Pakastealkion siirto (PAS)

Kiitos! 😍
Siis joo ainakin meidän Prismasta saa ja maksaa 10,95€ 🙈
No oho, luulin et vaan niit mis lukee raskaana/ei raskaana, mut ei viikkoi. Mut kiva tietää tulevan varalle, valmiina kyl odottelemas tuplapakkaus niit raskauskeijulta tilattuna. Voi kun pääsis iteki ens kuus niit käyttää😍
 
Tämmöstä tänään 😊


Kävin ostamassa ens tiistaille cb viikkonäytöllisen, ihan törkeän hintainen apteekissa, 15,90€ 😅
Mun piti muistaa ostaa kauppareissulla Prismasta kun käytiin mutta enhän mä muistanu 😬
Hienosti on vahvistunut, onnea!
:Smiling Face With Smiling Eyes:


Meillä ei taida kans olla lähi Prismassa viikkonäytöllisiä mutta viime syksynä tilasin verkkoapteekin alesta yhden ja se oli jotain sen 10 € luokkaa silloin. Viime viikolla oli PC raskaustestit loppu lähi Prismasta ja tällä viikolla ovistestit niin että piti hakea toisesta. En muista että olis kertaakaan puoleentoista vuoteen käyny näin. Innokkaita testaajia liikenteessä. :Grinning Face:
 
Hienosti on vahvistunut, onnea!
:Smiling Face With Smiling Eyes:


Meillä ei taida kans olla lähi Prismassa viikkonäytöllisiä mutta viime syksynä tilasin verkkoapteekin alesta yhden ja se oli jotain sen 10 € luokkaa silloin. Viime viikolla oli PC raskaustestit loppu lähi Prismasta ja tällä viikolla ovistestit niin että piti hakea toisesta. En muista että olis kertaakaan puoleentoista vuoteen käyny näin. Innokkaita testaajia liikenteessä. :Grinning Face:
Kiitos! 😊

No on näköjään joo testaajia liikkeellä 🙈
 
En jaksa kaivella, valistakaa joku :Grimacing Face: Miten se menee, jos on ollut epäonnistunut tuoresiirto, niin pääseekö PAS:iin ilmoittautumaan heti alkavista menkoista, vai tuliko siihen välikierto?
 
Kolmas PAS epäonnistui myöskin... 3 ois vielä pakkasessa mut tuleeko tästä mitään jos eivät enempää tutki? Ferritiini katottu vuos sitten, oli 16 eli "viitearvojen sisällä ". Yritin ehdottaa jos se otettaisiin uusiksi kun näitä vuotojakin tässä ollut, sanoi neuvottelevansa lääkärin kanssa... viikonloppuna pitäisi aloittaa taas testailu, mutta onko tässä mitään järkeä, jos sekin menee hukkaan? 😥
 
Kolmas PAS epäonnistui myöskin... 3 ois vielä pakkasessa mut tuleeko tästä mitään jos eivät enempää tutki? Ferritiini katottu vuos sitten, oli 16 eli "viitearvojen sisällä ". Yritin ehdottaa jos se otettaisiin uusiksi kun näitä vuotojakin tässä ollut, sanoi neuvottelevansa lääkärin kanssa... viikonloppuna pitäisi aloittaa taas testailu, mutta onko tässä mitään järkeä, jos sekin menee hukkaan? 😥
Pahoittelut negasta 😔
Mitä sinulta on tutkittu? Onko vuotoja ollut siirron jälkeen? Siihen ainakin voisi saada apua lisätuella.
 
Kolmas PAS epäonnistui myöskin... 3 ois vielä pakkasessa mut tuleeko tästä mitään jos eivät enempää tutki? Ferritiini katottu vuos sitten, oli 16 eli "viitearvojen sisällä ". Yritin ehdottaa jos se otettaisiin uusiksi kun näitä vuotojakin tässä ollut, sanoi neuvottelevansa lääkärin kanssa... viikonloppuna pitäisi aloittaa taas testailu, mutta onko tässä mitään järkeä, jos sekin menee hukkaan? 😥
Pahoittelut negasta :sad-face: :Broken Heart: Kyllähän ne loputkin alkiot kannataa siirtää, kun voi olla että juuri se onnekas alkio vielä siellä odottaa siirtoa. Jos kerran alkionsiirrosta raskautumisen todennäköisyys on vain 30-40% ja se ei edes sisällä raskautumisen jälkeen keskeytyneitä, niin voi tosiaan mennä se 4 siirtoa tai enemmän. Yksityisillä taitaa olla alkiodiagnostiikkaakin tarjolla, jolla voidaan tutkia kuinka terveitä alkiot on. On tosin kai melko tyyristä.
Eikös 16 ole muuten Ferriksi todella alhainen? Suositus on lähempänä 100 raskautta ajatellen? En tiedä paljonko se vaikuttaa siirrosta raskautumiseen mutta Ferriä kyllä lähtisin korjaamaan asap.

Sain itse nyt ensi maanantaille ekan PAS ajan. D5 blasto olisi tarkoitus siirtää jos selviää sulatuksesta.
 
Pahoittelut negasta 😔
Mitä sinulta on tutkittu? Onko vuotoja ollut siirron jälkeen? Siihen ainakin voisi saada apua lisätuella.
Tässä siirrossa tuli vähän vuotoa, sanoi vaan että sitä ei tarvi pelästyä? Mistä se siis johtui? Kahdessa aiemmassa ei ollut missä päästiin edes plussaan asti... mitähän multa ois tutkittu 😬 ei ainakaan mitään hormonaalista vikaa oo löytynyt ja luonnollisiin kiertoihin tehty, limakalvo ollut tarpeeksi paksu jne vaikka 40 juuri täytin. Alkiodiagnostiikka ois kai mahdollinen kahden keskenmenon jälkeen mutta kemiallista ei keskenmenoksi laskettu 🙄 mitähän mun pitäis osata vaatia?
 
Tässä siirrossa tuli vähän vuotoa, sanoi vaan että sitä ei tarvi pelästyä? Mistä se siis johtui? Kahdessa aiemmassa ei ollut missä päästiin edes plussaan asti... mitähän multa ois tutkittu 😬 ei ainakaan mitään hormonaalista vikaa oo löytynyt ja luonnollisiin kiertoihin tehty, limakalvo ollut tarpeeksi paksu jne vaikka 40 juuri täytin. Alkiodiagnostiikka ois kai mahdollinen kahden keskenmenon jälkeen mutta kemiallista ei keskenmenoksi laskettu 🙄 mitähän mun pitäis osata vaatia?
En ole ammattilainen, mutta mulla alkoi kerran viikko siirron jälkeen tiputtelua ja se osoittautui kemialliseksi. Tiputtelu kuitenkin otettiin vakavasti ja sen jälkeen on aina ollut sen estämiseksi lääkitys. Joko Ovitrellen pistelyä pieniä määriä siirron jälkeen tai Progynova. Vuotoja ei ole näiden kanssa tullut. Ferritiini on munkin mielestä matala. Mulla oli reilu 20 kun yksityisellä suosittelivat heti rautainfuusiota ennen siirtoa. Toki en tiedä kuinka paljon ferritiinillä on vaikutusta raskauden alkamiseen, mutta ei siitä haittaakaan ole. Sitä voi käydä mittauttamassa esim. Puhdin kautta jos klinikalta eivät suostu. Oletko julkisella hoidossa? Saisitko heidän kautta alkiodiagnostiikkan jossain kohti? Kolme alkiota pakkasessa kuulostaa mun mielestä lupaavalta ja matkassa on voinut olla huonoa tuuria tai kromosomivikaa. Ehkä pyytäisin progetukea vahvemmaksi ja pidempikestoiseksi jos ei vielä ole ollut. Sitä voi myös mitata, että on hyvällä tasolla. Älä luovuta 🤍
 
Huoh, tässä vastaukset mun kyselyihin ferristä ja tukilääkkeestä :/
 

Liitteet

  • Screenshot_20230302-135209_Chrome.jpg
    Screenshot_20230302-135209_Chrome.jpg
    108.5 KB · Katsottu: 155
  • Screenshot_20230302-121545_Chrome.jpg
    Screenshot_20230302-121545_Chrome.jpg
    154.7 KB · Katsottu: 155
Rupes nyt viikonloppuna ahdistaan kun ovisplussa tuli viime tiistaina (kp 21), ja siirto pitäis olla nyt maanantaina mutta lämmöt ei olleet vieläkään nousseet kunnolla! Mulla oli 3 päivää täysin sama lämpö ja sit 0,1 C vain nousua. Nyt tänä aamuna onneksi vihdoin lämmötkin lähti reilusti nousuun, että eiköhän siellä oviskin ole käynyt ja viimein keltarauhanen vaivautui aloittaan hommansa. Ei siinä muuten mitään mutta poli tosiaan varmisti, että Terojen aloitus on vasta siirron iltana ja mulla pitäis luonnollisen kierron kk alkaa maanantaina (kp 27). :Grimacing Face: Eilen jo pienessä paniikissa kävin kertaalleen vessassa katsomassa että eihän ne vielä alkaneet.

En sitten tiedä oliko oviksella jotain vaikeuksia tapahtua vai miten siinä kesti. Toivottavasti ei vaikuta alkion kiinnittymiseen?
 
Oli miten oli, ei onneksi kuukautiset alkaneet ja siirtoon päästiin.:smiling-eyes: Terolut alkoi jo eilen ja tänään oli yksi mysteeri-piikki Gonapeptyliä. Onneksi ei luonnolliseen kiertoon tehtävässä PAS ole sen enempää muita lääkkeitä.
 
Onko teillä pas tehty millä kiertopäivänä? Tai monta päivää ovulaatiosta? Alkoi jännittämään tuleva pääsiäinen, pääseekö siirtoon ollenkaan alkavassa kierrossa. Alkioita on 6 ja 2 päiväisiä?
 
Meillä tehtiin pas kp18, alkio oli 2-päiväinen sulattaessa + 1 sulatuspäivä. Kp14 oli siis ovulaatio. Luonnonkiertoon siirrettäessä asiaan vaikuttaa ovulaatio ja alkion ikä. Eli kohdun ja alkion on oltava samassa aikaikkunassa, niinkuin hedelmöitys olisi tapahtunut ovulaation aikana. Meillä on vielä 5-päiväinen pakkasessa, jos se selviää sulatuksesta niin siirretään 6 päivää ovulaation jälkeen (eli alkion ikä + yksi sulatuspäivä).
 
Takaisin
Top