Pakastealkion siirto (PAS)

Puuh, kävin aamulla varhaisraskauden ultraäänessä ja sykettä ei näkynyt. En tiedä, onko muka viikkoja liian vähän. Omien laskujen mukaan 5+5 mutta lääkärin mukaan 6+2. Sain lähetteen naistenpolille. Kyllä itkettää.:pale

Voi ei! Olisipa viikkoja nyt vain liian vähän! Jos on se 5+5, niin silloinhan saattaa olla liian aikaista. Meidän klinikalla tehdään varhaisultra hoitojen jälkeen vasta n. viikolla 7, juuri siitä syystä, ettei olisi epäselvä tilanne. Pidän niin paljon peukkuja pystyssä kun voin, että syke lopulta löytyy!

Puuh, kävin aamulla varhaisraskauden ultraäänessä ja sykettä ei näkynyt. En tiedä, onko muka viikkoja liian vähän. Omien laskujen mukaan 5+5 mutta lääkärin mukaan 6+2. Sain lähetteen naistenpolille. Kyllä itkettää.:pale

Kävin 5+ jotain ekassa raskaudessa ja mitään näkynyt. 7+ viikoilla näkyi. Kuulemma laitteissakkin voi olla kova ero ja ultraajassa. Toivotan kaikkea onnea ja jaksamista odotteluun!

Voi ei Maurizio, toivotaan nyt kuitenkin että kyse vain liian aikaisesta ultrasta!

Marrukalle tsemppiä oviksen spottailuun! Millaisilla testeillä meet ja meinaatko vain aamuisin testata?

Henskukka et tiedäkääm kuinka ollaan miehen kanssa mietitty pennun hankintaa, mutta sitten taas pelolla ajatellut sitä jos tärppäisikin pieni nyt niin huh mikä hullunmylly :D

Täälläkin vihdoin ja viimein alkoi eilen menkat niin pääsin ilmoittautumaan passiin! Kiertopäivä 34 on jotain niin harvinaista mutta siksi sitä välikiertoa suositeltiinkin =) Huomenna pitäisi tulla ohjeet ja aika ultraan. Itse aijon kyllä kp 11-15 tikuttaa aamuin illoin etten vaan missaa ovista koska en kestä yhtään pitkittymistä enää (enkä oo sitä koskaan tehnyt ja siksi jännittää=) mun tuurilla tähän iskee vielä korona niin sit myyn kyllä maani..

Omaa napaa: Kävin tänään tarkastuksessa ja kohdun limakalvo näytti jo oikein hyvältä. Sovittiin pas ensi viikon keskiviikolle 25.11., jolloin siirretään 6-päiväinen blasto. Tuntuu mukavalta, että asiat etenee. Testipäivä tulee olemaan 7.12.

Muokattu viimeksi:
Mielenkiinnosta kyselen, oletteko te muut tehneet muutoksia ruokavalioon tms. näissä siirtokierroissa? Itse mietin, että koittaisin tämän tulevan pakastetun alkion siirron jälkeen minimoida kofeiinin käytön. Sen vaikutus raskaudessa ei kai ole täysin selvä ja joka tapauksessahan kahvin juonti tulisi rajoittaa pariin kuppiin. Olen tässä pohdiskellut teinkö jotain toisin, kun aloin odottaa meidän poikaa. Oltiin silloin alkionsiirron jälkeen lomamatkalla Etelä-Euroopassa ja lämmön takia en ainakaan kahvia silloin juonut juuri ollenkaan. Lisäksi oli tietysti mahdollisuus levätä hyvin. Ehkä nämä asiat ei oikeasti mihinkään ainakaan merkittävästi vaikuta, mutta ajattelin nyt kuitenkin kokeilla tätä, kun ei se paljon mitään vaadi. Lisäksi en tietenkään käytä alkoholia siirtokierroissa.

Mä vähensin kofeiinin käyttöä. Pari ekaa PAS:ia vedin yksi kuppi päivässä tekniikalla, mutta viimeksi join kyllä 2 päivässä.
Pari ekaa siirtoa olin enemmän tai vähemmän lomalla koronan takia, ja tuntu, että on aika rentoa. Edellinen kierto oli täynnä töitä. Kaikki kierrot puhdasta negaa..
Kofeiinia on tutkittu raskaanaolevilla kuitenkin jonkun verran ja turvallisusrajat on selkeät. Itse en aio täysin lopettaa, koska en voi uskoa, että mun yksi aamuinen expresso vesittää raskautumisen. Se oiski helppo ehkäsymenetelmä muille :D
Yks mitä haluaisin, että aina käy siirtokierroissa on rentoutuminen. Stressihormonit ei ole hyvästä. Mutta on hankalaa olla täysin zen, kun työ on semi hektistä. Jotain mindfulness ja meditointijuttua pitäs alottaa, koska siitä ei ainakaan voi olla haittaa.

Minnihiiri - Jeee kiva kuulla että siellä etenee =)

Mulla on ensi viikolla ultra ja maanantaina pitää alkaa spottailemaan ovista! Jännittävää..

Minnihiiri - Jeee kiva kuulla että siellä etenee =)

Mulla on ensi viikolla ultra ja maanantaina pitää alkaa spottailemaan ovista! Jännittävää..

Samoin, kiva että teilläkin lähestyy siirto! Nyt vaan peukut pystyyn, että kaikki sujuu hyvin ja siirrot johtaisivat raskauteen. :)

Mulla todella huono olo ollut edelleenkin. Vatsaa juilii aikalailla ja lonkka särkee. Hyvin menkkamaista siis. Onkohan nämä merkkiä nyt mistä..Polilta ei ole kuulunut mitään..

Huoh, mulla oli kontrolliultra pe ja aloin tikuttaa ovista, lääkäri sanoi että ma-ti ois ovis.. Ei oo ollu :sorry: viime kierrossahan kävi niin et ei päästy siirtoon, koska tuli tosi pitkä kierto.. Klinikan lääkäri sanoo et heidän ohje on kontrolliultra + 5 päivää ja silloin pitäis tulla ovis. Mulla siis luonnollinen kierto, eikä tätä aiemmin oo ollut mitään vuotohäiriöitä yms.

Jos nyt käy samalla tavalla, pitää puhua siitä lääkkeellisestä kierrosta. Punktio tehtiin syyskuussa, eikä flunssan takia päästy tuoresiirtoon ja nyt ei edes pas onnistu.. Masentaa :sad001

Huoh, mulla oli kontrolliultra pe ja aloin tikuttaa ovista, lääkäri sanoi että ma-ti ois ovis.. Ei oo ollu :sorry: viime kierrossahan kävi niin et ei päästy siirtoon, koska tuli tosi pitkä kierto.. Klinikan lääkäri sanoo et heidän ohje on kontrolliultra + 5 päivää ja silloin pitäis tulla ovis. Mulla siis luonnollinen kierto, eikä tätä aiemmin oo ollut mitään vuotohäiriöitä yms.

Jos nyt käy samalla tavalla, pitää puhua siitä lääkkeellisestä kierrosta. Punktio tehtiin syyskuussa, eikä flunssan takia päästy tuoresiirtoon ja nyt ei edes pas onnistu.. Masentaa :sad001

Siis toivottavasti saat nyt plussan kiinni pian, mutta jos et saa, niin pyydä vaan lääkkeellistä seuraavaksi.
Tässä on kyllä tietty etu tässä lääkkeellisessä kierrossa. Häipyy kokonaan ressit päivien säädöistä, kun UÄ:n ja siirtopäivän voi jo muutama viikkoa etukäteen suunnitella kalenteriin. Ei tuu yllätyksiä. :)

Mulla todella huono olo ollut edelleenkin. Vatsaa juilii aikalailla ja lonkka särkee. Hyvin menkkamaista siis. Onkohan nämä merkkiä nyt mistä..Polilta ei ole kuulunut mitään..

Maurizio säryt eivät ole merkki välttämättä mistään. Menkkamaiset säryt ja lonkan kolotukset ovat osa raskautta. Toki voi olla merkki muustakin, mutta toivon, että kohtaat vaan nämä omituiset raskausoireet!

Onko muuten lääkkeettömässä kierrossa jotenki paremmat mahikset? Kun miksi niitä tehdään edes tän säädön määrän vuoksi..:shifty:mullekin tehtiin lääkkeettömään

Haleja! Kävitkö siis siellä polilla jo? Olispa nyt kuitenkin jotain normaaleja alkuraskauden tuntemuksia!

Muokattu viimeksi:
Onko muuten lääkkeettömässä kierrossa jotenki paremmat mahikset? Kun miksi niitä tehdään edes tän säädön määrän vuoksi..:shifty:mullekin tehtiin lääkkeettömään

Varmasti yksilöllistä kummalla tavalla on paremmat mahikset. Lääkkeellisessä on se huono puoli, että kun ovulaatiota ei tapahdu niin ei muodostu keltarauhastakaan. Eli siksi joutuu niitä keltarauhasvalmisteita käyttämään pitkään, jos raskautuu. Jos on jotain häikkää ovulaatiossa tai luteaalivaiheessa, niin lääkkeellinen toimii todennäköisesti paremmin. Esim. mulla on lähes aina luonnonkiertoon (tai letro tms.) tehdyissä hoidossa alkanut tiputtelu/vuoto Lugesteronista huolimatta. Lääkkeellisessä ei pääse omat hormonitasot vaikuttamaan, niin ei ole ollut tuotakaan ongelmaa. Lisäksi tietty tuo plussa, että ei ole niin päivän päälle milloin siirto tehdään, vaan pystytään säätämään niin, ettei osu viikonlopulle. Mulla on kyllä kuitenkin sovittu vasta kontrolliultran jälkeen siirtopäivä, kun limis ei aina ole juuri saman verran kasvanut lääkkeillä.

Tsemppiä. :Heartred
Tuo on kyllä erikoista miten valitsevat tuleeko lääkkeellinen vai ei. Itse yksityisellä heti valittiin lääkkeellinen pas vaikka minulla on todella tarkka kierto. Ja minusta se oli hyvä ettei tarvinnut miettiä. Siirto päivänkin sai itse valita parhaimman muutamasta päivä vaihtoehdosta.

Kiitos kaikille tsempeistä! Soitin klinikalle, testaan vielä huomenna ja jos ei tuu plussaa, niin ensi kierrosta lääkkeellinen.

Sieltä kyllä soittaa lääkäri ja käy kaikki vielä mun kans läpi, mutta miten teillä on käytännössä mennyt lääkkeellisessä kierrossa noi lääkitykset, ultrat jne?

Kiitos kaikille tsempeistä! Soitin klinikalle, testaan vielä huomenna ja jos ei tuu plussaa, niin ensi kierrosta lääkkeellinen.

Sieltä kyllä soittaa lääkäri ja käy kaikki vielä mun kans läpi, mutta miten teillä on käytännössä mennyt lääkkeellisessä kierrossa noi lääkitykset, ultrat jne?

Mulla on ollut käytössä Zumenon estrogeeni kierron alusta (tai kp 2 alkaen) ja sitten kun limis alkaa olla kunnossa niin aloitan lisäksi Lugesteronin. Lugesteronin aloitus on ikään kuin se ovulaatiopäivä. Sitten siitä lasketaan päivät siirtoon alkion iän mukaan. Esim. nyt aloitan Lugesteronin ylihuomenna pe ja blaston siirto on ensi viikon ke, eli 5. päivä aloituksen jälkeen. Kontrolliultra on ollut n. kp 11.

Toivottavasti saat huomenna ovisplussan, niin pääset nyt jo siirtoon!

Takaisin