Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Meille jo puhuttiin, että tutkitaan ainakin kummankin verinäytteestä kromosomit (b-kromos), mutta nyt lääkärit miettivät porukalla mitä tutkitaan vai tutkitaanko mitään. Ollaan julkisella nyt hoidoissa. Mietitään, jos siirryttäisiin yksityiselle...Haluaisin ehkä itse varmuuden vuoksi kohdun tähystyksen ja lupauksen, että seuraavaksi alkioita viljellään pidempään. Haluaisin myös kokeilla kortisonia pienellä annoksella kiinnittymistä tukemaan.
Missä nata-testejä tehdään? En löytänyt ainakaan Felicitaksen hinnastosta mainintaa siitä. Milloin sitä tutkimusta suositellaan?
Mulla on kokemusta vain luonnolliseen kiertoon ja Letrozoleilla tuettuun kiertoon tehdyistä PAS:sta. Miten sulla muuten löydettiin ensi? Näkyikö ultrassa jotakin vai tähystettiinkö tms?
Moikka! Olen uusi tällä palstalla, mutta mulle kans tehty useampi pas-hoito (esikoinen sai alkunsa kesällä 2018 kahdeksannesta pas:sta). Tuli vain mieleen tuosta kirjoituksestasi, että onko joku syy miksi sulle ei ole tehty kokonaan lääkkeelliseen kiertoon siirtoa? Mulle tehtiin 5 pas-hoitoa omaan kiertoon (oli niissä toki jotain lääkitystä, mutta oma ovis), jonka jälkeen siirryttiin kokonaan lääkkeellisiin (synarela+zumenon+Lugesteron). Kolmannesta lääkkeellisestä tärppäsi ja sitä ennen ei yhtäkään raskautta saatu alkamaan.
Miks sulla käytettiin synarelaa lääkkeellisessä kierrossa? Mielenkiinnosta kyselen :)
Synarelan avulla ajetaan alas oma hormonitoiminta edeltävän kierron loppupuolella. Samalla periaatteella, kuin pitkällä kaavalla tehtävässä ivf-hoidossa. Eli varmistetaan, ettei omat hormonit tule sekoittamaan hoitoa, kun tarkoitus on estrogeenin avulla kasvattaa kohdun limakalvoa ilman omaa ovulaatiota. Mulla kun ei omalla ovulaatiolla ole hoidot koskaan tuottaneet toivottua tulosta. Tosin lääkäri sanoi, että epätodennäköistä, että ovis tulisi muutenkaan, kun heti kierron alusta iso estrogeeni annostus.
En oo ennen kuullut että Synarelaa käytetään lääkkeellisessä kierrossa, kiitos infosta :) Mulla on nyt lääkkeellinen kierto mutta ei tosiaan Synarelaa mukana.
Minulla on nyt eka pas-kierto menossa. Lääkityksenä ovulaation varmistamiseen Letrozol ja Bemfola (ei ollut tullut tarpeeksi vastetta Letrozoleista ekassa ultrassa). Jos en saa huomenna ovisplussaa, pistän Pregnylin että ovis varmasti tapahtuu. Sitten Lugesteronit alkaa ennen siirtoa ja siirrosta seuraavana päivänä (meillä siirretään blasto) Gonapeptyl kiinnittymisen tukena.Mulla siis viimeksi tuolla yllä mainitulla kaavalla onnistui pas ja saatiin raskaus alkamaan.
Millä lääkkeillä teillä muilla tehdään pas? Mielenkiinnosta minäkin kyselen. :)
Ok! Onko sulla pelkkä estrogeeni ja sitten Lugesteron tms.? Vai millä lääkkeillä meette?
Moikka! Olen uusi tällä palstalla, mutta mulle kans tehty useampi pas-hoito (esikoinen sai alkunsa kesällä 2018 kahdeksannesta pas:sta). Tuli vain mieleen tuosta kirjoituksestasi, että onko joku syy miksi sulle ei ole tehty kokonaan lääkkeelliseen kiertoon siirtoa? Mulle tehtiin 5 pas-hoitoa omaan kiertoon (oli niissä toki jotain lääkitystä, mutta oma ovis), jonka jälkeen siirryttiin kokonaan lääkkeellisiin (synarela+zumenon+Lugesteron). Kolmannesta lääkkeellisestä tärppäsi ja sitä ennen ei yhtäkään raskautta saatu alkamaan.
Miten ovatkin julkisella noin nihkeitä testeihin. Luulisi, että olisi niissä hommissa halua auttaa ja ratkaista ongelmia asiakkaan hyväksi. Noi sun miettimät testit voisi tuoda paljonkin hyvää dataa tarkempaan diagnoosiin. Mä toivon, että pääsette haluamiinne testeihin.
Me ollaan Felicitaksella ja en itsekään löytänyt mitään tietoa tosta Natasta. En heidän sivuilta, enkä muualtakaan netistä. Se näytteet testaava firma on Ranskalainen. Lääkäri ehdotti sitä meille koska mua kiinnosti se BeReady. Ehkä se ajatteli, että siinä samalla saa siihenkin biopsian. Jos kiinnostaa toi enemmänkin, niin mulla on sopimuspapereita tossa. Voin katsoa josko siitä löytyy jotain muuta kun sopimuksellisia juttuja, ja voin laittaa sulle vaikka kuvaa.
Endoa ei ole virallisesti todettu. Lääkäri sitä kommentoi sivulauseessa että saattaa olla pientä endoa, kun kuunteli mun oireita.
Ja mun vasen munasarja on jossain vähän kiinni, kun punktiossa ja ultratessa sitä joutuu vatsan päältä painamaan alas, että on paremmin esillä. Ja sieltä ei tule kertaakaan saatu kiinni johtofollia.
Kuulemma lääkkeellisissä kierroissa alkaneissa raskauksissa tulee enemmän keskenmenoja. Lisäksi lääkkeitä joutuu käyttämään pitkään. Mulla tulee kyllä ovistesti aina positiiviseksi eli ilmeisesti lääkärit ovat luottaneet, että ovis myös tapahtuu. Limakalvo on ollut aina noin 10 mm eli hyvä.
Moi!
Täältä taustalta seuranneena huhuilen tähän väliin, kun keskustelett lääkkeelliseen kiertoon tehtävästä siirrosta. Olemme miehen kanssa selittämättömiä, kolme epäonnistunutta luonnonkiertoon tehtyä PASia takana. Toisessa PASissa oli ilmeisesti kiinnittymisyritys tai varhainen km, kun testi näytti plussaa muutamia päiviä hailakasti. Siirroissa on ollut tukena 10 päivän ajan Lugesteronit ja ovulaatio tulee ainakin tikun mukaan säännöllisesti.
Olen ollut nuorempana kaksi kertaa raskaana (toisen kerran mm. pillereiden läpi) ja mieheni entinen puoliso on myös tullut hänelle raskaaksi eli molemmilla on onnistumisia taustalla. Omista aborteistani on aikaa 13 - 14 vuotta vuotta eli tokihan tässä on kilsoja tullut taakse. Minulla on silti sellainen olo, ettei nuo alkiot tartu minuun kiinni, koska luonnollisestikaan ei meinaa mitään tapahtua, inseminaatioista ja nyt näistä kolmesta PASistakaan ei ole mitään tapahtunut. Koitin jo viimeksi lääkärissä puhua, että tämä tuntuu alkioden hukkaan heittämiseltä, kun ei ne halua kiinnittyä jostain syystä, mutta eivät edelleenkään suostuneet antamaan muuta kuin Lugeja kierron loppuvaiheeseen. Minulla on nyt kp 2 menossa ja pohdin, pitäisikö keskustella mahdollisuuksista saada lääkkeelliseen kiertoon siirtoa. Missä vaiheessa kiertoa lääkitykset alkavat eli olenko tähän kiertoon jo myöhässä asian kanssa vai vieläkö kerkeisi?
Kp1 alkaa lääkitys :/
Niinpä tietenkin.
Toki, jos alkioita ei pakkasessa ole ihan mielin määrin, niin voi harkita välikiertoa. Sekin on kyllä vähän hermoja raastavaa odottelua, mutta niin saattaisin itse tehdä, jos olisi sellainen tunne, että omaan kiertoon tehty siirto on alkioiden hukkaan heittämistä. Eihän teillä toisaalta niin älyttömän monta siirtoa ole kuitenkaan vielä tehty.