Pakastealkion siirto (PAS)

Kontrolliultrassa käyty. Tänään kp12. Limakalvo 11.4 mm, vasemmalla johtofollikkeli 23 mm. Meidän sairaalan gynekologi kyseli että oonhan aloittanut ovistestit, en ollut 😅 tein digin kun pääsin kotiin, oli vielä nega.

Soittelin klinikalle ja he sanoivat että heillä kokemus Letroista että kasvattaa nopeasti follin, mutta on pidempään isompi ja puhkeaa ihan normaalina ovisajankohtana. Ehdin jo vähän säikähtää että menikö jo ovis ohi, toki folli ei ollut puhjennut. Mutta huomenna aamusta jatkan testailua.

Antraalifollikkeleita näkyi vasemmalla puolella 17 ja oikealla 10, eli vilkkaat munasarjat. Se oli mukava kuulla, jos tästä ei tärppää ja lähdetään uuteen stimulaatioon, niin on reserviä.

Luulen että mulla näkyy nyt tuo Ubikinolin syönti, oon sitä syönyt parin kuukauden ajan ja pitää vielä jatkaa.

@Livie Onnea siirtoon! 😍🌈🍀

Täällä kyllä näyttää pahasti siltä, ettei ovista tule. Kp15 ja ovistesti on aivan hailakka. Voihan se siitä tietysti vielä pompata, mutta ikinä ei ole ollut noin haaleita viivoja missään kierron vaiheessa. Soitan huomenna polille ja kysyn, saanko ottaa Terolutit käyttöön, jos maanantaihin mennessä ei tule plussaa, ettei veny ihan mammuttikierroksi. Muuten ei ehditä siirtoa ennen kesätaukoa.

Me saatiin tänään tieto, että pakkasessa olis kolme 2-päiväistä odottamassa siirtoa 🌈 Liityn siis tänne jännittämään, että vieläkö ehditään siirtoon ennen kesäsulkua. Ei kovin lupaavalta näytä, jos kierto yhtään venyy ja jos pitää odottaa tyhjennysvuodosta vielä seuraavaan kiertoon. 😥

@Livie onnea siirtoon! 😊

@Onnenomena onko testi vahvistunut?

Mites muut pärjää huomisen äitienpäivän kanssa? Itsellä ei vielä viime vuonna tehnyt pahaa, mutta nyt on alkanut oma tilanne harmittaa, kun ei sitä äitienpäivää pääse juhlimaan 😔 hoidot kuitenki vasta sinänsä aluillansa ja odotukset ensimmäiseen siirtoon korkealla (jos siirto ei onnistu, niin sit tullaan kyllä korkeelta ja kovaa😅), joten ehkä ensi vuonna 🤞🏻

@Livie onnea siirtoon! 😊

@Onnenomena onko testi vahvistunut?

Mites muut pärjää huomisen äitienpäivän kanssa? Itsellä ei vielä viime vuonna tehnyt pahaa, mutta nyt on alkanut oma tilanne harmittaa, kun ei sitä äitienpäivää pääse juhlimaan 😔 hoidot kuitenki vasta sinänsä aluillansa ja odotukset ensimmäiseen siirtoon korkealla (jos siirto ei onnistu, niin sit tullaan kyllä korkeelta ja kovaa😅), joten ehkä ensi vuonna 🤞🏻
Kiitos kysymästä, huonolta näyttää. Kp18 ja viiva tosi haalea. Kuva ei ole tänään otettu, mutta vastaava tuli tänäänkin. Ehkä ihan aavistuksen vahvistunut, mutta ei merkittävästi. Eilisestä asti tullut vähän limoja, mutta en anna niille painoarvoa, kun testi ei ole ollenkaan sitä mitä pitäisi.

En tiedä vielä, miten huomisen koen, mutta vuosi sitten olin aivan romuna ja itkeskelin koko päivän. Yritän keskittyä huomenna juhlimaan äitiäni ja anoppiani ja sitten ihan muuhun. Somea ei ainakaan kannata avata kovin montaa kertaa päivän aikana ja olen jo päättänyt, etten laita suvun yms muihin wa-ryhmiin yleisiä onnitteluja kaikille äideille. Kuivaa, mutta olen juuri nyt niin rikki siitä, etten kuulu siihen joukkoon.

Lohdullista, että sinulla on positiivista odotettavaa ja toivoa äitienpäivästä huolimatta! Anna sille valta! 🍀

Liitteet

• IMG_20230511_084940.jpg
    IMG_20230511_084940.jpg
    2.2 MB · Katsottu: 117
Kiitos kysymästä, huonolta näyttää. Kp18 ja viiva tosi haalea. Kuva ei ole tänään otettu, mutta vastaava tuli tänäänkin. Ehkä ihan aavistuksen vahvistunut, mutta ei merkittävästi. Eilisestä asti tullut vähän limoja, mutta en anna niille painoarvoa, kun testi ei ole ollenkaan sitä mitä pitäisi.

En tiedä vielä, miten huomisen koen, mutta vuosi sitten olin aivan romuna ja itkeskelin koko päivän. Yritän keskittyä huomenna juhlimaan äitiäni ja anoppiani ja sitten ihan muuhun. Somea ei ainakaan kannata avata kovin montaa kertaa päivän aikana ja olen jo päättänyt, etten laita suvun yms muihin wa-ryhmiin yleisiä onnitteluja kaikille äideille. Kuivaa, mutta olen juuri nyt niin rikki siitä, etten kuulu siihen joukkoon.

Lohdullista, että sinulla on positiivista odotettavaa ja toivoa äitienpäivästä huolimatta! Anna sille valta! 🍀
Toivottavasti se vielä vahvistuu niin pääsette siirtoon ennen kesää! 🤞🏻

Joo, täytyy vaan koittaa keskittyä niihin positiivisiin asioihin 😊

@Onnenomena mulla oli kans myöhäinen ovulaatio kp20 ja meinasivat jo hoitavasta perua siirron mutta onneksi sain sanottua että on pitkiä kiertojakin ja sopisi 35 päivän kiertoon vallan hyvin 🙄 tosi turhauttavaa on tämä kyllä.

Täytyy itsekin hypätä tänne palstalle mukaan, kun vertaistuen tarve alkaa kasvamaan suureksi. Useasti näitä täältä luen ja pidän sormia ja varpaita ristissä kaikille, että tärppäisi.

Olin elämäni toisessa pakastealkion siirrossa aivan toukokuun alussa, ensimmäinen PAS hieman alkuvuodesta johti alkaneeseen raskauteen. Aika kovaa ja korkealta sitten tultiin alas, kun raskaus ehti keskeytyä jo juuri ennen varhaisultraa noin viikolla kuusi.

Tämänkertainen PAS alkoi tiedolla, että meidän jäljellä olevasta kahdesta blastosta ensimmäisenä sulatettu ei selvinnyt siirtokelpoisena, mutta klinikalla siirtoon ehdittiin sitten vielä sulattaa tämä viimeinen alkio. Nyt on ollut jotenkin aivan järkyttävää toivon ja epätoivon vuoristorataa, kun malttamattomana testailin perjantaina jo pp11 aivan todella hailakoita haamuja, pp12 oli testi hieman vahvistunut ja tänään pp13 virallisena testipäivänä kotitesti haalistui takaisin haamuksi, ja klinikalla tehty veritesti näytti arvoa hieman alle 15, eli todella matalaa. Ymmärtääkseni tässä vaiheessa pitäisi kuitenkin puhua jo sadoista eikä kymmenistä.

Klinikalta hoitaja arveli, että jotain yritystä on tapahtunut, mutta ei ole sitten jaksanut pidemmälle. Ei kuitenkaan tietenkään uskaltanut sanoa varmaksi, vaan varasi puhelinajan lääkärille ja ehdotti kuitenkin vielä kaiken varalta jatkamaan tukilääkitystä kunnes olen jutellut lääkärin kanssa. Jostain ihmeen toivon rippeistä näköjään vielä pidän kiinni, vaikka järki sanoo, että kemialliselta raskaudeltahan tämä vaikuttaa. Toisaalta, koitan olla lietsomatta itseäni paniikkiin, kun pohdin että eihän tuo alhainen arvo vaan ole merkki kohdun ulkoisesta raskaudesta. Vaikka olen jo asennoitunut, että uusi IVF kierros taitaa olla edessä, niin kyselen kuitenkin, että onko kellään tullut vielä positiivista yllätystä näin matalien hcg arvojen kanssa?

Voi pylly unohdin ottaa Teron ja se myöhästyi nyt 4h. Maha alko mennä kipeäksi niin muistin vasta nyt 😭😭😭😭😭
Voi, ei yksi neljän tunnin heitto varmasti vaikuta, jos muuten olet säännöllisesti ottanut! Halaus, kokemusta on noista paniikkitilanteista! Monta kertaa olen itsekin ollut varma, että kaikki on pilalla.

Päivittelinkin tuonne salaiselle puolelle, mutta laitetaan vielä tännekin.. siirrossa käyty tänään, kaikki meni oikein hyvin. Kyseessä hyvälaatuinen viidennen päivän blasto. Tänään pistin Gonapeptylin, Lutinukset ja kortisoni jatkuu. Raskaustestipäivä on jo ensi viikon torstaina.

Täällä on tänään ilmottauduttu ekaan PAS:oon 😊 ultra tuli ensi viikon perjantaille kp11 ja silloin alkaa myös ovistestailu. Hoitaja sanoi, että siirtoon ei päästä, jos ovis+ osuu maanantaille. Tietääkö joku tehdäänkö tyksissä siirtoja myös lauantaina? Jäin ihmettelemään miten "kiellettyjen" päivien listalla on vain maanantai. Meillä on pakkasessa vaan blastoja ja niitä ei käsittääkseni paljoa enää kasvatella sulatuksen jälkeen 🙈

Itsellä eka PAS Tilkassa tulossa maanantaina 29.5, tänään tiistaina oli ovistesti positiivinen. Mulle sanottiin myös, että jos maanantaina ois tullu testistä plussa, ei siirtoa voi tehdä. Kuitenkin lääkärin sanoin, "sunnuntain siirrot tehdään maanantaisin", eli yhden päivän liukuma siirtoajankohdassa ilmeisesti on? Viisipäiväinen blasto tämä.
Eka IVF tehtiin loppuvuodesta. Helmikuussa nt-ultrassa todettiin joulukuisesta viispäiväisen tuoresiirrosta keskeytynyt keskenmeno, koko vastasi tällöin 8+6. Tämä nyt siirrettävä on kaikki, mitä saatiin pakkaseen, toivottavasti saatais siirto tehtyä. Jännittää ja ahdistaa.

Viisipäiväinen blasto voidaan siirtää kuudentena päivänä ovulaatiosta, sen takia luulen että tuo kommentti että sunnuntain siirrot voidaan tehdä maanantaina 😊 itse tosin olen yksityisellä klinikalla hoidoissa, he tekevät siirtoja myös viikonloppuisin.

Mulle siirrettiin viisipäiväinen blasto tiistaina 16.5. dpo6. Ensi lauantaina testipäivä, oireita on. Maanantaina tein negatestin, jossa tosin kummallinen "tuhru" tai haamujen haamu.

Takaisin