Pakastealkion siirto (PAS)

Mulla on aina ollut ivf-hoidon jälkeen välikierto, että keho saa kunnolla palautua. Olen kuitenkin muistaakseni lukenut, että jollain on ollut pas heti perään. Toivotaan, että saisitte kuin saisittekin nyt jo sen plussan testiin! :)

Kuten myös, molemilla kerroilla välikierto perään. Keväällä tuli koronan takia kyllä kolme, kun hoitoja ei tehty. Nyt on välikierto juuri menossa, kun punktio oli reilu viikko sitten, ja toivottavasti heti tammikuun alussa päästään pasiin.

Klinikalta soitettiin, ensi kierrosta Letrozol alkukiertoon varmistamaan ovulaatio. Onko letrot kallis lääke ja saako niihin korvauksen?

Mä oon huomannut, että verkkoapteekeista voi käydä tota hintaa vakoilemassa. YA esim sanoo, että Letrozol 30 kpl noin 30 euroa. Siellä sanotaan myös, että korvattava lääke. Itsellä ei ole kokemusta letroista.

Moikka!

Täällä näyttää olevan useammalla siirto tällä viikolla. Ainakin Minnihiiri84, Jinnafee ja Marrukka elää samoja jännittäviä hetkiä kuin tääällä eletään. Minulla siis huomenna siirto ja koko ajan jännään tuleeko puhelua alkioiden tilanteesta.

Jinnafee; ei ollut mitään puhetta klinikan kanssa että informoisivat ennen huomista alkioiden tilanteesta. Ehkäpä soitan sinne kohta.

Oletteko muuten muuttaneet elämäntapoja jotenkin näin ennen siirtoa tai sen jälkeen? Itse olen koittanut panostaa ravintoon ja lepoon enkä ole tehnyt raskaampaa urheilua lainkaan. Toki päivittäin olen jonkin verran liikkunut, mutta vain kevyesti.

Tsemppiä kaikille ja kertokaahan miten hoidot etenee ja millaisessa voinnissa olette!

Moikka!

Täällä näyttää olevan useammalla siirto tällä viikolla. Ainakin Minnihiiri84, Jinnafee ja Marrukka elää samoja jännittäviä hetkiä kuin tääällä eletään. Minulla siis huomenna siirto ja koko ajan jännään tuleeko puhelua alkioiden tilanteesta.

Jinnafee; ei ollut mitään puhetta klinikan kanssa että informoisivat ennen huomista alkioiden tilanteesta. Ehkäpä soitan sinne kohta.

Oletteko muuten muuttaneet elämäntapoja jotenkin näin ennen siirtoa tai sen jälkeen? Itse olen koittanut panostaa ravintoon ja lepoon enkä ole tehnyt raskaampaa urheilua lainkaan. Toki päivittäin olen jonkin verran liikkunut, mutta vain kevyesti.

Tsemppiä kaikille ja kertokaahan miten hoidot etenee ja millaisessa voinnissa olette!

Onpa kiva, että on noin monta samassa veneessä! Soititko klinikalle miltä näyttää? Tärppionnea meille kaikille! :happy:

Pidän peukkuja kaikille!! toivottavasti pikkuset lähtevät kasvamaan oikein kunnon nyyteiksi ❤️ Saako udella missä käytte hoidoissa? Julkinen vai yksityinen?

Tänään siirrettiin yksi blasto ja siirtoa en käytännössä tuntenut lainkaan. Kaksi alkiota jäi vielä seurantaan ja huomenna katsovat onko niistä enää pakastimeen.

Milloin teillä muilla on suunnitelmissa testata ja milloin on viralliset testipäivät?

Tänään siirrettiin yksi blasto ja siirtoa en käytännössä tuntenut lainkaan. Kaksi alkiota jäi vielä seurantaan ja huomenna katsovat onko niistä enää pakastimeen.

Milloin teillä muilla on suunnitelmissa testata ja milloin on viralliset testipäivät?

Loistava juttu, että sulla on nyt blasto kyydissä, tärppionnea! Mulla on virallinen testipäivä 7.12. Mietin kuitenkin tässä, että testaan varmaan jo ensi ma tai ti kotona. Mulla on kahdesta edellisestä tullut kemiallinen raskaus/varhainen km, joten tavallaan haluaisin tietää tuleeko taas. Viimeksi hcg oli siis viralliseen testipäivään mennessä jo nollautunut. Toisaalta pääsisin helpommalla, jos testaisin vasta just ennen virallista testipäivää, mutta mietin jos tarvitaan jotain selvityksiä, mikäli taas olisi kiinnittymisyritys.

Omaa napaa: Tänään iltaa kohti on tuntunut menkkamaista kipua alavatsalla. Toivon tietenkin, että liittyisi kiinnittymiseen ja alkio kiinnittyisi oikein kunnolla tällä kertaa. Mulla ei aiemmin kyllä ole tällaisia tuntemuksia ollut tässä vaiheessa, mutta osalla vissiin on.

Mitäs muille piinailijoille kuuluu?

Toivottavasti Miinihiiri84 tosiaan tuntemukset on sulla kiinnittymiseen liittyviä. Minkäs ikäinen alkio sinulle keskiviikkona siirrettiinkään? ja jäikö teillä pakkaseen vielä alkioita? Milloin aiot tehdä ensimmäisen testin?
Minulle tuli tänään puhelu labrasta että kaksi alkiota, jotka eilen jätettiin tarkkailtavaksi, eivät selvinneet sulatuksesta eli nyt on pakastin tyhjänä.

Mitenkäs muilla menee?

Toivottavasti Miinihiiri84 tosiaan tuntemukset on sulla kiinnittymiseen liittyviä. Minkäs ikäinen alkio sinulle keskiviikkona siirrettiinkään? ja jäikö teillä pakkaseen vielä alkioita? Milloin aiot tehdä ensimmäisen testin?
Minulle tuli tänään puhelu labrasta että kaksi alkiota, jotka eilen jätettiin tarkkailtavaksi, eivät selvinneet sulatuksesta eli nyt on pakastin tyhjänä.

Mitenkäs muilla menee?

Mulle siirrettiin 6-päiväinen blasto. Pakkasessa on jäljellä vielä yksi saman ikäinen. Toivotaan nyt luonnollisesti, että jompikumpi näistä olisi se, josta tärppää. Testaan varmaan jo tulevana ma tai ti, eli 10-11 dpo. Haluan nähdä kahden kemiallisen jälkeen onko taas jotain yritystä vai miltä siinä vaiheessa näyttää.

Minkä ikäinen alkio sinulle siirrettiinkään? Harmillista, että teidän loput alkiot ei selvinnyt. Jospa se nyt siirretty olisi kuitenkin se, josta raskaus alkaa! :smiley-angelic001

Hienoa juttu, että teillä jäi pakkaseenkin vielä potentiaalisia alkioita. Mulle siirrettiin myös 6. päivän alkio. En tiedä vaikuttaako alkioiden laatuun se, että ovat olleet pakkasessa useamman vuoden, meidän IVF-tuoresiirrosta syntyneen tytön syntymästä kun on ennättänyt vierähtää jo tovi.

Onko sinulla ollut mitään oireita (muita kuin tuo kipu)? Mulla ei ollut mitään oireita silloin aiemmin tuoresiirron jälkeen ja olin oireeton lähes koko 1. raskauskolmanneksen, mikä oli aika stressaavaa kun en ollenkaan uskonut olevani raskaana ja pelkäsin keskenmenoa ym. Nyt tämä projekti on jotenkin stressaavampaa kuin silloin ekalla kerralla...

Hienoa juttu, että teillä jäi pakkaseenkin vielä potentiaalisia alkioita. Mulle siirrettiin myös 6. päivän alkio. En tiedä vaikuttaako alkioiden laatuun se, että ovat olleet pakkasessa useamman vuoden, meidän IVF-tuoresiirrosta syntyneen tytön syntymästä kun on ennättänyt vierähtää jo tovi.

Onko sinulla ollut mitään oireita (muita kuin tuo kipu)? Mulla ei ollut mitään oireita silloin aiemmin tuoresiirron jälkeen ja olin oireeton lähes koko 1. raskauskolmanneksen, mikä oli aika stressaavaa kun en ollenkaan uskonut olevani raskaana ja pelkäsin keskenmenoa ym. Nyt tämä projekti on jotenkin stressaavampaa kuin silloin ekalla kerralla...

Tässä hoidossa ei eilisen menkkamaisen kivun lisäksi vielä ole ollut muita oireita. Meidän poika on saanut alkunsa pas-hoidosta ja silloin arvelin, että on saattanut onnistua, kun rinnat turposivat huomattavasti jo ennen plussaa. Silloin pahoinvointi alkoi muistaakseni n. viikoilla 6+. Aika helpolla kyllä pääsin siinä raskaudessa kaikin puolin, vain pientä pahoinvointia n. kuukauden ajan ja muuten kaikki sujui ongelmitta loppuun asti. Viime kierrossa mulla oli tosiaan kemiallinen. Silloin oli kevytta pahoinvointia jo n. 8 dpo ja huomasin samoja tuntemuksia rinnoissa, kuin tuossa ekassa raskaudessa. Harmillisesti hcg laski nollaan ennen virallista testipäivää.

Onko sinulla ollut nyt oireita? Toivottavasti meillä molemmilla nyt tärppäisi meneillään olevasta hoidosta! Tärppionnea myös kaikille muille piinailijoille!

Mulla oli tänään siirto. Kaksi siirrettiin samalla kertaa, koska olivat huonoja yksilöitä. Lääkäri sanoi jotenkin, että hitaita 5 päivän moruloita. Ei oo kovin toiveikas fiilis. :sorry:

No, tässä nyt koitetaan jatkaa elämää. Testi olis 8.12.

Ei ole ollut mitään oireita (paitsi rinnat vähän kipeät zumenon + terolut aiheuttamana), enkä niitä kyllä osaa jotenkin odotellakaan oireita.
Hienoa Marrukka että pääsitte siirtoon ja monestihan noiden alkioiden elinkykyä ei pysty ennustamaan ja yllättävät potentiaalillaan. Miten sulla on testipäivä jo 8.12.? Mulla on vasta 10.12. ja siirto tehtiin eilen (6. pvän alkio).

Ei ole ollut mitään oireita (paitsi rinnat vähän kipeät zumenon + terolut aiheuttamana), enkä niitä kyllä osaa jotenkin odotellakaan oireita.
Hienoa Marrukka että pääsitte siirtoon ja monestihan noiden alkioiden elinkykyä ei pysty ennustamaan ja yllättävät potentiaalillaan. Miten sulla on testipäivä jo 8.12.? Mulla on vasta 10.12. ja siirto tehtiin eilen (6. pvän alkio).

Oho! Kylläpä vaihtelee testipäivät. Mulla taas oli ke siirto ja 7.12. on testipäivä.

Nyt alkaa erilainen piinailu.
Aika kivannäköinen haamuplussa sieltä tuli ja ollaan vähän älämystyneitä täällä :confused004 whacky011
Pitää odottaa nyt Maanantain verikokeen arvot, että tietää mistä on kyse.
(Mä niin toivon ettei tää oo feikkihaamu). Mutta aika oireeton oon edelleen... siitä ei tosiaanpysty kyllä tekemään mitään johtopäätöksiä.

Vähän on nyt silleen, että mites päin sitä olisi!

IMG_20201128_103739 (2).jpg

Nyt alkaa erilainen piinailu.
Aika kivannäköinen haamuplussa sieltä tuli ja ollaan vähän älämystyneitä täällä :confused004 whacky011
Pitää odottaa nyt Maanantain verikokeen arvot, että tietää mistä on kyse.
(Mä niin toivon ettei tää oo feikkihaamu). Mutta aika oireeton oon edelleen... siitä ei tosiaanpysty kyllä tekemään mitään johtopäätöksiä.

Vähän on nyt silleen, että mites päin sitä olisi!

View attachment 96617
Oi, hyvältä näyttää! Varovaiset onnittelut jo tässä vaiheessa :Heartpink Mikä dpo/kp nyt olikaan?

Takaisin