Pakastealkion siirto (PAS)

Henskukka, meillä meni kaksi kiertoa kesällä ohi, kun aiemmin toiminut letrozol ei jostai syystä enää toiminutkaan enkä ovuloinut kummassakaan kuussa ja limis oli ihan onneton. Elokuulle sitten otettiin lääkkeellinen kierto ja sama kuin minnihiiri84 juuri kirjoitti, eli zumenon kierron alusta ja sit luget mukaan "oviksen" aikaan. Mulla oli alkuun vähän pienempi määrä zumenonia, olikohan 3 päivässä ja kävin siinä olikohan kp8-9 paikkeilla ultrassa ja nostettiin zumenonin määrä 4 tbl päivässä, kun ultrassa limis oli vielä ohuehko. Me sovittiin seuraavaan pasiin (joka siis toivottavasti tammikuussa) mulle lugen tilalle cyclogest. Sama aine, mutta vahvempi pitoisuus, niin ei tarvi niin montaa laittaa kerralla.

Onko muuten lääkkeettömässä kierrossa jotenki paremmat mahikset? Kun miksi niitä tehdään edes tän säädön määrän vuoksi..:shifty:mullekin tehtiin lääkkeettömään

Minulla on käsitys, että omaan kiertoon tehty siirto on parempi kuin lääkkeelliseen kiertoon. Jos en aivan väärin muista, niin kysyin tota meidän hoitojen aikana, kun panikoitti että oma kierto tekee tepposia, vaikka säännöllinen kierto ja ovulaatio on aina ollutkin.

Mulla kans tässä lääkkeellisessä siirrossa nyt tuo cyclogest sekä terolut ja progynova. Edellisessä oli lutinukset. Cyclogest kivempi kun laitetaan vain 2x pvä.

Minulla on käsitys, että omaan kiertoon tehty siirto on parempi kuin lääkkeelliseen kiertoon. Jos en aivan väärin muista, niin kysyin tota meidän hoitojen aikana, kun panikoitti että oma kierto tekee tepposia, vaikka säännöllinen kierto ja ovulaatio on aina ollutkin.

Mä olen ymmärtänyt että se on vähän niinkun 50/50. Niinkuin MinniHiiri edellisellä sivulla avaa, että osaa hyödyttää lääkkeellinen ja silloin se voi jopa olla parempi, toisille sitten taas sopii luonnonkiertoon. Mutta kun ei tiedä, mikä sopii ilman että kokeilee ja tulee onnistumista tai epäonnistumista, niin sen vuoksi mulle ainakin lääkäri selitti että on 50/50.
Mulla nyt lääkkeellinen sen vuoksi, että sulatettiin 3-päiväset alkiot ja koitetaan niistä saada blastoja ja mulla tuppas mennä viikonlopulle siirtoaika. Nyt kun on lääkkeellinen niin pystyy tosiaan kattoon päivät tarkkaan.

Koen että tässä tilanteessa lääkkeellinen oli ainoa oikea vaihtoehto, koska tänään lääkäri soitti, ettei olekaan tänään siirtoa, koska meidän alkiot ei vielä olleet blastoja, eli pitää kasvattaa vielä yksi päivä lisää. Vielä kun mun kohtu on vähän eri aikataulussa kun meidän alkiot, niin tästä suunnitelmallisuudesta on hyötyä.

Siellä on vielä 3 alkiota hengissä...kuulema hyvännäköisä, mutta kyllä on tuskaa tää oottelu! Huomenna sitten 1,5 tunnin varotusajalla joko onnistaa tai tulee täys romahdus :grumpy:

Mä olen ymmärtänyt että se on vähän niinkun 50/50. Niinkuin MinniHiiri edellisellä sivulla avaa, että osaa hyödyttää lääkkeellinen ja silloin se voi jopa olla parempi, toisille sitten taas sopii luonnonkiertoon. Mutta kun ei tiedä, mikä sopii ilman että kokeilee ja tulee onnistumista tai epäonnistumista, niin sen vuoksi mulle ainakin lääkäri selitti että on 50/50.
Mulla nyt lääkkeellinen sen vuoksi, että sulatettiin 3-päiväset alkiot ja koitetaan niistä saada blastoja ja mulla tuppas mennä viikonlopulle siirtoaika. Nyt kun on lääkkeellinen niin pystyy tosiaan kattoon päivät tarkkaan.

Koen että tässä tilanteessa lääkkeellinen oli ainoa oikea vaihtoehto, koska tänään lääkäri soitti, ettei olekaan tänään siirtoa, koska meidän alkiot ei vielä olleet blastoja, eli pitää kasvattaa vielä yksi päivä lisää. Vielä kun mun kohtu on vähän eri aikataulussa kun meidän alkiot, niin tästä suunnitelmallisuudesta on hyötyä.

Siellä on vielä 3 alkiota hengissä...kuulema hyvännäköisä, mutta kyllä on tuskaa tää oottelu! Huomenna sitten 1,5 tunnin varotusajalla joko onnistaa tai tulee täys romahdus :grumpy:

Olen ihan varma, että hyvässä hapessa ovat! Isot tsempit ja kerro sitten tänne miten sujui! Josko tästä tulisi teille odotettu tirpana:shy:

Minnihiiri : Soitti lääkäri polilta tänään ja sanoi että ensi viikoksi varattu ultra-aika pidetään. Eli en pääse aiemmin, kuin akuutissa tapauksessa.

Toivottavasti Henskukka spottaat oviksen, varmasti raskasta noin pitkä odottelu, oma hermo olisi todella tiukalla!

CherryRed oon kans ihan varma et siellä on vipinää vielä huomenna! Odotetaan innolla uutisia =)

Uuh, jännää CherryRed! Eiköhän sieltä joku(nen) selviä huomiselle ja kaikki menee oikein hyvin!

Mulla myös käsitys, ettei olisi suurta eroa lopputuloksen kannalta kummalla taktiikalla siirtoon mennään. Omaan kiertoon siirto edellyttää tietysti, että ylipäätään ovuloi. Tuleehan omaan kiertoon tehtäessä jotain tukilääkkeitä, mutta ymmärtääkseni vähemmän.

Täällä odotetaan kiertoa alkavaksi, joten välikierto on aivan pian lusittu. Ellei sitten kierto tee tepposia ja venahda epätyypillisen pitkäksi. Toivotaan, että ei. Meille yritetään nyt ekaa kertaa omaan kiertoon siirtoa. Itse pyysin tätä, koska estrot käy mun korvien välin päälle.

Tsemppiä kaikille tuleviin vaiheisiin!

Minnihiiri : Soitti lääkäri polilta tänään ja sanoi että ensi viikoksi varattu ultra-aika pidetään. Eli en pääse aiemmin, kuin akuutissa tapauksessa.

Luulen että lääkärit haluavat, että syke oikeasti näkyy jos on näkyäkseen. Raskaudessa on pitkiä odotusaikoja. Ajattele, viikko 12 on se normaali eka ultra! Silloin vielä voi tulla helposti yllätyksiä vastaan..tsemppiä odotteluun! Jos ei vuotoja, oletetaan että kaikki on hyvin!

@Maurizio lle tsemppiä odotteluun! Koita jaksaa :Heartred

Kiitos kaikille kannustuksesta :happy:
Ehkä se tehosi, koska yksi tosi hyvännäköinen yksilö pääsi nyt kyytiin. Muut eivät kelvanneet pakastukseen. Eli pakkanen on nyt tyhjä.

Mä jo mietin autossa poislähtiessä seuraavaa IVF: ää ettei missata sitä kierron alkua mutta mies kielsi ajattelemasta epäonnistumista. :joyful: Onhan se oikeassa...mä vaan oon niin kova optimoimaan, ettei mene aikaa hukkaan. Mutta koitan nyt kovasti keskittyä vaalimaan tätä yhtä kyytiläistä :Heartred

Ehkä se tehosi, koska yksi tosi hyvännäköinen yksilö pääsi nyt kyytiin. Muut eivät kelvanneet pakastukseen. Eli pakkanen on nyt tyhjä.

Mä jo mietin autossa poislähtiessä seuraavaa IVF: ää ettei missata sitä kierron alkua mutta mies kielsi ajattelemasta epäonnistumista. :joyful: Onhan se oikeassa...mä vaan oon niin kova optimoimaan, ettei mene aikaa hukkaan. Mutta koitan nyt kovasti keskittyä vaalimaan tätä yhtä kyytiläistä :Heartred

Mahtavaa, että sait blaston kyytiin! Tärppionnea! :)

Eihän sitä ovista tullut, niin kuin ounastelin. Eli ensi kuussa sitten lääkkeellinen! Toivottavasti pää kestää nekin hormonit :wacky: lähinnä siis hormaalinen migreeni mietityttää..

Mulla migreenikohtaukset tulee nimenomaan hormonien heitellessä eli aina estrogeenihuipuissa ja -pohjissa ja mulla ei ollut yhtään migreenikohtausta lääkkeellisessä pas-kierrossa, kun yleensä migreenipäiviä on se 1-2 parin viikon välein, joten voi henskukka ihan hyvin olla, että sinäkin saat nautiskella migreenittömistä päivistä, kun hormonit on tasalla (vaikkakin määrät on hurjia!).
Pahoittelut, ettette päässeet siirtoon tästä kierrosta, joten tsemppiä seuraavaan! :thumright

Tarrasukkia kyytiläiselle. Pidän täällä peukkuja, että nyt onnistui <3

Heipparallaa, uus käyttäjä.

Hoidot alotettu elokuus 20. Nyt pitäs alkaa tikuttaan ovista jos saatas pas tähän kiertoon, jänskättää. 2 ekaa men persiilleen kun ei jakautunu tai ei jaksanut kasvaa yli 3pv:n ikäsiks

Eihän sitä ovista tullut, niin kuin ounastelin. Eli ensi kuussa sitten lääkkeellinen! Toivottavasti pää kestää nekin hormonit :wacky: lähinnä siis hormaalinen migreeni mietityttää..

Mulla valitettavasti tulee näistä lääkkeistä migreeniä, koska ne ei kuitenkaan niin tasaisesti pidä hormoneja aloillaan, kun imeytyy suolistosta. Kuulemma Estradot laastarit olis paremmat, niistä tulee tasaisemmin hormonia elimistöön.

Tänään mulla iski tajuntaan, että ehkä siirtoon ei päästäkään. Ehkä ei siirtopäivänä ole mitään siirrettävää.

Meillä on kaksi alkiota pakkasessa. Suunnitelma on, että 4-päiväisenä pakastettu sulatetaan päivää ennen siirtoa ja siirretään 5-päiväisenä. Mutta nyt aloin panikoida, että ehkä se ei jatkakaan jakautumista sulatuksen jälkeen. Ja eihän siitä toisestakaan alkiosta tiedä, selviääkö edes sulatutksesta.

Tiedostan, että tämä negatiivinen ajattelu taitaa olla kytköksissä Zumenon-tabletteihin. Tuoresiirtoihin olen suhtautunut positiivisesti ja uskonut onnistumisen mahdollisuuksiin. Vaan viimeksikin kun oli pas lääkkeelliseen kiertoon, niin päivä päivältä tulin varmemmaksi, että ei tärppää, vaikka etukäteen olin ollut toiveikas.

Tänään mulla iski tajuntaan, että ehkä siirtoon ei päästäkään. Ehkä ei siirtopäivänä ole mitään siirrettävää.

Meillä on kaksi alkiota pakkasessa. Suunnitelma on, että 4-päiväisenä pakastettu sulatetaan päivää ennen siirtoa ja siirretään 5-päiväisenä. Mutta nyt aloin panikoida, että ehkä se ei jatkakaan jakautumista sulatuksen jälkeen. Ja eihän siitä toisestakaan alkiosta tiedä, selviääkö edes sulatutksesta.

Tiedostan, että tämä negatiivinen ajattelu taitaa olla kytköksissä Zumenon-tabletteihin. Tuoresiirtoihin olen suhtautunut positiivisesti ja uskonut onnistumisen mahdollisuuksiin. Vaan viimeksikin kun oli pas lääkkeelliseen kiertoon, niin päivä päivältä tulin varmemmaksi, että ei tärppää, vaikka etukäteen olin ollut toiveikas.

Mä niin ymmärrän nämä tunteet :Heartred koska juuri jännitettiin koko viikko, mitä jää jäljelle 5 alkiosta, kun ne sulatetaan ja jatkoviljellään. No siinähän kävi niin, että jäi vain yksi ja biologin mukaan muita 2 jotka jotenkin oli hengissä ei voinut enää pakastaa joten niissä oli selkeästi jotain vikaa (en tiedä tarkemmin) Ja osa kuupahti jo aiemmin. (ehkä kolahtaa kans nämä tunteet, koska olen nyt 3 viikkoa käyttänyt Zumenonia)

Mulla on tietysti taakkana mun ikä, joka selkeästi vaikuttaa näihin alkioihin (42). Meillähän oli alunperin 8 hyvännäköistä 3-päiväistä. Ja voipi olla että niistä ei olisi kuin tämä yksi jaksanut blastoksi, koska muut siirrot 3-päiväisinä toi ihan puhdasta negaa.

Oliko teillä kasvatettu aiemmasta hoidosta blastoja?
Tää on just tätä kurjaa vuoristorataa ja aika julmaa peliä, kun ei uskaltaisi viljellä, mutta sitten blastolla on isolmmat todennäköisyydet onnistua... :/ Toi suunnitelma kuulostaa muuten kyllä hyvältä, ymmärrän sen.

Muokattu viimeksi:
^Meillä jäi kans 1. ivf:n toista pasia varten sulatetuista kuudesta 3-päiväisestä vain yksi blasto jäljelle. :sorry: Kaikki oli selvinneet kyllä sulatuksesta ja jaksaneet vielä jakautuakin siihen viidennen päivän korville, mutta sitten alkaneet taantua blastovaiheessa (näin ainakin ymmärsin biologin kertomasta). Yksi onneksi jäi ja se päästiin siirtämään, mutta mitään ei tosiaan mennyt enää uudelleen pakastukseen. Minäkin kuvittelin, että meillä olisi monta yritystä jäljellä ja se rutistuikin sitten yhteen ainoaan. Oli uskomattoman masentavaa. Siitä siirrosta sitten ihme kyllä raskauduinkin ja olin ihan puulla päähän lyöty, että miten sellanen onni osuikin, kun viimeinen alkio oli siitä hoidosta, kunnes se sitten meni kesken. Nyt pelottaa, että tässä toisessa ivf-kierroksessa käy samoin, ettei blastoiksi saada juuri mitään ja siirrot ei onnistu. :dead:

Takaisin