Pakastealkion siirto (PAS)

Juu tiedän että ne vaikuttaa. Mutta lähinnä konkreettisesti mietin millä päivillä on siirtoja tehty. Omat kierrot sen verran epäsäännöliset, ovulaatiota ei ole tilille tullut ikinä yms, niin siksi kiertopäivät kiinnostavat. Ovulaatio onnistumisesta letroilla ei oo ees varmuutta mutta pohdin vain niitä tapahtuneita kiertopäiviä.
 
Onko teillä pas tehty millä kiertopäivänä? Tai monta päivää ovulaatiosta? Alkoi jännittämään tuleva pääsiäinen, pääseekö siirtoon ollenkaan alkavassa kierrossa. Alkioita on 6 ja 2 päiväisiä?
Mulle siirrettiin luonnolliseen kiertoon kp 27 (pitkittynyt kierto) sulattaessa 5 päiväinen alkio DPO 6 (siirtopäivänä siis 6 pv).
Sulla on hyvä tilanne jos kerran on alkioita pariakin eri ikää niin se antaa vähän liikkumavaraa siirron suhteen.
 
Jos 5päiväinen alkio siirretty pe 17.3 niin olisiko tänään mahdollisesti rv 4+0 vai 4+1?

Plussatesti siis tehty mut digi näyttää 1-2 ja viimeksi se ei hyvää lupaillut😔
 
Jos 5päiväinen alkio siirretty pe 17.3 niin olisiko tänään mahdollisesti rv 4+0 vai 4+1?

Plussatesti siis tehty mut digi näyttää 1-2 ja viimeksi se ei hyvää lupaillut😔
onko kokemukset yleisesti sellaisia että nuo viikko digit on liian herkkiä ja antaa vääriä plussia? Kysyn, koska tää tuli mulle ihan uutena tietona ja tietenki valitsin ensimmäisen hoidon testiksi viikkodigin, josta sain plussan ja joka muuttui sittemmin negaksi.

Toivon sulle että pysyy plussana ❤️❤️❤️
 
onko kokemukset yleisesti sellaisia että nuo viikko digit on liian herkkiä ja antaa vääriä plussia? Kysyn, koska tää tuli mulle ihan uutena tietona ja tietenki valitsin ensimmäisen hoidon testiksi viikkodigin, josta sain plussan ja joka muuttui sittemmin negaksi.

Toivon sulle että pysyy plussana ❤️❤️❤️
Mulla nyt tällä kertaa tuli 2pvää myöhemmin testiin 2-3💕 silloin kun oli kemiallinen, tikkutestissäkin tuli viiva mut ei ne viivat vahvistuneet ja digissä pysyi se 1-2. Eli ei ollut väärä plussa kuitenkaan ja periaatteessa kertoi tilanteesta hyvin, verikokeessakin hcg oli sillo 55 5+0
 
Mulla nyt tällä kertaa tuli 2pvää myöhemmin testiin 2-3💕 silloin kun oli kemiallinen, tikkutestissäkin tuli viiva mut ei ne viivat vahvistuneet ja digissä pysyi se 1-2. Eli ei ollut väärä plussa kuitenkaan ja periaatteessa kertoi tilanteesta hyvin, verikokeessakin hcg oli sillo 55 5+0
Ihanaa! Onnea ❤️
 
Mulla nyt tällä kertaa tuli 2pvää myöhemmin testiin 2-3💕 silloin kun oli kemiallinen, tikkutestissäkin tuli viiva mut ei ne viivat vahvistuneet ja digissä pysyi se 1-2. Eli ei ollut väärä plussa kuitenkaan ja periaatteessa kertoi tilanteesta hyvin, verikokeessakin hcg oli sillo 55 5+0
Näin mullakin on ollut. Paljon onnea! :smiling-eyes:
 
Siirryn myös tänne, meidän tuoresiirrosta tuli nega, nyt välikierto ja sen jälkeen pas luonnolliseen kiertoon ja julkisen puolella homma loppuukin sit siihen (meillä yksi blasto pakkasessa).
Mielenkiinnosta aloin mittailemaan bbt niin ehkä tietää ensi kierrossa vähän mitä ja milloin odottaa. Ovis-tikutusta en ole koskaan ennen tehnyt. Ekan ivf-n jälkeen vuoto oli todella erilaista kun normaalisti mutta se ilmeisesti täysin normaalia tämän hormoonimyrskyn jälkeen. Vatsakipuja jatkunut punktiosta asti, aluksi lugeista, sit kk-kipuja ja nyt kai pikkuhilja ovulaatiotuntemuksia kohti. Kipuja ollut säännöllisesti myös oikealla navan yläpuolella (sappi tms) ja pidempään kumarassa ollessa sattuu alavatsaan, nämä eivät todennäköisesti liity mihinkään mutta vähän silti huolestuttaa, että mitä jos punktion/siirron jälkeen tullut jtn komplikaatioita. Julkisella kun ei mitään kontrolliultraa tehdä.
No tulipa tästä pitkä jaarittelu ja vähän asiaa 🙈.
 
Moikka! Onko täällä kesäkuussa pakaste alkion siirtoon meneviä?

Meillä luultavasti edessä, jos vaan nyt tässä kuussa saadaan luovuttajalta munasoluja ja jos ne vielä hedelmöittyisi 😊 ja meillä ajatuksena tehdä siirto luonnolliseen kiertoon 👍

Jännittää kovasti kaikki tämä 😱 mutta onneksi hyvällä tavalla 😅😊
 
Onko täällä muita toukokuussa piinailevia? Ilmottauduin tänään hoitoihin, siirto tod näk 17.5.

Meillä siis ivf 09/2020, siitä saatiin kaksi alkiota pakkaseen. Eka pas tehtiin 12/20, siitä plussa. Tämä plussa on nyt 1v8kk ikäinen vauhtitaapero.

Meillä pakkasessa siis vielä yksi 5-päiväinen blasto. Meillä lahjasoluhoidot yksityisellä klinikalla julkisen maksusitoumuksella. Jos pas ei toisi plussaa, olisi meillä vielä mahdollisuus toiseen ivf yksityisellä. Mulla ikää 37v., käytössä lahjasimpat.

Siirretään letroilla tuettuun omaan kiertoon, lisänä kortisoni autoimmuunisairauksien takia.
 
Täällä olisi tarkoitus tehdä PAS toukokuussa, jos kohdun limakalvo on ok. Saas nähdä. Perjantaina on ensimmäinen tarkistusultra. Ivf oli viime kierrossa, tuoresiirtoa ei ollut juuri kohdun limakalvon huonouden takia. Oli paksu mutta liian tiivis, mitä se sitten tarkoittaakin.
 
Täällä olisi tarkoitus tehdä PAS toukokuussa, jos kohdun limakalvo on ok. Saas nähdä. Perjantaina on ensimmäinen tarkistusultra. Ivf oli viime kierrossa, tuoresiirtoa ei ollut juuri kohdun limakalvon huonouden takia. Oli paksu mutta liian tiivis, mitä se sitten tarkoittaakin.

Mulla on katsottu limakalvossa kerroksia, eli sen pitäisi näyttää kuulemma kolmilehtiseltä. Ultrassa tämä on näytetty ja siitä tosiaan pystyy ihan laskemaan kolme kerrosta. Voisiko olla että tämä "lehtevyys" tai kerroksellisuus puuttui? Onko sulla ollut nyt mitään lääkettä parantamaan limakalvoa? Ilmeisesti tuon ultran jälkeen voidaan vielä määrätä Bemfolaa jos näyttää limis huonolta.

Toivottavasti päästään piinailemaan yhdessä!
 
Mulla on katsottu limakalvossa kerroksia, eli sen pitäisi näyttää kuulemma kolmilehtiseltä. Ultrassa tämä on näytetty ja siitä tosiaan pystyy ihan laskemaan kolme kerrosta. Voisiko olla että tämä "lehtevyys" tai kerroksellisuus puuttui? Onko sulla ollut nyt mitään lääkettä parantamaan limakalvoa? Ilmeisesti tuon ultran jälkeen voidaan vielä määrätä Bemfolaa jos näyttää limis huonolta.

Toivottavasti päästään piinailemaan yhdessä!
Joo, yksityisellä puolella on sitä limakalvoa usean kierron aikana tarkasteltu ja paranneltu mm. poistamalla hysteroskopiassa polyyppi ja kiinnikkeitä. Myös Letrot ja Menopur paransivat limakalvoa. Limakalvoni on kyllä ns. kolmikaikuinen (ilmeisesti sama kuin lehtevä), mutta se mikä näkyy ultrassa keskellä vaaleana viivana, ei minulla mene symmetrisesti keskellä, vaan yleensä siinä on mutka (lääkärin sanoin keskiviivakaiku niiaa). Se tarkoittaa, että toisella puolella limakalvo on osassa kohtua ohut. Tästä huolimatta inssistä joulukuussa tuli plussa, joten ei se raskautta kokonaan estä. Nyt ilmeisesti munasolustimulaation aikana Gonal-F aiheutti sen, että limakalvo "meni yli". Lääkäri sanoi että se on tiivis, siihen ei kiinnity alkio. Näin myös itsekin ultrasta, että keskiviivakaiku oli tavallista mutkaisempi. Ehdottomasti en halunnut tuhlata alkioita niin epäoptimaaliseen tilanteeseen.

Toivottavasti tässä lääkkeettömässä kierrossa on taas ok. Mutta kiva tietää, että sille on jotain tehtävissä myös kesken kierron!

Jos ei nyt päästä siirtoon, se harmittaa, mutta toisaalta elämässä on muuten vähän mylläkkää. Kesäkuussa voisi olla rauhallisempaa, joten jos PAS siirtyy sinne, en ota sitä kovin rankasti.
 
Moikka! Onko täällä kesäkuussa pakaste alkion siirtoon meneviä?

Meillä luultavasti edessä, jos vaan nyt tässä kuussa saadaan luovuttajalta munasoluja ja jos ne vielä hedelmöittyisi 😊 ja meillä ajatuksena tehdä siirto luonnolliseen kiertoon 👍

Jännittää kovasti kaikki tämä 😱 mutta onneksi hyvällä tavalla 😅😊
Meillä pitäisi olla kesäkuussa 1. PAS 😊 Oon täällä seuraillut jo jonkin aikaa, mutta nyt päätin liittyä mukaan.

Meillä oli punktio vajaa kuukausi sitten, mutta hyper-riskin takia ei päästy tuoresiirtoon. Punktiosta saaliina 32 munasolua, joista 26 kypsiä ja niistä 21 hedelmöittyi. Pakkaseen asti selvisi 7 blastoa 😍

Nyt menossa välikierto kp19 ja oon ovista testaillut, mutta toistaiseksi cb:n kahden hormonin digitesti on näyttänyt vaan vilkkuvaa hymiötä. Normaalisti mulla on ovis kp15-16. Kovasti täällä jännitän, ettei välikierto nyt venyisi liian pitkäksi, että ehdittäisiin edes siihen yhteen siirtoon ennen kesäsulkua 😬
 
Meillä pitäisi olla kesäkuussa 1. PAS 😊 Oon täällä seuraillut jo jonkin aikaa, mutta nyt päätin liittyä mukaan.

Meillä oli punktio vajaa kuukausi sitten, mutta hyper-riskin takia ei päästy tuoresiirtoon. Punktiosta saaliina 32 munasolua, joista 26 kypsiä ja niistä 21 hedelmöittyi. Pakkaseen asti selvisi 7 blastoa 😍

Nyt menossa välikierto kp19 ja oon ovista testaillut, mutta toistaiseksi cb:n kahden hormonin digitesti on näyttänyt vaan vilkkuvaa hymiötä. Normaalisti mulla on ovis kp15-16. Kovasti täällä jännitän, ettei välikierto nyt venyisi liian pitkäksi, että ehdittäisiin edes siihen yhteen siirtoon ennen kesäsulkua 😬

Tervetuloa!
Punktion jälkeinen kierto voi myös olla ovuloimaton ja menkat vaan alkaa ajallaan. Mulla oli osa punktion jälkeen kierroista ovuloimattomia.
Kovasti tsemppiä PASiin! Toivottavasti heti nappaa :red-heart:
 
Tervetuloa!
Punktion jälkeinen kierto voi myös olla ovuloimaton ja menkat vaan alkaa ajallaan. Mulla oli osa punktion jälkeen kierroista ovuloimattomia.
Kovasti tsemppiä PASiin! Toivottavasti heti nappaa :red-heart:
Kiitos!
Aa, hyvä tietää 👍🏻 Ei sit tarvii niin kovin jännittää aikatauluja 😊
 
Onko sulla suunnitteilla pas omaan kiertoon? Se ovulaatio on kuitenkin tärkeä, että tapahtuu. Muuten luonnonkiertoon ei ole mahdollista tehdä pasia. Mulla oli punktio 09/2020 eikä päästy siirtoon 10 tai 11 juuri ovuloimattomuuden takia. Sitten joulukuussa lääkäri määräsi letrozol lääkkeen varmistamaan ovulaation. Sillä sitten saatiin ovis aikaiseksi ja ekasta pasista tulikin plussa.
 
Takaisin
Top