Minä olen ollut samassa uskossa, mutta sitten kun aloin kaivella nettiä, niin lävähti aika pahasti kasvoille miten eriarvoisessa asemassa julkisella puolellakin ollaan hoitojen suhteen. Toisilla paikkakunnilla on annettu ivf-kierroksia todella paljon ja aloitettu uusi kierros vaikka on ollut jo kaksi lasta ja tehty jo 6 ivf-kierrosta. Ikärajat heittelee 38-40 vuotta ja sitten oli vielä toteamus, että välttämättä ei hoideta julkisella, jos on täyttänyt jo 40 vuotta, mutta toisissa paikoissa ilmeisesti hoidetaan siihen asti, että täyttää 41 vuotta. On todella hämmentävää, luulisi tuon olevan vastoin kansalaisten yhdenvertaisuutta. Mitä tasapuolista kohtelua tuo on, kun samoilla verorahoilla hoitoa tehdään ja julkisen puolen hoidot on yhtä halpoja kaikkialla Suomessa itse asiakkaalle. Se mitä hoito maksaa oikeasti, ei voi kovin paljon heitellä paikkakuntien välillä. Kansalaiset asetetaan siis todella eriarvoiseen asemaan, toiset saa hoitoja lähes loputtomasti puoli ilmaiseksi ja toisaalla tungetaan porukka yksityiselle jo paljon varhaisemmassa vaiheessa. Kaikilla ei rahat riitä yksityisen hoitoihin ollenkaan, jolloin viedään mahdollisuus kokonaan lasten saamiseen. Että vaikuttaa olevan melkoinen villilänsi tämä hedelmöityshoito julkisella sektorilla.