Pakastealkion siirto (PAS)

Ps: En tiiä saako täällä mainostaa mitään mutta YLE areenassa nyt katsottavissa neliosainen sarja ilmatteeksi :”kun haikara lentää ohi” jossa seurataan hoidossa kulkevia pareja useampi vuosi, ovat ihan samoissa hoidoissa mitä tässä itsekin on läpikäyty/ käydään, mutta ennen kaikkea ne tunteet tuntuu olevan samoja, joita itsekin tuntenut ”tällä matkalla”.

itseeni kyllä kolahti!.. ja kylläpä melkein samalta istumalta katsoin kokonaan.
suosittelen katsomaan, itse sain siitä hyvää vertaistukea.:happy3

Mä katoin noi jaksot melkeen yhdeltä istumalta:angelic: välillä ärsytti vaan suomennokset, kun alkiosta oli kyse niin puhuttiin munasoluista. Menin välillä sekasin:grin

Heipsan taas.
Täältä vähän ikävämpiä uutisia. 4.12.20 siirretty 5päiväinen plasto selvisi 8+4 viikolle asti kunnes 12+4 ultrassa löydettiin sykkeettömänä Palaan siis takaisin tänne passia odottamaan.

Tietääkö joku mikä on HUS:n kanta keskenmenon jälkeiseen pakastealkionsiirtoon? Riittääkö yhdet menkat vai pitääkö odottaa koko kierto? Rankkaahan tämä on henkisesti mutta rankempaa jos joutuu taas kuukausikaupalla odottamaan seuraavaa yritystä =(

Heipsan taas.
Täältä vähän ikävämpiä uutisia. 4.12.20 siirretty 5päiväinen plasto selvisi 8+4 viikolle asti kunnes 12+4 ultrassa löydettiin sykkeettömänä Palaan siis takaisin tänne passia odottamaan.

Tietääkö joku mikä on HUS:n kanta keskenmenon jälkeiseen pakastealkionsiirtoon? Riittääkö yhdet menkat vai pitääkö odottaa koko kierto? Rankkaahan tämä on henkisesti mutta rankempaa jos joutuu taas kuukausikaupalla odottamaan seuraavaa yritystä =(

Voi ei.. Pahoittelut:sorry::Heartred

Heipsan taas.

Pahoitteluni keskenmenostasi, voimia kovasti :). Itse jouduin keskenmenon jälkeen odottamaan yhden kierron ennenkuin sain ilmoittautua pas:siin Hus:silla.

Heipsan taas.

Olen tosi pahoillani <3 Täällä on olemassa erikseen myös sellainen osasto kuin Enkeleiden vanhemmat, ja siellä keskenmeno osa. Tervetuloa sinne jutustelemaan tunteista, ja kaikesta muusta. Siellä on myös salainen osasto, jossa on paljon keskustelua. Mulle ryhmästä on ollut tosi paljon apua keskenmenon käsittelyyn.

HUS:ista en osaa neuvoa, kun ollaan yksityisellä. Mutta mulla odotetaan hoidon alku vasta toisiin kuukautisiin kkm:n jälkeen, jotta tilanne ehtii normalisoitua.

Tuun tänne seuraamaan onko onnistujia toivoksi viimeiseen ekan ivf:n alkion siirtoon. :angelic:

Viimeisin pas päättyi km rv 17+4, joten pari kk pitää vielä keräillä itseä ennen hoitojen jatkamista. Antaa miehenkin vähän vetää henkeä rankan kokemuksen jälkeen.

Tuun tänne seuraamaan onko onnistujia toivoksi viimeiseen ekan ivf:n alkion siirtoon. :angelic:

Viimeisin pas päättyi km rv 17+4, joten pari kk pitää vielä keräillä itseä ennen hoitojen jatkamista. Antaa miehenkin vähän vetää henkeä rankan kokemuksen jälkeen.

:Heartred Toivon kipinöitä rankan kokemuksen jälkimaininkeihin:Heartred

itselläni myös hoitoalkuinen raskaus päättyi suureen suruun muutama vuosi sitten (rv 23 lapsi kuoli) kumpa olisin silloin pystynyt näkemään mitä on vielä tulossa, niin olisin jaksanut paremmin. Sittemmin olemme siis saaneet hoidoilla tytön.[/QUOTE]

:Heartred Toivon kipinöitä rankan kokemuksen jälkimaininkeihin:Heartred

itselläni myös hoitoalkuinen raskaus päättyi suureen suruun muutama vuosi sitten (rv 23 lapsi kuoli) kumpa olisin silloin pystynyt näkemään mitä on vielä tulossa, niin olisin jaksanut paremmin. Sittemmin olemme siis saaneet hoidoilla tytön.
[/QUOTE]

Kuulema nämä myöhäiset km ovat yleisempiä hoitoalkuisissa, niin ainakin sanoi lääkäri joka ultrasi silloin kun kohdunsuu oli 3cm auki. Minä synnytin tosiaan täysin terveen pojan, koska kohdunsuu antoi periksi liian aikaisin.

Kuulema nämä myöhäiset km ovat yleisempiä hoitoalkuisissa, niin ainakin sanoi lääkäri joka ultrasi silloin kun kohdunsuu oli 3cm auki. Minä synnytin tosiaan täysin terveen pojan, koska kohdunsuu antoi periksi liian aikaisin.[/QUOTE]

:pale Olen surullinen sinun ja muidenkin tässä ketjussa olevien puolesta, jotka ovat ensin kokeneet onnen onnistumisesta ja sitten käynyt huonosti :pale se jättää jälkensä.. minulla meni vähän niinkuin toisin päin, poika oli vakavasti sairas, mutta kroppa ei luovuttanut..

Täällä blasto siirrettiin 4.2, viikon ajan iloittiin plussasta kunnes eilen alkoi vuoto ja rtesti muuttunut negaksi. Huoh:sorry:

Mä oon tosi pahoillani :Heartred Voimia surun käsittelyyn.
Mua auttoi henkisesti, kun pystyi siirtämään katseensa jatkohoitoihin kkm:n jälkeen. Onko teillä tiedossa vielä miten jatkatte?

Mä oon tosi pahoillani :Heartred Voimia surun käsittelyyn.
Mua auttoi henkisesti, kun pystyi siirtämään katseensa jatkohoitoihin kkm:n jälkeen. Onko teillä tiedossa vielä miten jatkatte?

Soitan huomenna lääkärille. 2 blastoa on vielä pakkasessa. Pelottaa kovin nyt että toistuuko tämä sama uudestaan/onko niissä muissakin alkioissa jotakin vikaa. Aika kai näyttää:arghh:

Soitan huomenna lääkärille. 2 blastoa on vielä pakkasessa. Pelottaa kovin nyt että toistuuko tämä sama uudestaan/onko niissä muissakin alkioissa jotakin vikaa. Aika kai näyttää:arghh:

Oon tosi pahoillani sun puolesta <3 Oon samaa mieltä CherryRedin kanssa, että ajatusten suuntaaminen seuraavaan siirtoon helpottaa oloa. Positiivista tuossa on se, että kohtu on kuitenkin ollut vastaanottavainen eli jokin syy lapsettomuuden taustalla on ainakin poissuljettu.

Mulla myös auttoi se, että jo heti sillä ultrakäynnillä, jossa todettiin, että kesken meni ja kohtu oli tyhjenemässä, sovittiin jatkokuviot ja meillä oli suunnitelma, että miten jatketaan. Surua käsitellessä vähän helpotti se, että oli kuitenkin taas jotain, mitä odottaa, eli seuraava hoitokierto (meillä se oli seuraavaan ivf:ään valmistautuminen).

Voimia Jukkapalmu!

Tämähän se suuri ruletti onkin, kun tietäisi :sour::sorry:
Tosi kiva, että teillä on vielä kuitenkin 2 blastoa, vaikkei se tietenkään tämän hetken surua poista.

Heippa!
Pakko tulla tänne myös purkamaan jännitystä. Meillä tänään PAS-siirto (jos säilyy sulatuksesta hengissä) lääkkeelliseen kiertoon, 5 päivän ikäinen blasto. Ihan hirveä jännitys alkoi. Pakkanen on tämän jälkeen tyhjä ja olemme tähän asti käyneet yksityisellä, uuteen ivf-hoitoon ei rahat enää riitä. Meillä PAS-tyttö 12/18, hänestä olemme tietysti superonnellisia, mutta nyt takaraivossa juilii koko ajan, että tämä on viimeinen yritys ja mahdollisuus sisarukseen. 2018 siirrettiin tuoresiirtona alkio, siitä neg. Heti seuraavaan lääkkeelliseen kiertoon tuo pakastettu blasto ja siitä tyttö. Nyt mennään samalla kaavalla.
Sormet ristissä toivon teille kaikille plussaisia tuulia ❤️

Heippa!
Pakko tulla tänne myös purkamaan jännitystä. Meillä tänään PAS-siirto (jos säilyy sulatuksesta hengissä) lääkkeelliseen kiertoon, 5 päivän ikäinen blasto. Ihan hirveä jännitys alkoi. Pakkanen on tämän jälkeen tyhjä ja olemme tähän asti käyneet yksityisellä, uuteen ivf-hoitoon ei rahat enää riitä. Meillä PAS-tyttö 12/18, hänestä olemme tietysti superonnellisia, mutta nyt takaraivossa juilii koko ajan, että tämä on viimeinen yritys ja mahdollisuus sisarukseen. 2018 siirrettiin tuoresiirtona alkio, siitä neg. Heti seuraavaan lääkkeelliseen kiertoon tuo pakastettu blasto ja siitä tyttö. Nyt mennään samalla kaavalla.

Peukut pystyyn, että tämä pikkutyyppi tarraa lujasti kiinni :happy: Jos ei tarraa, niin onko teidän mahdollisuus saada lähete julkiselle? Jos on vasta yksi lapsi, niin julkiselle otetaan kyllä hoitoon, jos ikä ei tule vielä vastaan eikä ole tehty jo 3 x IVF.

Heippa!
:happy: toivotaan että kaikki menee niinkuin pitääkin:smiley-angelic003 Onnea matkaan!:smiley-angelic001:angelic:

Takaisin