Pakastealkion siirto (PAS)

Olen onnellisesti plussannut tänään! :cat: Ensimmäinen plussa ikinä, 2,5 vuotta yritystä, 4 inssiä ja yksi tuoresiirto takana. Ainoat oireet oli menkkakivut ilman menkkoja. Tämä siis 1. PAS. Paljon toivoa ja tsemppiä kaikille kanssakulkijoille!

Onnittelut plussasta! :)

Odottelen omaa 1.PAS:ia tämän viikon perjantaina.

Oooo, onnea IlonaH ja Kesä2020 plussista! :love7:Heartblue:Heartpink:Heartred

Mulla alkoi tänään piinailut, siirrettiin 4 päiväinen alkio kyytiin :smiley-angelic003 mulla ollut Estradot-laastarit ja Cyclogest-puikot. Kun alkio 6 päiväinen, laitetaan myös Gonapeptyl. Tuntuu jo nyt hirveää myllerrystä alamahassa, voiko siellä muka jotain jo tuntea? Ehkä vain kiinnitän huomiota jokaiseen ilmakuplaan. Tuliko muille pahoinvointia siirrosta. Mua alkoi kuvottamaan autoillessa kotiin.

Peukut ja varpaat pystyssä Elevine! Mulla ei ollut mitään oireita siirron jälkeen mutta se tehtiin luonnonkiertoon, paitsi Terolut jonka olin aloittanut 2 pvää ennen siirtoa. En tiedä tuliko siitä sellainen vähän raukea ja levollinen olo, kun jostain luin että progesteroni tyynnyttää. Otin vielä eilenkin yhden, kun lopettelen annostusta pikkuhiljaa plussan jälkeen.

Pakastettu pikkanen selvisi kunnialla sulatuksesta ja 1.PAS onnistui. Nyt alkoi siis piinapäivät. Testauspäivä 14.8.
Jänskättää. :nailbiting: Nyt vaan "normaalia elämää" ja ei turhaa stressiä.

Oliko muita piinailijoita kuin Elevine & Anselmiina_?

Tsemppiä piinailuun! :) Mulla on nyt kulunut viikko siirrosta ja vatsa on todella turvoksissa. Näin turvoksissa ei ole ollut ennen PAS:n jälkeen. Ehkä johtuu Gonapeptylistä, jonka pistin maanantaina. Tietysti toivon, että turvotus johtuisi alkavasta raskaudesta, mutta ei kai siitä johtuva turvotus voi vielä alkaa...? :wacky:

Tsemppiä piinailuun ja tarrasukkia!

Täällä piinaillaan lähinnä kierron alkamista:rolleyes:, toivon mukaan perässä tullaan piakkoin!

Anselmiina_lla lähenee testipäivä?

Tsemppiä piinailuun ja tarrasukkia!

Täällä piinaillaan lähinnä kierron alkamista:rolleyes:, toivon mukaan perässä tullaan piakkoin!

Anselmiina_lla lähenee testipäivä?

Ensi viikon torstaina on virallinen testipäivä vasta, mutta tein jo eilen herkän testin. Eilen tuli haamuviiva herkkään testiin, tänään negatiivinen :( Ihan sama kuin viime siirrossakin, eli yrittää tarrautua mutta ei onnistu :sad001 Testipäivään on vielä aikaa, mutta eihän kerran negaksi muuttunut enääpositiiviseksi muutu. Pidän peukut pystyssä teille muille :)

Anselmiina_ Mitä testiä sulla on käytössä? Voiko tuo nega olla vaan virhe?

RFSU:n herkkä testi. Onhan se virhekin kai mahdollinen, mutta tämä oli jo 6. PAS, joten kokemuksen perusteella olo, että tämä oli taas tässä. Teen toki testipäivänä testin silti.

Äh, voi vitsi. On kyllä ihan luotettava testi. Pahoittelut tuloksesta, se on aina yhtä perseestä negata :(
Onko sulle tehty Era testiä tai BeReady testiä?

Harmituksen paikka Anselmiina... sormet ristissä kuitenkin negan virheen puolesta... 6 on jo iso luku, monellako eri taktiikalla siirtoihin on lähdetty? Ja vieläkö löytyy pakkasesta reserviä?

Koska CherryRedillä on testaus? Ja onko oloja ollut?

ON... täällä alkoi kierto eli huomenna alkaa zumenonit sitten. Mulla aina hirveen hyviä fiiliksiä tulee tästä kun homma etenee edes johonkin suuntaan. Kuis muilla fiilikset etenee?

Harmituksen paikka Anselmiina... sormet ristissä kuitenkin negan virheen puolesta... 6 on jo iso luku, monellako eri taktiikalla siirtoihin on lähdetty? Ja vieläkö löytyy pakkasesta reserviä?

ON... täällä alkoi kierto eli huomenna alkaa zumenonit sitten. Mulla aina hirveen hyviä fiiliksiä tulee tästä kun homma etenee edes johonkin suuntaan. Kuis muilla fiilikset etenee?

Joo, onhan se aika iso luku jo. Kuuden pakastealkion lisäksi tehtiin myös tuoresiirto ja siitä alkoi raskaus, joka päättyi keskenmenoon. Yksi on vielä pakastimessa ja sen jälkeen kutsuu 2. IVF.

Mulle ei ole tehty mitään lisätutkimuksia (ERA tms). Kiinnittymisen tukena oli tässä siirrossa Gonapeptyl, mutta muuten on tehty saman kaavan mukaan. Ollaan julkisella hoidossa ja nihkeästi siellä tehdään mitään extraa.

RFSU:n herkkä testi. Onhan se virhekin kai mahdollinen, mutta tämä oli jo 6. PAS, joten kokemuksen perusteella olo, että tämä oli taas tässä. Teen toki testipäivänä testin silti.

Ikävä kuulla :( toivottavasti se sieltä muuttuisi vielä positiiviseksi. Hassua jos ei tutkita syvemmin jos tutkimustapoja olisi.

Voisikohan noita itse teetättää ja tuoda tulokset tietoon.

Mitä tuo BeReady mahtaa kustantaa? ERAn hinnan oon jostain katsonu, oisko jopa tonnin luokkaa yksityisellä?

Mulle tehtiin heinäkuussa beReady yksityisellä, testi maksoi kaikkineen (ultraääni, lääkärimaksu ja toimistomaksu mukaan lukien) 743 euroa. Itse testin osuus tuosta oli 565 euroa. Sain tulokseksi "early receptive" eli alkionsiirto pitäisi tehdä 12-24 h normaalia myöhemmin. Eihän tuo testi halpa ole, mutta kyllä jokainen siirtokiertokin maksaa ja harmittaa jos alkioita menee "hukkaan" sen takia että kohtu ei ole ollut optimaalisessa vastaanottamistilassa alkuonsiirtovaiheessa. Olen itse lahjasoluhoidossa ja minun klinikalla tuota testiä suositeltiin tämän takia. Ensi viikon keskiviikkona ensimmäinen siirto :)

Mulla myös todella niukat kuukautiset, vuodan käytännössä yhden päivän ja siteitä ei montaa tarvitse... oon aina tätä lääkäreille ihmetellyt (nuorena oli ns normaalit mutta kuparikierukan poiston jälkeen n 7 vuotta sitten ollut tällaista) ja kukaan ei ole pitänyt ihmeellisenä, sanovat vain että ole iloinen.. Mutta siis intuitio voisi olla oikea!

Mulla oli minipillereiden lopetuksen jälkeen myös tuollaiset todella niukat kuukautiset, kunnes tulin tuoresiirrosta raskaaksi ja sain keskenmenon. Siitä asti eli noin vuoden kuukautiset ovat olleet normaalimmat eli kunnon vuotoa 3 pv. Olen ihmetelly miten raskaus + km sai sen aikaan.

Mulla on testaus 14.8. Ajattelin että ehkä kehtaan pari päivää ennen testata itse herkällä testillä...mutta kattellaan.
Ei ole muita tuntemuksia, kun alkion siirrosta lähtien munasarjat vähän juilii. Mikäköhän se sitten on...
Su aamulla otin Gonapeptyli piikin (alkio olisi 5. päiväinen).

Jotenkin positiivisempi olo kun tuoresiirrosta, kun olin punktiosta vielä niin kipeä. Nyt jopa unohtaa välillä että kävi alkiosiirrossa :D On niin mukavaa kesätouhuttavaa, että ei ehdi miettiä liikaa. Mun mielestä oikeen hyvä, ettei myöskään stressaa liikaa tai jää vaan junnaamaan "mitä-jos" juttuja.

Mullakin Anselmiina_ Sormet ristissä!!

Mulla on testaus 14.8. Ajattelin että ehkä kehtaan pari päivää ennen testata itse herkällä testillä...mutta kattellaan.
Ei ole muita tuntemuksia, kun alkion siirrosta lähtien munasarjat vähän juilii. Mikäköhän se sitten on...

Jotenkin positiivisempi olo kun tuoresiirrosta, kun olin punktiosta vielä niin kipeä. Nyt jopa unohtaa välillä että kävi alkiosiirrossa :D On niin mukavaa kesätouhuttavaa, että ei ehdi miettiä liikaa. Mun mielestä oikeen hyvä, ettei myöskään stressaa liikaa tai jää vaan junnaamaan "mitä-jos" juttuja.

Kiitos :) Tuo juilimimen munasarjoissa johtuu keltarauhasen toiminnasta, kun sitä vielä lääkkeillä tuetaan. Ei tarvi huolestua siitä :)

Mä kans eka ajattelin et vasta testipäivänä tai vähän ennen testaan, mut en malttanyt olla testailematta jo nyt :woot: mulla hirmupino rtestejä Raskauskeijusta, joten voi rällätä. Mut samaa mieltä, et ihanan stressitön fiilis nyt kesällä. Pitää koittaa tätä jatkaa syksyyn, oon aikamoinen stressierkki.

Takaisin