Pakastealkion siirto (PAS)

Peukut pystyyn, että tämä pikkutyyppi tarraa lujasti kiinni :happy: Jos ei tarraa, niin onko teidän mahdollisuus saada lähete julkiselle? Jos on vasta yksi lapsi, niin julkiselle otetaan kyllä hoitoon, jos ikä ei tule vielä vastaan eikä ole tehty jo 3 x IVF.
Kiitos kaikille peukuista! Toivotaan parasta

Täytän pian 37 ja yksi lapsi tosiaan hoidoilla saatu. Olen jotenkin ymmärtänyt, että koska alunperin menimme yksityiselle, on siellä myös jatkettava hoitoja, emmekä saa enää palvelua julkiselta puolelta. Täytyykin siis alkaa selvittämään tuota vaihtoehtoa. Kiitos vinkistä!
 
Kiitos kaikille peukuista! Toivotaan parasta

Täytän pian 37 ja yksi lapsi tosiaan hoidoilla saatu. Olen jotenkin ymmärtänyt, että koska alunperin menimme yksityiselle, on siellä myös jatkettava hoitoja, emmekä saa enää palvelua julkiselta puolelta. Täytyykin siis alkaa selvittämään tuota vaihtoehtoa. Kiitos vinkistä!

On mahdollista saada lähete julkiselle myöhemminkin, mutta hoitoja saa sitten julkisella vähemmän. Eli yksityisen hoidot huomioidaan. Esim. Jos yksityisellä on tehty yksi IVF, julkisella voi saada niitä max. 2 kpl. Jos yksityisellä on tehty kaksi, niin julkisella voi saada enää yhden. Jos on tehty jo kolme, niin sitten ei välttämättä saa enää yhtään ellei jostakin syystä lääkäri arvioi, että onnistumismahdollisuus on niin hyvä, että julkisella tarjotaan vielä yksi. Yksityispuolen lääkäri ei tietenkään voi luvata hoitoja julkisella, mutta sanoisin että kannattaa ainakin pyytää lähete. Ei siinä mitään menetä :)
 
Kiitos kaikille peukuista! Toivotaan parasta

Täytän pian 37 ja yksi lapsi tosiaan hoidoilla saatu. Olen jotenkin ymmärtänyt, että koska alunperin menimme yksityiselle, on siellä myös jatkettava hoitoja, emmekä saa enää palvelua julkiselta puolelta. Täytyykin siis alkaa selvittämään tuota vaihtoehtoa. Kiitos vinkistä!

Teidän on jatkettava yksityisellä niin kauan kun teillä on yksityisellä pakkasessa alkioita. Niitä ei siirrellä. Mutta jos tämä ei onnistu (mitä tietenkään ei toivota :Heartred) niin sitten pakkanen on tyhjä eikä teillä ole velvollisuutta jäädä sinne klinikalle. Eli niinkuin muutkin neuvoneet, pyytäisin sitten lähetettä julkiselle ja koittaisin siellä ja säästyy rahaa.
Tsemmppiä piinailuun ja toivotaan että saatte sisaruksen :smug:
 
Kiitos todella paljon viesteistänne, hyvä tietää, että meillä on myös tuo julkinen vaihtoehtona. Heti osa stressistä katosi :Heartred
Nyt on kyytiin haettu se viimeinen pakastetyyppi ja pitkien päivien laskenta taas alkaa. Sain Gonapeptylin kyytipojaksi ja nyt tekee mieli pullaa :smiley-ashamed008
 
Eikös julkinen tarjoa 3x ivf / onnistunut raskaus. Siis tarkoitan, että jos vaikka on kolmannesta ivf raskautunut ja viimeinenkin alkio siirretty, saa kunnalliselta seuraavaa raskautta varten myös ne 3x ivf?

Minä kai olen ainakin siinä oletuksessa, että julkisella tehdään max. 3 ivf hoitoa oli raskauksia tai ei. Toki eikö siinä ole vielä rajana, että kahden lapsen jälkeen ei tehdä enää ivf hoitoja julkisella, mutta kaikki olemassa olevat alkiot siirretään.
 
Minä kai olen ainakin siinä oletuksessa, että julkisella tehdään max. 3 ivf hoitoa oli raskauksia tai ei. Toki eikö siinä ole vielä rajana, että kahden lapsen jälkeen ei tehdä enää ivf hoitoja julkisella, mutta kaikki olemassa olevat alkiot siirretään.

Minä olen ollut samassa uskossa, mutta sitten kun aloin kaivella nettiä, niin lävähti aika pahasti kasvoille miten eriarvoisessa asemassa julkisella puolellakin ollaan hoitojen suhteen. Toisilla paikkakunnilla on annettu ivf-kierroksia todella paljon ja aloitettu uusi kierros vaikka on ollut jo kaksi lasta ja tehty jo 6 ivf-kierrosta. Ikärajat heittelee 38-40 vuotta ja sitten oli vielä toteamus, että välttämättä ei hoideta julkisella, jos on täyttänyt jo 40 vuotta, mutta toisissa paikoissa ilmeisesti hoidetaan siihen asti, että täyttää 41 vuotta. On todella hämmentävää, luulisi tuon olevan vastoin kansalaisten yhdenvertaisuutta. Mitä tasapuolista kohtelua tuo on, kun samoilla verorahoilla hoitoa tehdään ja julkisen puolen hoidot on yhtä halpoja kaikkialla Suomessa itse asiakkaalle. Se mitä hoito maksaa oikeasti, ei voi kovin paljon heitellä paikkakuntien välillä. Kansalaiset asetetaan siis todella eriarvoiseen asemaan, toiset saa hoitoja lähes loputtomasti puoli ilmaiseksi ja toisaalla tungetaan porukka yksityiselle jo paljon varhaisemmassa vaiheessa. Kaikilla ei rahat riitä yksityisen hoitoihin ollenkaan, jolloin viedään mahdollisuus kokonaan lasten saamiseen. Että vaikuttaa olevan melkoinen villilänsi tämä hedelmöityshoito julkisella sektorilla.
 
Minä olen ollut samassa uskossa, mutta sitten kun aloin kaivella nettiä, niin lävähti aika pahasti kasvoille miten eriarvoisessa asemassa julkisella puolellakin ollaan hoitojen suhteen. Toisilla paikkakunnilla on annettu ivf-kierroksia todella paljon ja aloitettu uusi kierros vaikka on ollut jo kaksi lasta ja tehty jo 6 ivf-kierrosta. Ikärajat heittelee 38-40 vuotta ja sitten oli vielä toteamus, että välttämättä ei hoideta julkisella, jos on täyttänyt jo 40 vuotta, mutta toisissa paikoissa ilmeisesti hoidetaan siihen asti, että täyttää 41 vuotta. On todella hämmentävää, luulisi tuon olevan vastoin kansalaisten yhdenvertaisuutta. Mitä tasapuolista kohtelua tuo on, kun samoilla verorahoilla hoitoa tehdään ja julkisen puolen hoidot on yhtä halpoja kaikkialla Suomessa itse asiakkaalle. Se mitä hoito maksaa oikeasti, ei voi kovin paljon heitellä paikkakuntien välillä. Kansalaiset asetetaan siis todella eriarvoiseen asemaan, toiset saa hoitoja lähes loputtomasti puoli ilmaiseksi ja toisaalla tungetaan porukka yksityiselle jo paljon varhaisemmassa vaiheessa. Kaikilla ei rahat riitä yksityisen hoitoihin ollenkaan, jolloin viedään mahdollisuus kokonaan lasten saamiseen. Että vaikuttaa olevan melkoinen villilänsi tämä hedelmöityshoito julkisella sektorilla.

Ihmettelin tätä samaa, miten käytännöt voi näin vaihdella! Meillä on perhetuttu lääkäri, joka yliopistosairaalassa lapsettomuus polilla töissä, ja kertoi viime vuonna, että olisi juuri kansallisista, yhteisistä hoidon rajoista sovittu kaikkien yliopistosairaaloiden kesken. Ymmärtääkseni rajat olivat naisen ikäraja 40 vuotta, miehelle korkeampi ikäraja mitä en muista (60?), ja munasolukeräyksiä maksimissaan 3, mutta jos saa lapsen, voidaan tehdä uudet 3 hoitoa. Ja ei hoideta jos 2 yhteistä lasta (jäljellä olevat pakastealkiot toki siirretään). Hyvä jos säännöt olisi nyt sovittu niin kuin ymmärsin, rajoista nyt voi eri mieltä olla tottakai...Olisi myös hyvä jos olisivat jossain julkisesti nämä kriteerit ilmoittaneet. Ehkä niissä jotain tapauskohtaista harkintaa edelleen harrastetaan.
 
No ompa todella hullun kuuloista. Pitäisihän sitä kaikille olla sama määrä hoitoja paikkakunta riippumattomasti samoilla kriteereillä.
 
Ajattelin tulla kertomaan, että en pystynyt enää hillitsemään itseäni ja tein tänään positiivisen raskaustestin. :Heartred Mulla vasta viikon päästä testauspäivä, mutten kestänyt piinailla enää :smiley-ashamed008 Toivottavasti kaikki menee nappiin ja tämä pysyy kyydissä loppuun saakka :Heartred

Hienoja uutisia!! :woot::love7 Onnittelut!
Tarraisia sukkia vaan!!
 
No ompa todella hullun kuuloista. Pitäisihän sitä kaikille olla sama määrä hoitoja paikkakunta riippumattomasti samoilla kriteereillä.

Hoitoja tosiaan tulisi olla samanarvoisesti kaikille. Mutta hoitavan tahon saa itse valita eli ei ole pakko käydä oman asuinpaikkakunnan / lähimmän hoitavan tahon hoidossa. Itse kävin taannoin kauempana asuinpaikkaa koska se sopi muuten elämäntilanteen kuvioihin paremmin.
 
Kp 1 on täällä!.. tähän kiertoon suunnitteilla lääkkeetön PAS :Heartred

jännittää meneekö ”kaikki nappiin” niin paljon muuttuvia tekijöitä :nailbiting: :angelic:

onko muilla mitkä vaiheet menossa? Onko siirtoja suunnitteilla?:greet025
 
Heippa kaikki!

Tänään on nyt verikokeissa käyty anivarhain ja tuloskin sieltä tulla paukahti. Hcg näyttää 1200 ja aivan kauhea stressi alkoi tästäkin, onko se liikaa? Hoitaja puhelimessa sanoi arvon olevan oikein hyvä, mutta itse tietysti vertaan edelliseen onnistuneeseen PASiin, jossa myös pp14 otettu hcg oli 153. Onko kellään muulla ollut näin korkeita tuloksia?
 
Hei, liitympäs minäkin tänne ketjuun. Täällä mennään pp11. Torstaina verikoe. Kyllä jännittää :smiley-angelic001

Miten teillä plussanneilla, kun ilmoitatte tuloksen ohjataanko sieltä neuvolan puolelle vai annetaanko suoraan ultra-aika?
 
Heippa kaikki!

Tänään on nyt verikokeissa käyty anivarhain ja tuloskin sieltä tulla paukahti. Hcg näyttää 1200 ja aivan kauhea stressi alkoi tästäkin, onko se liikaa? Hoitaja puhelimessa sanoi arvon olevan oikein hyvä, mutta itse tietysti vertaan edelliseen onnistuneeseen PASiin, jossa myös pp14 otettu hcg oli 153. Onko kellään muulla ollut näin korkeita tuloksia?

Onnittelut :) Onko pp16 siis sama kuin rv 4+2? Mulla oli ekalla kerralla rv 4+2 hcg n. 800 ja nyt n. 500. Kummastakin sanottiin, että on hyvä arvo. Yritin löytää jostain tietoa normaalista vaihteluvälistä, mutta en löytänyt :sad001 Laaja se kyllä on.
 
Heippa kaikki!

Tänään on nyt verikokeissa käyty anivarhain ja tuloskin sieltä tulla paukahti. Hcg näyttää 1200 ja aivan kauhea stressi alkoi tästäkin, onko se liikaa? Hoitaja puhelimessa sanoi arvon olevan oikein hyvä, mutta itse tietysti vertaan edelliseen onnistuneeseen PASiin, jossa myös pp14 otettu hcg oli 153. Onko kellään muulla ollut näin korkeita tuloksia?

Tässä vaihteluväliä: http://www.betabase.info/chart/basic/single

Älä ole huolissasi, ja onneksi olkoon! :happy:
 
Hei, liitympäs minäkin tänne ketjuun. Täällä mennään pp11. Torstaina verikoe. Kyllä jännittää :smiley-angelic001

Miten teillä plussanneilla, kun ilmoitatte tuloksen ohjataanko sieltä neuvolan puolelle vai annetaanko suoraan ultra-aika?
Muistelen että ohjasivat ottamaan yhteyttä omaan neuvolaan ja olisiko mainittu rv milloin pitäis ultraan päästä. Riippuu varmaan ohjeet vähän siitä missä päin asustaa ja hoidoissa kulkenu :happy119
 
Kiitos onnitteluista

Tosiaan kysehän voi olla myös siitä, että tämä alkio on kiinnittynyt aiemmin, kuin viimekertainen. Ja onhan jokainen raskaus tietysti erilainen. Mutta huh kun jännittää. Eipä se jännitys tule loppumaan ihan hetkeen.
Kovasti on kyllä näitä ihania menkkamaisia kipuja. Ollut siis jo yli viikon, mutta ei meinaa hellittää tuo polte. Ja cyclogest ei ainakaan auta asiaa!
Meillä (yksityisellä) pitää ainakin itse ottaa yhteys neuvolaan. Unohdin sinne tänään soittaa, joten huomenna sitten. Ensimmäinen neuvola tosin oli vasta viikon 8 tietämissä, muistaakseni? :)
 
Takaisin
Top