Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Me sovittiin seuraavaan pasiin (joka siis toivottavasti tammikuussa) mulle lugen tilalle cyclogest. Sama aine, mutta vahvempi pitoisuus, niin ei tarvi niin montaa laittaa kerralla.
Nuo ajatukset on niin tuttuja Tämähän on käytännössä ihan yhtä pelkoa koko homma. Se ei lopu, vaikka raskauteen pääseekin, eikä kyllä sittenkään kun lapsi on käsivarsilla.
Tulin juuri synnytyspolilta ja syke näkyi. Uskallan huokaista hieman.
Onnea jatkoon Maurizio!! Koitahan nauttia myös tästä tilanteesta, helpommin tietysti sanottu kuin tehty.
Noista jatkoviljelyistä... rankkaa puuhaa, mutta erittäin tehokas tapa etsiä sitä parasta alkiota. Blastoviljelyähän ei ymmärtääkseni edes suositella, jos lähtökohtaisesti on vähän alkioita. Vaikka tietysti olisi kiva, että kaikki kasvaisivat blastoksi, niin siitäkin pitää kaiketi repiä iloa, että "turhia siirtoja" tulisi vähän? Haluan uskoa, että juuri nämä tapaukset joissa vain yksi jää jäljelle, on sitten se the embaby jonka saa syliin! Palstan perusteella ainakin kohtuullisen usein näin käy.
ON. Täällä kp 2, joten taas mennään kohti siirtoa, jes!
En olekaan nyt täällä ehtinyt paljon kirjoittaa, kun tämä marraskuun pimeys vie kaikki voimat.
Tänä aamuna tuli testattua ovisplussa ja maanantaina pitäisi sitten sopia, että minä päivänä on siirto. Ehkä jo tiistaina! Riippuu mitä päättävät, siirretäänkö sulatuspäivänä, vai viljelläänkö ensin.
Kun mä tosta ovulaation testauksesta kyselin tarkempia ohjeita, niin sanottiin, että aamulla /aamupäivällä riittää, mutta jos alkaa näyttää, että olisi tuloilla, niin voi testata vielä illalla. Näinhän mä sitten eilen tein, aamulla oli haalea viiva illalla vahvempi ja tänä aamuna ihan selkeästi yhtä vahva kuin kontrolliviiva.
Mulle myös sanottiin, että testimerkkiä ei saa vaihtaa kesken hoitokierroksen. Käytössä siis ne apteekin oman merkin tikut. Mua hirvittää noissa digitesteissä kertakäyttöisyys. Se, että se mittari pitäisi sitten kiikuttaa johonkin erityiskeräykseen. Mulla mikään mikä on sekajätettä tai pahvia /paperia kummempaa ei koskaan pääse ovesta ulos (pari vuotta sitten tuli yksi digitesti käytettyä ja se pyörii edelleen kaapissa).
Hei,
Kirjoitan tänne nyt ensimmäistä kertaa. Taustalta olen keskuteluanne seurannut päivittäin nyt kun ensimmäinen PAS on itsellä edessä ensi viikon torstaina. Meillä siis yksi IVF-tyttö, joka sai kuin ihmeenkaupalla alkunsa ensimmämisestä tuoresiirrosta. Pakkaseen jäi 4 alkiota, joista aletaan maanantaina kasvattelemaan siirtoa varten. Pelottaa kyllä selviääkö alkioista yksikään torstain siirtoon asti...toisaalta se on asia, johon itse ei voi vaikuttaa. Kp 2 aloitin Zumenon 2mg 1+2 ja tänään lisäsin Terolut 10mg 1+2. Eilisessä ultrassa kp11 limakalvo oli 12mm ja 3-kerroksinen. Saa nähdä säilyykö limakalvo torstaihin asti. Onko teillä kokemuksia siitä, että limakalvo alkaakin ohenemaan kun Terolut aloitetaan?
Jospa täältä saisi vertaistukea näihin jännittäviin päiviin :) Voimia ja onnea kaikille menossaoleviin tai tuleviin hoitoihin.
Meillähän on sit lähes sama vaihe menoillaan. Alkiot on 3. päivän alkioita eli aika pitkään kasvattelevat niitä ennen siirto ja se vähän stressaakin. Minkäikäisiä alkioita ja minkälainen suunnitelma teillä on niiden kasvattelun/sulatuksen suhteen? Onko sinulla pas lääkkeelliseen vai omaan kiertoo? Tuntuu että nämä hoidot on ihan arpapeliä...
Oliko teillä kasvatettu aiemmasta hoidosta blastoja?
^Meillä jäi kans 1. ivf:n toista pasia varten sulatetuista kuudesta 3-päiväisestä vain yksi blasto jäljelle. Kaikki oli selvinneet kyllä sulatuksesta ja jaksaneet vielä jakautuakin siihen viidennen päivän korville, mutta sitten alkaneet taantua blastovaiheessa (näin ainakin ymmärsin biologin kertomasta). Yksi onneksi jäi ja se päästiin siirtämään, mutta mitään ei tosiaan mennyt enää uudelleen pakastukseen. Minäkin kuvittelin, että meillä olisi monta yritystä jäljellä ja se rutistuikin sitten yhteen ainoaan. Oli uskomattoman masentavaa. Siitä siirrosta sitten ihme kyllä raskauduinkin ja olin ihan puulla päähän lyöty, että miten sellanen onni osuikin, kun viimeinen alkio oli siitä hoidosta, kunnes se sitten meni kesken. Nyt pelottaa, että tässä toisessa ivf-kierroksessa käy samoin, ettei blastoiksi saada juuri mitään ja siirrot ei onnistu.
Heipsan!
Olikos Marrukka sulla tänään siirto?
Tsemppiä Minnihiiri huomiseen siirtoon =)
Saatko Lumipuu tietää ennen torstaita mitään vai menetkö ihan sokkona siirtoon?
On: mulla oli tänään ultra. Kp 10, limis 8mm ja johtofolli 13.5. Pitäisi ovis osua loppuviikolle ja pas kuulemma onnistuu ensi viikolla jos vaan kaikki sujuu hyvin eikä ovis osu maanantaille! Nyt vaan peukut pystyssä että päästäisiin siirtoon
Hellurei kirjoittelen nyt tännekkin, onko kukaan punktion jälkeen syönyt primolut nor kuuria ja sitten heti seuraavasta kierrosta PASsiin? Olen lukenut niin paljon eri käytännöistä täällä ja pelkään vaan niin suuresti negatiivista tulosta vaikkakin tämä on ensimmäinen siirto meille lääkäri vain totesi, että hormonit tasaavat ja tyhjentävät loput rakkulat ja sitten siirretään.