Pakastealkion siirto (PAS)

Mulla otettiin sellanen verenhyytymistekijät testipaketti, missä tutkitaan monia eri asioita (13 eri testiä) . Jopa ihan geenitestit tietyistä verenhyytymisongelmille altistavista geeneistä.

Ahaa, okei. Mulle tuli vaan mieleen, että tavallisessa perusverenkuvassa näkyy trombosyyttien määrä. Mutta en tiedä, voiko se vaikuttaa millään tavalla näihin lapsettomuushoitoihin.

Ahaa, okei. Mulle tuli vaan mieleen, että tavallisessa perusverenkuvassa näkyy trombosyyttien määrä. Mutta en tiedä, voiko se vaikuttaa millään tavalla näihin lapsettomuushoitoihin.

Kyllä trombosyyteillä voi olla vaikutusta. Mutta yksistään se ei kerro koko kuvaa, vaan esim. jos ne on koholla, niin pitäisi testata lisää testejä mahdollisen veritulppariskin takia. Ja se voi hyvinkin vaikuttaa raskautumiseen ja keskenmenoihin.
Mutta odotan kyllä, että käydään ensi Keskiviikkona lääkärin kanssa noita mun testituloksia läpi.

Hyvää isänpäivän aattoa kaikille palstalaisille! Kuinka moni muu on huolissaan miehensä puolesta huomisen osalta?

Minusta tuntuu, että tänä vuonna on helpompaa kuin viime vuonna. Viime vuoden isänpäivän aikaan ei vielä oltu aloitettu hoitoja. Meillä mies oli se, joka oli aloitteellinen hoitoihin lähtemisessä. Mä olin epäröivämpi ja vähän sillä kannalla, että jos lasta ei tule, niin ehkä se on sitten parempi niin. Eli lämpenin hitaammin ajatukselle hakea lääketieteeltä apua.

Sen sijaan toiselle ICSI-kierrokselle lähdettiin ennemmin siksi, kun mä halusin vielä yrittää. Mies taisi jo ekan kierroksen kahden alkionsiirron ja niitä seuranneiden negatiivisten raskaustestien jälkeen olla valmiimpi toteamaan, että on ainakin yritetty, ja sillä hyvä. Joten mä olen vissiin taas se hitaampi siirtymään eteenpäin ja hyväksymään tilanteen, että ainakin yritettiin, mutta toivottua tulosta ei tullut, joten ollaan tyytyväisiä siihen elämäntilanteeseen mikä on.

No kaksi alkiota on nyt pakkasessa, joten vielä ei ole pois suljettu se mahdollisuus, että vuoden päästä olisikin erilainen isänpäivä.

Mä kyselin tänään mun mieheltä, mitkä sen fiilikset on ja sano, ettei isänpäivänä erikseen ole kauheasti ole ajatellut asiaa. Sille oli rankempaa meidän 1.tuoresiirron nega. Jotenkin kun kaikki oli siihen mennessä mennyt niin hyvin ja yli odotusten, niin se nega oli kova sille ja toi maanpinnalle äkkiä. Oli googletellut kantoreppuja vauvalle metsäreissuille, kun tykätään käydä marjassa ja sienestämässä. <3
Nyt se sano ettei enää ole googletellu vauvavarusteita.
Mulla on tänään ollut vähän surua, kun mietin edellisestä siirrosta että olis niin ihanaa saada lahjaksi raskaustieto isänpäiväksi.

Mä tein ensimmäisen positiivisen raskaustestin ikinä viime isänpäivänä. Se oli ensimmäinen IVF ja siitä ainokainen alkio. Itkettiin onnesta ja kerroin ilouutisen omallekin isälle joka tiesi hoidoista. Ja sitten se jäi kemialliseksi. Ei hyvänen aika sitä tuskaa. Tänä vuonna tuli toi kemiallinen ”onneksi” viikkoa aiemmin. On tää raakaa. :banghead:
Ehkä ensi vuonna :Heartred
Mä kans kyselin mieheltä miltä isänpäivä tuntuu, mutta ei se kokenut sitä ainakaan vielä kovin pahana. Mulla sen sijaan oli surkea olo ja välttelin somea.

Menetin oman isäni hiljattain, joten isänpäivä oli todella vaikea sen vuoksi. Miehelle isänpäivä on ollut aina vaikea, kun hänen isänsä menehtyi jo aikoja sitten äkillisesti ja kuoli mieheni käsivarsille. Sinänsä me ei olla siis lapsettomuuden näkökulmasta koskaan murehdittu isänpäivää. Ja nyt vaikka olenkin raskaana, ei se tuonut isänpäivään oikein mitään lisää. Molemmat ollaan vissiiin pessimistejä, kun todettiin ettei ole mitään syytä hyppiä yläpystyä, kun raskaus on niin alussa (jos siellä edes on tapahtunut normaalia kehitystä ollenkaan). Jos kaikki menisi hyvin, niin ensi vuonna sitten voidaan juhlistaa isänpäivää, tänä vuonna meillä ei ollut enää ketään kenen isänpäivää olisi voitu juhlia ja se oli kyllä melkoinen kriisi. Eilen itkin varmasti 20 kertaa ja koko ajan oli sellainen tunne, että itku on tulossa.

Meillä miehelle isänpäivä ei ole ollut kipeä asia, sillä heidän perheessään ei juhlita isänpäivää. Läheisiä ovat kuitenkin, meillä molemmilla on elämässä sekä isät ja isäpuolet, joiden kanssa ollaan tiiviisti tekemisissä. Eilen käytiin hautausmaalla viemässä kynttilät isoisien haudoille ja muistelemassa heitä..

Luulen että äitienpäivä tulee olemaan ensi vuonna vaikea, parhaasta ystävästäni tuli äiti. Luulen että hänen kautta konkretisoituu oma osattomuus..

Välikierto on lusittu ja maanantaina pitäis alkaa tikuttamaan ovista.

Osaisko joku valaista mua, että mitä ne kattoo tossa ultrassa, joka tehään ennen PASia? Se on kuitenkin useampi päivä ennen oletettua ovulaatiota, mutta vissiin ne siellä sitten näkee, että asiat edistyy oikeaan suuntaan?

Osaisko joku valaista mua, että mitä ne kattoo tossa ultrassa, joka tehään ennen PASia? Se on kuitenkin useampi päivä ennen oletettua ovulaatiota, mutta vissiin ne siellä sitten näkee, että asiat edistyy oikeaan suuntaan?

Kyllähän ultralla nähdään jo useampi päivä etukäteen kasvava munarakkula ja siitä osataan hieman arvioida milloin ovulaatio on odotettavissa. Lisäksi tarkistetaan kohdun limakalvon paksuus, että se on riittävä.

Hei meillä oli samaan aikaan tuoresiirto ja hoidot niin onko sulla ollu tää kierto ihan normaali? Mulla kp29 ja 2 vk nyt tiputtanut mutta ei kunnon menkkoja. Olisi kiva päästä ilmoittautumaan passiin. Miten sulla nyt jos ovista metsästetään?

Hei meillä oli samaan aikaan tuoresiirto ja hoidot niin onko sulla ollu tää kierto ihan normaali? Mulla kp29 ja 2 vk nyt tiputtanut mutta ei kunnon menkkoja. Olisi kiva päästä ilmoittautumaan passiin. Miten sulla nyt jos ovista metsästetään?

Mulla on ollut ihan normaalin tuntuinen kierto. Kp 22 oli pientä ruskeeta tuhrua, mutta en varmaan koskaan aiemmin oo kiinnittänyt tällaisiin huomiota, kun ei oo tullut samalla tavalla kytättyä menkkojen alkamista, joten en osaa sanoa oliko se kummallista. Kierron pituus oli 25 päivää, mikä on mulle just se normaali.

Sain ohjeen, että ens maanantaina aloitan oviksen testaamisen, ohje oli, että tee testi joka aamu. Oviksen ajankohdasta sitten riippuu päästäänkö PASsiin, jos siirto osuisi viikonlopulle, niin sitä ei tehdä.

Välikierrossa tikutin harjoituksen vuoksi ja ovis oli kp 12. Tässä kierrossa kp 12 on perjantai. En ole ovista monesti testannut, niin en tiedä missä se yleensä mulla olisi.

Tsemppiä Marrukka tulevaan kiertoon ja muillekin tietysti!

Onko teille tullut lääkäreiltä ohjeita ovistestauksen suhteen? Just kellon aikaa milloin, millä testillä, kuinka usein päivässä jne.?
Itsellä välikierto, odotan kiertoa alkavaksi kuun lopussa ja nyt olis hyvää aikaa tilata vaikka niitä testejä...

Muistaakseni clearbluen ovulaatiotestejä suositeltiin, kun ne on selkeitä. Ei tarvitse tulkita viivoja.

@CherryRed miten teillä sujuu pas-kierto?

Meidän klinikalla suosittelevat vain ja ainoastaan clearbluen ovistestejä. Tieteellisillä testauksiillakin luotettavimmiksi todetut testit. Sen vuoksi käytän itte. Tietysti hintaa tulee, mutta esim. kun ollaan yksityisellä, niin se on pieni kärpäsenkakka tässä rahanmenomäärässä :yuck:

Kiitos kysymästä! Eilen oli kierron eka UÄ jkp10 a hyvältä näyttää, eli ei tapahdu mitään. Eka lääkkeellinen kierto ikinä, niin en olekaan nähnyt munasarjoja noin hiljasena. Ei rakkulan rakkulaa :D Mutta niin pitääkin. Limis oli jo 8mm ja ensi Maanantaina nyt sitten sulatetaan kaikki 5 alkiota ja koitetaan saada niistä blastoja. Jos kaikki menee OK ja saadaan edes yksi siirrettävä, niin on varattu alustavasti KE ja TO iltapäiville siirtoaika. Kyllä jänskättää ja pelottaa! :pale

Lääkäri kysy haluanko, että soittelevat väliaikatietoja joka päivä, niin en halunnut. Nostaa liikaa toivoja, jos ekan päivän jälkee on hengissä monta....Mieluummin realistisemmat tiedot sitten.

@Minnihiiri84 mitenkä teillä edistyy?

Meidän klinikalla suosittelevat vain ja ainoastaan clearbluen ovistestejä. Tieteellisillä testauksiillakin luotettavimmiksi todetut testit. Sen vuoksi käytän itte. Tietysti hintaa tulee, mutta esim. kun ollaan yksityisellä, niin se on pieni kärpäsenkakka tässä rahanmenomäärässä :yuck:

Kiitos kysymästä! Eilen oli kierron eka UÄ jkp10 a hyvältä näyttää, eli ei tapahdu mitään. Eka lääkkeellinen kierto ikinä, niin en olekaan nähnyt munasarjoja noin hiljasena. Ei rakkulan rakkulaa :D Mutta niin pitääkin. Limis oli jo 8mm ja ensi Maanantaina nyt sitten sulatetaan kaikki 5 alkiota ja koitetaan saada niistä blastoja. Jos kaikki menee OK ja saadaan edes yksi siirrettävä, niin on varattu alustavasti KE ja TO iltapäiville siirtoaika. Kyllä jänskättää ja pelottaa! :pale

Lääkäri kysy haluanko, että soittelevat väliaikatietoja joka päivä, niin en halunnut. Nostaa liikaa toivoja, jos ekan päivän jälkee on hengissä monta....Mieluummin realistisemmat tiedot sitten.

@Minnihiiri84 mitenkä teillä edistyy?

Teillä alkaa olla pian jännät paikat käsillä! Sulla oli sitten jo tosi hyvin paksuuntunut limakalvo.

Mulla on ensi ti vasta tarkastuskäynti (silloin 10. Zumenon päivä). Toivon, että saatais silloin sovittua siirrolle ajankohta, joka siis joka tapauksessa menee sitä seuraavalle viikolle.

Heippa kaikille! Mulla oli keskiviikona keräys. Oli hiaman vaikea joutui pistämään kolme kertaa sieltä saatiin 3munasolua ja vai 1 hedelmöittyi.. olin suruissani siitä ja illalla alko kova kuume 38.9 eilen otettiin verikokeet ja tulehdusarvo oli hiaman noussut 55 vai onko se 5,5 lauantaina piti olla tuoresiirto mutta se peruttiin tän tulehduksen takia lääkäri kirjotti mulle varuiksi antibiootin jos on kohtutulehdus. Lääkäri siis ei katsonut minua vaan puhelimessa kaikki. Nyt mietin syönkö lääkettä vai odotanko että olo pahenee? Tänään ei kuumetta mutta heikko olo silti. Onko kellekkään noussu kovakuume keräyksen jälkeen? On tosi surullinen olo vain 1hedelmöittyi ja jos se ei kiinnity.. vaikka ei sais ajatella eteenpäin..silti kuinkahan nopeesti kunnallisella pääsee uudestaan hoitoon? Nyt siis odotan että menkat alkaa ja seuraavasta oviksesta siirto..Lääkäri sano että välikierto? Tarkottaako että nyt tulevat menkat ei ole ne menkat mistä alan kattoo ovista?

Heippa kaikille! Mulla oli keskiviikona keräys. Oli hiaman vaikea joutui pistämään kolme kertaa sieltä saatiin 3munasolua ja vai 1 hedelmöittyi.. olin suruissani siitä ja illalla alko kova kuume 38.9 eilen otettiin verikokeet ja tulehdusarvo oli hiaman noussut 55 vai onko se 5,5 lauantaina piti olla tuoresiirto mutta se peruttiin tän tulehduksen takia lääkäri kirjotti mulle varuiksi antibiootin jos on kohtutulehdus. Lääkäri siis ei katsonut minua vaan puhelimessa kaikki. Nyt mietin syönkö lääkettä vai odotanko että olo pahenee? Tänään ei kuumetta mutta heikko olo silti. Onko kellekkään noussu kovakuume keräyksen jälkeen? On tosi surullinen olo vain 1hedelmöittyi ja jos se ei kiinnity.. vaikka ei sais ajatella eteenpäin..silti kuinkahan nopeesti kunnallisella pääsee uudestaan hoitoon? Nyt siis odotan että menkat alkaa ja seuraavasta oviksesta siirto..Lääkäri sano että välikierto? Tarkottaako että nyt tulevat menkat ei ole ne menkat mistä alan kattoo ovista?

Tylsä juttu, ettei hoito sujunut odotetusti ja sait vielä mahdollisen kohtutulehduksen. Itse aloittaisin kyllä antibioottikuurin, jos sellainen on kirjoitettu. Kohtutulehduksellakin voi olla hedelmällisyyteen haitallinen vaikutus.

Mulla meni toka ivf-hoito niin, että saatiin vain yksi alkio. Olimme yksityisellä, niin sovimme sitten lääkärin kanssa, että jatkoin heti pistoksia ja tehtiin samassa kierrossa vielä toinen keräys, josta saatiinkin 5 blastoa. Tuossa tokassa keräyksessä jouduttiin pistämään kaksi kertaa toisella puolella ja mulle laitettiin silloin toimenpiteen jälkeen heti tiputuksella antibiootteja, ettei tulisi tulehdusta.

Välikierto tarkoittaa sitä, että odotatte yhden kokonaisen kierron. Eli nyt sitten vasta toisten kuukautisten jälkeen tehtäisiin mahdollinen siirto.

Pidän peukut pystyssä, että teidän hedelmöittynyt munasolu jatkaisi kehittymistä ja pääsisitte siirtoon! :Heartpink

Tänään kontrolliultra kp11, limis 8.7mm ja johtofollikkeli 14mm. Nyt tikutellaan ovista.. Eka pakastesiirto siis suunnitteilla.

P.s. Loistava keino olla murehtimatta lapsettomuutta - hanki villi koiranpentu :wacky: on kyllä ollu semmoiset kaksi päivää, etten oo ehtinyt syödä tai kunnolla ees pukea. Ja illan kohokohta oli kun robotti-imuri ajoi koirankakan yli.. Kyllä, tarkistin otsalampulla lattiat mutta koirankakka maastoutuu mustaa laminaattiin hyvin :banghead: ihana mies kun tuumasi että "ei hätää, anna minä putsaan robon". Mutta juu, lapsettomuus murheita en oo kyl muistanut toviin..

Mukavalta kuulostaa Henskukka! :happy:

CherryRed sinulla onkin jännää. Toivottavasti saat blastot sekä siirtoon että takaisin pakkaseen! :)

Mulla kierto alkoi ja pääsin aloittamaan estrogeenin. Nyt vaan toivon, ettei mikään flunssa iske, jotta ei sitten tarvitsisi jännittää koronatestiin pääsyä ja odottaa sen tulosta, ja pelätä peruuntuuko siirto sen takia.

Puuh, kävin aamulla varhaisraskauden ultraäänessä ja sykettä ei näkynyt. En tiedä, onko muka viikkoja liian vähän. Omien laskujen mukaan 5+5 mutta lääkärin mukaan 6+2. Sain lähetteen naistenpolille. Kyllä itkettää.:pale

Takaisin