Pakastealkion siirto (PAS)

Meillä kolmas lapsi PASilla toiveissa. Tänään testasin plussan, mutta kaikki tuntuu tosi heiveröiseltä vielä. Itsellä endometrioosi perussairautena. Lääkkeellinen siirto ja cyclogest sekä estradot käytössä. Onko muilla ollut vaikeuksia saada Cyclogestiä? Tampereen apteekeissa tuntuu olevan vähän tiukilla.

Meillä kolmas lapsi PASilla toiveissa. Tänään testasin plussan, mutta kaikki tuntuu tosi heiveröiseltä vielä. Itsellä endometrioosi perussairautena. Lääkkeellinen siirto ja cyclogest sekä estradot käytössä. Onko muilla ollut vaikeuksia saada Cyclogestiä? Tampereen apteekeissa tuntuu olevan vähän tiukilla.

Oo, oonnea! Hieno uutinen :Heartpink

ja voi harmi Cyclogest, Estradot oli jo riittävän vaikea saada :disgust apteekissa sanoi, et tää on ollut viime vuosien trendi, että hormonaalisista lääkityksistä aina tuote kerrallaan pulaa. Mulla siis todnäk tulee myös Cyclogest kun viimeksikin oli.

Oo, oonnea! Hieno uutinen :Heartpink

ja voi harmi Cyclogest, Estradot oli jo riittävän vaikea saada :disgust apteekissa sanoi, et tää on ollut viime vuosien trendi, että hormonaalisista lääkityksistä aina tuote kerrallaan pulaa. Mulla siis todnäk tulee myös Cyclogest kun viimeksikin oli.

Jep. Viimeksi sain yhden paketin apteekista. Tänään pitää lähteä metsästämään lisää.

Tosi mielenkiintoisia nämä testit! Mihin aikaan kierrosta ne otetaan?

Molemmat testit pystytään tekemään samasta biopsiasta ja otetaan viikko siitä (7 päivää), kun tulee LH huippu.
Eli nyt tikuttelen ovulaatiota joka aamu :) saadaan sitten varattua biopsiaan aika.

Kiva että tänne on tullut taas uusia piinailijoita ja onnea Pihlis! Olet siirtynyt piinailusta piinailuun :happy:

Meikäläiselle iski sitten joku oksennustauti toissapäivänä, eli pp3. Laatta lensi oikein kunnolla ja tänään edelleen aivan yököttävä olo. Yritän tässä väkisin vähän syödä jotain mutta en meinaa saada edes vettä alas ja painokin on jo laskenut. Tietenkin mietin voiko olla sitä itseään näin hirmuaikaisin, ja tein testin eilen mistä tuli nega ja sit testiajan jälkeen roskishaamu. Siis hitsiläinen, kun piti olla kyttäilemättä oireita tällä kertaa mutta se ei oikein onnistu kun olotila on aivan järkyttävä o_O Toisaalta myös pelkään että mitä jos oon raskaana ja en saa mitään ravintoa alas. Noh, odotellaan ja lepäillään ja huomenaamulla testaan taas.

Miehelle jo sanoin että jos tämä on raskauspahoinvointia niin saatan muuttaa mieleni koko vauvahommasta laughing7laughing7laughing7

Myrtle, toivottavasti haamu vahvistuu. Ikävää toki jos pahoinvointi alkaa noin aikaisin, mut sitähän täs haetaan...eiku:rolleyes:.

On. Tänään pp0! Blasto haettiin kyytiin ja kaikki meni hienosti!

Liityn tänne ketjuun, sillä meillä on vihdoin jotain pakkasessa! Lahjamunasolujen avulla saimme 8 blastoa (7x d5 ja 1x d6) :) Ensimmäinen PAS tehdään luonnolliseen kiertoon. Minulla ei ole koskaan Raskauskeijun herkät ovistestit näyttäneet plussaa, mutta kuulemma ovulaatio saadaan tapahtumaan niin ettei pitäisi olla ongelma! Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Ovitrellea?

Tsemppiä kaikille! :smiley-angelic003

Hei mä joskus täällä pyörineenä, varmaan viimeeksi tammikuussa kun pas ei onnistunut, palailen taas tänne!

Siirrettiin 2 alkiota julkiselta yksityiselle ja nyt sitten yritetään taas. Vihdoin ja viimein. Päätettiin lokakuussa et yritetään alkion siirtoa tammikuussa tosiaan tehtiin yksi. Sitten on häirinnyt sekä korona että huonolle päivälle osuva ovulaatio ja kun alkiot vielä meidän nykyisestä asuinpaikasta kaukana niin tosiaan tehtiin päätös että jatketaan tätä hommaa yksityisellä.

Nyt menen kontrolliin ti ja alkion siirto varmaan noin 1,5 viikon päästä. Tai jotai sellaista. Tää tehdään nyt hormoneilla tuettuna. Ja hei, kävin akupunktiossa ja tiistaina uudelleen. Siitä kun lukenut että saattaisi olla jotain hyötyä näissä lapsettomuushommissa :happy:

Kävin tänään ultrassa pas:ia varten, kp 12. Eipä ollut kovin hyvät näkymät. Viime kuun punktiosta edelleen jälkiä näkyvissä ja vain yksi 10 mm follikkeli. Limakalvokin oli vain jotain 5 mm. Pistän nyt kahtena päivänä Bemfolaa ja yritetään kasvattaa follia ja limakalvoa. Perjantaina uusi ultra. Saapa nähä, päästäänkö siirtoon tässä kierrossa ollenkaan.

Tsemppiä nabss, toivottavasti pääset siirtoon!

Mulla eilen verestä selkeä nega, ja tänään onkin jo menkkaolo. Millaista kohtalon ivaa, että sain siis oksennustaudin piinapäivinä!!

Eli kolme lääkkeellistä PAS:ia nyt epäonnistunut, viisi blastoa vielä pakkasessa, ensi kuussa jatketaan heti uudella yrityksellä, tällä kertaa "lääkkeettömään" kiertoon, jossa kuitenkin kuulemma on jotain lääkkeitä...Torstaina kuullaan lisää lääkäriltä. Ihan hyvillä mielin mennään, vaikka tässä ehdittiinkin nyt täyttää ikäloput 38 :shifty:

Voi kuinka kurjaa Myrtle. Niin kaikki ovat siis olleet blastokysteja? Mä kun jotenkin elättelen toiveita ku meidän alkiot jatkoviljellään blastokysteiksi sulatuksen jälkeen että saumat ois paremmat mutta eipä siinä taida kuitenkaan niin hurjan suuri ero olla..

Kyllä vain, kaikki blastoja ja niitä saatiin kokonaista 8. Alkuunhan mä ylioptimistisesti naureskelin, että enhän mä halua 8 lasta, mutta siitä ei taida olla huolta enää :grin

Kyllä mä silti uskon että blastoilla on paljon parempi mahdollisuus tarttua, olen lukenut paljon positiivisia tutkimuksia aiheesta. Meikäläisellä on lievä endo ollut jo teini-iästä diagnosoituna, uskon että se vaikeuttaa kiinnittymistä, vaikka onkin aika hyvällä mallilla nykyisin.

Jotenkin olen aika hyvällä mielellä ja tuntuu että se tunteiden vuoristorata on lieventynyt ensimmäisistä yrityksistä, vaikka luulisi että päinvastoin epätoivo kasvaa. Meillä kuitenkin kun on tota tavaraa pakkasessa.

Miten muuten ketjun aloittaja Anselmiina, eikös sulla ollut vielä yksi pakkasessa? Onko hoidot edenneet mitenkään?

Niin toki kyllähän blastot toki pitäisi parempia olla. Hyvä että positiivisin mielin olet Myrtle. Kovasti on vielä toivoa jäljellä kuitenkin!

Kyllä vain, kaikki blastoja ja niitä saatiin kokonaista 8. Alkuunhan mä ylioptimistisesti naureskelin, että enhän mä halua 8 lasta, mutta siitä ei taida olla huolta enää :grin

Kyllä mä silti uskon että blastoilla on paljon parempi mahdollisuus tarttua, olen lukenut paljon positiivisia tutkimuksia aiheesta. Meikäläisellä on lievä endo ollut jo teini-iästä diagnosoituna, uskon että se vaikeuttaa kiinnittymistä, vaikka onkin aika hyvällä mallilla nykyisin.

Jotenkin olen aika hyvällä mielellä ja tuntuu että se tunteiden vuoristorata on lieventynyt ensimmäisistä yrityksistä, vaikka luulisi että päinvastoin epätoivo kasvaa. Meillä kuitenkin kun on tota tavaraa pakkasessa.

Miten muuten ketjun aloittaja Anselmiina, eikös sulla ollut vielä yksi pakkasessa? Onko hoidot edenneet mitenkään?

Moikka! Bongasin nimeni! Valitettavasti huonoja uutisia...Pakastin on nyt tyhjä ja hoitokierroksen viimeisestä siirrosta nega. Saldona tuoresiirto ja 7 PAS:ia. Yksi alkanut raskaus (kkm) ja muutama haamuviiva (kiinnittymisyritys?), jotka hiipuneet ja negoja. Ilmeisesti tehdään nyt lisätutkimuksia ennen toista IVF-hoitoa.

Tsemppiä kaikille omiin hoidon vaiheisiinne :Heartred

Myrtle, mulla on vankka usko, että saatte lapsilukunne teidän pakkasblastoista täyteen :)

Anselmiina_ Voi harmi että tuli nega ja pakastin on tyhjä. Tiedätkö mitä lisätutkimuksia teille tehdään?
Onko itselläsi mielessä jotain, mitä haluaisit testauttaa?

Mä odottelen nyt sen BeReadyn ja Nata-testin tuloksia tämän puoli kiertoa loppuun ja menee koko ensi kiertokin.
Sitten olisi lääkkeellinen PAS.

Onko kenelläkään kokemusta endosta ja lääkkeellinen PAS:ista?
Mitenkä se menee? Pelottaa lääkkellinen, jos se pahentaa endon oireita :sad001
Kestän sen jos kakatessa on epämiellyttävää, mutta seksikivut!! EI todellakaan OK, kiitos!! VIimeksi tuli muuttamaksi viikoksi IVF:n jälkeen. Sitten helpotti kyllä.

Myrtle, mulla on vankka usko, että saatte lapsilukunne teidän pakkasblastoista täyteen :)

Anselmiina_ Voi harmi että tuli nega ja pakastin on tyhjä. Tiedätkö mitä lisätutkimuksia teille tehdään?
Onko itselläsi mielessä jotain, mitä haluaisit testauttaa?

Mä odottelen nyt sen BeReadyn ja Nata-testin tuloksia tämän puoli kiertoa loppuun ja menee koko ensi kiertokin.
Sitten olisi lääkkeellinen PAS.

Onko kenelläkään kokemusta endosta ja lääkkeellinen PAS:ista?
Mitenkä se menee? Pelottaa lääkkellinen, jos se pahentaa endon oireita :sad001
Kestän sen jos kakatessa on epämiellyttävää, mutta seksikivut!! EI todellakaan OK, kiitos!! VIimeksi tuli muuttamaksi viikoksi IVF:n jälkeen. Sitten helpotti kyllä.

Meille jo puhuttiin, että tutkitaan ainakin kummankin verinäytteestä kromosomit (b-kromos), mutta nyt lääkärit miettivät porukalla mitä tutkitaan vai tutkitaanko mitään. Ollaan julkisella nyt hoidoissa. Mietitään, jos siirryttäisiin yksityiselle...Haluaisin ehkä itse varmuuden vuoksi kohdun tähystyksen ja lupauksen, että seuraavaksi alkioita viljellään pidempään. Haluaisin myös kokeilla kortisonia pienellä annoksella kiinnittymistä tukemaan.

Missä nata-testejä tehdään? En löytänyt ainakaan Felicitaksen hinnastosta mainintaa siitä. Milloin sitä tutkimusta suositellaan?

Mulla on kokemusta vain luonnolliseen kiertoon ja Letrozoleilla tuettuun kiertoon tehdyistä PAS:sta. Miten sulla muuten löydettiin ensi? Näkyikö ultrassa jotakin vai tähystettiinkö tms?

Kävin tänään ultrassa pas:ia varten, kp 12. Eipä ollut kovin hyvät näkymät. Viime kuun punktiosta edelleen jälkiä näkyvissä ja vain yksi 10 mm follikkeli. Limakalvokin oli vain jotain 5 mm. Pistän nyt kahtena päivänä Bemfolaa ja yritetään kasvattaa follia ja limakalvoa. Perjantaina uusi ultra. Saapa nähä, päästäänkö siirtoon tässä kierrossa ollenkaan.
Me päästään sittenkin siirtoon. :Heartred Se yksi ainokainen follikkeli oli jatkanut kasvua ja samoin limakalvo oli vahvistunut huomattavasti. Testaan ovista nyt maanantaihin asti ja jos ei tule plussaa, niin pistän Pregnylin maanantaina. Siirretään blasto eli siirto menee ovisplussasta riippuen todennäköisesti ensi viikon perjantaille tai lauantaille.

Tää on siis eka pas meille, viime kuussa oli punktio ja pakkasessa on nyt viisi alkiota (kaksi on kolmepäiväisiä ja loput blastoja). Jospa niistä joku nyt tarraisi matkaan.

Meille jo puhuttiin, että tutkitaan ainakin kummankin verinäytteestä kromosomit (b-kromos), mutta nyt lääkärit miettivät porukalla mitä tutkitaan vai tutkitaanko mitään. Ollaan julkisella nyt hoidoissa. Mietitään, jos siirryttäisiin yksityiselle...Haluaisin ehkä itse varmuuden vuoksi kohdun tähystyksen ja lupauksen, että seuraavaksi alkioita viljellään pidempään. Haluaisin myös kokeilla kortisonia pienellä annoksella kiinnittymistä tukemaan.

Missä nata-testejä tehdään? En löytänyt ainakaan Felicitaksen hinnastosta mainintaa siitä. Milloin sitä tutkimusta suositellaan?

Mulla on kokemusta vain luonnolliseen kiertoon ja Letrozoleilla tuettuun kiertoon tehdyistä PAS:sta. Miten sulla muuten löydettiin ensi? Näkyikö ultrassa jotakin vai tähystettiinkö tms?

Miten ovatkin julkisella noin nihkeitä testeihin. Luulisi, että olisi niissä hommissa halua auttaa ja ratkaista ongelmia asiakkaan hyväksi. Noi sun miettimät testit voisi tuoda paljonkin hyvää dataa tarkempaan diagnoosiin. :thumright Mä toivon, että pääsette haluamiinne testeihin.

Me ollaan Felicitaksella ja en itsekään löytänyt mitään tietoa tosta Natasta. En heidän sivuilta, enkä muualtakaan netistä. Se näytteet testaava firma on Ranskalainen. Lääkäri ehdotti sitä meille koska mua kiinnosti se BeReady. Ehkä se ajatteli, että siinä samalla saa siihenkin biopsian. Jos kiinnostaa toi enemmänkin, niin mulla on sopimuspapereita tossa. Voin katsoa josko siitä löytyy jotain muuta kun sopimuksellisia juttuja, ja voin laittaa sulle vaikka kuvaa.
Endoa ei ole virallisesti todettu. Lääkäri sitä kommentoi sivulauseessa että saattaa olla pientä endoa, kun kuunteli mun oireita.
Ja mun vasen munasarja on jossain vähän kiinni, kun punktiossa ja ultratessa sitä joutuu vatsan päältä painamaan alas, että on paremmin esillä. Ja sieltä ei tule kertaakaan saatu kiinni johtofollia.

Me päästään sittenkin siirtoon. :Heartred Se yksi ainokainen follikkeli oli jatkanut kasvua ja samoin limakalvo oli vahvistunut huomattavasti. Testaan ovista nyt maanantaihin asti ja jos ei tule plussaa, niin pistän Pregnylin maanantaina. Siirretään blasto eli siirto menee ovisplussasta riippuen todennäköisesti ensi viikon perjantaille tai lauantaille.

Tää on siis eka pas meille, viime kuussa oli punktio ja pakkasessa on nyt viisi alkiota (kaksi on kolmepäiväisiä ja loput blastoja). Jospa niistä joku nyt tarraisi matkaan.

Tosi ihanaa folli ja limis kasvoi ja pääsette PAS:iin tässä kierrossa!! <3

Takaisin