Pakastealkion siirto (PAS)

Oi tarrasukkia hirveästi Cherry Red!

Meinaatko tarkemmalla siirtoikkunalla siis sitä että jos on esim 6päivänen blasto niin sillä on vain just tietty aika kun pitää siirtää että tarttuu?

Pitäisi lukea ohjekirja kaikista vinkeistä etten vaan mokaa hommaa :woot:. Jännittää eniten spottaanko ovista kun sitä en ole aiemmin tehnyt. Aijon ainakin testata aamuun illoin varmuuden vuoksi. Oisko muita vinkkejä=)

Meinaatko tarkemmalla siirtoikkunalla siis sitä että jos on esim 6päivänen blasto niin sillä on vain just tietty aika kun pitää siirtää että tarttuu?

Pitäisi lukea ohjekirja kaikista vinkeistä etten vaan mokaa hommaa :woot:. Jännittää eniten spottaanko ovista kun sitä en ole aiemmin tehnyt. Aijon ainakin testata aamuun illoin varmuuden vuoksi. Oisko muita vinkkejä=)

Mä aion käyttää tän välikierron testauksen harjoittelemiseen :) Oon muutaman kerran tehnyt ovistestejä joskus kaks vuotta sitten, kun me vielä yritettiin luomusti (ennen kuin selvis, ettei se oo mahdollista)

Tänään sain mun vanhentuneisiin testeihin kontrolliviivan, eli varmaan ne voin eka käyttää ja sitten käyn hakemassa uusia. Tää on kuitenkin vaan välikierto, varsinaisiin testauksiin en vanhoja käyttäis!

No niin, nyt on haettu 5-päiväinen alkio kyytiin. Huomenna pistän Gonapeptylin ja sitten vaan jännitetään tarraako alkio kiinni. Lääkäri sanoi, että kyllä kotitestillä pitäisi ensi viikon lopulla jo näkyä, jos raskaus on alkanut. Testipäivä on varman päälle vasta 3.11., niin on ihan varma, ettei lääkkeitä lopeteta liian aikaisin (erityisen tärkeää, kun on lääkkeellinen pas).

Tsemppiä ja onnea matkaan piinailijoille!

Meillä tulee seuraavaan PAS:iin tueksi kortisoni. Onko kenellekään siitä kokemuksia? Googlettamalla löytyi muutamia vanhoja keskusteluja ja niissä oli hyviä kokemuksia kortisonista kiinnittymisen tukena. Meillä tulossa neljäs siirto (kolmas PAS), nyt päättyneessä kierrossa todennäköisesti kemiallinen raskaus.

Siirtoikkuna on se aika, milloin kohtu on reseptiivinen ottamaan vastaan alkion. Suurimmalla osalla ihmisistä se siirto on laskettu keskiarvollisesti ja sitä klinikat käyttää. Mutta testaamalla saa selville että onko alkiot ja kohtu epäsynkronissa. Osalla voi löytyä siitä lapsettomuuden syy.
Nyt kun teilläkin on 6-päiväinen blasto ja sille on katsottu keskiarvollinen siirtoaika. Jos kuitenkin sinulta löytyisi vaikka "late reseptiveness" niin se tarkoittaisi, että kuin alkio on valmis kiinnittymään, niin sun kohtu oli jo aikasessa ja alkion kiinnittymisen yritys tapahtuu kohdulle liian myöhään. Silloin alkio pitäisi siirtää kohdun suhteen aikaisemmin. Ja noi testit kertoo kuinka paljon aikasemmin tahi myöhään.

Kiitos kaikille onnentoivotuksista :) <3
@Minnihiiri84 Jee, hieno homma!! :dance008 Ensi viikolla kuulostellaan vointeja.

Muokattu viimeksi:
Tsemppiä piinapäiviin ja kovasti nyt tarrasukkia alkioille!

Minnihiiri84, kun sulla on lääkkeellinen pas, niin lääkkeethän kestää viikolle 12 asti. Eikö?

Kortisonin käyttöön siirrossa en ole itse perehtynyt. Kiinnostaa kyllä mitä kokeneemmat vastailee...

On. Tänään laittelin klinikalle viestiä ja pyynnön uudesta suunnitelmasta. Katotaan mitä sieltä vastataan. Nyt pari päivää negatestin jälkeen jaksaminen tuntuu paremmalta, hyvä niin!

Tsemppiä piinapäiviin ja kovasti nyt tarrasukkia alkioille!

Minnihiiri84, kun sulla on lääkkeellinen pas, niin lääkkeethän kestää viikolle 12 asti. Eikö?

Kortisonin käyttöön siirrossa en ole itse perehtynyt. Kiinnostaa kyllä mitä kokeneemmat vastailee...

On. Tänään laittelin klinikalle viestiä ja pyynnön uudesta suunnitelmasta. Katotaan mitä sieltä vastataan. Nyt pari päivää negatestin jälkeen jaksaminen tuntuu paremmalta, hyvä niin!

Kun raskauduin esikoisen kanssa, niin jatkoin lääkkeitä vähän varhaisultran jälkeen. Viikot oli silloin jotain vajaa 8. Kyseessä oli silloinkin lääkkeellinen pas samoilla lääkkeillä, kuin nyt, eli Zumenon ja Lugesteron.

Tsemppiä seuraavaan hoitoon!

Olen ollut sen suuntaisessa käsityksessä, että nykytiedoilla lääkitystä jatketaan viikolle 12 asti. Aiemmin niitä on kaiketi lopetettu aiemmin, mutta koska omaa hormoonitoimintaa ei lääkkeiden takia ole, pitää lääkitystä jatkaa pidempään. Sitä en osaa sanoa voiko tästä olla jotain variaatioita? Lääkitystä toki kevennetään pikkuhiljaa ennen lopettamista.

Tsemppiä ja onnea matkaan piinailijoille!

Meillä tulee seuraavaan PAS:iin tueksi kortisoni. Onko kenellekään siitä kokemuksia? Googlettamalla löytyi muutamia vanhoja keskusteluja ja niissä oli hyviä kokemuksia kortisonista kiinnittymisen tukena. Meillä tulossa neljäs siirto (kolmas PAS), nyt päättyneessä kierrossa todennäköisesti kemiallinen raskaus.

Mulla ei ole kokemusta kortisonin käytöstä. Meillä tutkittiin muistaakseni jotkut vasta-aineet ja kun niissä ei näkynyt mitään erikoista, niin lääkäri taisi olla sitä mieltä, että kortisonista tuskin olisi apua. Toivottavasti teillä kuitenkin toimii!

Olen ollut sen suuntaisessa käsityksessä, että nykytiedoilla lääkitystä jatketaan viikolle 12 asti. Aiemmin niitä on kaiketi lopetettu aiemmin, mutta koska omaa hormoonitoimintaa ei lääkkeiden takia ole, pitää lääkitystä jatkaa pidempään. Sitä en osaa sanoa voiko tästä olla jotain variaatioita? Lääkitystä toki kevennetään pikkuhiljaa ennen lopettamista.

No tuosta kyseisestä hoidosta, jolloin omalla kohdallani lääkitys lopetettiin n. viikolla 8 (tarkistin vielä kalenterista), on pari vuotta aikaa. Todennäköisesti oma hormonitoiminta on sitten siihen mennessä ehtinyt mukaan raskauden kulkuun. Ainakin raskaus jatkui ilman mitään komplikaatioita.

Tsemppiä kaikille piinapäiviin ja toivotaan tarrasukkia kaikille! :Heartred

Täällä testattu nega tänään, joka oli virallinen testipäivä. Ja nyt pitäisi sitten taas hakea voimia uuteen yritykseen! Aina se kirpaisee, kun sen negatiivisen sieltä näkee. Meillä ei vielä ikinä ole näkynyt mitään viitettä positiivisesta, mutta toivo on kova, että se vielä meille osuu jossain vaiheessa.

Voimia Celeste! Pitää vaan uskoa, että se onni osuu vielä kohdalle!

On. Eilen tuli jatko-ohjeet klinikalta. Välikierrolla mennään nyt ja sen jälkeen siirtoa koitetaan luonnolliseen kiertoon. Tätähän mä pyysin, toivottavasti onnistuu!
Mulla siis ihan normaali ovulaatio ja luteaalituki tulee tottakai.
Pakkasessa on vielä 3 blastoa. Jos jotain oikein positiivista tästä hakee, niin siirto on aiempia halvempi. Lääkkeitä käytössä vähemmän eikä tule lisäkustannuksia jatkoviljelyistä.
Varmaan seurailen palstaa ihan kuin ennenkin ja kerään jännitystä seuraavaan jaksoon!

Tsemppiä kaikille loppusyksyyn ja muutenkin!

Tsemppiä kaikille piinapäiviin ja toivotaan tarrasukkia kaikille! :Heartred

Täällä testattu nega tänään, joka oli virallinen testipäivä. Ja nyt pitäisi sitten taas hakea voimia uuteen yritykseen! Aina se kirpaisee, kun sen negatiivisen sieltä näkee. Meillä ei vielä ikinä ole näkynyt mitään viitettä positiivisesta, mutta toivo on kova, että se vielä meille osuu jossain vaiheessa.

Mä olen pahoillani negasta <3 Sitähän on vain pakko uskoa ja toivoa ja että seuraavan kerran nappaa.

ON: tänään pistetty Gonapeptyl piikki avustamaan kiinnittymistä. Vielä voi auvoisesti itse uskoa, että jotain tapahtuu, kun ei voi vielä testaa :) <3

Mä olen pahoillani negasta :Heartred Sitähän on vain pakko uskoa ja toivoa ja että seuraavan kerran nappaa.

ON: tänään pistetty Gonapeptyl piikki avustamaan kiinnittymistä. Vielä voi auvoisesti itse uskoa, että jotain tapahtuu, kun ei voi vielä testaa :) :Heartred

Minkä ikäinen alkio sulla siirrettiinkään? Mulla oli tosiaan 5-päiväisen blaston siirto to ja eilen jo pistettiin Gonapeptyl. Itse kuvittelen siis täällä jo oireita...tai no lähinnä mieliala on ollut yhtä vuoristorataa tänään. Mies raukka, kun hermostun pikkuasioista. Mutta nyt on siis vasta 7 dpo, eli tosi aikaista. Lääkkeet todennäköisesti vaikuttaa.

Minkä ikäinen alkio sulla siirrettiinkään? Mulla oli tosiaan 5-päiväisen blaston siirto to ja eilen jo pistettiin Gonapeptyl. Itse kuvittelen siis täällä jo oireita...tai no lähinnä mieliala on ollut yhtä vuoristorataa tänään. Mies raukka, kun hermostun pikkuasioista. Mutta nyt on siis vasta 7 dpo, eli tosi aikaista. Lääkkeet todennäköisesti vaikuttaa.

3-päiväinen siirrettiin.
Sulla voi ihan hyvin ollakin jo oireita, jos on kiinnittymistä aikasin. Eikö se ikkuna ala kuudennesta päivästä ;)

3-päiväinen siirrettiin.
Sulla voi ihan hyvin ollakin jo oireita, jos on kiinnittymistä aikasin. Eikö se ikkuna ala kuudennesta päivästä :wink

No kai ne teoriassa voisi olla jo raskausoireita. o_O Selviää sitten viim. noin viikon päästä. :nailbiting: Toivotaan parasta, myös sinun osaltasi!

No kai ne teoriassa voisi olla jo raskausoireita. o_O Selviää sitten viim. noin viikon päästä. :nailbiting: Toivotaan parasta, myös sinun osaltasi!

Samperi kun alkoi pienet nippailut tuolla. Jännättää! Mutta ne alkoi eilen alkuillasta, kun gonapeptylin pistin aamupäivästä, että voi todellankin olla vain lääkkeistä johtuvaa.
Viime siirrossa ei ollut oikein mitään oiretta paitsi kp9 kohdalla kauheet kohtukrampit, niin ei ollut oikein piinailua, koska olin satavarma ettei napannut.

Samperi kun alkoi pienet nippailut tuolla. Jännättää! Mutta ne alkoi eilen alkuillasta, kun gonapeptylin pistin aamupäivästä, että voi todellankin olla vain lääkkeistä johtuvaa.
Viime siirrossa ei ollut oikein mitään oiretta paitsi kp9 kohdalla kauheet kohtukrampit, niin ei ollut oikein piinailua, koska olin satavarma ettei napannut.

Jännää, toivottavasti olisi nyt kiinnittyminen meneillään! Mullakin on ollut nipistelyä kohdun alueella eilen ja toissapäivänä. Tänään aamupäivällä oli kuvottava olo. Nyt on kyllä vasta 8 dpo meneillään, joten en tiedä voiko raskauspahoinvointi alkaa jo näin aikaisin. Esikoisesta ei kyllä alkanut, mutta kai jokainen raskaus on erilainen. Millaisia kokemuksia muilla raskautuneilla on?

Tulin tänne väärään ketjuun sorkkimista, kun mullahan oli tuoresiirto. Mulla alkoi nimenomaan nippailut noin viikko siirron jälkeen ja parina yönä heräsin aamuyöllä siihen, että vatsan läpi meni sellainen aaltomainen kramppi. Muutaman kerran piti irvistellä päiväsaikaankin, kun vatsassa yhtäkkiä oikein kouraisemalla nippasi. On tämä vaan ihmeellistä, en voi ymmärtää miten niin pieni murunen voi aiheuttaa niin suuret fyysiset tuntemukset. Pidän niin paljon peukkuja, että sulla CherryRed tärppäsi nyt

Jännää, toivottavasti olisi nyt kiinnittyminen meneillään! Mullakin on ollut nipistelyä kohdun alueella eilen ja toissapäivänä. Tänään aamupäivällä oli kuvottava olo. Nyt on kyllä vasta 8 dpo meneillään, joten en tiedä voiko raskauspahoinvointi alkaa jo näin aikaisin. Esikoisesta ei kyllä alkanut, mutta kai jokainen raskaus on erilainen. Millaisia kokemuksia muilla raskautuneilla on?

Mulla alkoi pahoinvointi tai kuvotus about viikon päästä kummassakin. Ekassa huomasin, että normaalisti niin herkulliselta tuoksuva kanasalaatti kuvotti suorastaan..toisesta alkoi kahvi heti tökkimään. Että kyllä se voi. Jotkut sanoo että luulotoiveita, mutta tällä tokalla kerralla en edes tiennyt tai osannut odottaa raskautta, joten ei liity mitenkään luuloihin. Ekassa IVF lapsessakaan en paljoa toivonut kun olin varma ettei tärpännyt..

Takaisin