Pakastealkion siirto (PAS)

Tänään dpo 14 ja plussa! Virallinen testipäivä maanantaina, mutta aika selkeältä tuo näyttää. Elämäni eka positiivinen raskaustesti :love7 uusi vuosi 2021 alkoi mukavasti.

Ihana Uuden Vuoden lahja!! :cheers Kiloittain tarrasukkia ja jaksamista odotukseen! :Heartred
Toi eka plussaaminen on kyllä jotenkin utopistista, maagista, eikä meinaa uskoa todeksi.
 
Heips, onko kellään kokemusta että luonnolliseen kiertoon tehtävässä passissa olisi käytetty jotain pistoksia että ovulaation ajankohtaa saa säädettyä? Mulla on aika tarkka kierto ja nyt punktion jälkeen ovis osui tälle päivälle. Meillä on siirtoa kaavailtu seuraavaan kiertoon mutta mietityttää jos ovis osuu taas ma tai ti, niin ei päästä kun klinikka kiinni viikonloput. Lääkäri sanoi että luonnolliseen kiertoon tehtäis. Soitan vielä lääkärille kunhan joulutauko loppuu mutta ajattelin kysyä jos jollakin olisi kokemusta :)
 
meillä ei ainakaan tarjottu sellaista mahdollisuutta, sanottiin vain että toivotaan että ei osu viikonlopulle... oli sit perjantai!

Heips, onko kellään kokemusta että luonnolliseen kiertoon tehtävässä passissa olisi käytetty jotain pistoksia että ovulaation ajankohtaa saa säädettyä? Mulla on aika tarkka kierto ja nyt punktion jälkeen ovis osui tälle päivälle. Meillä on siirtoa kaavailtu seuraavaan kiertoon mutta mietityttää jos ovis osuu taas ma tai ti, niin ei päästä kun klinikka kiinni viikonloput. Lääkäri sanoi että luonnolliseen kiertoon tehtäis. Soitan vielä lääkärille kunhan joulutauko loppuu mutta ajattelin kysyä jos jollakin olisi kokemusta :)
 
En oo myöskään kuullut sellaisesta mahdollisuudesta.. Mulle sanottiin plussakierrossa että Letrozol joskus aikaistaa ovulaatiota, kyseessä siis pillerit.

ON: tänään soitettu polille ja klinikalle hyvien uutisten kera. Oli vielä niin kiva kun oli oma lääkäri puhelimessa. Varhaisultra 27.1. täällä omassa kaupungissa :joyful:
 
Hei vaan. Olen uusi täällä. Hoidoissa ollut kyllä jo hyvän aikaa.
Minulle on tehty lääkkeellisiä passeja ja nyt sitten luonnoliseen kiertoon. Ja kyllä siihen tosiaan pistosta voi käyttää että ovulaatio saadaan oikeaan aikaan. Se edellyttää että munasolu on lähtenyt kasvamaan ja on riittävän iso. Voidaan siis lääkkeellä aikaistaa päivällä tai kahdella.
Itse juuri tänään pistin pregnylin jotta perjantaina saadaan kolmipäiväinen alkio siirrettyä. Oma ovulaationi olisi ehkä tänään tullut ilman Pregnyliäkin mutta aamulla jouduin tosi aikaisin testaamaan ja ovistesti oli nega, joten tuikkasin piikin vatsamakkaraan.
Ilman sitä ei siirtoon olisi tässä kierrossa päästy jos oma lh-piikki olisikin osunut vasta huomiselle.

onnea plussanneille ja kaikille hirmuisesti tsemppiä. Olkoon tämä vuosi meille kaikille onnekas niin hoitojen kuin muidenkin asioiden suhteen!:)
 
Niin ja siis kp 10 paikkeilla tarkastettiin että munasolu on hyvän kokoinen. Niitä olikin jopa kaksi yhtä suurta sieltä tulossa.
 
Heips, onko kellään kokemusta että luonnolliseen kiertoon tehtävässä passissa olisi käytetty jotain pistoksia että ovulaation ajankohtaa saa säädettyä? Mulla on aika tarkka kierto ja nyt punktion jälkeen ovis osui tälle päivälle. Meillä on siirtoa kaavailtu seuraavaan kiertoon mutta mietityttää jos ovis osuu taas ma tai ti, niin ei päästä kun klinikka kiinni viikonloput. Lääkäri sanoi että luonnolliseen kiertoon tehtäis. Soitan vielä lääkärille kunhan joulutauko loppuu mutta ajattelin kysyä jos jollakin olisi kokemusta :)

Meillä kävi niin, että ovulaatio osui maanantaille, eikä päästy siirtoon. Hoitaja oli silloin sitä mieltä, että harvoin niin käy useamman kerran ja eiköhän seuraavasta kierrosta päästä siirtoon asti. Jos jostain syystä ei olisikaan päästy, niin sitten olisi tehty seuraavaksi lääkkeelliseen kiertoon.
 
Kiitos vastauksista! Muistelen et itsellä joskus aiemmin letrokierroissa ovis tullut normaalia pari pv aiemmin, täytyy kysyä voisiko niitä popsia seuraavassa kierrossa tai sitten ton pregnylin mahdollisuus. Katselin kalenteria niin ennen punktioa mulla osunut ovulaatio puolen vuoden ajan keskiviikolle. Nyt sitten punktion jälkeen kun tuli maanantaina, aloin miettimään asettuuko se jatkossakin aina ma jolloin ei siirtoon päästä.. Noh täytyy lääkärin kanssa puhua vielä
 
Onnea henskukka vielä sinulle, meill taisi olla sama virallinen testipäivä. Minulla oli lääkkeellinen kierto ja siirto siihen, ei sitten tärpännyt, aluksi oli kiinnittymiseltä tuntuvia alavatsakipuja, mutta sitten niiden voimistuessa alkoi tuntua, ettei kaikki ole ok. Rauhoittuminen olikin vaikeaa ja koen piinapäivät hyvin stressaavaksi. Miten pystyisi asennoitumaan positiivisesti piinapäiviin. Lääkäri oli niin varma, että tästä tärppäisi joten itsekin oli odotukset korkealla. Onneksi mies on järkähtämätön kuin kallio antaessaan tukea tähän tilanteeseen, en tiedä selviäisinkö muuten. Tsemppiä kaikille tulevaan, ekaa kertaa siirtoihin menijöille neuvona, että kalenteri täyteen rentouttavia puuhia piinapäiville joka pitäisi ajatukset muualla. On toi negatiivinen vaan kerta toisensa jälkeen niin perseestä.
 
Niin ja siis kp 10 paikkeilla tarkastettiin että munasolu on hyvän kokoinen. Niitä olikin jopa kaksi yhtä suurta sieltä tulossa.

Tämä on ehkä tyhmä kysymys, mutta tuleeko seksikielto jos siinä on kaksi yhtä suurta tulossa? teoriassa se voisi kai tarkoittaa, että molemmat hedelmöittyvät ja tämän lisäksi siirretään se alkio = kolmoset..?
 
Limppu ei se ole tyhmä kysymys. Lääkärin kanssa tästä puhuttiinkin. Teoriassa mahdollisuus on, että molemmat hedelmöittyy, sekä alkion siirto onnistuu. Mutta mahdollisuus tähän on niin pieni, että en kyllä pelkää että kolmosraskaus alkaisi.
Siittiöiden määrässä on vähän häikkää niin mahdollisuus on aika pieni. Toki se on olemassa kun ollaan luomustikin raskaaksi tultu pari vuotta sitten mutta se meni kesken.
Olishan se hurjaa jos näin kävisi :joyful:
Toisaalta jos asiaa miettii, niin mielummin ottaisin vastaan kolmoset kuin en raskautta ollenkaan.
 
IMG_20210105_075530.jpg
Mites piinailut sujuu, onko mitään tuntemuksia ollut? :)

Kiitos kysymästä! Hätähousuna testasin jo ja plussaa näyttää ainakin tässä vaiheessa. :love7
Nyt siis vasta 10 dpo ja virallinen testipäivä on vasta ma 11.1. Tein ensin haamun OneStepin testillä ja piti sitten varmistaa digillä. Halusin siis kahden kemiallisen jälkeen myös osittain testata näin aikaisin, että tiedän käykö taas samoin. Toivotaan nyt ihan älyttömästi, että kolmas kerta toden sanoisi ja tämä raskaus jatkuisi loppuun asti!

Tuntemuksia on ollut vähänlaisesti. Muutama tunti siirron jälkeen tuntui jotain pientä jomottelua kohdun seudulla ja samoin pari päivää sitten. Lisäksi mulla on vatsan toiminta hidastunut, kuten aiemminkin alkuraskaudessa (sori, jos on liikaa tietoa). Olen myös ollut erityisen herkkänä viime päivät.
 
View attachment 97916

Kiitos kysymästä! Hätähousuna testasin jo ja plussaa näyttää ainakin tässä vaiheessa. :love7
Nyt siis vasta 10 dpo ja virallinen testipäivä on vasta ma 11.1. Tein ensin haamun OneStepin testillä ja piti sitten varmistaa digillä. Halusin siis kahden kemiallisen jälkeen myös osittain testata näin aikaisin, että tiedän käykö taas samoin. Toivotaan nyt ihan älyttömästi, että kolmas kerta toden sanoisi ja tämä raskaus jatkuisi loppuun asti!

Tuntemuksia on ollut vähänlaisesti. Muutama tunti siirron jälkeen tuntui jotain pientä jomottelua kohdun seudulla ja samoin pari päivää sitten. Lisäksi mulla on vatsan toiminta hidastunut, kuten aiemminkin alkuraskaudessa (sori, jos on liikaa tietoa). Olen myös ollut erityisen herkkänä viime päivät.

Oooo, varovaiset onnittelut :love7

Pidän kyllä peukut ja varpaat ristissä! Toivottavasti third time's the charme!

Mulla on toi sama, että oon huomannu muutoksia vatsantoiminnassa. Mulla on IBS, joten hidastuminen on ihan mukava muutos, mutta oon ihmetellyt voiko olla jo näin aikaisin :rolleyes:
 
Onnea Minnihiiri! :smiley-bounce012

Niin ja siitä/niistä omista munasoluista siirtokierrossa.. kyllä meillä ainakin oli myös luomuyritystä varmistamassa PAS-kierrossa, ja eihän tässä voi olla 100-varma kumpi siellä on lähtenyt kehittymään, pakastealkio vai kenties oma hedelmöittynyt? Ihan hauska ajatus! Ja olen kuullut että on syntynyt epäidenttiset kaksoset vaikka siirretty vain yksi alkio, eli kaikki on mahdollista :cat:
 
Ilmoittauduin Tilkkaan passiin ja tänään tuli sitten viesti että ei onnistu kun ultraan ei ole aikoja. Onko kenellekään käynyt vastaavaa vai onko tämä nyt taas tätä satumaisen mahtavaa tuuria itsellä... Joo toki on joulut yms tässä ja varmasti on henkilöstövajetta jne. Seuraavat kierrot sitten näyttäisikin olevan niin että pitäisi tehdä joko siirto sunnuntaina tai sitten ongelmana on se ultran aika joka näyttäisi olevan viikonloppuun ajoittumassa. Olin tässä nyt vaan pitänyt tätä kiertoa niin kiintotähtenä jaksamisen suhteen ja samalla laskenut myös uutta ivf-kierrosta että hyvällä onnella sen olisi voinut aloittaa ennen noiden kesätaukoa mutta nythän se ei kyllä ajallisesti onnistu mitenkään kun kai sitä jonoakin on edelleen se 2-6 kuukautta. Sori avautuminen ja tällainen kaikki on menetetty - asenne. Eiköhän tästäkin suosta taa rämmitä ylös...
 
Oooo, varovaiset onnittelut :love7

Pidän kyllä peukut ja varpaat ristissä! Toivottavasti third time's the charme!

Mulla on toi sama, että oon huomannu muutoksia vatsantoiminnassa. Mulla on IBS, joten hidastuminen on ihan mukava muutos, mutta oon ihmetellyt voiko olla jo näin aikaisin :rolleyes:

Kiitos! :happy: Kai ne raskaushormonit jo aikaisessa vaiheessa voi vaikuttaa vatsan toimintaan ja moneen muuhunkin asiaan.
 
Ihana Uuden Vuoden lahja!! :cheers Kiloittain tarrasukkia ja jaksamista odotukseen! :Heartred
Toi eka plussaaminen on kyllä jotenkin utopistista, maagista, eikä meinaa uskoa todeksi.

Tuolta se eka plussaaminen juurikin tuntuu, soisin sen tunteen kokemisen kaikille tällä palstalla. :happy:

Saako muuten udella miten teillä on sujunut raskaus tähän saakka?
 
Takaisin
Top