Pakastealkion siirto (PAS)

Ootko kokeillu buranaa ja panadolia yhtäaikaa ottaa, mulla ne toimii

Normaalisti tuo on hyvä kombo särkyyn, mutta burana aiheuttaa muutoksia limakalvoilla, joten jos on aktiiviset hoidot päällä esim.alkion siirto tulossa, niin ei saa syödä buranaa. Meillä lääkäri kielsi buranan,vaikka se tehoaisi mulla paremmin särkyihin. Mulla ei ole migreeniä, eli särkylääkkeiden käyttö vähäistä, mutta onneksi tuli puheeksi, koska kaapissa oli vain buranaa ennen tuota keskustelua.

Normaalisti tuo on hyvä kombo särkyyn, mutta burana aiheuttaa muutoksia limakalvoilla, joten jos on aktiiviset hoidot päällä esim.alkion siirto tulossa, niin ei saa syödä buranaa. Meillä lääkäri kielsi buranan,vaikka se tehoaisi mulla paremmin särkyihin. Mulla ei ole migreeniä, eli särkylääkkeiden käyttö vähäistä, mutta onneksi tuli puheeksi, koska kaapissa oli vain buranaa ennen tuota keskustelua.

Minä ihmettelin kovasti sitä, että burana kiellettiin heti, kun hoidot alkoi ja noudatin sitä ohjetta. Sitten, kun menin punktioon siellä nimenomaan tungettiin heti kupissa buranaa nokan eteen ja sitä piti ottaa esilääkityksenä, kun estää tulehdusta. Kotiin lähtiessä sanottiin, että kannattaa ottaa buranaa, jos on kipuja. Kuitenkin mulla oli tiedossa jo silloin, että alkion siirto on alle 3 vrk siitä kun punktio tehtiin, jos normaalisti hedelmöittyneitä ja kehittyneitä alkioita on. Itselleni jäi ristiriitainen fiilis näistä ohjeistuksista, jotka ei olleet ihan linjakkaita.

Mulle annettiin myös buranaa punktiopäivänä ja sai ottaa myös samana iltana. Muistaakseni seuraavalle päivälle oli sitten ohje, että panadoliin tulee siirtyä. Tämä juuri siirtoa silmällä pitäen. Eihän sen panadolin kanssa meinannut pärjätä hyperin pahimpina päivinä, mutta sitten siirto peruttiin ja sai taas kunnon lääkkeet.

En sitten tiedä mikä on linjaus migreenin kanssa, siitä kannattaa varmasti konsultoida lääkäriä. Jospa niillä ois joku ässä hihassa tähän.

Mulla on migreenilääkkeenä sumatriptan. (kohtaukset kestää normaalisti 3-4 päivää putkeen)
Hoidonsuunnittelukäynnillä sanoivat siitä, että saan ottaa jos tartten, ei ole ongelma ja pitäähän se migreeni hoitaa. Ibuprofeenin kielsivät. Raskauden alettua neuvolan puolella heti kielsivät myös sumatriptanin käytön.
Punktiopäivänä sain myös Buranaa. Muistaakseni sanoivat mullekin että samana päivänä voi ottaa vielä uudestaan jos tarttee.

Alkaako kuukautiset cyclogestin käytön aikana?

Minkä tahansa keltarauhashormonin, olipa se suun kautta otettava esim. terolut tai emätinkapseli kuten cyclogest, pitäis estää kuukautisten alkaminen. Jos kuukautiset "tulee läpi" lääkityksestä huolimatta, voi annostus olla liian pieni.

20210206_092927.jpg :smiley-bounce016

Onnea Toukka. Sulla oli siirto päivän mun jälkeen! Wau miten ihanaa, kun sinua onnisti! Minulla tais mennä taas pieleen. En ole tosin uskaltanut tehdä testiä.

Onnea Toukka. Sulla oli siirto päivän mun jälkeen! Wau miten ihanaa, kun sinua onnisti! Minulla tais mennä taas pieleen. En ole tosin uskaltanut tehdä testiä.

Kiitos, ekan testi tein torstaina näytti jo silloin plussaa :happy: Osas varautua tuohon eilisen testiin :smiley-bounce013

Tee vaan testi

Voiko tuo olla positiivinen? Siis että voiko se olla mahdollista?? Huomenna verikoe, että saapi varmuuden mutta voiko sitä jo vähän hellittää tän stressin kanssa :wideyed: kaksi viikkoa siirrosta... pitäisikö sen olla tummempi?

D11B327A-A51F-48E3-8837-DAFDD7907CC0.jpeg

Hei!:hello Uutena täällä. Ensikierrossa olisi tarkoitus tehdä siirto. Pakkasessa kolme Alkiota (5 pv ikäisiä).

Tuoresiirrosta syntyi tyttö -17 :Heartred

Ennen ivf-hoitoja läpikäytiin neljä inssiä, joista viimeisestä tulinkin raskaaksi, mutta se matka päättyi surullisesti lapsen kuolemaan 22+ lapsi oli vakavasti sairas, kaksiviikkoa ennen kuin löytyi ultrassa kuolleena saimme tietää että asiat eivät ole hyvin.. että hieman varautumisaikaa pahimpaan saimme..

Rupesivat sitten julkisella selvittelemään syitä lapsettomuudelle kun oli jo useampi varhainen km myös taustalla (ennen 6+)
Sieltä löytyi sitten perinnöllinen tukostaipumus mulla, se voi selittää ainakin osan varhaisista keskenmenoista, (tai mitä kemiallisia ne nyt olivatkaan, koskaan ei ultraan asti päästy).

Ihme kuitenkin tapahtui ja saimme toisen terveen lapsen melko pian ensimmäisen jälkeen. Hän päätti tulla tänne ihan omia aikojaan. välillä tuntuu etten voi uskoa onneani että olen saanut heidät tänne maailmaan :angel7

Siirtoon lähdetään niillä mielin että katsotaan miten käy:angelic: Tervetullut on lapsonen:happy::Heartred

Sori kun meni teksti pitkäksi, muutaman päivän oon tuolla ”taustaillu” Ja lueskellu miten on muilla menny.
Onnea plussanneille!!

Täällä pp4. 5pv ikäinen blasto siirretty viime to. Tänään ollut välillä juilimista muniksien kohdalla, mutta muuten ei mitään tuntemuksia.. Ja toikin varmaan cyclogestista johtuvaa. Miten tässä pystyy viikon pitämään pään kasassa:wacky: yritän malttaa testipäivään saakka

Täällä pp4. 5pv ikäinen blasto siirretty viime to. Tänään ollut välillä juilimista muniksien kohdalla, mutta muuten ei mitään tuntemuksia.. Ja toikin varmaan cyclogestista johtuvaa. Miten tässä pystyy viikon pitämään pään kasassa:wacky: yritän malttaa testipäivään saakka

Me haettiin kyytiläinen eilen...samoin 5pv blasto. Mahaa ja tissejä juilii vuoronperää, yhtäaikaa ja vaikka miten...itellä nyt jotenkin luottavainen fiilis tästä, muttamutta...ostin eilen 600s kirjan et ois jotain johon keskittyä ja vähän pitää käydä käveleskelemässä et veri kiertää kohdussakin varmasti hyvin.

Me haettiin kyytiläinen eilen...samoin 5pv blasto. Mahaa ja tissejä juilii vuoronperää, yhtäaikaa ja vaikka miten...itellä nyt jotenkin luottavainen fiilis tästä, muttamutta...ostin eilen 600s kirjan et ois jotain johon keskittyä ja vähän pitää käydä käveleskelemässä et veri kiertää kohdussakin varmasti hyvin.
Muistan hyvin kun piinailin omaani silloin aikoinaan:joyful: koitin olla ihan relax, olinpa sitten kotisohvalla tai lenkillä niin koitin kiinnittää kokoajan huomiota siihen etten jännitä kroppaa turhia, ja muistan hengitellä syvään.

Huomasin olevani ”kireä kuin viulunkieli”, ja jopa hengittelin pinnallisesti, mutta liekkö petraus auttanut kun siitä siirrosta alkoi raskaus:) (vähän tämmösenä jännittäjä tyyppinä tuommoista ongelmaa:rolleyes:)

Ps: En tiiä saako täällä mainostaa mitään mutta YLE areenassa nyt katsottavissa neliosainen sarja ilmatteeksi :”kun haikara lentää ohi” jossa seurataan hoidossa kulkevia pareja useampi vuosi, ovat ihan samoissa hoidoissa mitä tässä itsekin on läpikäyty/ käydään, mutta ennen kaikkea ne tunteet tuntuu olevan samoja, joita itsekin tuntenut ”tällä matkalla”.

itseeni kyllä kolahti!.. ja kylläpä melkein samalta istumalta katsoin kokonaan.
suosittelen katsomaan, itse sain siitä hyvää vertaistukea.:happy3

Takaisin