Pakastealkion siirto (PAS)

Voi tulla läpi, mulla on useamman kerran alkanut siirron jälkeen tiputella ennen testipäivää. Mutta myös esim. Tämä juuri meneillään oleva tilanne on aiheuttanut ihan hirveästi vuotopäiviä vaikka kaikki ainakin vielä viime keskiviikkona oli hyvin. Eli ota näistä nyt sitten selvää 🫣
Okei, hyvä tietää. Cyclogestien aikaan ei oo vuotanut menkat läpi. Mut jotenkin outo tiputtelu. Oli erittäin hentosta ja kesti noin vuorokauden. Huomenna tilanne voi toki olla taas eri. 😅

Ja tsemppiä sinne! Nuo vuodot on todella stressaavia. Itsellä oli esikoisen aikaan ja vessakäynnit oli pitkään stressaavia.

Anteeksi tähän väliin huutelen, mulla olisi vähän kysyttävää: Meillä oli tänään kp11 ultra ja kaikkien epäonnistuneiden ovulaationinduktiokertojen jälkeen olikin ultrassa follikkelit 1kpl 17 mm ja 1kpl 14 mm, huomenna Ovitrellen pisto ja siirto viikon päästä, jos kaikki menee hyvin😭

Onko kenelläkään tietoa monikkoraskausriskistä/voiko siirtävä klinikka kieltäytyä siirrosta, jos on 2 potentiaalista follikkelia puhjennut ja kotona yritetty? Kysyin lääkäriltä, onko tässä tilanteessa yhdyntäkielto ja hän sanoi, ettei olisi. Jäi kuitenkin mietityttämään, ettei nyt kaikki mene taas hukkaan jos luomuna yrittää myös...

Taustaa: luomuyritys ollut mahdotonta, sillä ovulaatiota ei ole tapahtunut. Punktiossa saaduista kypsistä munasoluista kaikki hedelmöittyivät, 50% näistä saatiin 4pv alkioita.

Anteeksi tähän väliin huutelen, mulla olisi vähän kysyttävää: Meillä oli tänään kp11 ultra ja kaikkien epäonnistuneiden ovulaationinduktiokertojen jälkeen olikin ultrassa follikkelit 1kpl 17 mm ja 1kpl 14 mm, huomenna Ovitrellen pisto ja siirto viikon päästä, jos kaikki menee hyvin😭

Onko kenelläkään tietoa monikkoraskausriskistä/voiko siirtävä klinikka kieltäytyä siirrosta, jos on 2 potentiaalista follikkelia puhjennut ja kotona yritetty? Kysyin lääkäriltä, onko tässä tilanteessa yhdyntäkielto ja hän sanoi, ettei olisi. Jäi kuitenkin mietityttämään, ettei nyt kaikki mene taas hukkaan jos luomuna yrittää myös...

Taustaa: luomuyritys ollut mahdotonta, sillä ovulaatiota ei ole tapahtunut. Punktiossa saaduista kypsistä munasoluista kaikki hedelmöittyivät, 50% näistä saatiin 4pv alkioita.
Ei ole täysin sama tilanne mutta kerronpa kuitenkin. Meillä HUS teki kolmannen inseminaation vaikka oli 3 rakkulaa. Meidän ekassa inssissä oli 1 rakkula, tokassa 2 ja kolmannessa 3 ja mitään ei peruttu.
PASista toki en osaa sanoa

Meillä tänään kontrolliultrassa kaikki näytti normaalilta, alkion koko vastasi nyt päiviä eli viime viikolla varmaan kyseessä oli mittausvirhe. Nyt uskaltaa jo olla luottavaisemmin mielin 🙏🏻 Tsemppiä ihan hirveästi kaikille omille poluillenne ja toivottavasti tämä minunkin tarina voi tuoda jollekulle ehkä samojen ongelmien kanssa painivalle lohtua ja uskoa, että ei se tosiaan vaadi kuin sen yhden. (37 punktoitua solua josta vain yksi alkio, josta nyt tässä tilanteessa)

Heippa,

Tänään tehty elämäni ensimmäinen pas, blastokysti siirrettiin. Kahdesta tuoresiirrosta nega. Limakalvo oli tänään 13mm, kp 7 follikkeli oli 18mm ja limis 10mm, joten pistin ovitrellen samana päivänä ja näin ajoitettiin siirron ajankohta. Mietityttää lyhyt kiertoni, oliko huono ajankohta siirtoa ajatellen..

2.ivf tulee siis tämän myötä päätökseen, morulani ei ollut lähtenyt jakaantumaan joten blasto piti siirtää lopulta.

Onko teillä mitä tukilääkkeinä? Itse pistän su gonapeptylin ja mietin aspiriinin käytön aloitusta, onko kukaan aloittanut siirtopäivänä vai olisiko jo aiemmin pitänyt? Terolut ja cycglot lisäksi käytössä.

Heippa,

Tänään tehty elämäni ensimmäinen pas, blastokysti siirrettiin. Kahdesta tuoresiirrosta nega. Limakalvo oli tänään 13mm, kp 7 follikkeli oli 18mm ja limis 10mm, joten pistin ovitrellen samana päivänä ja näin ajoitettiin siirron ajankohta. Mietityttää lyhyt kiertoni, oliko huono ajankohta siirtoa ajatellen..

2.ivf tulee siis tämän myötä päätökseen, morulani ei ollut lähtenyt jakaantumaan joten blasto piti siirtää lopulta.

Onko teillä mitä tukilääkkeinä? Itse pistän su gonapeptylin ja mietin aspiriinin käytön aloitusta, onko kukaan aloittanut siirtopäivänä vai olisiko jo aiemmin pitänyt? Terolut ja cycglot lisäksi käytössä.
Heippa! Onnittelut siirtoon pääsystä, nyt pääsee sitten jännittämään. Harmi, ettei morula lähtenyt jakautumaan, mutta toivottavasti blasto takertuu matkaan☺️

Meillä kanssa eka siirto pitäis olla ensi keskiviikkona, pistin eilen Ovitrellen. Luteaalitukena pelkkä cyclogest 400 mgx2 ja gonapeptyl silloin alkion 6.pv.
Mulla ei määrätty aspiriinia niin en osaa siihen kommentoida🤔 hurjasti tsemppiä sinne!

Heippa! Onnittelut siirtoon pääsystä, nyt pääsee sitten jännittämään. Harmi, ettei morula lähtenyt jakautumaan, mutta toivottavasti blasto takertuu matkaan☺️

Meillä kanssa eka siirto pitäis olla ensi keskiviikkona, pistin eilen Ovitrellen. Luteaalitukena pelkkä cyclogest 400 mgx2 ja gonapeptyl silloin alkion 6.pv.
Mulla ei määrätty aspiriinia niin en osaa siihen kommentoida🤔 hurjasti tsemppiä sinne!
Minullekaan ei määrätty, mutta ajattelin oma aloitteisesti käyttää 🫣

Perus asperiinitabletin 1/4 osa käsittääkseni riittää, Miniasa jota verihyytymien ennalta ehkäisyyn määrätään on sen vahvuinen.
Mietin tuota aloitusta... Pitääkö aloittaa jo ennen siirtoa? Noh, nappasin aspiriinista 500mg 1/4 naamaan, tuskin sillä nyt hirveää tuhoakaan saa aikaan 🤔 Ja otin lasillisen punaviiniä 🤭

Plääh, mulla ois pp13. En malttanut odottaa eilen, niin negaahan se näytti. Syön nyt vielä tukilääkkeitä tän päivän ja huomenna virallinen testipäivä, niin katsotaan vielä uudestaan, mutta henkisesti olen tässä sulatellut pettymystäni. 💔
Tsemppiä ❤️

Itse lopetin viimeksi tukilääkkeet pp13. Olin tehnyt pp6, pp8, pp10 ja pp13 neg testit...

Osaako joku ulkomuistista sanoa, tehdäänkö TAYSilla alkionsiirtoja joulukuussa? Muistaakseni siellä oli joulusulku, mutten muista miten pitkä.

Oon tässä googlannut alkionsiirtoon valmistautumisesta ja nettihän on pullollaan kaikkia vinkkejä että pitää pysyä lämpimänä ym. Oma suunnitelma oli ihan vain pyöräillä klinikalle ja käydä siirrossa ja tulla pyörällä kotiin. Kylmä tuolla ulkona kyllä on... Miten te muut ootte tehnyt/ootteko mahdollisimman paljon vain levänny siirron jälkeen? Ärsyttää, kun siirto osuu just keskelle työviikkoa ja omat työtehtävät ei ihan kamalan stressittömiä ole...

Oon tässä googlannut alkionsiirtoon valmistautumisesta ja nettihän on pullollaan kaikkia vinkkejä että pitää pysyä lämpimänä ym. Oma suunnitelma oli ihan vain pyöräillä klinikalle ja käydä siirrossa ja tulla pyörällä kotiin. Kylmä tuolla ulkona kyllä on... Miten te muut ootte tehnyt/ootteko mahdollisimman paljon vain levänny siirron jälkeen? Ärsyttää, kun siirto osuu just keskelle työviikkoa ja omat työtehtävät ei ihan kamalan stressittömiä ole...
Siirron jälkeen ei tarvitse levätä. Toisessa onnistuneessa siirrossa ryntäsin junalle tuhatta ja sataa kun sain housut jalkaan. Ensimmäisessä onnistuneessa siirrossa oli päällä pahin työstressi ikinä. Ihan normaalia elämää elin ja olen ymmärtänyt, että ihan hirveästi ei omilla toimilla voi kiinnittymiseen vaikuttaa. Eniten vaikuttavat alkion laatu ja siirron ajoitus. Tsemppiä siirtoon!

Omaa vuodatusta:
Täällä nyt alkoivat piinapäivät tänään, eka PAS takana. 5-päiväinen alkio. Kaikki pitäisi kohdussa olla hyvin ja tähtien oikessa asennossa, mutta you never know. Mäkkärin ranskalaiset syöty ja villasukat vedetty jalkaan.

Jotenkin tuntuu uskomattomalta, että tähän asti on päästy. Vaikka hoidot alkoivatkin helmikuussa ja nopealla tahdilla päästiin/jouduttiin ivf-hoitoon, on matka kuitenkin kaikenkaikkiaan alkanut jo pari vuotta sitten ja nyt on eka oikea mahdollisuus, näin lähelle ei olla koskaan päästy🥺 Voi kunpa tämä pakkaskarviainen nyt tarttuisi🤞

Ehdin panikoida, kun ennen siirtoa on tuntunut kipuja vasemmalla nivusessa ovulaation jälkeen ja kramppaskin aika ikävästi tänään vatsaa, veti ihan kippuraan. Mieli on kehittänyt kauhuskenaariot kohdunulkoisesta, joka olisi peräisin niistä 1-2 johtofollikkelista ja jotka olisivat nyt tarttuneet munanjohtumiin mutta ehkä kyseessä on vain keltarauhasjomottelua /kystaa tmv. Tai suolistokramppeja kiitos cyclogest🙄

No, täytyy enivei koittaa nauttia tästä Pupo-vaiheesta vielä kun voi. Ehkä meille nyt kävisi hyvin🙂

Tsemppiä kaikille, joilla piinapäivät meneillään/odottelevat siirtoa❤️

Siirron jälkeen ei tarvitse levätä. Toisessa onnistuneessa siirrossa ryntäsin junalle tuhatta ja sataa kun sain housut jalkaan. Ensimmäisessä onnistuneessa siirrossa oli päällä pahin työstressi ikinä. Ihan normaalia elämää elin ja olen ymmärtänyt, että ihan hirveästi ei omilla toimilla voi kiinnittymiseen vaikuttaa. Eniten vaikuttavat alkion laatu ja siirron ajoitus. Tsemppiä siirtoon!
Mä muistan kanssa täältä että joku lähti heti siirron jälkeen vaellukselle ja plussasi silti.

Ite taisin jatkaa töitä ja illasta löhöilin sohvalla katsoen jotain sarjaa.

Takaisin