lääkkeet pas:a varten...
Jännä, kun joku puhui myös jossain, että hänellä aloitettiin suoraan... Mut nähtäväksi siis jää.

Moikka kaikille! Olen ottanut taukoa forumilta, mutta tämän päiväisen kolmannen PAS:n jälkeen tarvitsen varmaan taas forumilaisten tukea piinailuun.:happy::nailbiting: Olisin halunnut heti heinäkuulle uuden siirron kesäkuun epäonnistuneen siirron jälkeen, mutta aikoja ei löytynyt, mistä seurasi itseasiassa oikein kiva tauko hoidoista ja keskityimme muihin asioihin kuten lomailuun.

Nyt taas popsin ja pistelen kaiken maailman lääkkeitä ja odottelen testipäivää.

Mites Cherryred ja Elevine teidän piinailujen kanssa kävi??

Moikka kaikille! Olen ottanut taukoa forumilta, mutta tämän päiväisen kolmannen PAS:n jälkeen tarvitsen varmaan taas forumilaisten tukea piinailuun.:happy::nailbiting: Olisin halunnut heti heinäkuulle uuden siirron kesäkuun epäonnistuneen siirron jälkeen, mutta aikoja ei löytynyt, mistä seurasi itseasiassa oikein kiva tauko hoidoista ja keskityimme muihin asioihin kuten lomailuun.

Oo, toivottavasti nappasee kiinni pikku huurulainen sulla :) Kiva kulla että piinailut alkaneet! Oliko minkäikäinen alkio?

Saman totesin muuten negan jälkeen kuin sinäkin, että lääketieteellisessä kierrossa oli kaikki jumalan oireet, mutta ei sitä raskautta. Turha kuulostella, ja ihan salettiin taas kuulostelen innoissani seuraavassa kerrassa.

Pikku itkut itkeskelin, ja mietin että voi olla niin ettei sitä vauvaa vain tule (olin aivan varma miehen kanssa, et ekasta nappas) mut yllättävän hyvillä mielin pystyin asian ottaa. En ole niin yli-innokkaana odottanut seuraavaa PASia, joka lienee lähiviikkoina. Eiköhän se jännäysintoilu taas ala kun alkio on siirrelty. :nailbiting: Onneksi tää vuoristorata ei oo ihan niin jyrkkä alimmillaan, kuin silloin joskus kun eka alkoi yrittämään.

Ihania piinapäiviä, vaikka ovatkin piinallisia. Mutta on myös niin paljon toivoa! :)

Meillä tuli puhdas nega. Ei ollut mitään oireita paitsi dpo9 päivän kohdalla kauheat krampit, jotka häipyi päivässä. Tuli mieleen että häätääkö mun kohtu näin innokkaasti kiinnittyjää. Tota päivää ennen oli aivan huippufiilikset koko siirrosta, mutta tuon kramppipäivän jälkeen olin aivan maassa ja varma, ettei voi tollasten kramppien jälkeen kiinnittyä.

Nyt me otetaan tästä kierrosta testejä: BeReady ja Nata eli kiinnittymisajankohta ja kohdun immunologinen vastetesti.

Kiva kuulla, että hoidot jatkuu teillä molemmilla, vaikka negoja tullutkin mikä on aina rankkaa. Noi testit kuulostaa mielenkiintosilta, alan kyselemään lääkäriltä jos tästä ei onnista.

Mulla siirrettiin siis 5-päivänen 2AA, kuulemma saatiin oikein tosi hyvään paikkaan laitettua, mitä ikinä se sitten tarkoittaakaan.

Totta, että hermoilu pienenee kun on jo muutama kierros takana, PAS:ssa käyminen on jo ihan rutiinia. Nää piinapäivät tosin... Järki lähtee käsistä testailun suhteen joka kerta :joyful:

Liityn piinailijoiden joukkoon, etupellossa tosin!
Tänään aloitettu lähtölaskenta siirtoon eli ah niin ihanat luget otettu käyttöön. Lääkkeelliseen siirtoon siis tehdään, pitkään kasvatettiin limakalvoa ja tilanne oli siis vähän 50-50. Eilen ultrattiin riittävä limis ja ens viikolla blasto kyytiin.
Tää on mun eka siirto ikinä ja päällä on mahdoton täpinä. Oon antanu itselleni luvan olla mahdottoman innoissani asiasta. Kerätään sit rippeet kasaan, jos on tarvis. Koitan kuitenkin valmentaa itseni ääreispositiiviseen olotilaan ja luotan että sekin auttaa plussan metsästyksessä. Näillä mennään, nyt plussa-hyökyaalto aluille ja kaikki kyytiin! Let's go!!

Minäkin tuun nyt hiljalleen tänne. :) Tänään nega tuoresiirrosta, mutta päästään PAS:iin heti tästä kierrosta. Mulla pitää aloittaa Letrozolit tueksi, koska on ovulaatiohäikkää. Ultrataan 1.9. ja sitten määritetään siirtopäivä. Tarkoitus olisi siirtää viiden päivän ikäinen blasto.

Jotenkin rauhallisin mielin olen, meillä on pakastimessa yhteensä viisi alkiota niin jospa niistä joku tarttuisi mukaan. :smiley-angelic001

Takaisin