Pakastealkion siirto (PAS)

Oon tehnyt jo 2 uutta digiä ja negaa on 😁 hieman tummempaa kyllä jo. Kolmas testi oli aika laimeesta pissasta ja toka lyhyellä pidätyksellä.. huoh. Ootko siis myös HUS? Jos huomenna plus niin tiedätkö pääseekö juuri ensi lauantaina siirtoon?
En oo! Meillä 3päiväisiä vaan pakkasessa, jotka sulatetaan edellisenä päivänä ennen siirtoa. Eli huomenna jos ei plussaa näy, niin täälläkin siirto varmaan sit kuopattu? Pitää toki illalla vielä testata. 😗
 
Mullakin oli vielä testi negatiivinen ja toivon että on vielä huomenna ja ylihuomennakin. Vähän pelottaa, kun nyt on tullut limaa ja kipua 😞 Jos ovis tulis samaan aikaan kuin viime kierrossa, niin siirto olis maanantaina.
 
Mulla on clearblue digital ovulaatiotesti, joka näyttää kaksi hedelmällisintä päivää. Jos testi on positiivinen, niin tarkoittaako se että ovulaatio varmasti tapahtuu? Ja miten tällaisen hymynaaman jälkeen lasketaan 5d alkion siirto? Lääkäri kirjoittaa ovitrelle reseptin, mikä otetaan käyttöön mikäli ovulaatiota ei ala kuulua. Sillä kuulema voidaan myös ajoittaa ovulaatio osumaan siirron kannalta sopivalle päivälle, mutta mikäli ovulaatio tuleekin itsestään, niin eikös se silloin ole vain tuurista kiinni sattuuko päivä viikolle?
Mulla on 5d pakastimessa ja tein marraskuussa ovulaatiotestin 22.11. ja siirtoaika oli varattuna 28.11. Oon itsekkin vähän pihalla miten tuo lasketaan, mutta tällä kaavalla oon miettinyt omat tulevat siirrot 😅
 
Mulla on clearblue digital ovulaatiotesti, joka näyttää kaksi hedelmällisintä päivää. Jos testi on positiivinen, niin tarkoittaako se että ovulaatio varmasti tapahtuu? Ja miten tällaisen hymynaaman jälkeen lasketaan 5d alkion siirto? Lääkäri kirjoittaa ovitrelle reseptin, mikä otetaan käyttöön mikäli ovulaatiota ei ala kuulua. Sillä kuulema voidaan myös ajoittaa ovulaatio osumaan siirron kannalta sopivalle päivälle, mutta mikäli ovulaatio tuleekin itsestään, niin eikös se silloin ole vain tuurista kiinni sattuuko päivä viikolle?
Mulle on tehty kaksi passia hussissa, pelkän ovisplussan perusteella. Silloin 5d-siirrot menivät niin, että kun plussa tuli la, siirto oli seuraavan viikon torstaina. Ja kun plussa tuli torstaina, siirto oli tiistaina. Lääkitys alkoi kolme päivää ennen siirtoa. Ja kun plussa tuli tiistaina, siirtoon ei päästy, koska se olisi mennyt sunnuntaille. Silloin (-21 alkuvuosi) ei myöskään tehty lauantaisiirtoja kuin satunnaisesti.

Nyt yksityisellä tehtiin siirto niin, että kun ultrapäivänä oli hyvä folli ja limis, niin samana päivänä (keskiviikkona) pistin ovitrellen, lääkitys alkoi lauantaina ja 5d-siirto oli seuraavana keskiviikkona. Eli jollain laskukaavalla nyt tuli tavallaan enemmän päiviä väliin, jos ajatellaan, että Ovitrelle olisi ollut sama kuin o+. Tässä oli myös identtinen aikataulu tuoresiirtoon, jossa Ovitrelle pistettiin ke, punktio (=ovulaatio) pe ja 5d-siirto ke. Mutta tämä on kyllä sen verran korkeampaa matikkaa, että oma korkeakoulutaso ei siihen riitä :D

Toivotaan että osuu päivät yksiin hoitavan tahon laskukaavojen kanssa! ❤️
 
Mulla on clearblue digital ovulaatiotesti, joka näyttää kaksi hedelmällisintä päivää. Jos testi on positiivinen, niin tarkoittaako se että ovulaatio varmasti tapahtuu? Ja miten tällaisen hymynaaman jälkeen lasketaan 5d alkion siirto? Lääkäri kirjoittaa ovitrelle reseptin, mikä otetaan käyttöön mikäli ovulaatiota ei ala kuulua. Sillä kuulema voidaan myös ajoittaa ovulaatio osumaan siirron kannalta sopivalle päivälle, mutta mikäli ovulaatio tuleekin itsestään, niin eikös se silloin ole vain tuurista kiinni sattuuko päivä viikolle?
Mä käytän myös näitä digitestejä. Olen kerran kokeillut huvikseni tuleeko seuraavanapäivänä myös hymynaama, eipä tullut. Joten oma klinikka laskee hymynaaman jälkeisen päivän ovulaatioksi ja siitä sitten kolmantena päivänä on siirto. Meilläkin kolmipäiväisiä pakkasessa.
 
Ei sais vitsailla vakavalla asialla, vaan viime viikolla se vaan tapahtui.
Oltiin kahviossa pitkän kaavan mukaan salaattilounaalla ystäväni kanssa jolle tod.näk tulossa PAS. Pohdittiin siinä sitten ääneen 3d ja 5d ja siirtojen ajoituksien vaikeuksia jne.
Viereisessä pöydässä varhaisteinit ottivat kopin kuulemastaan ja olivat kohta vähintäänkin muutamaa askelta edellä nykykehityksestä pohtiessaan keskenään että minkähän tyyppisillä tulostimilla ja koodauksilla niitä alkioita HUS labrassa tehdään?
Pienen hymyilyn jälkeen käytiin siellä kohteliaasti oikaisemassa asia, ettei ihan vielä vaan ehkä tulevaisuudessa...
 
Tein nyt vähän vaille 5 testin ja nega 😪 teen uuden joskus klo 8 aikaisintaan.. jos se plus tuleekin huomenna niin todella epätodennäköistä että siirtoon 🫨 tosin koska husilla eri laskutapa kuin muilla niin muiden paikkojen kaavojen mukaan riittäisi että väittää että ke tuli plussa niin siirrettäisiin muiden paikkojen aikataulun mukaan 😵 onneksi ultra aamupäivällä niin saa jotain selvyyttä.. hirveetä tää Odottelu ja epätietoisuus 😪 jos uuteen kiertoon niin jos sama kp tulee plussa kuin nyt niin se on taas tiistai.. outoa kun kivut kestäneet jo monta päivää..
 
Tein toisen testin noin 8.20 ja nega. No sitten tein noin 70min pidätyksellä testin ja plussa!! Ilmoitin sen omapolulle, pitäisi ilmoittaa 9.30 mennessä mutta ilmoitin joskus 9.34. Ei luulisi olevan minuutin päälle.. no ultra muutaman minuutin päästä!! Toivottavasti limakalvo tarpeeksi paksu ja lauantaina tehtäisiin siirto!🙏🙏🌈🌈🙏🙏
 
Tein toisen testin noin 8.20 ja nega. No sitten tein noin 70min pidätyksellä testin ja plussa!! Ilmoitin sen omapolulle, pitäisi ilmoittaa 9.30 mennessä mutta ilmoitin joskus 9.34. Ei luulisi olevan minuutin päälle.. no ultra muutaman minuutin päästä!! Toivottavasti limakalvo tarpeeksi paksu ja lauantaina tehtäisiin siirto!🙏🙏🌈🌈🙏🙏
Jes! Tsemppiä ultraan 🍀❤️
 
Onnea plussista ja limiksistä! 👍

Nyt kyllä ahdistaa kun en osaa laskea. Mulla on varmaan huomenna ovis, eli osuukohan se sitten taysin laskujen mukaan sunnuntaille vai maanantaille 😩
 
Mitenköhän ovulaatiopäivä ja siirtoaika lasketaan, kun ovulaatiotesti näytti plussaa illalla?

Ei ole aiemmin tarvinnut repiä pelihousuja positiivisen ovulaatiotestin vuoksi, mutta nyt pärähti plussa kp 11 kello 17 jälkeen ja maanantaina. Ihan tarkoituksella säädin primoluteilla niin, että olisi osunut ovulaatio torstaille. Mulla on ollut säännöllinen kierto, eikä ikinä ole ovulaatiotesti näyttänyt plussaa näin aikaisin. Jos tämä päivä nyt lasketaan ovulaatiopäiväksi, osuisi siirto sunnuntaille. Aamulla oli ovulaatiotesti nega, ultrassa aamupäivällä näkyi hyvä limakalvo ja johtofolli. Tilanne oli kypsempi kuin yleensä kierron tässä vaiheessa ja testin tein, kun oireet olivat hyvin ilmeiset.

Soitan toki klinikalle aamulla ja olen sitten viisaampi. Ottaa vain ihan todella kovasti päähän.... Mikä hemmetti edes on tämmöinen kierto, jossa ovulaatio on näin aikaisin ja onko tässä nyt jotain vikaa ja kannattaisiko tällaiseen kiertoon edes siirtää mitään...
 
Mitenköhän ovulaatiopäivä ja siirtoaika lasketaan, kun ovulaatiotesti näytti plussaa illalla?

Ei ole aiemmin tarvinnut repiä pelihousuja positiivisen ovulaatiotestin vuoksi, mutta nyt pärähti plussa kp 11 kello 17 jälkeen ja maanantaina. Ihan tarkoituksella säädin primoluteilla niin, että olisi osunut ovulaatio torstaille. Mulla on ollut säännöllinen kierto, eikä ikinä ole ovulaatiotesti näyttänyt plussaa näin aikaisin. Jos tämä päivä nyt lasketaan ovulaatiopäiväksi, osuisi siirto sunnuntaille. Aamulla oli ovulaatiotesti nega, ultrassa aamupäivällä näkyi hyvä limakalvo ja johtofolli. Tilanne oli kypsempi kuin yleensä kierron tässä vaiheessa ja testin tein, kun oireet olivat hyvin ilmeiset.

Soitan toki klinikalle aamulla ja olen sitten viisaampi. Ottaa vain ihan todella kovasti päähän.... Mikä hemmetti edes on tämmöinen kierto, jossa ovulaatio on näin aikaisin ja onko tässä nyt jotain vikaa ja kannattaisiko tällaiseen kiertoon edes siirtää mitään...

He varmaan laskisi huomisaamun plussaksi 🤔 husilla pyydetään testaamaan vain aamusta. Joissakin muissa taas tyyliin klo 10-14 tai 12-16. Illan plussa lasketaan usein seuraavan päivän plussaksi.
 
Joko sanoin, että tämä piinailu on ka-ma-laa? Aivan kauheeta. Kun tietää, että tämä on viimeinen mahdollisuus. Jokainen cyclo-valahdus tuo mielikuvan verisestä niagarasta, jokaisella vessakäynnillä pelottaa rutosti että näkyykö punaista. Vaikka tiedän, että progelääkkeillä lämpö on niin korkealla ettei (menkka)vuoto ala. Mutta lämpö ei pidättele hematoomaa tai polyyppia tai mitä näitä nyt onkaan tai voisi olla. Samaan aikaan toivoo, että olispa tää jo ohi ja että eihän tämä nyt vielä olisi ohi. Kaikki todennäköisyydet on negan puolella. Puuh.

Oliko täällä nyt muita vielä tässä samassa veneessä?
 
Takaisin
Top