Pakastealkion siirto (PAS)

Hei!
Uutena täällä, tätä ketjua ja ivf ketjua jo hetken tässä lueskellutkin. :smiling-eyes: Muutama lähes samalla tarinalla kun me, meillä tuoresiirto johti negaan ja nyt menossa välivuoto. Pakkasessa 2 alkiota, toivottavasti huhtikuussa päästään siirtoon ja siitä positiivista testiä. Vielä suhteellisen toiveikkaat fiilikset vaikka tuoresiirto ei johtanut raskauteen ja pakkasessa vaan 2 alkiota :folded:
Minulla oli juuri tämä tilanne, ja negan tuoresiirron jälkeen siitä ekasta PASista tuli potra poika, mikä nyt opettelee kävelemään. :smiling-eyes: Onnea yritykseen. :Two-hearts: (Ja pieni haikeus, pitäisikö se jäljelle pakkaseen jääneen alkionkin arpaonni kokeilla.:folded:)

Muoks: Negan tuoresiirron jälkeen välissä tehtiin ERA-testi, missä osoittautui, että alkion optimaalisin siirtohetki on minulla poikkeava. Siirto tehtiin ERA:n jälkeen eli 2 kk tuoresiirrosta ERAn osoittamalla hetkellä, ja kaboom - plussa tuli!
 
Hei!
Olen lukenut näitä ketjuja jo vuosikausia. Meillä on lapsitoive ollut 8-vuotta ja takana 3ivf:ää. 2.ivf:n 2.pas:sta raskaus alkoi, mutta päättyi viikolla 20 pienen kuolleen tytön syntymään (12/20).

Sen jälkeen on tehty 3pas:ia ja 3.ivf. Tiistaina siirrettiin 9 soluinen, 3 päiväinen alkio. (3.ivf:n 2.pas). Huomenna gonapeptyl ja virallinen testipäivä 28.3.

Lukuunottamatta keskenmenoon päättynyttä raskautta, siirroissa ei ole tapahtunut mitään. Lapsettomuus on selittämätön.

Vaikka on toivoa, pelottaa, että ollaanko me ne, jotka jäävät ilman lasta. Elämä on hyvää, mutta.
 
Hei!
Olen lukenut näitä ketjuja jo vuosikausia. Meillä on lapsitoive ollut 8-vuotta ja takana 3ivf:ää. 2.ivf:n 2.pas:sta raskaus alkoi, mutta päättyi viikolla 20 pienen kuolleen tytön syntymään (12/20).

Sen jälkeen on tehty 3pas:ia ja 3.ivf. Tiistaina siirrettiin 9 soluinen, 3 päiväinen alkio. (3.ivf:n 2.pas). Huomenna gonapeptyl ja virallinen testipäivä 28.3.

Lukuunottamatta keskenmenoon päättynyttä raskautta, siirroissa ei ole tapahtunut mitään. Lapsettomuus on selittämätön.

Vaikka on toivoa, pelottaa, että ollaanko me ne, jotka jäävät ilman lasta. Elämä on hyvää, mutta.

Ymmärrän tunteesi. Meillä 3.IVF:ää takana ja ei yhtään elävää lasta. Kaksi menetettyä lasta on.
Olen jo ensimmäisen kkm:n jälkeen työstänyt ajatusta, että jäädään lapsettomaksi. Meillä on enää 2 alkiota pakkasessa ja lisää ei tule, eli ns. loppu häämöttää.

Tutkittiinko teillä mistä pienen tyttönne kuolema on voinut johtua?
Toivotaan teille tästä siirrosta pysyvää plussaa :Heartred
 
Hei!
Uutena täällä, tätä ketjua ja ivf ketjua jo hetken tässä lueskellutkin. :smiling-eyes: Muutama lähes samalla tarinalla kun me, meillä tuoresiirto johti negaan ja nyt menossa välivuoto. Pakkasessa 2 alkiota, toivottavasti huhtikuussa päästään siirtoon ja siitä positiivista testiä. Vielä suhteellisen toiveikkaat fiilikset vaikka tuoresiirto ei johtanut raskauteen ja pakkasessa vaan 2 alkiota :folded:

Hei samaa tässä toivotaan. Huhtikuussa pääsiäinen osuu pahimmoilleen ehkä ovulaation aikaan ja voi olla ettei sillon ole poli auki (julkisella). Meillä tuoresiirto johti kkm ja vajaan parin viikon päästä alkaa menkat joista saa ilmoittautua PASsiin. Toivottavasti nyt ois meidän vuoro ♥️
 
Meillä alkoi nyt uusi yritys PAS:iin tälle vuodelle. Alkuvuodelle mahtui tammikuun yritys, mutta oli nestettä kohdussa eikä siirtoa voinut tehdä. Kohdun tähystysaika meni 2 kk pitkälle, ja sillä aikaa lääkäri määräsi minulle Procren piiki "kuivattekemaan" endoa sekä minipillerit "ehkäisemään" Procrenin haittavaikutuksia. No olin kuukauden ajan tosi kipeä näistä lääkkeistä...

Kohdun tähystyksessä kohtu oli siisti ja tyhjä. Ilmeisesti kohdussa oli vielä ollut ehkä materiaalia edellisestä kkm:stä, vaikka sitä koitettiin poistaa kahdessa eri imukaavinnassa ja materiaali poistui kuukautisissa tuossa odotteluvälissä.
Nyt alettiin uutta PAs yritystä, mutta koska munasarjojen (estrogeenin) toiminta ajettiin alas, nyt ne on heräilleet tosi hitaasti ja ovulaatio tarvittaisiin siirtoon. Jälkeenpäin luin tuosta Procren pistoksesta, että joillain ihmisiää on jäänyt munasarjat toimimattomaksi eli ne eivät ole toipuneet!
Tässä on toista viikkoa odoteltu munasarjojen heräämistä ja jouduttu ottamaan lisäpiikkiä kasvattamaan munasoluja, jotta ovulaatio onnistuisi. Nyt löytyi 8mm jo eli hitaasti edetään. Toivotaan vaan kovasti, ettei nyt tapahtuisi mitään extra jännää, ettei taas voida tehdä siirtoa.

Miten Kevätsumu? Onko tuntemuksia? Ja aiotko testata aikaisemmin ennen virallista testipäivää?
 
Meidän pienellä todettiin down ja paljon turvotusta, eli myös elimissä olisi ollut vikaa. Uskon, että se raskaus päättyi niin hyvin kuin mahdollista, sillä lapsi olisi löydösten perusteella ollut hyvin vakavasti sairas ja keskenmeno myöhäisemmillä viikoilla, tai elämä sairaalassa olisi ollut hyvin todennäköinen.

Tällä kertaa olin hyvin toiveikas tähän aamuun saakka. Oli erilaisia tuntemuksia perjantaista saakka kohdun alueella. Pientä vihlontaa jne. Myös naama kukkii. Samankaltaisia tuntemuksia kuin viimeksi kun olin raskaana.
Tänä aamuna heräsin ja olin valtavan murheellinen, kuten yleensä tähän aikaan kun kuukautiset alkavat noin viikon sisään. Myös naama oli rauhoittunut yön aikana.
Teen kuitenkin testin varmaan perjantaina. Virallinen päivä maanantai.

Toivottavasti pääsette siirtoon ja kaikki sujuu parhaalla mahdollisella tavalla RedCherry!
Tsemppiä myös muille ketjun lukijoille❤️
 
Anteeksi, siis CherryRed. Kovasti mietin kummin päin se oli...

Ei todellakaan haittaa.
Hyvä, että saitte vastauksia, miksi raskaus meni kesken, vaikka ainahan se on kamalaa, ihan sama mikä on syy :Heartred

Testasitko jo eilen?

Meillä oli eilen taas ultra ja nyt siellä on 2 johtofollia 11,5mm. Siellä olisi tarjolla myös 5 pienempää, ja huvittelin kumppanillekin ajatuksella että jos tästä tehtäisiinkin lennosta keräys :rolling: kun siellä on sen verran elämää piikeistä. Jos sais vielä terveitä alkioita varastoon... mutta hän ei lämmennyt tähän ajatukseen, ihme juttu. Mun iän vuoksi siis suuri osa meidän alkioista on hyvin sairaita todetusti. 3 tervettä alkiota saatiin yhteensä 10 vai 11 blastosta (ei enää edes muista kun tapahtui viime vuonna). Ja kun ikä lisääntyy, kromosomivikojen määräkin kasvaa. Ei olisi enää varmaa, että saataisiin terveitä, mutta silti se aina on tuolla takaraivossa, että "vielä yksi kierros"... (yksi terve alkio jo menetettiin viime vuoden lopulla)

Mutta tosiaan nämä follit kasvaa nyt edelleen hitaammin, mitä lääkäri ajatteli. Ens Ma taas uusi ultra ja katsotaan missä kohtaa ollaan. Jatketaan siis piikitystä. Arvio siirrolle on puolentoista vikon päähän. Että jos ovulaatio saataisiin aikaan Ti tai Ke ensi viikolla, mutta siihen tietysti follien pitäisi olla väh. 16mm.

Onko muilla tulossa PAS:eja?
Doggolla taitaa ensi viikolla olla kp1 ja siirto edessä? :smiling-eyes:
 
Hienoa, että on elämää, siirtoa kohti vaan! Tämähän voi olla juuri se kierros :)

Testasin pe. Testiajalla ei näkynyt mitään, mutta päätinkin katsoa sitä vielä kun olin heittämässä pois ja selvä vaaleanpunainen viiva oli ilmestynyt :eek: Tänäaamuna testasin uudelleen ja nyt piirtyi selvä viiva minuutin sisällä. Vaaleampi kuin kontrolli, mutta ihan selvä kuitenkin! Veritesti ma tai ti.

Itkettää ja naurattaa. :Heartred

3 PV alkio siirrettiin. Pp 6-9 oli tuttuja tuntemuksia aiemmasta raskaudesta. Pp 10 olin maani myynyt ja varma, ettei mitään tapahtunut. Siitä eteenpäin toivo heräili, "ehkä sittenkin..". Kuukautiskipuja ollut pe ja eilen, nytkin selkää jomottaa. Nyt olen kuitenkin onnellinen :Heartred
 
Hienoa, että on elämää, siirtoa kohti vaan! Tämähän voi olla juuri se kierros :)

Testasin pe. Testiajalla ei näkynyt mitään, mutta päätinkin katsoa sitä vielä kun olin heittämässä pois ja selvä vaaleanpunainen viiva oli ilmestynyt :eek: Tänäaamuna testasin uudelleen ja nyt piirtyi selvä viiva minuutin sisällä. Vaaleampi kuin kontrolli, mutta ihan selvä kuitenkin! Veritesti ma tai ti.

Itkettää ja naurattaa. :Heartred

3 PV alkio siirrettiin. Pp 6-9 oli tuttuja tuntemuksia aiemmasta raskaudesta. Pp 10 olin maani myynyt ja varma, ettei mitään tapahtunut. Siitä eteenpäin toivo heräili, "ehkä sittenkin..". Kuukautiskipuja ollut pe ja eilen, nytkin selkää jomottaa. Nyt olen kuitenkin onnellinen :Heartred

Tosi hienoa! Onnittelut plussasta!
Pienelle paljon tarraisia sukkia! :Heartred
 
Cherryred. Vielä odotellaan kp1stä alkavaksi, ei haittaa vaikka tämä kierto ois vähän pitempi niin ovulaatio menis pääsiäisen yli

"Muhun ei tartu edes postimerkki (mantra, jota koronaa eivät saavat hokevat) alkaa sopimaan myös meihin lapsettomuudesta kärsiviin :rolling:
 
Cherryred. Vielä odotellaan kp1stä alkavaksi, ei haittaa vaikka tämä kierto ois vähän pitempi niin ovulaatio menis pääsiäisen yli

"Muhun ei tartu edes postimerkki (mantra, jota koronaa eivät saavat hokevat) alkaa sopimaan myös meihin lapsettomuudesta kärsiviin :rolling:

enpä olekaan tuota sanontaa kuullut, mutta kyllä se ainakin meidänkin tapauksessa on pitänyt paikkaansa kahden raskauden ja kkm:n jälkeen :rolling:

Meillä on nyt sitten siirtoaika sovittuna ensi viikolle! Ovulaatiopiikin otin eilen.
 
Yritin soittaa polille että ilmoittautuisin PASsiin. Sain takaisinsoittoajan iltapäivälle, mutta eipä sieltä kukaan soittanut. Lakko..... Toukokuussa sitte uusintayritys
 
Hiphei! 1.passiin ilmoittauduttu. Suoraan sanottuna ei kovin kummonen fiilis, jotenki usko menny, mutta ehkä se sieltä tulee vielä takas. :Revolving Hearts:
 
1. Pas takana päin. Odotukset ei täälläkään ole kummoiset, tuon alkuvuoden epäonnen jälkeen. Siirrettiin 5 päiväinen blasto. Miten nopeesti muut on aloittaneet testailun alkionsiirron jälkeen?
Ei sillä että itse haluaisin tällä kertaa testailla hullunkiilto silmissä, mutta mielenkiinnosta vaan pohdin että milloin periaatteessa voisi testata?

CherryRed joko teillä on siirto tehty?
Tsemppiä siirtoon Doggo!
 
1. Pas takana päin. Odotukset ei täälläkään ole kummoiset, tuon alkuvuoden epäonnen jälkeen. Siirrettiin 5 päiväinen blasto. Miten nopeesti muut on aloittaneet testailun alkionsiirron jälkeen?
Ei sillä että itse haluaisin tällä kertaa testailla hullunkiilto silmissä, mutta mielenkiinnosta vaan pohdin että milloin periaatteessa voisi testata?

CherryRed joko teillä on siirto tehty?
Tsemppiä siirtoon Doggo!

Eka testi pääsiäisloman vuoksi 7 päivää siirron jälkeen illalla (dpo12), missä oikeastaan ei näkynyt mitään. Seuraavana aamuna oli haamu herkässä testissä. En ole koskaan testannut paljoa aikaisemmin, ettei tarvii turhaan pettyä. Vaikka haamu löytyi dpo 13 niin verikoe kertoi arvon 62 samalle päivälle, joka on klinikan mukaan 60% paremmalla puolella hcg-arvoja sille päivälle. Eli testi saattaa olla haalea, koska hcg tulee virtsaankin viiveellä ja kaikilla ei nousu ole kovaa tai kiinnittyminen aikaista ja silti voi olla raskaus. Tai voi toki olla aikainen kiinnittyminen ja haamuja jo aikaisemmin, mutta se ei ole ns. keskiarvollista, että näkyy noin aikaisin (dpo9).

Mulle tehtiin siirto 6.4. Tässä elellään tänään 8+0 ja toivotaan parasta tällä kertaa! :Heartred Josko kolmas raskaus toden sanoo?

Ihania piinapäivä Noaidi :Heartred Pidetään sormet ja varpaat ristissä!

Doggo, onko parempi fiilis jo nostanut päätään? :smiling-eyes: Onko siirto jo sovittu?
 
Takaisin
Top