Pakastealkion siirto (PAS)

jee! ootko varannu jo ultraa? mulla se ens viikon torstaina. ootan että siinä sais käsityksen oviksen ajankohdasta, niin vois asennoitua...

Mulle tuli ultra vasta 8.11., eli kp 13, siinä pitäiskin sitten olla jo ovis hyvinkin lähellä... Testit pitäis aloittaa 5.11.

Mulle tuli ultra vasta 8.11., eli kp 13, siinä pitäiskin sitten olla jo ovis hyvinkin lähellä... Testit pitäis aloittaa 5.11.
OK :) missä kohti sulla ovis on yleensä ollu? mulla testit alkaa jo kp8 eli ens tiistaina 2.11, ja ultra kp10 eli 4.11. o+ tullut joskus jo kp11...

Muokattu viimeksi:
OK :) missä kohti sulla ovis on yleensä ollu? mulla testit alkaa jo kp8 eli ens tiistaina 2.11, ja ultra kp10 eli 4.11. o+ tullut joskus jo kp11...

Mulla yleensä o+ ollut siinä kp 14-15. Onneksi tässä on vielä just sen verran aikaa ennen joulua, että jos tämä kierto meniskin ohi niin vielä pitäis olla toinen mahdollisuus joulukuussa.

PAS onnistui kuin onnistuikin tähän kiertoon, tänään siirrettiin 5-päiväinen blasto. huomenna gonapeptyl ja luget tietty tukena. 23.11 testipäivä eli nyt vaan piinailua :)

mites muilla?

Muokattu viimeksi:
Eka PAS oli hyvä, ja tänään tällainen tilanne <3 toivottavasti pysyy matkassa.

Liitteet

• 9FE00B93-9EAA-48B3-A5B4-D95B568B6554.jpeg
    9FE00B93-9EAA-48B3-A5B4-D95B568B6554.jpeg
    2.7 MB · Katsottu: 214
Hei! Kokeillaanpa saanko tähän keskusteluun vauhtia vai onko kaikki tuolla IVF/ICSI-ketjussa.

PAS on nimittäin hiljalleen mielessä itselläkin. Ajoitus joskus alkuvuodesta. Nyt menossa hoidon jälkeinen välikierto, kun tuoresiirtoa ei voitu tehdä hyperi-riskin takia. Alustava suunnitelma on tehdä PAS omaan kiertoon. Jos siirto tehdään omaan kiertoo, niin tuleeko silloin lugesteroneja, teroluteja tms?

Mietin myös siirroon ajoitusta. Toisaalta en haluaisi odottaa enää yhtään. Toisaalta taas tammikuun lopulla tulisi 5 kk toisesta koronarokotuksesta. Tavallaan tuntuisi hyvältä, jos ensin saisin kolmannen rokotuksen ja siirto olisi vasta sitten. Ja jos kolmatta ei saa yhtään aiemmin kuin päivälleen 5 kk, niin täytyy vielä miettiä. Onko muita, joilla on pas tulossa lähiaikoina tai alkuvuodesta?

@Apilainen Mun toistaiseksi ainoa PAS oli omaan kiertoon. Alkukierrossa siis ei mitään lääkkeitä, ovitrelle olis pistetty tarvittaessa jos muuten olis ollu huono ajoitus, ja luteaalitukena oli luget (plussaan asti kaks päivässä ja siitä vielä viikon verran kerran päivässä).

Mulla parhaillaan menossa lääkkeellinen pas, nyt on kp 13. Jotenkin sitä aina automaattisesti kirjoittaa tohon ivf-ketjuun :White Smiling Face:

Ei sekään väärin ole ja liittyy samaan asiaan. Lähinnä mietin, että pas asiat saattaa paremmin erottua tässä ketjussa muista ivf-jutuista. Toki jos siellä on enempi keskustelijoita, niin saatan kirjoitella sinne itsekin. Onnea matkaan Chard!

Kiitos move88!

Katoin just Flosta, että siirtopäivä olis mun normaalikierrollakin dpo6, vaikka nyt tehdään siis täysin lääkkeelliseen kiertoon eikä ovista ole tapahtunut :smiling-eyes:

Mulla on kolmatta päivää semmonen kevyt ylävatsaturvotus ja ilmaa mahassa. En oo syönyt oikein mitään poikkeavaa ja cyclogestit on ollu käytössä vasta eilisen + tän aamun. Voisko noista zumeista tulla pientä mahakipua ja turvotusta? En muista et 10v sitten olis ollu mitään oireita niistä koskaan.

Katoin just Flosta, että siirtopäivä olis mun normaalikierrollakin dpo6, vaikka nyt tehdään siis täysin lääkkeelliseen kiertoon eikä ovista ole tapahtunut :smiling-eyes:

Mulla on kolmatta päivää semmonen kevyt ylävatsaturvotus ja ilmaa mahassa. En oo syönyt oikein mitään poikkeavaa ja cyclogestit on ollu käytössä vasta eilisen + tän aamun. Voisko noista zumeista tulla pientä mahakipua ja turvotusta? En muista et 10v sitten olis ollu mitään oireita niistä koskaan.
Mullakin meni just niinkuin omassa kierrossa, vaikka oli lääkkeellinen :smiling-eyes:

Pas tulossa pian ja mietin, että miten kannattaa passin jälkeen treenata? Käyn normaalisti salilla 3-4 kertaa viikossa ja teen kovia treenejä. Lisäksi lenkkeilen. Millaisia ohjeita liikunnan suhteen olette saaneet?

Pas tulossa pian ja mietin, että miten kannattaa passin jälkeen treenata? Käyn normaalisti salilla 3-4 kertaa viikossa ja teen kovia treenejä. Lisäksi lenkkeilen. Millaisia ohjeita liikunnan suhteen olette saaneet?

Ite oon miettinyt tätä samaa! Harrastan kamppailulajeja, eli siinä tulee jonkin verran hyppimistä, pomppimista, välillä jotain kuperkeikan tyylistä, potkuja yms, mutta en koe että treenit on erityisen rasittavia tai vaarallisia (esim. potkuja mahaan). Silti mietityttää, että mitä kaikkea voi tehdä.
Normiraskaudessa ilmeisesti kaikenlainen liikunta ok tiettyyn ajankohtaan asti?
Ja kun nyt "järjellä" miettii, niin eikai se alkio sieltä oikeasti mihinkään putoa vaikka kävis esim. lenkillä? Mutta ois tosiaan kiva saada luotettavia ohjeita.

Jostain taisin lukea, että jos tekee "vigorous" (raskasta) treeniä, niin se saattaa viedä verenkierron kohdusta lihaksiin, mikä haittaa kiinnittymistä. Tiedä sitten, onko tuossa miten paljon perää?

Tuoresiirron jälkeen lenkkeilin ja tein raskaita treenejä salilla, ei kiinnittymistä.
Pas:n jälkeen olin vaan, kiinnittyi.
Tuskin oli treeneistä tai lenkeistä kiinni, mut otin varmuuden vuoksi sitten ihan rauhallisesti.

Mullekin ohje PASin jälkeen oli ”elää ihan normaalia elämää”, mutta jos olisin harrastanut jotakin riskilajia tai kovin raskasta liikuntaa, niin olisin kysynyt lääkäriltä vielä tarkemmin. :smiling-eyes:

Täällä lopetin perjantaina estrogeeni ja progesteronilääkkeet jotka mulle laitettiin tasoittamaan kkm:n jälkeistä vuotoa ja kiertoa ja eilen illalla alkoi menkat. Tänään on kp1.
Kp2-kp6 tulee letrot käyttöön ja sitten ultrien kautta ja ovulaatiopiikillä kohti toisiksi viimeistä omien solujen alkion siirtoa.

Muokattu viimeksi:
Täällä lopetin perjantaina estrogeeni ja progesteronilääkkeet jotka mulle laitettiin tasoittamaan kkm:n jälkeistä vuotoa ja kiertoa ja eilen illalla alkoi menkat. Tänään on kp1.
Kp2-kp6 tulee letrot käyttöön ja sitten ultrien kautta ja ovulaatiopiikillä kohti toisiksi viimeistä omien solujen alkion siirtoa.

Cherryred mulla sama tilanne kun sulla eli kkm josta alkaa tyhjennys vuoto olla aika taputeltu (7 päivää) . Olenko ymmärtänyt oikein että PAS siirtoon pääsee kun on tullut tyhjennyksen vuoto + siihen tulevat menkat ja sitten sen jälkeisistä kuukautisista saa ilmoittautua PASsiin. Eli tavallaan toisten kuukautisten jälkeen saa ilmoittautua?

Takaisin