Pakastealkion siirto (PAS)

Tätä mäkin olin kysymässä seuraavaksi että jos sulatetaan ja jatkoviljellään ja kaikki vaikka saavuttaakin blasto tason niin pystyykö uudelleenpakastamaan. Toivottavasti pääset Cherryred myös passiin, mitä muuta muuttujia teillä on jos saa kysyä? =)

Meille jäi 3 blastoa pakkaseen 5-6 päiväisinä.

Siis tällaisia jatkoviljelyjä kyllä tehdään, mutta sulatuksessa ja uudelleenpakastuksessa on aina riskejä. Vaikka sulatusonnistuminen on se joku 96% niin joku alkio voi mennä siihen 4% ja ei selviä sulatuksesta.

Mutta lähinnä meillä on se, että kun olen yli 40-vee niin statistiikan mukaan munien laatu on jo aika kuraa. Eli joku 75-85% ei ole hyviä. Siksi ei välttämättä saada viidestä hyvännäköisestä kolmipäiväisestä alkiosta yhtään blastoa.
Toi on jännää, koska meillä hedelmöittyi alkiot tosi hyvin ja aluksi oli 8 hyvää alkiota. Koitan nyt jo tehdä henkisesti töitä että kestän sen, ettei tule yhtään blastoa. Mennään sitten 2.IVF:ään loppuvuodesta ja hyödynnetään lääkekattoa ;) säästää varmaan jonkun 600€.

Siis tällaisia jatkoviljelyjä kyllä tehdään, mutta sulatuksessa ja uudelleenpakastuksessa on aina riskejä. Vaikka sulatusonnistuminen on se joku 96% niin joku alkio voi mennä siihen 4% ja ei selviä sulatuksesta.

Mutta lähinnä meillä on se, että kun olen yli 40-vee niin statistiikan mukaan munien laatu on jo aika kuraa. Eli joku 75-85% ei ole hyviä. Siksi ei välttämättä saada viidestä hyvännäköisestä kolmipäiväisestä alkiosta yhtään blastoa.
Toi on jännää, koska meillä hedelmöittyi alkiot tosi hyvin ja aluksi oli 8 hyvää alkiota. Koitan nyt jo tehdä henkisesti töitä että kestän sen, ettei tule yhtään blastoa. Mennään sitten 2.IVF:ään loppuvuodesta ja hyödynnetään lääkekattoa :wink säästää varmaan jonkun 600€.

Toivottavasti joku teidän alkioita kuitenkin jaksaisi kehittyä blastoksi asti ja siitä sitten tietenkin vielä eteenpäin! Kyllähän tuossa se etu on, ettei tehdä "turhia" siirtoja niillä, jotka ei enää jakaudu.

Meilläkin oli tässä viimeisimmässä ivf-hoidossa muistaakseni ensin 8 alkiota, joista 4 kehittyi siirtokelpoisiks blastoiksi.

Omaa napaa: Tulispa nyt se vuoto jo, niin päästäis eteenpäin! Tänään kolmas päivä lääkkeiden lopetuksesta, eikä vieläkään... Piti ihan tarkistaa kuinka kauan Zumenonin ja Lugesteronin lopetuksen jälkeen on aiemmin kestänyt ja kerran pari vuotta sitten oli mennyt jopa viikko, kunnes menkat alkoi.

Jaksamista henkiseen työhön :Heartred ymmärrän, että on takki tyhjä.
Oliko sulta otettu trombosyyttiset testit (veren hyytymistekijät) sekä kilpirauhasarvot?
Ne voi vaikuttaa.
Kiitos, on nämä joskus pari vuotta sitten otettu mutta aivan hyvin voisi pikkuhiljaa ottaa uudestaan. Käsittääkseni stressi voi heilutella noita kilppariarvoja rajustikin ja sitä on kyllä viime vuosiin mahtunut ihan liikaakin.. hyvä pointti!

Ystävät hyvät, kertokaa urpolle, paljonko se verikoe tulos pitäisi olla? En ole saanut sitä omakantaan, vaan soitin äsken synnytyspolille, niin sieltä katsoivat painostuksen alla. Hcg oli 471. Ja sanoi ettei tiedä tästä luvusta mitään että onko hyvä vai ei..o_O

HCG-hormonin määrät raskauden aikana:
Ei raskaana olevilla:
alle 5 mIU/ml

Raskaana olevilla:
Raskausviikolla 3: 5 – 50 mIU/ml
Raskausviikolla 4: 5 – 426 mIU/ml
Raskausviikolla 5: 18 – 7 340 mIU/ml
Raskausviikolla 6: 1 080 – 56 500 mIU/ml
Raskausviikoilla 7–8: 7 650 – 229 000 mIU/ml
Raskausviikoilla 9–12: 25 700 – 288 000 mIU/ml
Raskausviikoilla 13–16: 13 300 – 254,000 mIU/ml
Raskausviikoilla 17–24: 4 060 – 165 400 mIU/ml
Raskausviikoilla 25–40: 3 640 – 117 000 mIU/ml

Ystävät hyvät, kertokaa urpolle, paljonko se verikoe tulos pitäisi olla? En ole saanut sitä omakantaan, vaan soitin äsken synnytyspolille, niin sieltä katsoivat painostuksen alla. Hcg oli 471. Ja sanoi ettei tiedä tästä luvusta mitään että onko hyvä vai ei..o_O
Tosi hyvä tulos :Heartred Onnea!

Helou kaikki! Kirjoittelin viimeksi alkukesällä Ivf-ketjuun, jonka jälkeen tuntui että tarvitsee taukoa kaikesta ja pidin palstataukoa. Nyt on taas kova vertaistuen tarve joten teen paluun :angelic:

Meillä on takana nyt 6 siirtoa, kahden ivf kierroksen aikana. Tuloksena 2 kemiallista, ensimmäinen ja nyt tämä viimeinen siirto, jonka haamuviivat ovat nyt viikon jälkeen haipumassa pois. Outoa on se, että näissä kemialliseen johtaneissa siirroissa on ollut gonapeptyl kiinnittymisen tukena. Omalla kohdallani siis väittäisin sillä olevan vaikutusta, vaikka toki tuuristakin voi olla kyse. Onko kellään muulla kokemusta gonapeptylistä ja että juuri sen avulla tulisi helposti kemiallinen? Kaikki on testattu, erat, kromosomit jne normaalit.

Ollaan 31v ja selittämättömiä, ainoat ongelmat on alhaisempi AMH (1,7) ja tiputteluvuoto oviksen jälkeen joka kuitenkin saadaan kuriin lugesteronilla. Nyt on pakkanen tyhjä ja sydän tuhannen pirstaleina. Juttelen vielä ensi viikolla lääkärin kanssa, mitä tästä pitäisi ajatella ja mitä seuraavaksi tehdään. Olemme siis yksityisellä. Olemme kovasti jo harkinneet lahjasoluihin siirtymistä. Ajatus siitä että tehtäisiin vielä kokonaan uusi hoito ja puolen vuoden kuluttua oltaisiin tässä samassa tilanteessa on täysin kestämätön. :sorry:

on tää vaan sellainen matka ettei sitä mitenkään voinut etukäteen kuvitella..

voimia jokaiselle omaan tilanteeseen :Heartred

Varmasti raskas tilanne kun tietoa syistä ei ole minkäänlaista ja monta epäonnistumista takana, mutta toivon kovasti että löydät vielä toivonkipinän ja jaksamista seuraavaan yritykseen!
Pakko on kysyä tuosta tiputtelusta oviksen jälkeen (itselläni nyt ollut ensimmäistä kertaa samaa) niin onko tämä ollut sinulla pitkään vai onko se alkanut hoitojen myötä? Minulle ei annettu muuta vastausta kun että tarkkaillaan jatkuuko.

Cherryred: uskon tosiaan että viidestä ainakin se yksi siirrettävä porskuttaa eteenpäin =)

Nytkölle tarrasukkia

Varmasti raskas tilanne kun tietoa syistä ei ole minkäänlaista ja monta epäonnistumista takana, mutta toivon kovasti että löydät vielä toivonkipinän ja jaksamista seuraavaan yritykseen!
Pakko on kysyä tuosta tiputtelusta oviksen jälkeen (itselläni nyt ollut ensimmäistä kertaa samaa) niin onko tämä ollut sinulla pitkään vai onko se alkanut hoitojen myötä? Minulle ei annettu muuta vastausta kun että tarkkaillaan jatkuuko.

Kiitos, eiköhän sitä vielä jaksa yrittää kun vähän aikaa ensin keräilee itseään.
Mulla on tiputtelua melkein aina luomukierroissa. Se alkaa n. viikko oviksesta ja voimistuu menkoiksi niin että luteaali on max 10pv. Ja sama juttu ollut jo monta vuotta. Sitä ennen oli e-pillerit yli 10v. Ovis tulee mulla aika myöhään, kp 17-18/28, eli jotain voi olla pielessä siinä rakkulan kehityksessä mikä voi sitten kai heijastua siihen luteaaliin tiputteluna, ehkä o_O mut jos sulla on käynyt näin vain kerran niin en huolestuis kauheasti vielä :Heartred vaikka mulla toi on jatkuvaa, niin siitäkään ei kukaan lääkäri ole ollut kovin huolissaan ja luteaalituella siitä on päästy eroon.

Tulos on ainakin samaa luokkaa, kuin mulla oli silloin, kun aloin odottaa esikoista. Onneksi olkoon, hyvältä vaikuttaa!

Nopsu olen pahoillani, että näyttää jääneen kemialliseksi. :Heartred Ja tuo pakkasen tyhjentyminen kirpaisee.

Tässäkin on varmaan monta lähestymistapaa. Meillä taktiikkana oli nimenomaan, että osa pakastetaan 3d ja loppuja viljellään pidempään.

Juu toki myös hyvältä näyttäviä alkioita viljellään usein pitkään. Meillä niitä hyvältä näyttäviä oli niin vähän, että ehkä siksi ne pakastettiin aikaisemmin (ekalla kierroksella kaksi ja tokalla yksi aikaisin pakkaseen). Joten ei-niin-hyvät jäi viljelyyn, jotta nähtiin kannattaako niitä ollenkaan pakastaa.

Oliko sulta otettu trombosyyttiset testit (veren hyytymistekijät) sekä kilpirauhasarvot?
Ne voi vaikuttaa.

Onko tietoa millainen trombosyyttiarvo on hyvä raskautumisen kannalta? Mulla perusverenkuvan trombosyytit näkyy olevan viitearvojen puolivälissä.

Nopsu olen pahoillani, että näyttää jääneen kemialliseksi. :Heartred Ja tuo pakkasen tyhjentyminen kirpaisee.

Juu toki myös hyvältä näyttäviä alkioita viljellään usein pitkään. Meillä niitä hyvältä näyttäviä oli niin vähän, että ehkä siksi ne pakastettiin aikaisemmin (ekalla kierroksella kaksi ja tokalla yksi aikaisin pakkaseen). Joten ei-niin-hyvät jäi viljelyyn, jotta nähtiin kannattaako niitä ollenkaan pakastaa.

Onko tietoa millainen trombosyyttiarvo on hyvä raskautumisen kannalta? Mulla perusverenkuvan trombosyytit näkyy olevan viitearvojen puolivälissä.

Meillä tuli viikonloppu tuoresiirrossa ja viljelyssä vastaan, jonka vuoksi kaikki hyvät pakastettiin 3.päiväisinä ja tuoresiirto myös 3-päiväisellä. Muuten olis kasvetettu blastoiksi loput samantien.

Mulla otettiin sellanen verenhyytymistekijät testipaketti, missä tutkitaan monia eri asioita (13 eri testiä) . Jopa ihan geenitestit tietyistä verenhyytymisongelmille altistavista geeneistä. Sain tulokset vasta muutama päivä sitten ja jutellaan niistä tarkemmin ensi viikon UÄ:ssä lääkärin kanssa. Muuten kaikki normaaleja, mutta yksi luku yli viitearvon ja pari ihan ylärajalla. En tiedä mitä ne tarkottaa
Jos sinulla on viiterajojen keskellä jotkut arvot, en olisi huolissaan :)

Tänään mulla alkoi vihdoin vuoto, joten pääsen pian aloittamaan Zumenonin uutta pas:ia varten. Sanoisitteko, että mulla on tänään jo kp 1, kun vuoto alkoi saman tien ihan kunnollisena n. klo 15? Lääke pitäisi aloittaa kp 2, niin siksi mietin. Yleensä mulla on alkanut vuoto aamupäivällä.

Hyvää isänpäivän aattoa kaikille palstalaisille! Kuinka moni muu on huolissaan miehensä puolesta huomisen osalta? Tuli itselle mieleen, koska itselle viime äitienpäivä oli ekaa kertaa paha. Kesällä'19 koettu kohdun ulkoinen raskaus, josta tietenkin ehdin laskea LA:n, joka olisi ollut kuluvan vuoden helmikuussa. Kova poru iski äitienpäivänä vähän puskista eikä viini varmasti auttanut asiaa...
Kysyinkin mieheltä että ahdistaako häntä tuleva isänpäivä, muttei tunnustanut mitään. Hän on siitä näppärä, että täyttää ajatuksensa kaikella muulla. Tai ainakin väittää niin...
Niin kävin miettimään, että miten muilla? Onko oireilua tai ainakaan ilmeistä oireilua?

Muuten omanapaa... välikiertoa kun mennään, niin olihan sitä pakko jotain seurattavaa itselleen virittää. Päädyin bongailemaan ovista, johon mielestäni sain plussan eilen. Koin myös aika voimakkaita tuntemuksia vasemmalla puolella alavatsaa, joita yleensä en kyllä koe. Veikkaan että johtuu ekasta lääkkeettömästä kierrosta stimulaation jälkeen. Talleteltiin tietysti, koska miksei ja voihan se lykästääkin. Oikein naurettiin tälle ajatukselle, koska eihän me olla kuukausiin tälleen tätä ajateltu. Se oiskin tilanne, kun isojen toimenpiteiden ja laskujen jälkeen onnistuisikin luomuvauva.
Näin sitä siis saadaan kätevästi nuppi sekaisin välikierrossakin. Oikeesti olen iloinen ovulaatiosta. Laskin, että kuukautiset alkaa marraskuun lopulla ja näin ollen todennäköisesti päästään passiin ennen jouluhulinoita!
Tulipas vuodatus viikonlopun ratoksi:dance008!

Kiitos avusta! Laskin eilisen ekaksi kiertopäiväksi, niinkuin tekin vinkkasitte. :) Eli tänään on kp 2 ja aloitin Zumenonin. Pas on mulla ollut yleensä noin 3 viikon kuluttua lääkkeiden aloituksesta (kun siirretään blasto), joten se menee varmaan nyt sitten marraskuun vikan viikon loppupuolelle. Tarkastus n. 10 päivän päästä.

Takaisin