Pakastealkion siirto (PAS)

Cherryred mulla sama tilanne kun sulla eli kkm josta alkaa tyhjennys vuoto olla aika taputeltu (7 päivää) . Olenko ymmärtänyt oikein että PAS siirtoon pääsee kun on tullut tyhjennyksen vuoto + siihen tulevat menkat ja sitten sen jälkeisistä kuukautisista saa ilmoittautua PASsiin. Eli tavallaan toisten kuukautisten jälkeen saa ilmoittautua?

Tämä luultavasti riippuu ihan miten kkm ja sen jälkeinen aika on edennyt.
Viimeksi kkm:n jälkeen me mentiin uuteen IVF:ään, niin että tuli ensin ne normaalit menkat ja sitten alkoi toisiin kuukautisiin hoito.

Nyt aloitettiin hoito tavallaan niistä ensimmäisistä kuukautisista vuodon jälkeen, koska kierto tasoitettiin noilla lääkkeillä. Mulla oli kolmet ultrat tässä välillä ja viimeksi perjantaina todettiin, että "hyvältä näyttää, että nyt voit ottaa ne kuukautiset ja PAS on tästä kierrosta." Tosin mullahan siis pitkittyi tyhjennysvuoto kuukauden pituiseksi kun materiaalia jäi kohtuun ja jouduin toiseen kaavintaan. Sen jälkeen tässä välissä mulla on ollut yksi ovulaatio ennen tuon vuodon loppumista (ovuloin vaikka Hcg oli 17) ja estrogeenilääkkeen aloittamista, eli periaatteessa PAS alkaa nyt toisista menkoista. Mulla vaan ei otettu niitä edellisiä menkkoja pitkän vuodon takia. Jos saat kiinni tästä monimutkaisesta selityksestä? :Grinning Face With Smiling Eyes:

Millon sulle on sovittu lääkäriaika? Pystytkö laittamaan viestiä hoitavalle taholle ja kysymään tuosta varmennusta? Kuvaile miten sun tilanne on edennyt. Jos ei ole vielä lääkäriaikaa niin jos haluatte heti seuraavan PAS:in niin sitä kai voitte kysyä kans suoraan siellä viesteissä, vähän niinkun että onko jotain estettä jos asiat on edenneet miten teillä on.
Ymmärtääkseni on tehty PAS:eja jo ensimmäisiin menkkoihin jos muuten asiat on edenneet ilman komplikaatioita. Mutta tässä on toki isoja vaihteluita eri klinikoilla.
 
Mä kysyin klinikalta silloin heti, kun ilmoitin lähestyvästä keskenmenosta sinne, että miten sitten edetään, kun tyhjennys on tehty. Sanoivat, että tyhjennysvuoto ensin, sitten sen jälkeen alkava kierto pidetään vielä välikiertona ja seuraavista kuukautisista voidaan aloittaa pas-lääkitys. Edellytyksenä oli tietysti, että hcg-arvo oli tippunut verikokeessa ja suosittelivat tuohon välikiertoon tarkistusultraa ennen ovulaatiota, että näkee kohdun limiksen tilanteen.

Mä tein lääketyhjennyksen joskus 23.9. muistaakseni. Seuraavat menkat alkoi lokakuun ihan viimeisinä päivinä, olisko ollut 30.10. Muutama päivä aiemmin oli jo otettu hcg ja se oli alle 1. Marraskuun alussa (8.11.) kävin tarkistusultrassa ja 25.11. alkoi PAS-kierto.
 
Aivan. Meillä oli ekan ivf tuoresiirto. Miehen mukaan sieltä oli sanottu että jos tuoresiirto ei tuo tulosta niin yks välikierto. Ehkä odottelen vaan kiltisti yhen ylimääräisen kuukauden tai jos mieli muuttuu niin kyselen hoitopaikasta

Edit. Chard olikin kirjoittanut juuri niinkuin puolisokin oli muistellut eli odotellaan
 
Muokattu viimeksi:
Onkohan täällä enää ketään..?.. mulle siirretty blasto viime pe 4.2 joko voi alkaa testata :rolling: virallinen testi päivä vasta 18.2 eli ikuisuuden päästä. Siirron jälkeen oli kohtu tuntemuksia mut ne loppui eilen joten ihan mahdoton sanoa kiinnittyikö vai ei :loudlycrying:
 
Onkohan täällä enää ketään..?.. mulle siirretty blasto viime pe 4.2 joko voi alkaa testata :rolling: virallinen testi päivä vasta 18.2 eli ikuisuuden päästä. Siirron jälkeen oli kohtu tuntemuksia mut ne loppui eilen joten ihan mahdoton sanoa kiinnittyikö vai ei :loudlycrying:

Kyllähän joillain on haamuja tullut jo tässä vaiheessa :smiling-eyes:
Itse en ole koskaan testannut aikaisemmin, kun haluaa olla varma viivoista.

Noi tuntemukset on kyllä jänniä, kun muistelen että vahvempia tuntemuksia on ollut niissä siirtokierroissa, mistä tullut nega, kun niistä kahdesta milloin on olut raskaana :tears:
Että itseni kohdalla en ainakaan luota niihin tuntemuksiin ollenkaan.

Toivotaan että jos huomen aamulla testaat, niin on jo pieni haamunen tikussa :red-heart:
 
Kyllähän joillain on haamuja tullut jo tässä vaiheessa :smiling-eyes:
Itse en ole koskaan testannut aikaisemmin, kun haluaa olla varma viivoista.

Noi tuntemukset on kyllä jänniä, kun muistelen että vahvempia tuntemuksia on ollut niissä siirtokierroissa, mistä tullut nega, kun niistä kahdesta milloin on olut raskaana :tears:
Että itseni kohdalla en ainakaan luota niihin tuntemuksiin ollenkaan.

Toivotaan että jos huomen aamulla testaat, niin on jo pieni haamunen tikussa :red-heart:

No en vielä testannu, yritän malttaa ainaki ens viikkoon asti. Mä luulen että jo noi lääkkeet tekee oireita ja tuntemuksia joten en osaa luottaa yhtään kropan tuntemuksiin :Face Without Mouth:
 
Miten menee sissu90?

Nyt on mullakin (vihdoin!) pas tulossa. Siirto tehdään omaan kiertoon. Aavistuksen jännää tässä on se, että tänään aamulla (tiistaina) klo 5 kahden hormoonin ovulaatiotesti näytti vielä vilkkuvaa hymyä. Sitten testasin huvikseni uudestaan klo 10.30 ja silloin testiin tuli pysyvä hymy. Siirto on määräytty lauantaille ja siirrettävä alkio on kaksipäiväisenä pakastettu "huippulaatuinen" alkio, joka otetaan sulamaan edellisenä päivänä eli siirrettäessä kolmepäiväinen.

Jos en olisi tänään testannut uudestaan niin se ovisplussa olisi tullut huomiselle ja sen mukaan tuo siirto nyt menee. Uskon, että lääkäri tietää mitä tekee, mut silti vähän mietityttää. Sitä toivoisi parhaat mahdolliset lähtökohdat meidän vähille alkioille. Täytyy vaan toivoa, että tämä siirto onnistuu.
 
Lisäksi kiinnostaa kuulla, jos jollain on "varmaa tietoa" mikä ruoka passin jälkeen saa alkion tarttumaan (ja lapsen syliin saakka)? :rolling: Pas kotipaikkaa isommassa kaupungissa ja mietinnässä, että missä kävisi syömässä siirron jälkeen, jos nyt koronalta uskaltaa.
 
Lisäksi kiinnostaa kuulla, jos jollain on "varmaa tietoa" mikä ruoka passin jälkeen saa alkion tarttumaan (ja lapsen syliin saakka)? :rolling: Pas kotipaikkaa isommassa kaupungissa ja mietinnässä, että missä kävisi syömässä siirron jälkeen, jos nyt koronalta uskaltaa.
Me vedettiin pizzaa :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Meillä kans muutaman tunnin matka klinikalle.
 
Lisäksi kiinnostaa kuulla, jos jollain on "varmaa tietoa" mikä ruoka passin jälkeen saa alkion tarttumaan (ja lapsen syliin saakka)? :rolling: Pas kotipaikkaa isommassa kaupungissa ja mietinnässä, että missä kävisi syömässä siirron jälkeen, jos nyt koronalta uskaltaa.

Espresso Housen chilikanabagel ja kaakao kermavaahdolla :tears: Mä kanssa menin junalla siirtoon toiselle paikkakunnalle, mies unohti mihin aikaan mut piti hakea asemalta kotiin niin päädyin syömään jotain nopeeta. Muistan varmaan aina tuon hetken, mahassa nipittäin tuntui pienen pientä nipistelyä. Mietin siinä katsellessa ihmisiä jouluostoksilla että "Mä en taida enää koskaan olla yksin". Niin voin se aavistus piti paikkansa..

Tsemppiä siirtoon!
 
Espresso Housen chilikanabagel ja kaakao kermavaahdolla :tears: Mä kanssa menin junalla siirtoon toiselle paikkakunnalle, mies unohti mihin aikaan mut piti hakea asemalta kotiin niin päädyin syömään jotain nopeeta. Muistan varmaan aina tuon hetken, mahassa nipittäin tuntui pienen pientä nipistelyä. Mietin siinä katsellessa ihmisiä jouluostoksilla että "Mä en taida enää koskaan olla yksin". Niin voin se aavistus piti paikkansa..

Tsemppiä siirtoon!

Meillä kans talvikelissä 2½-3 tunnin matka. Juna olisi kiva ja rento vaihtoehto, mut ajoitukset menee turhan tiukalle. Ainoat järkevät junat menee niin, että olisin perillä 24 min ennen mulle annettua aikaa ja sit paluujuna lähtis 26 min siirtoajan jälkeen. Vaikka ollaan yksityisellä (voi luottaa, että ajat pitää paikkansa) ja vaikka se on lähellä juna-asemaa, niin silti mennään autolla. Muuten jännäisin aikatauluja siihen saakka, että istun siinä paluujunassa. Tai sit myöhästyisin ja haahuilisin jossain kaupungilla kuus tuntia seuraavaa junaa odottaen. Ei kiitos.

Onnistuneen inssin jälkeen käytiin intialaisessa. Nyt mietintä ollut sen ja pitsan välillä. Tosin.. Sinällään se inssi onnistui, kun raskaus alkoi. Mut se raskaus ei ollut onnistunut, kun sain keskenmenon. Ei ehkä sittenkään intialaista.
 
Muokattu viimeksi:
Lisäksi kiinnostaa kuulla, jos jollain on "varmaa tietoa" mikä ruoka passin jälkeen saa alkion tarttumaan (ja lapsen syliin saakka)? :rolling: Pas kotipaikkaa isommassa kaupungissa ja mietinnässä, että missä kävisi syömässä siirron jälkeen, jos nyt koronalta uskaltaa.
Me käytiin siirron jälkeen Burger Kingissä. Teki mieli jotain rasvaista "roskaruokaa" ja siellä hän nyt kasvaa viikoilla 28+5. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Meillä kans talvikelissä 2½-3 tunnin matka. Juna olisi kiva ja rento vaihtoehto, mut ajoitukset menee turhan tiukalle. Ainoat järkevät junat menee niin, että olisin perillä 24 min ennen mulle annettua aikaa ja sit paluujuna lähtis 26 min siirtoajan jälkeen. Vaikka ollaan yksityisellä (voi luottaa, että ajat pitää paikkansa) ja vaikka se on lähellä juna-asemaa, niin silti mennään autolla. Muuten jännäisin aikatauluja siihen saakka, että istun siinä paluujunassa. Tai sit myöhästyisin ja haahuilisin jossain kaupungilla kuus tuntia seuraavaa junaa odottaen. Ei kiitos.

Onnistuneen inssin jälkeen käytiin intialaisessa. Nyt mietintä ollut sen ja pitsan välillä. Tosin.. Sinällään se inssi onnistui, kun raskaus alkoi. Mut se raskaus ei ollut onnistunut, kun sain keskenmenon. Ei ehkä sittenkään intialaista.

Mä tein pari "juoksuinssiä" junalla juuri kuvailemallasi aikataululla. Ei se kyllä herkkua ollut, mutta ihmeesti VR pysyi aikataulussa näillä kerroilla. Lääkärin ja hoitajan kanssa vain naureskeltiin kun oli sellainen "hei-housut pois-housut jalkaan-kiitos ja näkemiin" tyylinen käynti. Joku kerta tein vielä töitä junassa, illalla oli kyllä pää pyörällä kun pääsi kotiin.
 
Pakastealkion siirto lääkkeelliseen kiertoon: käytetäänkö Gonapeptyl-pistosta tukemaan alkion kiinnittymistä?

Itselläni on käytetty tuoresiirrossa (luomukierto) ja seuraavassa pakastealkion siirrossa ohje olikin, että ei enää suositella sen käyttämistä lääkkeellisessä kierrossa. Olen hoidoissa julkisella TAYSissa. Sain luvan pistää sen, mutta TAYSin linja on, että siitä ei ole lääkkeellisessä kierrossa hyötyä, mutta edelleen käyttävät sitä luomukierrossa. Olivat ilmeisesti omista tilastoistaan tulleet tällaiseen johtopäätökseen, että ei ole hyötyä ja jotenkin linjaus liittyi myös siihen, että sen ajatellaan buustaavan omaa hormonitoimintaa, jota ei samalla tavalla lääkkeellisessä kierrossa ole, jos ymmärsin oikein.

Nyt kiinnostaisi vaan tietää, että vieläkö muualla Gonapeptylin pistämistä suositellaan myös lääkkeellisissä siirroissa?
 
Yksityisellä klinikalla käytettiin gonapeptyl dpo6 lääkkeellisessä pakastealkionsiirtokierrossa.
 
Kiitos vastauksesta! TAYSillakin ilmeisesti ihan tuore uusi linjaus, koska tiedän, että viime syksynä vielä käytetty myös pakastealkion siirroissa. Ilmeisesti vuodenvaihteesta lähtien ovat alkaneet ohjeistaa eri tavalla. Tulee vaan itselle sellainen olo, että jos muualla edelleen käytetään, niin ehkä haluaa itsekin vielä käyttää, jos ei kerran haittaakaan ole. Suht edullinen lääke kuitenkin ja jotenkin sitä haluaa käyttää kaikki mahdolliset keinot, jotka vähänkään voisivat edistää raskaaksi tuloa.
 
Meillä oli Taysissa pas lääkkeelliseen kiertoon elokuussa 2021 ja silloin vielä laitettiin gonapeptyl automaattisesti mukaan. Johtuiko sitten siitä vai muusta, mutta siirto toi plussan. :smiling-eyes:
 
Alan epäillä, että intialainen ruoka (tai ainakin se yksi ravintola) ja raskauden alkaminen liittyvät toisiinsa. :rolling: Passista plussa testiin ja olo on epäuskoinen. Olin ennakkoon jotenkin aivan varma, että ei tästä mitään tule. No, ainakin tämä on askel oikeaan suuntaan.

Siirto tehtiin omaan kiertoo, ei ollut letroja eikä mitään piikkejä käytössä. Luget aloitin ennen siirtoa ja nyt niiden kanssa tuhraaminen jatkuu varmuuden vuoksi ainakin varhaisultraan saakka.
 
Hei!
Uutena täällä, tätä ketjua ja ivf ketjua jo hetken tässä lueskellutkin. :smiling-eyes: Muutama lähes samalla tarinalla kun me, meillä tuoresiirto johti negaan ja nyt menossa välivuoto. Pakkasessa 2 alkiota, toivottavasti huhtikuussa päästään siirtoon ja siitä positiivista testiä. Vielä suhteellisen toiveikkaat fiilikset vaikka tuoresiirto ei johtanut raskauteen ja pakkasessa vaan 2 alkiota :folded:
 
Takaisin
Top