Pakastealkion siirto (PAS)

Laita minulle sähköpostia (paivi.jarvinen@vau.fi) niin eiköhän tunnus saada toimimaan. 😊 Tarvitsen (tai it-tuki tarvitsee) tunnuksesi sähköpostiosoitteen.
Laitettu sähköpostia :)

Oreet kuulostaa lupaavilta. Toivottavasti saat plussan!
Kokeilin herkällä testillä niin haamu oli mutta se gonaset voi näkyä enintään 10 päivää joten saattaa sekin siellä kummitella vielä. 😅 ainoa mitä huomasin kaupungilla käydessä oli että kaikki haisi tuhkakupille ku roskisten ohi meni 😂

Toivotaan, että haamu vahvistuu. Tuo Gonasi Set valitettavasti on itsellä näkynyt yli sen 10 päivää - etenkin herkällä testillä voi näin käydä. Mutta kohtapa se selviää väkisinkin :)

Mulla tänään 12 dpo ja puhdas nega testissä. Eli mitä todennäköisimmin mennään kohti seuraavaa siirtoa, joka olisi tammikuun puolivälissä. Meillä on vielä yksi 6-päiväinen blasto odottamassa pakkasessa.

Tsemppiä muille piinailijoille!
Ompas ikävää :(

Miten tuo dpo lasketaan? Oon vähän pihalla

Testasitko myös tänään? Oliko plussa vahvistunut?
Tässä n. 3h pidättämisellä otettu. Aamulla en testannu ku olin yövuorossa ja ajatuksissani välissä ennen lopullista heräämistä kävin vessassa 🫣 ois siis pp6

Liitteet

• image.jpg
    image.jpg
    1.6 MB · Katsottu: 46
Mitä pakastealkioille tapahtuu, kun julkisen polin Pakastesopimus loppuu?

Sopimuksenssa on, että mikäli ei pidennä sitä kirjallisesti niin sairaalalla on oikeus hävittää ne.

Mitä pakastealkioille tapahtuu, kun julkisen polin Pakastesopimus loppuu?

Sopimuksenssa on, että mikäli ei pidennä sitä kirjallisesti niin sairaalalla on oikeus hävittää ne.
Hyvä kysymys! Yksityisenä hoidossa olleena sopimuksessa uusimisen yhteydessä vaihtoehtoina on jatkaa pakastusta maksua vastaan, pyytää alkiot hävitettäväksi, luovuttaa ne käyttöön tai antaa tutkimukseen. Itse tässä pähkäilen, josko antaisin tutkimukseen tai määräisin hävitettäväksi, jos/kun rohkeus ei enää riitä viimeistä alkiota siirtää, kun tuo yksi ihme jo on. ❤️julkisen puolen tilanteesta en osaa kommentoida mutta ymmärrän kyllä tutkimuskäytön ja luovutuksen ehdottomasti vaativan suostumusta.

Me allekirjoitimme sopimuksen, jossa julkinen lupaa säilyttää alkioita tietyn ajan (muistaakseni 3 tai 5 vuotta) ja meidän pitää itse huolehtia, että ilmoitamme, jos haluamme säilytyksen jatkuvan tuon ajan jälkeen. Sen jälkeen se maksaa jonkin verran. Tosin meillä ei enää niitä alkioita siellä ole, joten sopimus on rauennut.

Me allekirjoitimme sopimuksen, jossa julkinen lupaa säilyttää alkioita tietyn ajan (muistaakseni 3 tai 5 vuotta) ja meidän pitää itse huolehtia, että ilmoitamme, jos haluamme säilytyksen jatkuvan tuon ajan jälkeen. Sen jälkeen se maksaa jonkin verran. Tosin meillä ei enää niitä alkioita siellä ole, joten sopimus on rauennut.
Meillä myös julkisella hoidot. Taisi ekassa sopimuksessa olla, että säilytetään 4 vuotta. Sit kun ekan lapsen jälkeen palattiin hoitoihin ja tehtiin uudet sopimukset, niin oli eri. Tällä kertaa säilyttävät niitä kunnes täytän 45. Ei selvinnyt, ovatko muuttaneet systeemiä, vai onko tässä kyse siitä, minkä ikäinen olen. Joka tapauksessa säilytysaika on kokonaisuudessaan pidempi kuin ekassa sopimuksessa. Tällä kertaa ei myöskään ollut mitään mainintaa säilytysajan jatkamisesta tuon jälkeen.

Meillä myös julkisella hoidot. Taisi ekassa sopimuksessa olla, että säilytetään 4 vuotta. Sit kun ekan lapsen jälkeen palattiin hoitoihin ja tehtiin uudet sopimukset, niin oli eri. Tällä kertaa säilyttävät niitä kunnes täytän 45. Ei selvinnyt, ovatko muuttaneet systeemiä, vai onko tässä kyse siitä, minkä ikäinen olen. Joka tapauksessa säilytysaika on kokonaisuudessaan pidempi kuin ekassa sopimuksessa. Tällä kertaa ei myöskään ollut mitään mainintaa säilytysajan jatkamisesta tuon jälkeen.
Onko julkisella pakastealkion siirron takaraja 45 vuotta? Näin muistelen kuulleeni. Yksityisellä yksi lääkäri sanoi että suosittaa siirtoa viimeistään 45 vuotiaana mutta joku toinen sanoi takarajan olevan jopa 50v jos oikein muistan. Siis siirrolle, uusi ”kalastus” toki paljon aiemmin.

Meillä julkisella sopimus kestää 7 vuotta ja pitää myös muistaa itse jatkaa sitä jos haluaa. Lääkäri myös mainitsi mun mielestä että julkisella siirtoja ei tehdä heillä (HUS) 45v jälkeen, sillon jos on vielä alkioita ja haluaisi niitä siirrellä niin pitää tehdä sopimus missä ne siirretään yksityiselle 🤔

Takaisin